2016-02-15, 20:43
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gissar att han gjorde misstaget att tro Lisa bara hade joggingbyxor på sig. Under hade hon slimmade jeans stängda med knapp. Betydligt svårare att dra ner.

Och då funkade det inte med klumpiga handskar, var väl så upphetsad att han inte tänkte på DNA när han väl kommit så långt, i en annan värld då man handlar och inte tänker.
2016-02-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag har fått uppfattningen att kroppen stod på knä med benen bakåt , lutande snett mot baksidan av skåpet .
Men jag vet inte , obehagligt att spekulera om .

Först när jag läste det trodde jag benen va brutna på något vis, tyckte
det lät så från början.

Men benskadorna va tydligen lättare skada i höger knäveck, så har
jag tolkat det i alla fall.
2016-02-15, 20:54
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Var har du hittat det? Har också läst i tråden att benen var felvända, tänkte då precis som "han" du svarade, inte att LH stod på knä och underbenet vinklade snett bakåt...obehagligt men verkligheten finns, vilken är lite värre ytterligare, för det indikerar paniken att gömma och eller sadism, trash. Jag kan tänka mig om man gjort detta och tex inte planerat och gjort det förut, så kan man förtränga så att kan "inte minns".

Polisteknikern som hittade kroppen beskriver väl en del ,och sedan är det nog spekulationer .
Det är nog inte så många som vet exakt .
2016-02-15, 20:56
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Var har du hittat det? Har också läst i tråden att benen var felvända, tänkte då precis som "han" du svarade, inte att LH stod på knä och underbenet vinklade snett bakåt...obehagligt men verkligheten finns, vilken är lite värre ytterligare, för det indikerar paniken att gömma och eller sadism, trash. Jag kan tänka mig om man gjort detta och tex inte planerat och gjort det förut, så kan man förtränga så att kan "inte minns".

Jaa signalerar panik möjligen. Kanske var i den grävda gropen han skulle dumpa kroppen vid byssjan om inte jag minns galet nu. Grävt mask, jahaja med en John Deere då eller? Det är jag nyfiken på lite närmare med att NB kört den och varför. Han gjorde ju reparation på fönster men kom hem nerskitad som bara den trots att det ser ut att vara gräsvall där huset låg som han ordnade med. och LH:s kläder också skitiga. Måste ju ha skett i tumultet i ladan. Utplacering av hans DNA, Lisas örhänge osv skitsnack. Hon blev lurad över vägen för det skulle han nog inte våga att ta henne bakom caféet över vägen och in i ladan även om det var ganska folktomt söndag, folk bor ju där och kunde ha varit på väg hem och fått syn på dem, för det är föga troligt att LH snällt bara skulle knalla med fogligt.
Medlem
Det är en ilsken postare i tråden som ofta återkommer till påståendet att Litauerna greps och fördes bort i handbojor som någon slags "demonstration" för media.

För det första var det väl inget formellt gripande utan de hämtades till stationen för förhör och var inte samarbetsvilliga så polisen fick handgripligen leda åtminstone NB till polisbilen.

Jag behärskar inte uppladdning av bilder, men länkar ett bildsök på "lisa holm grips"

https://www.google.se/search?q=lisa+...iw=360&bih=615

På bild nr.2 när de just lämnar bostaden är han definitivt inte fängslad (händerna långt isär)

På bild nr.1 och 6 när de är framme vid polisbilen (ofta visat i media) tycker jag det ser ut som att NB hålls i armlås av bägge poliserna, men inte har handbojor.
Hade de behövt hålla fast bakom ryggen om han vore fängslad?
Någon som vet hur polisen greppar när de leder en fängslad/ofängslad?

Hade NB överhuvudaget handfängsel vid inhämtningen den 12/7?

Edit. Bild 4. AB har inga handbojor. Armarna brett isär till vardera polis.
Senast redigerad av Prudent 2016-02-15 kl. 21:19.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
På tejprullen har man bara hittat Lisas DNA ingen annans. Lisas DNA finns på fyra ställen på insidan av rullen enligt FUp.
Talar för att hon tejpat sig själv? Under hot?

Jag kan inte reda ut det. Hurtig får väl analysera tejprullen. Vill inte spekulera heller.

Jag har däremot googlat sex-och-tejp. Alltså bilder.

Fick inte fram någonting.

Googlade allt jag kom på där och då om sexaulsadism och tejpning men fick inte fram nåt.

På sexaulsadism fick jag fram en person. En svensk. Dömd nu frisläppt efter avtjänat straff. Han var inte hantverkare.
Senast redigerad av coolpool75 2016-02-15 kl. 21:00.
2016-02-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
det lät så från början.

Tyvärr nej, dom var felvända. Vi skall nog vara tacksamma att alla detaljer är sekretessade. Just detta med benens läge var nog ett misstag att det nämndes.
2016-02-15, 20:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
det lät så från början.

Kan det menas med felvända att hon står på knäna så att fötterna kommer upp mot baken?
2016-02-15, 21:00
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
det lät så från början.

Ja , uttrycket " Felvända " blev nog lite fel gissar jag , inte lätt att förstå vad som menas .
2016-02-15, 21:03
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Likadant med joggerskan som han tog kontakt med på lördagen 6/6 då han svettades ordentligt och det gjorde han nog inte utan anledning för han hade väl tänkt mörda henne, samma kväll ligger han med hustrun och har sex för att sen under söndagen mörda LH .
Sak samma bevisen pekar på honom. Man förstår väl att alla hästar inte är hemma i stallet när man runkar i en lampkupa?????????? Bara det alltså inte klokt ihop med han sexrum. Nej ligger säkert djupare, sjukare. Fantasier en lång, lång tid som förverkligades.

Knepig historia det här.
IR har sagt att NB hade svårt att "få upp den" om han inte druckit dagen innan och "dagen efter" är ju känt fenomen. Konstigt att det inte framkommer kvitton fr bolaget. 3.5% fr Källby blir man inte på lyset av. Dom kanske köpte brännvin av AJ?...tänkt på att han måste haft handskar på förutom vid jeansöppningen. Tejp, snara, är alla saker som finns innan m NBs DNA. Bilen ingenting, kroppen inget. Han har inte burit ut henne t bilen då inga fibrer hittats fr NB och hur vågar man i så fall göra det på framsidan det måste skett fr baksidan. Det var ljust ute. Nja det finns nog en del ? om hur det gått till. Knepigt.
2016-02-15, 21:04
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det är en ilsken postare i tråden som ofta återkommer till påståendet att Litauerna greps och fördes bort i handbojor som någon slags "demonstration" för media.

För det första var det väl inget formellt gripande utan de hämtades till stationen för förhör och var inte samarbetsvilliga så polisen fick handgripligen leda åtminstone NB till polisbilen.

Jag behärskar inte uppladdning av bilder, men länkar ett bildsök på "lisa holm grips"

https://www.google.se/search?q=lisa+...iw=360&bih=615

På bild nr.2 när de just lämnar bostaden är han definitivt inte fängslad (händerna långt isär)

På bild nr.1 och 6 när de är framme vid polisbilen (ofta visat i media) tycker jag det ser ut som att NB hålls i armlås av bägge poliserna.
Hade de behövt hålla fast bakom ryggen om han vore fängslad?
Någon som vet hur polisen greppar när de leder en fängslad/ofängslad?

Hade NB överhuvudaget handfängsel vid inhämtningen den 12/7?

Hade det varit så konstigt om han hade haft handfängsel då, gjorde ju kraftigt motstånd sa man. Tycker nog att det ser ut som att de håller honom i grepp i alla fall.
2016-02-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Kan det menas med felvända att hon står på knäna så att fötterna kommer upp mot baken?

Enligt kriminaltekniker i TR.
Ryggen mot bakväggen, något snett.
Knäna ned mot golvet, smalbenen uppåt.
Kroppen vriden så smalbenen var ytterst i skåpet.
Onaturlig vinkel, men inga frakturer eller sönderslitningar nämns i obduktionsprotokollet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in