2016-04-10, 23:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är väl även detta:
Han står och glor på trappan när sökpatrullerna passerar men lägger sig inte i:

Han har inte rört en fena under hela veckan, inte sagt ett ord. Under sökveckan så söks samma segment av igen av MPS om nya fynd görs bakom huset där NB bor (åkrar runt grusvägen) - men det skiter han blankt i.

Men när det handlar om Martorp då blir han plötsligt engagerad.
Ja, är ju solklart vad hans beteende beror på och varför han direkt ville åka till Martorp.
Såklart han blev engagerad men inte fan var det i daggmasken som en del tycks mena i sina försök att försvara honom.
2016-04-10, 23:06
Medlem
Citat:
Det är väl även detta:
Han står och glor på trappan när sökpatrullerna passerar men lägger sig inte i:

Han har inte rört en fena under hela veckan, inte sagt ett ord. Under sökveckan så söks samma segment av igen av MPS om nya fynd görs bakom huset där NB bor (åkrar runt grusvägen) - men det skiter han blankt i.

Men när det handlar om Martorp då blir han plötsligt engagerad.

Ja, han närde väl drömmen om att sökandet skulle avta.

Där misstog han sig rejält.
2016-04-10, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Sanning? Det var inte första gången du skriver det ordet. Hur stort tro på dig själv har du som påstår veta sanningen. Eller är det någon annan anledning...
Jag ställde frågor till dig förut men AHornyLad svarade istället - men det vore tacknämligt om du tog det likaväl då det är dina påståenden:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-04-10, 23:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, han kör med honom där en sväng, vimsar om nyckeln som sen inte behövs. Men med tanke på att de andra tog sig in i boden så är jag tveksam på att den var låst?
Nej, den var inte låst men han kan ju ha haft en tanke att låsa den "bara MP försvann".
Om de försvann och han låst boden skulle han säkert känt sig lite lugnare, då skulle han känt att han hade mer tid på sig att frakta bort kroppen.
2016-04-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ja, han kör med honom där en sväng, vimsar om nyckeln som sen inte behövs. Men med tanke på att de andra tog sig in i boden så är jag tveksam på att den var låst?

Nej, den var inte låst alls. Min undran var snarast OM han skulle låsa den.

Men det har egentligen ingen betydelse.
2016-04-10, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, den var inte låst alls. Min undran var snarast OM han skulle låsa den.
Men det har egentligen ingen betydelse.
Aaaa, nu är jag med. Why not?
Det drog ihop sig på gården och han kanske tänkte att de skulle rycka i handtaget och bara gå vidare om det vore låst. Samtidigt kanske han inser att han aldrig kan ta sig osedd dit ner då det vimlar av folk.
2016-04-10, 23:22
Medlem
Citat:
Aaaa, nu är jag med. Why not?
Det drog ihop sig på gården och han kanske tänkte att de skulle rycka i handtaget och bara gå vidare om det vore låst. Samtidigt kanske han inser att han aldrig kan ta sig osedd dit ner då det vimlar av folk.

I och med att han då redan konfronterat MP, måste han insett att den tanken var fruktlös.
2016-04-10, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I och med att han då redan konfronterat MP, måste han insett att den tanken var fruktlös.
Jag zoomade dörren och det är vanlig låskolv och det kan ju finnas nyckel på knippan även till den boden (förutom verkstad, dieseltanken). När den var i bruk som omklädnings- och fikarum är det ju möjligt den låstes över natten iaf.
Det hade varit intressant att veta om det satt en sån nyckel på knippan för det kan ligga nåt i det du säger.

Tanken är ju att hämta nyckeln direkt då de anländer så AB går ur bilen och stövlar iväg. Då ändrar sig NB plötsligt, ropar att det inte behövs och när AB kommer ut så står NB och talar med MPS:

" Från början sa min bror sade att jag skulle gå och hämta nyckel"
Varför skulle ni ha nyckel?
Jag vet inte varför jag skulle hämta nyckel från lagret men sedan säger han att det inte behövs. När jag kom ut ifrån lagret så stod han och pratade med människorna. "

Om NB tänkt sig låsa för att vinna tid så inser han snabbt att han sig helt enkelt inte tar sig dit. BS uppger att han verkade fundera lite innan han går fram till dem. Frågan är väl om han snabbt fick iscensätta plan B istället och övertyga dem att stället redan är genomsökt:
Waste of time.

AB verkar inte ha en susning varför han plötsligt ska ha nyckel mitt i maskletandet men gör som han säger.
2016-04-11, 01:35
Medlem
Citat:
Jag zoomade dörren och det är vanlig låskolv och det kan ju finnas nyckel på knippan även till den boden (förutom verkstad, dieseltanken). När den var i bruk som omklädnings- och fikarum är det ju möjligt den låstes över natten iaf.
Det hade varit intressant att veta om det satt en sån nyckel på knippan för det kan ligga nåt i det du säger.

Tanken är ju att hämta nyckeln direkt då de anländer så AB går ur bilen och stövlar iväg. Då ändrar sig NB plötsligt, ropar att det inte behövs och när AB kommer ut så står NB och talar med MPS:

" Från början sa min bror sade att jag skulle gå och hämta nyckel"
Varför skulle ni ha nyckel?
Jag vet inte varför jag skulle hämta nyckel från lagret men sedan säger han att det inte behövs. När jag kom ut ifrån lagret så stod han och pratade med människorna. "

Om NB tänkt sig låsa för att vinna tid så inser han snabbt att han sig helt enkelt inte tar sig dit. BS uppger att han verkade fundera lite innan han går fram till dem. Frågan är väl om han snabbt fick iscensätta plan B istället och övertyga dem att stället redan är genomsökt:
Waste of time.

AB verkar inte ha en susning varför han plötsligt ska ha nyckel mitt i maskletandet men gör som han säger.

Det hade varit ett jävla vågspel att låsa dörren. Det var tvunget att kombineras med bättre gömmande av hjälm, jacka m.m. Ponera att NB och AB blivit ensamma på Martorp. Då hade NB kunnat låsa jovisst. Men vad skulle han göra med grejerna i rishögen? Plocka dem med grep/hötjuga och stuva in dem i byssjan? Utan att AB märkte nåt. Sedan måste han komma på en mer slutgiltig lösning innan nån likhund passerar förbi. Även om han lyckats transportera bort Lisa så hade man kunnat säkra hennes DNA. Sedan har vi frågan om kännedom om nyckeln. Vilka hade det? Kretsen tänkbara GM krymper. Det hade skitit sig till slut ändå för NB.
2016-04-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Det hade varit ett jävla vågspel att låsa dörren. Det var tvunget att kombineras med bättre gömmande av hjälm, jacka m.m. Ponera att NB och AB blivit ensamma på Martorp. Då hade NB kunnat låsa jovisst. Men vad skulle han göra med grejerna i rishögen? Plocka dem med grep/hötjuga och stuva in dem i byssjan? Utan att AB märkte nåt. Sedan måste han komma på en mer slutgiltig lösning innan nån likhund passerar förbi. Även om han lyckats transportera bort Lisa så hade man kunnat säkra hennes DNA. Sedan har vi frågan om kännedom om nyckeln. Vilka hade det? Kretsen tänkbara GM krymper. Det hade skitit sig till slut ändå för NB.

Man kan undra varför han inte låste tidigare.
2016-04-11, 01:51
Medlem
Den ädla konsten att fråga om vägen till Medelplana (om du nu är genuint intresserad)

Börja med att välja en plats där sikten år fri. Inte nåt jävla gömsle i en kurva. Partier med dålig sikt har en statistiskt säkerställd tendens att följas av partier med bra sikt. Kör en bit till bara.

Utnyttja möjligheterna på platsen. Ställ bilen väl åt sidan. Men fortfarande i färdriktningen så att du enkelt kan fortsätta din färd utan att behöva backa ut på trafikerad väg. Detta är extra illa om sikten är skymd.

Bred ut aktuell karta över området på motorhuven. Placera dig själv på vägrenen mellan bilen och vägen.

På detta sätt inbjuder du till att få hjälp inte bara från dem som tar sig fram till fots utan alla tänkbara hjälpsamma medtrafikanter.
2016-04-11, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
.....Men vad skulle han göra med grejerna i rishögen? Plocka dem med grep/hötjuga och stuva in dem i byssjan? ......
Jag kan inte underlåta att lätta upp med en liten utvikning. Det var väl du som undervisade oss om skillnaden mellan en grep och en hötjuga/gaffel ?

NB ritade faktiskt en liten grep (FUP sid 1460) som maskletarverktyg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in