Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-22, 01:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryggradsdjur
De flesta studier pekar snarare tvärtom. Att köttätare är fetare, har sämre blodvärden och oftare diabetes.

Människan ska äta makro- och mikronutrienter, allt detta finns i vegetabiliska varianter.
Även vegetarianer kan blir feta.. Likaså att köttätare kan bli smala.

Men jag rekommenderar dig att kolla på vetenskapens värld får du se själv.
Citera
2016-02-22, 07:21
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
De flesta studier pekar snarare tvärtom. Att köttätare är fetare, har sämre blodvärden och oftare diabetes.
Det är inte köttets fel. Det studierna visar är en korrelation. Det kan lika gärna vara så att folk med dålig livsstil äter mer kött överlag.
Citera
2016-02-22, 09:35
Medlem
ja fast käkar man bara ris, pasta etc kolhydrater får man ju brister. Är själv vegetarian sen 2 år tillbaka och mår bättre än någonsin. Däremot tror jag att jag skulle få svårt att hinna få i mig allt jag behöver som vegan och särskilt med endast rawfood.

tränar hårt på gymet och bygger bra med muskler som vegetarian. Äter inte massa ägg, ost eller mjölk heller.
Citera
2016-02-23, 23:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robrero1
ja fast käkar man bara ris, pasta etc kolhydrater får man ju brister.

Risken finns.

Citat:
Är själv vegetarian sen 2 år tillbaka och mår bättre än någonsin.

Är själv vegetarian sen 50 år tillbaka och mår också bra ... men är inte missionär omkring det.
Citera
2016-03-03, 16:43
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Det finns en myriad av veganska maträtter av alla olika slag, t.o.m pizza med ofantligt god veganost. Låt inte dina fördomar ta överhanden. Det är bara att gå in på youtube och leta efter veganska recept så får du se utbudet. Det är överväldigande stort, gott och nyttigt.

Det handlar mest om att jag inte vill ge upp kött, mjölk ägg o liknande? Varför skulle jag?

Mer nyttigt? Helt ärligt, jag bryr mig inte. Livet är för kort för att ge upp saker jag tycker om att äta för alternativa saker som i princip bara är nyttigare. Jag har inga planer på att bli 150 år gammal.

Dessutom så är jag redan petig med vad jag äter, grönsaker o sånt skit är jag väldigt selektiv med.
Citera
2016-03-14, 14:41
Medlem
Fast i praktiken kan ju ingen äta ren vegankost utan djurprotein, eftersom det alltid kommer med djurprotein i form av insekter eller delar av insekter hur man än skördar säd, grönsaker och frukt. Därför räknar man med att vi alla i genomsnitt äter ca 1 kg insekter per år, men veganer äter ju mera av den typ av mat som innehåller insektsrester, så de äter säkert mera insekter.
Citera
2016-03-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havrekalas
Men va GMO är inte en grej? Det är liksom inte ett patenterat gift? Du kan aldrig testa det fullt ut eftersom GMO är unikt för varje planta / individ? Man ändrar gener i en individ, man kontaminerar inte en individ med något giftigt?

Man skulle kunna "GMO:a" en människa också men det är etiskt fel men tekniskt sätt möjligt. Till exempel ge en människa blå ögon, eller större lungor etc...

Förstår inte hur det kan vara farligt i alla fall och hur man kan vara emot det? Du kan isåfall vara emot just den genmodifieringen som dom hade gett de råttorna isåfall , men inte allt.

Det är nog mest din ignorans som talar när du inte förstår hur det kan vara farligt.
Det handlar mest om man litar på livsmedelsverket eller ej.
Citera
2016-03-16, 09:44
Bannlyst
Jag älskar frukt och skulle kunna leva på bara det men också grönsaker, men är det inte dyrt att vara rå vegan? Jag tror att jag inte skulle bli mätt på det bara för att det är kallt, är vegan men äter mest varmrätter.
Citera
2016-03-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag älskar frukt och skulle kunna leva på bara det men också grönsaker, men är det inte dyrt att vara rå vegan? Jag tror att jag inte skulle bli mätt på det bara för att det är kallt, är vegan men äter mest varmrätter.

Det går naturligtvis utmärkt att leva på ej tillagad vegankost. Se på gorillorna som tillbringar hela dagen tuggandes
Citera
2016-03-19, 18:19
Medlem
Någon kvinnlig vegan som ärligt kan uppge sanningen, för jag som novis tänker att man borde PRUTTA konstant hela dagarna som vegan???
Citera
2016-03-19, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det går naturligtvis utmärkt att leva på ej tillagad vegankost. Se på gorillorna som tillbringar hela dagen tuggandes

Jo jag vet, tror det egentligen handlar om att jag inte är van. Men vanor går att ändra pÅ!
Citera
2016-03-19, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Någon kvinnlig vegan som ärligt kan uppge sanningen, för jag som novis tänker att man borde PRUTTA konstant hela dagarna som vegan???

Nej, faktiskt inte. Brukar bara prutta när jag är bajsnödig och har massa bajs som ska ut, annars aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in