Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
I och med att han då redan konfronterat MP, måste han insett att den tanken var fruktlös.
Jag zoomade dörren och det är vanlig låskolv och det kan ju finnas nyckel på knippan även till den boden (förutom verkstad, dieseltanken). När den var i bruk som omklädnings- och fikarum är det ju möjligt den låstes över natten iaf.
Det hade varit intressant att veta om det satt en sån nyckel på knippan för det kan ligga nåt i det du säger.
Tanken är ju att hämta nyckeln direkt då de anländer så AB går ur bilen och stövlar iväg. Då ändrar sig NB plötsligt, ropar att det inte behövs och när AB kommer ut så står NB och talar med MPS:
" Från början sa min bror sade att jag skulle gå och hämta nyckel"
Varför skulle ni ha nyckel?
Jag vet inte varför jag skulle hämta nyckel från lagret men sedan säger han att det inte behövs. När jag kom ut ifrån lagret så stod han och pratade med människorna. "
Om NB tänkt sig låsa för att vinna tid så inser han snabbt att han sig helt enkelt inte tar sig dit. BS uppger att han verkade fundera lite innan han går fram till dem. Frågan är väl om han snabbt fick iscensätta plan B istället och övertyga dem att stället redan är genomsökt:
Waste of time.
AB verkar inte ha en susning varför han plötsligt ska ha nyckel mitt i maskletandet men gör som han säger.