Hej det är jag igen. Jag som inte har alla hästar hemma du vet. Jag gjorde ett litet experiment med min iPhone. Jag lyssnade på musik via Spotify. Jag stängde av musiken och Spotify och öppnade kartfunktionen. Sedan letade jag upp Medelplana och fann då tre intressanta detaljer. Dels är bynamn inte utsatta så det är stört omöjligt att begripa vad man tittar på om man inte byter till hybridläge. Dels att jag tydligen kommit till järnvägshållplatsen med namnet Blomberg. Dels att skalan på kartvisningen inte gav den översikt jag önskade och fick justera skalan till att omfatta Blomberg till Medelplana genom att nypa på vanligt sätt. Allt detta klockade jag med kronograf-funktionen på mitt armbandsur. Det tog mer än en minut att få till en begriplig bild från kopplingsstationen till Medelplana. Jag inbjuder andra att göra om samma experiment. Kanske hade Adriana Android. Kan någon prova det?
Kanske hade hon kartfunktionen lättare åtkomlig om hon hade Runkeeper igång. Men kartan där ger ännu mindre upplysning om bynamn och gårdar och går heller inte att ändra till hybridläge. Kanske finns andra träningsappar med bättre kartfunktion.
...sedan skulle hon ha ögonkontakt med Nerijus. Hur mycket tid blir det kvar till att detaljgranska bilen?
Som jag sa, tror hon tänker mer på NB än bilen som hon bara kommer vagt ihåg i bakgrunden. Ok, sen finns det ju människor med bildminne och de som kritiskt granskar omkring sig. Vem vet, men jag är nog inne på i alla fall att det var NB:
Det handlar om två advokater som babblar på innan de läst på sitt case.
Mitt tips är att det kommer en ny skrivelse från Hurtig om anstånd.
Min övertygelse är att det inte är Nero som är klienten! Det var genom kontakter advokater emellan som Nero lämpades över på Hurtig.
Det är Rönnbäckskans skinn som ska räddas. Genom att få det till i efterhand att Nero godkänt det tarvliga advokatjobbet Rönnbäckskan presterade. I och med att det inte inkommer en anmälan till advokatsamfundet så har ju Nero godkänt allt skit som pågått med planteringsteorier och konspirationer från Flashback.
Den enda möjlighet Hurtig har i HD, är att anmärka på att Nero inte hade ett kompetent försvar av en kvalificerad advokat. Hurtig borde veta att det försvar Rönnbäck presterade strider mot rättsordningen och god advokatsed.
I kombination med en anmälan till advokatsamfundet, med beslut om att Rönnbäck inte följt god advokatsed, så kan Hurtig uppnå en ny rättegång. Men det är lojaliteter som kommer hindra honom att vara den stjärnan som i skarpt läge lyser och ger järnet för klienten. Kårkänslan är för stark!
En ny rättegång är Neros enda möjlighet att få till ett nytt försvar, i och med att han var utsatt för dålig rådgivning om man påstår att han till äventyrs hade nått försvar.
Men det skulle inte ändra på bevisläget, och att brott som detta ger livstid. Men för Hurtig och alla rättshaverister vore det ett guldläge att visa på att man måste hålla på formalia i en domstol.
Men hur många gånger kan han begära anstånd, tiden rullar på? Varför utreda alls NB har ju aldrig träffat LH säger han, inte klokt med allt detta DNA
Helt enig Nerijus var vid ladan och kvällen före när Adriana med stor sannolikhet pekade ut Nerijus och inte någon okänd invandrare. Det var en jävla tur för Adriana, annars hade hon förmodligen slutat som Lisa. Det är uppenbart vad Nerijus var ute efter även då. Ganska logiskt att det var Nerijus även i Adrianas fall. För någon påhittat balt på bägge ställena känns väldigt ologiskt, framförallt i den lugna lilla hålan. Hur många fall av våldtäkts försök och sexualmord har dom egentligen där borta. Två olika balter som försöker sig på någon form av sexuella brott, på knappt 24 timmars mellanrum. Låter inte klokt, ifall det inte är Nerijus på båda tillfällena då. Då låter det genast mer rimligt kan man tycka
Äsch, det är klart att det är NB vid båda tillfällena. Med tanke på att båda är blonda AB och LH, likhet finns, gick det inte med den ena så nyper vi den andra. Tror han hade sett ut sitt offer eller båda. Han har ju faktiskt varit ute på Stardoll Barbie och på sin sida, hade han ju en kvinna i 25års åldern iklädd en babydoll, sexigt värre, som är mycket lik en äldre LH. Tror det finns kvar på Exponerat. Om inte annat hittar man ju yngre kvinnor med tejp över munnen och bakbundrna händer där. DET HÄR VAR KLART ATT DET SKULLE SKE SEDAN LÄNGE OCH INGEN SLUMP!
Tur för AB att hon följde sin magkänsla ja, för annars hade hon slutat sina dagar här den 6/6. Den som frågade, oavsett om debattörer mäter upp tid här, var väl inte ute efter nån vägvisning heller. då hade han väl hämtat kartan och visat lite intresse. Eller helt enkelt sagt att han inte förstod AB:s karta så han skulle hämta sin egen, men neeeeejj inte för hon skulle med till bilen. SLUMP va? Resa flaggstång va?
Tror inte det brukar hända speciellt mycket där uppe i vanliga fall, det är ju inte Morden i Midsomer eller NCSI eller The mentalist vi pratar om. Men går det fler lösa än NB så har vi väl snart det för all del. suck
Om NB skulle vara skyldig till mord han skulle erkänt för länge sedan.
Sät dig i hans situation och tänk - skulle du erkänna mord som du inte gjort?
Vad skulle du göra om du i en annan land blir dömd för mord du inte gjort?
Erkänna eller blåneka?
Jösses! Du måste leva i en skyddad verkstad. Det blånekas till 99,99% även om de grips med fingrarna i syltburken.
Det är allt från minnesförlust, inre röster till blånekande. Nu blir det också vanligt att de åberopar självförsvar.
Han skulle verkligen inte hamna i fokus, Nerijus är i fokus för mordet. Den personen våldtog inte Adriana det är en jävla skillnad. Ditt svar blir då att du inte har någon aning helt enkelt, du hittar på en okänd invandrare som liknade Nerijus som inte existerar.
Har jag någonsin påstått att jag vet vad som hänt? Hur ska jag kunna veta det?
Jag hittar inte på något. Det vimlar av gästarbetare och turister på Kinnekulle på sommaren. Det är ganska talande att du använder ordet invandrare. Det tydliggör motiven för din argumentation. Det är detta som är viktigt för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Och tror att det ska vara mer rimligt än att det var Nerijus själv faktiskt var ute och åkte bil just då. En person blivit dömd för ett mord, och där skälet var sexuellt. Det måste väl ändå vara rimligare än en påhittat invandrare som inte existerar.
Det är ett cirkelresonemang, som många anda resonemang här i tråden. Det är NB Adriana möter, därför är NB mördaren. NB är mördare, alltså är det han som Adriana möter.
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vi hade alltså två stycken balter som var ute samma kväll och gjorde sexuella hyss,en okänd som försökte våldta Adriana, och då Nerijus. Nej jag vet inte ja, men jag är ganska övertygad att det du säger säger stinker.
Att du inte öht inte kan förstå resonemanget är tydligt. Har jag påstått att det inte är NB som Adriana möter? Nej.
Har jag hävdat att sannolikheten är större att det inte är det. Ja.
Det är en väsentlig skillnad. Ser du den?
Har jag hävdat att det mest sannolika alltid är det som inträffar? Nej.
Hävdar jag att det mest sannolika brukar vara det som inträffar? Ja.
Det ser inte ut att han är så bra skådespelare.Det är omöjligt att spela dem reaktioner som man ser i videoinspelning under förhör. I detta fallet var många lögner och manipulering med sanningen som t ex fl ljög för att övertyga bror att det var NB som var vid ladan den tiden när LH slutade sitt arbete. Det var lögn och det finns mer lögner. Jag har skrivit förut varför är det inte trovärdigt att det är han som är mördare. Jag är inte övertygat.
Nej , du har rätt .
Han är en usel skådespelare , alla kan se och höra på honom att han ljuger .
Vad spelar det för roll vad du tror eller tycker ?
Svinet är som sagt dömd av två enhälliga domstolar för mordet .
Reaktionen i videoförhören bevisar bara att han är ett känslokallt
monster som sitter och tycker synd om sig själv .
Därav snyftandet . Han har inte en tanke på det har gjort mot Lisa .
I hans snedvridna värld har han inte gjort någon fel .
Klart att han den snälle , ordentlige svärmorsdrömmen inte gjort något brottsligt ...
Varför då erkänna ?
Det handlar om två advokater som babblar på innan de läst på sitt case. Mitt tips är att det kommer en ny skrivelse från Hurtig om anstånd.
Min övertygelse är att det inte är Nero som är klienten! Det var genom kontakter advokater emellan som Nero lämpades över på Hurtig.
Det är Rönnbäckskans skinn som ska räddas. Genom att få det till i efterhand att Nero godkänt det tarvliga advokatjobbet Rönnbäckskan presterade. I och med att det inte inkommer en anmälan till advokatsamfundet så har ju Nero godkänt allt skit som pågått med planteringsteorier och konspirationer från Flashback.
Den enda möjlighet Hurtig har i HD, är att anmärka på att Nero inte hade ett kompetent försvar av en kvalificerad advokat. Hurtig borde veta att det försvar Rönnbäck presterade strider mot rättsordningen och god advokatsed.
I kombination med en anmälan till advokatsamfundet, med beslut om att Rönnbäck inte följt god advokatsed, så kan Hurtig uppnå en ny rättegång. Men det är lojaliteter som kommer hindra honom att vara den stjärnan som i skarpt läge lyser och ger järnet för klienten. Kårkänslan är för stark!
En ny rättegång är Neros enda möjlighet att få till ett nytt försvar, i och med att han var utsatt för dålig rådgivning om man påstår att han till äventyrs hade nått försvar.
Men det skulle inte ändra på bevisläget, och att brott som detta ger livstid. Men för Hurtig och alla rättshaverister vore det ett guldläge att visa på att man måste hålla på formalia i en domstol
.
Tycker personligen att Björne fått alldeles tillräckligt med tid på sig att inkomma med sin
lilla skrivelse.
Ska han sen behöva ha ännu mera tid innan han blir färdig med sitt strunt - för strunt är det
och förblir när man försöker krångla sig loss ur den oerhört massiva och helt oantastliga
tekniska bevisning som föreligger i fallet - ja, det undrar jag om HD ställer sig positiva till.
Hur brukar det funka med såna här anstånd? Får man hålla på i månader? Eller finns
det någon fastställd gräns för när det får vara nog och ett överklagande tvunget måste
inkomma?
Björne kunde få ett år eller två på sig - det ändrar ju ändå ingenting.
Nerijus resa från häktet till en kanske mindre angenäm fängelsecell är oundviklig.
Den går att skjuta upp förvisso den resan men till slut så bär det iväg alltså.
Senare följer ytterligare en resa - och den går till LITAUEN. Till en fängelsemiljö som
inte lär ha många likheter med de bekvämlighetsinrättningar svensk kriminalvård
tillhandahåller för diverse bus och ogärningsmän.
Jag har upprepade gånger länkat upplysande material om hur det ser ut där borta
på anstalter i Neros hemland och han lär knappast längta dit direkt.
Senast redigerad av Grandioso 2016-04-07 kl. 16:16.
Jag hittar inte på något. Det vimlar av gästarbetare och turister på Kinnekulle på sommaren. Det är ganska talande att du använder ordet invandrare. Det tydliggör motiven för din argumentation. Det är detta som är viktigt för dig.
Det är ett cirkelresonemang, som många anda resonemang här i tråden. Det är NB Adriana möter, därför är NB mördaren. NB är mördare, alltså är det han som Adriana möter.
Att du inte öht inte kan förstå resonemanget är tydligt. Har jag påstått att det inte är NB som Adriana möter? Nej.
Hur kommer det sig att du har blivit så intresserad av huruvida Adriana har träffat
mördaren Nerijus just nu ? Eftersom det inte har med själva utgången av fallet att
göra så är det konstigt att du börjar älta om detta så här i efterhand .
Det finns ju åtskilliga andra bevis som fäller mördaren Nerijus .
Därmed är Adrianas vittnesmål inte styrande för utslaget i domstolarna .
Han har så mycket som talar emot sig så att det räcker och blir över många gånger om .
Det fetade . Det här resonemanget känner jag igen .
Vimlade det av gästarbetare runt 19:30 som var benägna att våldta någon. Några 100m vid Blombergs café. Då är det snarare du som har fördomar mot dessa gästarbetare, att så många av dom är benägna att försöka sig på våldtäkter och mord. När Nerijus dagen efter bara några 100m därifrån, kidnappade och senare fraktade Lisa där han utförde detta brutala sexualsadistiska mord. Så ska det verkligen vara så svårt att se en koppling här, eller är det okunskap eller ren ovilja. Så det var enligt dig två olika balter försöker sig på någon form av sexuella brott, på knappt 24 timmars mellanrum. Låter ju nästan som vi hamnat i Malmö? Trodde det var lugna Blomberg på Kinnekulle.
Det är absolut inget cirkelresonemang, det är logiskt tänkande och vad som är rimligt egentligen. Glad att vi är överens om att det mest sannolika brukar vara det som inträffar, så även i detta fall.
Senast redigerad av henkess 2016-04-07 kl. 16:38.
Vimlade det av gästarbetare runt 19:30 som var benägna att våldta någon. Några 100m vid Blombergs café. När Nerijus dagen efter bara några 100m därifrån, kidnappade och senare utförde detta brutala sexualsadistiskt mord. Ska det verkligen vara så svårt att se en koppling här, eller är der ren och skär ovilja som spökar. Så det var enligt dig två olika balter försöker sig på någon form av sexuella brott, på knappt 24 timmars mellanrum. Låter ju nästan som vi hamnat i Malmö? Trodde det var lilla lugna Blomberg på Kinnekulle.
Det är absolut inget cirkelresonemang, det är logiskt tänkande och vad som är rimligt egentligen. Glad att vi är överens om att det mest sannolika brukar vara det som inträffar, så även i detta fall.
Det är du som antar att det är något skumt med "invandrare". Speciellt om de inte hittar och måste fråga om vägen. Alla invandrare är kanske våldtäktsmän och potentiella mördare? Speciellt om de inte hittar dit de ska.
Det är du som antar att det är något skumt med "invandrare". Speciellt om de inte hittar och måste fråga om vägen. Alla invandrare är kanske våldtäktsmän och potentiella mördare? Speciellt om de inte hittar dit de ska.
Hör det till vanligheten att också när man frågar personen om vägen, dessutom ber att denna ska följa med till ens bil halv 8 på kvällen. Gnugga geniknölarna nu ett tag.
Hej det är jag igen. Jag som inte har alla hästar hemma du vet. Jag gjorde ett litet experiment med min iPhone. Jag lyssnade på musik via Spotify. Jag stängde av musiken och Spotify och öppnade kartfunktionen. Sedan letade jag upp Medelplana och fann då tre intressanta detaljer. Dels är bynamn inte utsatta så det är stört omöjligt att begripa vad man tittar på om man inte byter till hybridläge. Dels att jag tydligen kommit till järnvägshållplatsen med namnet Blomberg. Dels att skalan på kartvisningen inte gav den översikt jag önskade och fick justera skalan till att omfatta Blomberg till Medelplana genom att nypa på vanligt sätt. Allt detta klockade jag med kronograf-funktionen på mitt armbandsur. Det tog mer än en minut att få till en begriplig bild från kopplingsstationen till Medelplana. Jag inbjuder andra att göra om samma experiment. Kanske hade Adriana Android. Kan någon prova det?
Kanske hade hon kartfunktionen lättare åtkomlig om hon hade Runkeeper igång. Men kartan där ger ännu mindre upplysning om bynamn och gårdar och går heller inte att ändra till hybridläge. Kanske finns andra träningsappar med bättre kartfunktion.
...sedan skulle hon ha ögonkontakt med Nerijus. Hur mycket tid blir det kvar till att detaljgranska bilen?
Vad vill du ha sagt med denna mycket elaborativa spekulation kring vad som skulle kunna ha inträffat vid kopplingsstationen?
Visst, det skulle kunna ha gått till exakt som du säger. Till punkt och pricka.
Det skulle också kunna vara så att det var en polsk gästarbetare som arbetat i Lidköping. Förmannen på den arbetsplats han för tillfället arbetade åt skulle fira nationaldagen i en stuga inte långt från Medelplana. Flaggstången hade visst gått sönder vid stugan så han ringde denne polske gästarbetare, som endast har en gammal Nokia-telefon och inte en smartphone av nyare modell, och ber han komma och fixa den för en tusing. Den polske gästarbetaren har just varit och köpt säkerhetsnålar som hans fru sagt åt han då han får samtalet. Han ringer sin fru och förklarar att han ska iväg på jobb och ger sig av. Han vecklar upp sin slitna karta men den halkar av någon anledning runt på sätet så han har svårt att fokusera på den. Han kommer på idén att ta säkerhetsnålara och helt enkelt nålafast kartan i sätet så den ligger stilla. Han har dock nålatfast kartan helt galet så Medelplana eller stora delar av Kinekulle inte är uppåt utan vänt nedåt mot sittdynan på sätet. Han ger sig av för han hittar trots allt till Blomberg. När han passerat Cafét så stannar han till för att inspektera kartan lite närmare. Han ser inte Medelplana på den och blir fudersam. Han ser en joggerska närma sig. Han frågar var Medelplana är. Hon säger följ vägen. Han säger att han har en karta i bilen. Kan hon visa på den? Hon börjar leta fram kartan på sin telefon och får snabbt fram den men polacken fattar inte riktigt vad hon håller på med. Han är irriterad och stressad. Han vill hem och förmannen vill ju ha flaggstången fixad till firandet. Svenska flaggan är viktig för han. Jag har en karta i bilen. Vad är problemet? Adriana känner att är han sån så springer jag vidare. Man vill ju ha en bra snittid på kilometern.
Ja så kanske det också gick till. Eller inte. Att spekulera elaborativt och ingående utan mer fakta är kanske inte så givande.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-07 kl. 17:21.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!