2016-02-18, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Vad finns som motsäger att hon togs till brunnen först och tappade handsken där hängande från en utfälld arm på traktorn med gafflar. Och tappade handske kring den plats där en hund markerat. Dvs vid den lilla brunnen. Kämpande för sitt liv?

För att senare tas till baka in igenom den lilla dörren där Nerijus sliter av hjälmen precis inanför den stora dörren för att säkra att hon inte bara spelar medvetslös så fort hon är buren utom synhåll från vägen. Den andra vägen ser svår ut att gå via.. Därefter idkar han en relativt kort tid i slaktrummet och hänger någon som antagligen är åtminstonde medvetslös. Vad menar du att det finns som motsäger det?
http://urbotainskrankthet.spotlife.s...-for-lidelsen/
På en av bilderna ser man den som vill flytta någon osynligt från brunnen antagligen undviker vägen från brunnen vidare in i ladan rakaste vägen .... då det förefaller väldigt brötigt.
Hon kan väl ha varit fortfarande fri men plötsligt insett faran eller varit fängslad men lyckats slita sig, så att en kort jakt ägt rum och de snott runt i området där handsken senare påträffades. Inget jag kan bevisa naturligtvis, bara en idé.
2016-02-18, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon kan väl ha varit fortfarande fri men plötsligt insett faran eller varit fängslad men lyckats slita sig, så att en kort jakt ägt rum och de snott runt i området där handsken senare påträffades. Inget jag kan bevisa naturligtvis, bara en idé.

Det finns nog bara ett sätt hon kan falla för Nerijus och det är en spark i knävecket. Han har misslyckats med samma föresats nyss och lämnar inget åt slumpen. För han är stark och har kontrollen i sin värld. Påse över vägen. Hon sprattlar han håller masken. Lång silver grå teleskopstång ut ...
2016-02-18, 00:54
Bannlyst
Citat:
Vad finns som motsäger att hon togs till brunnen först och tappade handsken där hängande från en utfälld arm på traktorn med gafflar. Och tappade handske kring den plats där en hund markerat. Dvs vid den lilla brunnen. Kämpande för sitt liv?

För att senare tas till baka in igenom den lilla dörren där Nerijus sliter av hjälmen precis inanför den stora dörren för att säkra att hon inte bara spelar medvetslös så fort hon är buren utom synhåll från vägen. Den andra vägen ser svår ut att gå via.. Därefter idkar han en relativt kort tid i slaktrummet och hänger någon som antagligen är åtminstonde medvetslös. Vad menar du att det finns som motsäger det?
På en av bilderna ser man den som vill flytta någon osynligt från brunnen antagligen undviker vägen från brunnen vidare in i ladan rakaste vägen .... då det förefaller väldigt brötigt.

Den skiss som XO gjort visar fel vad gäller örhänge. http://i.imgur.com/FGCXVwx.jpg
Då faller hans beskrivning helt.
Lisa måste ha blivit släpad genom ladan in till slaktrummet där hon tappar ett örhänge mot upphängningen.

SE:
I FUB sid 657 bild 6 G100 visar ett örhänge med pärla in till slaktrummet under vatten slang.

Se även följande länk.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ar-bildbevisen
Senast redigerad av Kojavic 2016-02-18 kl. 01:32.
2016-02-18, 00:56
Medlem
Hur funkar detta om han får vård. Kan han bli inlåst längre tid där jämfört med fängelsepåföljd?
2016-02-18, 02:23
Medlem
Nasselinas avatar
I dessa tider med kriminalprogram där man rapporterar om mord och brott och i bästa fall även om uppklaranden av dessa skulle jag vilja efterlysa analyser. D.v.s. varför hemska brott blir begångna, vad rör sig i en mördares hjärna? Hur kan man (vilja) ta död på en ung oskyldig person. Vad är det som driver. (OK, man nämner ofta bråk om pengar i undre världen, om olika "gäng" som ligger i luven på varandra, men jag tänker nog närmast på sådana brott som begås av dem liknande BTK i Kansas utförde eller det som denna tråd behandlar)
Jag skulle vilja ha mkt fler sådana analyser, för att kanske förhindra, åtminstone få ner andelen, sådan brott i framtiden. Det riskerar annars att bli någon slags underhållning av det hela. #veckansbrott #brottscentralen #nyaefterlyst
2016-02-18, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nasselina
I dessa tider med kriminalprogram där man rapporterar om mord och brott och i bästa fall även om uppklaranden av dessa skulle jag vilja efterlysa analyser. D.v.s. varför hemska brott blir begångna, vad rör sig i en mördares hjärna? Hur kan man (vilja) ta död på en ung oskyldig person. Vad är det som driver. (OK, man nämner ofta bråk om pengar i undre världen, om olika "gäng" som ligger i luven på varandra, men jag tänker nog närmast på sådana brott som begås av dem liknande BTK i Kansas utförde eller det som denna tråd behandlar)
Jag skulle vilja ha mkt fler sådana analyser, för att kanske förhindra, åtminstone få ner andelen, sådan brott i framtiden. Det riskerar annars att bli någon slags underhållning av det hela. #veckansbrott #brottscentralen #nyaefterlyst

För att du ska få en inblick i vad det är som händer i vårt land så kan du börja med
att studera denna sida som handlar om Mord i Sverige.
http://mordfallsverige.blogspot.se/s...&max-results=3

Vad rör sig i huvudet på en mördare???
http://www.sydsvenskan.se/inpa-livet...pa-en-mordare/
Senast redigerad av Kojavic 2016-02-18 kl. 03:07.
2016-02-18, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Rättar mig, Lisa skickade och mottog SMS till två personer den 7 juni. HH och SH, dvs hennes föräldrar. Det borde väl därmed räcka att ha tillgång till dessa två personers mobiler för att se exakt vilka SMS hon skickat?

09:32 SH skickar SMS till Lisa
13:59 HH skickar SMS till Lisa
17:48 SH skickar SMS till Lisa
18:22:22 Lisa messar SH
18:22:38 SH messar Lisa
18:26 Lisa fickringer

Jag säger inte att dessa SMS borde stå i FUP för det kanske är känsligt, men polisen bör väl ha fått tillgång till dem? De skulle ju kunna ge någon information, polisen kanske kan se något i dem som inte föräldrarna ser, tex.

Samtalslistorna finns i tilläggsprotokollet, sida 30.
Eftersom SMS-en sparas i resp. mobil vore det intressant att veta om LH:s mobil har påträffats.

Jag tror att GM gjorde ett stort misstag när han valde denna flicka. Det drogs igång en omfattande etersökning, vilket inte är vanligt. Nära 100 talet mobiler kollades, vilket resulterade i att några följdes under några dagar tills fotfolket tog över övervakningen. Därav också dröjsmålet med MP:s sökning.
2016-02-18, 06:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Ockhams rakkniv, till att börja med. Det är onödigt krångligt. Vidare så finns inga spår av strid, och hon saknar blödningar i ögonen. Det sista kan jag inte svara på då jag inte förstår eller går in på din blogg av anonymitetsskäl.
2016-02-18, 06:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Den skiss som XO gjort visar fel vad gäller örhänge. http://i.imgur.com/FGCXVwx.jpg
Då faller hans beskrivning helt.
Lisa måste ha blivit släpad genom ladan in till slaktrummet där hon tappar ett örhänge mot upphängningen.

SE:
I FUB sid 657 bild 6 G100 visar ett örhänge med pärla in till slaktrummet under vatten slang.

Se även följande länk.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ar-bildbevisen
Det är inte fel i skissen. Du hänvisar till fel örhänge.
2016-02-18, 06:55
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Kan ju också vara Lisa själv - livs levande. Hon dog kanske långt senare. Åklagarens teori ska ju passa med NBs icke alibi.

OCH varför gick hon då inte fram till sin pappa menar du? Knappast logiskt tänk.
2016-02-18, 07:09
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Men det här var ju ett intressant inlägg. Nu ska vi se vad du säger.

Lisa drar i snara så den blir blodig.

NB skär och skär.

Alltså NBs kniv är blodig.

Lisa har även blod på härnderna och blodiga repstumpar passar med snara som är kvar runt lisas hals? Repstumpar har också damm på sig från slang/rör?

Vilka bitar pratar vi om? Mitten ? Slutet?

NB SKÄR [b]INTE [b] NER LH FÖRRÄN HON ÄR DÖD!!! DÅ KAN HAN GÖRA DET I LUGN OCH RO OCH BEHÖVER INTE JÄKTA SÅ DÄRAV STUMPAR OCH INGET BLOD PÅ KNIV OCH HADE DET VARIT DET FINNS DET TILLGÅNG TILL VATTEN ATT SKÖLJA DEN I, BL A DISKHON, SE FUP:N!
OCH DET ÄR VÄL KLART ATT DET FINNS DAMM PÅ STUMPAR NÄR DE HÄNGT OM RÖRET ELLER, SÄGER VÄL SUNT FÖRNUFT? INGEN IDÉ ATT FÖRKLARA FÖR DIG, DU VILL INTE FÖRSTÅ ELLER?
2016-02-18, 07:25
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag undrar fortfarande varför denna 42-åriga man ringde Lisa fredag den 5 Juni, 2 dagar före Lisa försvann ?
Vad hade han för förbindelse till Lisa ?

det kan man fråga sig. Borde kollas upp! Kanske felringning, 24 sekunder, eller fråga honom själv om det svaret,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in