2016-02-21, 05:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är inte kört. Om rättegångsfel konstateras kan det innebära att målet tas upp i HD, men det kommer inte att ändra någonting. Men en förklaring från NB kan ändra mycket. Det beror på hur förklaringen låter och tas emot. Idioten måste börja sjunga!
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag hatar inte teknisk bevisning, det är bra bevisning. Det gäller bara att tolka bevisen, och jag gör en annan tolkning än åklagaren. Domstolarna har inte hört min tolkning, så de följde åklagarens tolkning.
Sitter du och inbillar dig att din extremt sjuka teori om att Lisa tog livet av sig och att NB är nekrofil skulle förändra domen i HÖGSTA DOMSTOLEN - att de skulle tro mer på din variant om de bara fick höra den?

Omg...
2016-02-21, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sitter du och inbillar dig att din extremt sjuka teori om att Lisa tog livet av sig och att NB är nekrofil skulle förändra domen i HÖGSTA DOMSTOLEN - att de skulle tro mer på din variant om de bara fick höra den?

Omg...

Ett omöjligt uppdrag för Bilevicius advokat
http://www.expressen.se/kronikorer/l...icius-advokat/
2016-02-21, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är ju helt osannolikt att Lisa's pappa eller mamma skulle ringa AJ och fråga om
han/dom sett Lisa innan dom ringde Lena Svedung eller hur?

Och fru Trozelli säger ju samma sak i båda hennes 2 förhör, att telefonsamtalet kom innan Formel 1, som började kl 20:00, så det verkar ju som att hon är säker i sin sak.

Om vad Fru Trozelli berättat om detta telefonsamtal i sina 2 förhör är sant, ja då rubbar det ju vid hela tidlinien i fallets första viktiga timmar !

Det går väl att kolla upp när exakt detta telefonsamtal ingick, i AJs telefonlista.

Varför skulle det vara osannolikt att Lisa.s pappa ringde då han blev orolig att Lisa inte kommit hem.
Han bestämde sig för att åka till Blomberg och leta efter Lisa.
Och naturligtvis kanske han då ringde till Aj för att fråga om dom sett Lisa.
Så skulle nog det flesta göra.

Vem annars skulle ha ringt menar Du ???????
Senast redigerad av Kojavic 2016-02-21 kl. 07:15.
2016-02-21, 07:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Varför skulle det vara osannolikt att Lisa.s pappa ringde då han blev orolig att Lias inte kommit hem.
Han bestämde sig för att åka till Blomberg och leta efter Lisa.
Och naturligtvis kanske han då ringde till Aj för att fråga om dom sett Lisa.
Så skulle nog det flesta göra.

Vem annars skulle ha ringt menar Du ???????

Det är osannolikt at det var Lisa's pappa eller mamma, därför att det förstås är det mest logiska att ringa Lisa's arbetsgivara, som är Lena Svedung först, det förstår du väl !?

Och jag har ingen aning vem det var som ringde AJ innan kl 20:00 och frågade honnom om han sett Lisa, men jag skulle bra gärna villa veta vem det var och särskilt exakt vilken tid detta telefonsamtal gick in hos AJ !
2016-02-21, 09:44
Medlem
T34Panzers avatar
Jisses! Det var ord och inga visor i GWs krönika! Och en närapå idiotförklaring av Rönnböck:

"...och i stället anförde hon ett antal olika konspirationsteorier där i stort sett alla, utom hennes klient mot vilken all bevisning pekade, hade begått det brott som det handlade om. Möjligen med reservation för Barnen i Bullerbyn som hon varken kunde knyta till brottsplatsen eller den tidpunkt då brottet begicks."

"Konspirationsstödsspaning
Själv kan jag bara hitta en punkt som ger stöd för att Bilevicius kan ha fallit offer för en konspiration. Nämligen hans försvarare. En förhoppningsvis unik virrpanna utan tillstymmelse till juridisk kompetens eller vanligt logiskt tänkande. Oavsett kön."

Senast redigerad av T34Panzer 2016-02-21 kl. 09:46.
2016-02-21, 09:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Får vi inte läsa vad advokater tycker och anser i tidningarna? Har inte fru Rönnbäck fått
komma till tals kanske under resans gång?
Jo, men något grävande har vi inte sett.
Citat:
Så du menar att hade domstolen fått höra din tolkning att Lisa skulle ha begått självmord och Nerijus med nekrofila böjelser "bara" gjort sig skyldig till ett griftefridsbrott, så skulle
man nog ansett den som högst trovärdig och dömt därefter?
Nej, nu förvränger du vad jag sa. Domstolen kunde ha dömt efter min tolkning om den hade hört det, och givetvis måste den ha hört det från någon av parterna, det är bara de som har talan under rättegången. Jag sa inte vad jag tror.
Citat:
Detta tror du verkligen alltså? Att om han förklarar som du vill han ska förklara sig - i enlighet med ovannämnda - så köps det av domstolen? Du tror detta på allvar?
Eller vilken annan förklaring som helst som skulle komma från Nero så skulle det ha chans
att förändra något för honom? Du håller detta för troligt?

Ja. jäklar i min låda alltså.
Nu förvränger du igen, sluta upp med det. Jag sa inget om vad jag tror kommer att köpas av domstolen, bara att NB måste sjunga om han ska kunna klara sig från morddom.
2016-02-21, 09:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vilket trams! Citera ur en artikel från den 22 oktober när de kom med sina brasklappar och anklagelser:

16 november svarar hon däremot:
Det ska finnas auktoriserad tolk, och auktoriserad rättstolk om möjligt. Domstolen undersökte inte om det fanns auktoriserad rättstolk.
2016-02-21, 09:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Omg...
Jag inbillar mig inte din förvrängning, läs mitt svar nyss: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.
2016-02-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jisses! Det var ord och inga visor i GWs krönika! Och en närapå idiotförklaring av Rönnböck:

"...och i stället anförde hon ett antal olika konspirationsteorier där i stort sett alla, utom hennes klient mot vilken all bevisning pekade, hade begått det brott som det handlade om. Möjligen med reservation för Barnen i Bullerbyn som hon varken kunde knyta till brottsplatsen eller den tidpunkt då brottet begicks."

"Konspirationsstödsspaning
Själv kan jag bara hitta en punkt som ger stöd för att Bilevicius kan ha fallit offer för en konspiration. Nämligen hans försvarare. En förhoppningsvis unik virrpanna utan tillstymmelse till juridisk kompetens eller vanligt logiskt tänkande. Oavsett kön."

Tidigare har LGWP skrivit:
När polisen utreder ett grovt våldsbrott brukar man säkra åtskilliga DNA-spår, men med det stora flertalet av dem är det så att de inte har med gärningen att göra. De har bara hamnat där ändå, som en naturlig följd av den mänskliga samvaro som består i att vi har fysisk kontakt med varandra eller bara vistas i samma miljö. Och i värsta fall kan de leda utredningen helt fel.
(...)
I andra fall kan det vara betydligt mer tveksamt. Som när man till exempel hittar en misstänkts DNA på offrets kläder eller andra tillhörigheter, men där det samtidigt saknas en koppling till själva gärningen.
(...)
Skulle det visa sig att det enbart handlar om att man säkrat spår från honom på hennes tillhörigheter blir jag orolig på allvar.
Käla: http://www.expressen.se/kronikorer/l...id-racka-till/
2016-02-21, 10:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojavic
Ett omöjligt uppdrag för Bilevicius advokat
Rubriken är missvisande, GW säger inte att det är omöjligt, bara mindre troligt.
Citat:
Att hans byte av advokat - från den i en juridisk mening helt osannolika Inger Rönnbäck till den förvisso mycket förfarne "stjärnadvokaten" Björn Hurtig - skulle kunna ändra på den saken är mindre troligt. En första nödvändig förutsättning för detta är att den dömde ändrar sin historia. Att han antingen medger viss inblandning i det som hänt samtidigt som han pekar ut andra som skulle ha burit det avgörande ansvaret i samband med gärningen. Eller att han plötsligt hävdar att han kände sitt offer och att de spår som han lämnat på hennes kropp uppkommit vid andra tillfällen och under andra mänskliga förutsättningar än de som hänför sig till ett mord på ett för honom helt okänt offer.
2016-02-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men Lisa's mamma ringde inte Lena förrän kl 20:15, dvs efter kl 20 då Formel 1 loppet började.
AJs gäster säger i förhör att den som ringde, ringde medan dom satt och väntade på att Formel 1 loppet skulle börja, dvs innan kl 20.

Jag har också funderat på det, det är något som inte riktigt stämmer med tiderna här.
2016-02-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Tidigare har LGWP skrivit:
När polisen utreder ett grovt våldsbrott brukar man säkra åtskilliga DNA-spår, men med det stora flertalet av dem är det så att de inte har med gärningen att göra. De har bara hamnat där ändå, som en naturlig följd av den mänskliga samvaro som består i att vi har fysisk kontakt med varandra eller bara vistas i samma miljö. Och i värsta fall kan de leda utredningen helt fel.
(...)
I andra fall kan det vara betydligt mer tveksamt. Som när man till exempel hittar en misstänkts DNA på offrets kläder eller andra tillhörigheter, men där det samtidigt saknas en koppling till själva gärningen.
(...)
Skulle det visa sig att det enbart handlar om att man säkrat spår från honom på hennes tillhörigheter blir jag orolig på allvar.
Käla: http://www.expressen.se/kronikorer/l...id-racka-till/

LGWP har skrivit tidigare:
Skulle det andra sidan vara så enkelt att han numera har teknisk bevisning som binder den häktade mannen till själva gärningen blir jag däremot lugn som en filbunke och lovar att lämna honom och hans utredning i fred fram till den rättegång som ju då kommer att följa efter sommaren. För då kommer vi att ses ändå. Förhoppningsvis. Och mer för hans skull än för min, faktiskt.

Jag undrar vilken bevisning enligt åklagaren binder NB till själva gärning (mord). Det finns inga spår från honom på tejpen som satt på Lisas huvud, inga spår på snara som satt på hennes halsen. Inga spår i hans bilen, inga spår i byssjan, inga spår från Lisa på hans kläder. Ingen har sett honom vid aktuell tids punkt vid Lisas arbetsplats, och ingen har sett hans bil där. En vittne såg honom kl. 18:00 vid sitt hem, en andra vittne såg honom kl 19:00 vid sitt hem.
18:37 såg vittne Lisa som skulle sätta sig på moped.
Kunde han hinna att göra alla gärningar på 18-20 min?
År åklagaren objektiv?
Får han livstidsstraff p g a bajs och sperma i lampkupan som hittades i andra lokalen i ladan (inte i sk mordplats)?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in