2016-02-11, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns inga uppgifter om sexualsadistisk porrfilm i NB:s dator. Togs facebookbilderna upp i rättegångarna, eller var det bara de sex bland 1500?

Finns uppgifter om sådana porrfilmer på NB:s dator jo läs Fup . Nu har jag raderat Fup annars kunde jag länkat men det var en noggrant genomgången dator och det var sexlänkar till diverse sadistiska sidor med bundna och strypta tjejer.

Tror du inte att NB är skyldig eller vad försöker du få fram?
2016-02-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du är lite efter då de gäller byssjan och 74 cm upp sitter ingången.
Sen så har ingen domstol pratat om sexualsadism utan enbart sexuellt motiv.
Han hade inte bara bilder utan gillade även vissa grupper på sin facebook med tejpade unga bundna tjejer. Hans fantasier blir dock svårare att redogöra för. Men det är bedömt och klart att det handlar om mord och i princip en avrättning med sexuellt motiv. Du kanske inte har läst domsluten?

Jodå, har läst och tycker nog inte att jag är så "efter".. Frågade vad ni tror, är det lättare att släpa kroppen upp och in genom dörren än att bära?

Tycker att bedömningen om sexuellt motiv är gjord på väldigt svaga grunder.
Men tycker som du kanske förstod att gärningsbeskrivningen är slarvigt gjord också, tex vad gäller orsaken till att kläderna på LH:s kropp satt som dom gjorde..
2016-02-11, 00:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Finns uppgifter om sådana porrfilmer på NB:s dator jo läs Fup . Nu har jag raderat Fup annars kunde jag länkat men det var en noggrant genomgången dator och det var sexlänkar till diverse sadistiska sidor med bundna och strypta tjejer.

Jag gick igenom FUP innan jag svarade, och vidhåller att det finns inga uppgifter om sexualsadistisk porrfilm i NB:s dator, så du får nog ladda hem FUP igen och slå mig på fingrarna. Togs facebookbilderna upp i rättegångarna? frågade jag.
2016-02-11, 00:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Jodå, har läst och tycker nog inte att jag är så "efter".. Frågade vad ni tror, är det lättare att släpa kroppen upp och in genom dörren än att bära?

Men tycker som du kanske förstod att gärningsbeskrivningen är slarvigt gjord också, tex vad gäller orsaken till att kläderna på LH:s kropp satt som dom gjorde..

Och det är inget som påverkar det här domslutet vad du tycker. Hur han burit eller släpat henne har ingen som helst betydelse för skuldfrågan. Inte ens motivet har någon betydelse.
Det är uppenbart att han är dömd och det finns ingen kritik att rikta mer än till försvarets cirkusnummer.
2016-02-11, 00:28
Bannlyst
Citat:

Han har ju dragit ner byxorna på henne när han hängde upp henne eller fattar du inte det? Han hade dragit ner trosorna också till vaderna typ har jag för mig jag läste i Fup.
2016-02-11, 00:28
Bannlyst
Citat:

Jo länkar och länkar kanske det fanns men inte vad han har varit inne på!
Från en porrsida finns det ju massvis med länkar vad betyder det ingenting!
2016-02-11, 00:33
Medlem
Citat:
IR kan överklaga, och NB kan komma med en förklaring. Hur HD ställer sig till det återstår att se.
Klart att Hd inte bryr sig om grisen överklag, eg borde
han få sitta i hemlandet------Men probl=nog precis som i Anna Lindh-målet att risken isåf blir ju
att han inte beh sitta så länge. Litauen knappast ngt rikt land, kostar mkt att låsa in 1 fånge för
typ 25-30 år(lägsta straffvärde för 1 brott som detta) !
2016-02-11, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Jo länkar och länkar kanske det fanns men inte vad han har varit inne på!
Från en porrsida finns det ju massvis med länkar vad betyder det ingenting!

Nej men du tycker inte att det är ett starkt indicium att just NB råkar ha sådan porr på sin dator samtidigt som han stod åtalad för mord på Lisa Holm. Som polisen dessutom vet exakt hur mordet gick till . Lägg därtill allt funnet DNA, Vittnet och hans avsaknad av alibi tycker du inte att NB har det lite jobbigt att förklara sig då?
2016-02-11, 00:35
Medlem
Citat:
Han har ju dragit ner byxorna på henne när han hängde upp henne eller fattar du inte det? Han hade dragit ner trosorna också till vaderna typ har jag för mig jag läste i Fup.

Nej, det fattar jag inte. Jag fattar inte hur det kan anses BEVISAT.
HAR LÄST och undrar fortfarande vad som bevisar att han har dragit ner byxorna på henne!
Är helt enkelt inte övertygad om den förklaringen till att kläderna satt som de gjorde.
Och det är inte personligt mot dig, så du behöver inte bli otrevlig. Då är det bättre att du inte är här och diskuterar.
2016-02-11, 00:37
Medlem
Citat:
IR kan överklaga, och NB kan komma med en förklaring. Hur HD ställer sig till det återstår att se.

Överklaga kan alltid NB göra. Sedan skall det bedömas. Hans bästa argument är ju faktiskt att han inte hade en rimlig chans med sitt dyngkassa försvar. I USA tror jag faktiskt att dåligt försvar har ansetts som "misscarriage of justice" i några fall. Det kanske var det IR jobbade på hela tiden.
2016-02-11, 00:38
Medlem
Citat:
Nej men du tycker inte att det är ett starkt indicium att just NB råkar ha sådan porr på sin dator samtidigt som han stod åtalad för mord på Lisa Holm. Som polisen dessutom vet exakt hur mordet gick till . Lägg därtill allt funnet DNA, Vittnet och hans avsaknad av alibi tycker du inte att NB har det lite jobbigt att förklara sig då?

Hur fasen kan polisen veta EXAKT hur mordet gick till?
2016-02-11, 00:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Vad är det som gjort att man bedömt det som så säkert att motivet är sexualsadistiskt? (...)

Hovrätten säger inget om sexualsadism, vilket är märkligt eftersom åklagarens hypotes bygger på detta. Istället bara fastslår de ett sexuellt motiv, utan att närmare gå in på vad som talar för det. På så sätt slipper de ju också redogöra för vad som inte talar för ett sexuellt motiv, d.v.s. att kroppen var orörd och obesudlad. HR undviker över huvud taget, att analysera själva gärningsbeskrivningen mer ingående. Jag håller med IR om att de gör det lätt för sig. P.g.a. DNA:t var han dömd på förhand även i Hovrätten, det är tydligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in