2016-02-24, 21:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo då, men jag besvarade dina felaktiga påståenden om Psykopater.
Så du menar att en psykopat inte hade kommit med en rövarhistoria, utan bara sagt att han inte vet?
En psykopat ljuger bra, lärde jag mig nyss. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-02-24, 21:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Att han har barn som han inte vet var exet eller barnet finns kan ju likaväl bero på något hos henne snarare än fel på honom. Dagens värderingar syftar väl till viss del att värna familjen men kolliderande normer finns ju, just militärt. I vissa fall kanske det inte är lämpligt att barn blir kvar hos sina föräldrar utan att de adopteras bort rätt rutinmässigt (för barnens skull eller för föräldrarnas skull var för sig).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-02-24 kl. 21:40.
2016-02-24, 21:38
Bannlyst
Citat:
Skillnaden ligger inte att det är en seriemördare som sparar troféer eller souvenirer. Minnessakerna finns allt även från första mordet när de väl åker fast och kontrolleras.
Skillnaden ligger enbart i att den som grips första gången aldrig hinner avancera till SK.

Jag tror du har fel. En riktig seriemördare skulle aldrig misslyckas med sitt första mord. Han skulle välja att göra sitt första mord på ett sätt och ett ställe där han aldrig åkte fast. Så han åtminstone hann med två. Ju fler han lyckas med desto större risker tar han. Men inte i början.

Hur kan du veta att det rör sig om en seriemördare om han åker fast direkt?

Självklart kan alla lämna signatur men det är väl inte särskilt vanligt.

Vad tror du om löv? Är det en signatur eller ej?
2016-02-24, 21:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayatri
Nej, så behöver det nog inte vara, beror på hur slipad han är. Jag tror att Nerijus är slug men knappast intelligent så det stör. Han trodde nog på sin advokat från början, att hon skulle kunna få honom fri och då var bekvämast att spela oskyldig så fick hon göra jobbet. Gick inte så bra.
Jag tror också att han trodde på sin förre advokat och att han skulle kunna komma undan helskinnad. Förhoppningsvis kan advokat Hurtig få honom på bättre tankar.
2016-02-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Sydsvenskan: Bilevicius advokat begär extra tid

Vad vad det jag sa!

Nu kommer den ena skrivelsen efter den andra från advokaten Hurtig, där han ber om det ena anståndet efter det andra, tills en ljummen skrivelse till slut inkommer från honom, med det förväntade resultatet att HD nekar prövningstillstånd.

Sen kommer stjärnadvokaten Hurtig via media förmedla att han gjort allt han kan för klienten, trots att han var medveten om att det är svårt. En sak advokaten sa ifrån när han gjorde sitt första mediaframträdande.

När Nero sen upptäcker att han är dubbel- eller trippelgrundlurad har tiden runnit i väg, och tiden för att anmäla Rönnbäck till advoktsamfundet är försutten. Men det gör ju inget för en mördare som Nero ska ha livstid och förtjänar att de leker med honom. Man får se det nya spektaklet som en del av påföljden.

Tror du, Xenia att Nero har gått på denna dubbelblåsning, och just nu lever med hoppet att nu är friheten nära? Tror du han längtar efter Irinas mjuka famn?
2016-02-24, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Så du menar att en psykopat inte hade kommit med en rövarhistoria, utan bara sagt att han inte vet?
En psykopat ljuger bra, lärde jag mig nyss. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Fattar du verkligen inte skillnaden? Om psykopaten håller käften och har mördat så lär han väl ljuga. Att undanhålla sanningen är också en lögn i det läget.
Självklart ljuger en psykopat - men han kan mycket väl tiga (till skillnad mot vad vanligt folk klarar av med så övertygande bevisning eller under så lång tid) om han inte har egenvinning av det. Det är skillnaden.

Här får du ett lysande exempel från samma professorer:
Clifford Olson, who raped and murdered eleven children in Vancouver, British Colombia, decided that the police “had the goods on him.” He decided, therefore, that he might as well turn his defeat into an advantage. Olson confessed to murder and led the police to the bodies of his victims in exchange for a $100,000 “ransom.” Olson was later asked to reveal information about other missing children, not for a fee but for the sake of the worried parents. In true sociopathic fashion, he responded, “If I gave a shit about the parents, I wouldn’t of killed the kid.”
Senast redigerad av develi 2016-02-24 kl. 21:43.
2016-02-24, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Du får rätta mig om jag har fel men det finns väl inga bilder på mopedkörkort?

Riktigt tråkig souvenirer då.

Såg att jag blandat ihop lite.

Signatur betyder alltså att gärningsman lägger till saker på en brottsplats - sugnerar den - medan trofé betyder att de tar med sig saker därifrån. Som i Da Costa.

Menar du att Lisas körkort saknas?

Det är såklart bild även på ett mopedkörkort.
2016-02-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att han har barn som han inte vet var exet eller barnet finns kan ju likaväl bero på något hos henne snarare än fel på honom. Dagens värderingar syftar väl till viss del att värna familjen men kolliderande normer finns ju, just militärt. I vissa fall kanske det inte är lämpligt att barn blir kvar hos sina föräldrar utan att de adopteras bort rätt rutinmässigt (för barnens skull eller för föräldrarnas skull var för sig).
Och?
2016-02-24, 21:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Fattar du verkligen inte skillnaden? Om psykopaten håller käften och har mördat så lär han väl ljuga. Att undanhålla sanningen är också en lögn i det läget.
Självklart ljuger en psykopat - men han kan mycket väl tiga (till skillnad mot vad vanligt folk klarar av med så övertygande bevisning eller under så lång tid) om han inte har egenvinning av det. Det är skillnaden.

Här får du ett lysande exempel från samma professorer:
Clifford Olson, who raped and murdered eleven children in Vancouver, British Colombia, decided that the police “had the goods on him.” He decided, therefore, that he might as well turn his defeat into an advantage. Olson confessed to murder and led the police to the bodies of his victims in exchange for a $100,000 “ransom.” Olson was later asked to reveal information about other missing children, not for a fee but for the sake of the worried parents. In true sociopathic fashion, he responded, “If I gave a shit about the parents, I wouldn’t of killed the kid.”
Att säga att han inte vet är ingen bra lögn. Då är rövarhistorien bättre. Han hade gott om tid att tänka ut den före tingsrätten.
2016-02-24, 21:53
Bannlyst
Citat:
Jag tror också att han trodde på sin förre advokat och att han skulle kunna komma undan helskinnad. Förhoppningsvis kan advokat Hurtig få honom på bättre tankar.
Ja, på det sätt som hon är och hur hon framför saker så är det kanske lätt hänt att en person som inte alls är insatt i hur allt funkar juridiskt, som Nerijus, går på allt hon säger. Därav också hans reaktion efter hovrättens dom, han blev ju helt bedrövad och förstörd efteråt minns jag hans advokat sa. Hon har nog inte riktigt rent mjöl i påsen tror jag.
2016-02-24, 22:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeybunnyone
Jag tror du har fel. En riktig seriemördare skulle aldrig misslyckas med sitt första mord. Han skulle välja att göra sitt första mord på ett sätt och ett ställe där han aldrig åkte fast. Så han åtminstone hann med två. Ju fler han lyckas med desto större risker tar han. Men inte i början.
Hur kan du veta att det rör sig om en seriemördare om han åker fast direkt?
Självklart kan alla lämna signatur men det är väl inte särskilt vanligt.
Vad tror du om löv? Är det en signatur eller ej?
Han blir givetvis inte seriemördare förrän han kvalat in.
Vad jag talar om är att de som redan dömts har givetvis ett första mord att studera. Hade de åkt fast hade man ändå sett ett mönster, hittat souvenirer om de är lagda åt det hållet. Sen finns givetvis de som enbart hinner ett mord men berättar om att de hade planer på mer.
Jag antar du begriper att det finns serial in making som tack och lov åker fast?

Att placera udda saker på kroppen kan vara en signatur - eller att offret läggs i vissa positioner. En speciell egenhet som mördaren har som uttalanden som antingen förövaren säger eller som offret tvingas säga osv.
Silvertejp runt huvudet inkl. att hänga offret är en signatur om det ses ett specifikt mönster vid morden.

Kallas även calling card.
Senast redigerad av develi 2016-02-24 kl. 22:10.
2016-02-24, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Att säga att han inte vet är ingen bra lögn. Då är rövarhistorien bättre. Han hade gott om tid att tänka ut den före tingsrätten.
Nej det är rätt dumt - men det är psykopatens hjärna som fattar besluten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in