2016-04-04, 14:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det är skrämmande när man inser att Adriana och LH påminner mycket om varandra utseendemässigt. Knappast någon slump. Offret skulle vara en liten nätt blondin.
Undrar vem hans utvalda offer ska symbolisera?
Brukar ju vara så har jag läst, att offret symboliserar någon som mördaren "hämnas" på.

LH: 17 år.
Adriana: 30 år.

Såg LH äldre ut eller ser Adriana yngre ut?

Mycket slump nu.
AB kommer springande där NB råkar stå av en slump och LH åker sist iväg på moppen av en slump.
Välplanerat?
2016-04-04, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag ville säga att han inte alls var välgödd.
NB hade säkerhetsväst under fleecejacka och de som såg bilden kommenterade att han gick upp i vikt.
Det var inte sant.
Jag ville säga att han inte mådde bra i häktet. Det så hans advokat.
Du drar konstiga slutsatser från mina ord.
En starkare advokat skulle bevisa att han är oskyldig.
En annan utredare skulle hitta rätt GM.
Det bara en tidsfråga när sanningen drycker fram.

Nåja, hmm, host.
Andra bilden.

http://www.jnytt.se/article/ottosson...ens-identitet/
2016-04-04, 14:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det finns ett hus på gångavstånd till byssjan som hyrts av kriminella. De som hyr där känner nog till trakten ska du se..
Vilka är dessa kriminella och har de avsatt några spår i fallet?
Är det grovt kriminella som har mord på dagordningen?
Eller, är de lite små-kriminella som NB som kör bil påverkad av alkohol, har stulit en tv och har uppgett sin väns ID när han åkte fast för rattfylla?
Menar då innan han mördade LH.
2016-04-04, 14:49
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
LH: 17 år.
Adriana: 30 år.

Såg LH äldre ut eller ser Adriana yngre ut?

Mycket slump nu.
AB kommer springande där NB råkar stå av en slump och LH åker sist iväg på moppen av en slump.
Välplanerat?
Ung nätt blondin var det - båda stämmer in på den beskrivningen.
Han var inte så nogräknad så han behövde be om id-kort av offren, vilket kanske mördaren i din värld borde ha gjort.

NB stod inte där av en slump, han inväntade sitt tilltänkta offer.

Detsamma gäller för hans söndagsritual.

Kanske han skulle haft en skylt uppe där det stod "spaning pågår" så hade fallet varit enklare för dig att förstå.
2016-04-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nåja, hmm, host.
Andra bilden.

http://www.jnytt.se/article/ottosson...ens-identitet/

På andra bilden ansiktet är suddat.
Med tanke vem sitter vid sidan av honom så är det inte NB på andra bilden.
Senast redigerad av Sudharma 2016-04-04 kl. 15:19.
2016-04-04, 15:17
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Allt detta är naturligtvis högst normalt och de flesta familjer är mer eller mindre dysfunktionella med sina upp och ner perioder.

Citat:
Är heller egentligen inga konstigheter utan helt normala svängningar i livet som har med humör och känslor att göra när man är tonåring och på väg att bli vuxen. Med tanke på hur du beskriver det här så tar jag för givet att du inte har några egna barn för du verkar så oförstående.

Oförstående? Läs citatet ovan av vad jag skrev lite noggrannare. Vem är egentligen den oförstående?

Det jag är oförstående till är:

Citat:
Det onormala är familjer med en strikt fasad av lycka utåt. Sånt känns onaturligt för många, inklusive mig.

Detta är en höst personlig uppfattning och kanske inte så ovanligt fenomen i dagens Facebook-samhälle där man vill vara unik och speciell men är rädd att uppfattas som annorlunda. Fasaden om den perfekta och lyckliga familjen måste bibehållas trots att man borde förstå att de flesta familjer är lite halvt kaotiska och inte så lyckliga. Skillsmässostatistiken talar ju sitt tydliga språk. Min familj skiljer sig inte på något sätt från detta.
2016-04-04, 15:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
På andra bilden ansiktet är suddat.
Med tanke vem sitter vid sidan av honom så är det inte NB på andra bilden.
Du måste ha tittat på fel bild eller så känner du inte igen din älsklingsbalt efter viktuppgången.
Han är på bild nr två, mellan två häktesvakter vid vallningen.
Det är han som är den kraftige killen i mitten med bister uppsyn och hamsterkinder.
2016-04-04, 16:13
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Du fabulerar. Det finns inget som säger att "en dubbelgångare till NB skulle försöka lura in Adriana i sin bil". Det finns beskrivet av Adriana att hon mötte en man som hon efter mycket om och men pekade ut som NB senare. Mannen hade frågat efter vägen till Medelplana. Adriana svarade att det var bara att följa vägen men mannen nöjde sig inte med det utan ville att hon skulle peka ut var de befann sig på kartan som fanns i bilen.

Du drar utifrån dessa omständigheter slutsatsen att det är NB för att du vill att det skall vara så.

Jag säger att det kan förhålla sig så men sannolikheten talar mer för att det inte förhåller sig så. Jag tycker vittnesmålet är för svagt för att kunna dra slutsatsen att det är NB. Det kan inte uteslutas men heller inte fastställas utan rimligt tvivel att det är NB.

En bra utredning misstänker såklart alla och utesluter de misstänkta en efter en genom att utreda dem. Man ger inte vissa personer carte blanche. Hur klassificerar du tex Fritzl? Det finns gott om störda fäder som utnyttjar sina barn. Varför skall SH slippa granskning?

I något av de allra första förhören i FUP beskriver han sin familj just så. Med just det ordet. Han ger även ganska motstridiga uppgifter till en början men det kan man väl tänka sig beror på stressen. Det hade dock varit trevligare om man sett att en ordentlig utredning skett och inte fått intrycket att det är familjen själva som får leta fram och kontrollera fakta.

Det är ingen som föraktar kärleksfulla familjer men när man försöker framställa något orealistiskt och att det lyser igenom att det kanske inte alls är så bullerbylikt som det försöker framställas. Lisa gråter hos sin ex-pojkvän för att hon inte känner sin egen pappa, Lisa har ingen riktig vän eller "bästis" (SH kan inte nämna någon bekant till Lisa alls), många hennes tjejkompisar har vänt henne ryggen för att de tycker hon behandlat sitt ex fel, Lisas syster uttrycker att kontakten blivit bättre på sista tiden. Allt detta är naturligtvis högst normalt och de flesta familjer är mer eller mindre dysfunktionella med sina upp och ner perioder. Det onormala är familjer med en strikt fasad av lycka utåt. Sånt känns onaturligt för många, inklusive mig.

En dos av kvasipsykologi minsann. Som jag sagt så säger min intuition att de båda Väsbyfallen är korrekt hanterade. De enda gånger min intuition sagt mig att det är något lurt med rättsfall tidigare är Da Costa och Quick fallen. Det kanske ger en fingervisning om hur min intuition fungerar. Kanske även min syn på samhället, auktoriteter och mig själv. Det är ju sådana saker som definierar oss människor. Intuitoner som kommer i anslutning till rättsfall (obs! de två sista meningarna var ironiska).

Jag skulle kunna tänka mig att väldigt lite skulle bli granskat om dina tankar kring granskning skulle styra vad "Uppdrag granskning" tog upp.

Har det någon betydelse vad du tror är sannolikt eller inte i sammanhanget .
Jag frågade igår om du har någon statistik på att det du svamlar om stämmer ?
Tar du för givet att det du säger stämmer till 100 % , eller kanske till 99 % ?
Allt tyder på att det är mördaren Nerijus som stannar Adriana på lördagen .
Det är alldeles för mycket som stämmer för att det ska kunna vara någon annan .
Ditt skitsnack om att Adriana skulle ljuga eller ha hittat på är också taget ur luften .
Och du blandar även in att hennes "pappa" skulle ha ringt in ett tips för att styrka dina svamlerier .
Ett tips som ringdes in i form av andrahandsinformation och felciterat i rapporteringen .
Vad har din intuition med det här fallet att göra egentligen ?
Den enda intuition som är intressant är den som sa mördaren Nerijus är en skum jävel
som man behövde titta närmare på efter kammarspelet med maskarna på Martorp .
Vilket man ju redan visste efter bl.a hans mördarstråt på lördagen med blondiner i siktet .
Vad som händer i familjen Holm har du inte skit med att göra .
Varför sitter du och FABULERAR om något som du inte har en aning om .
2016-04-04, 16:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag ville säga att han inte alls var välgödd.
NB hade säkerhetsväst under fleecejacka och de som såg bilden kommenterade att han gick upp i vikt.
Det var inte sant.
Jag ville säga att han inte mådde bra i häktet. Det så hans advokat.
Du drar konstiga slutsatser från mina ord.
En starkare advokat skulle bevisa att han är oskyldig.
En annan utredare skulle hitta rätt GM.
Det bara en tidsfråga när sanningen drycker fram.

Har han fleecejacka och säkerhetsväst i ansiktet också ?
Det syns väl att han har gått upp i vikt det svinet .
En vidrig mördare sitter och smörjer kråset för våra skattepengar .
Men nu har han ju mediaprimadonnan Hurtiga Björne som försvarare .
Då är det väl bara en tidsfråga innan han släpps fri tror ju en del av er .
Det hade inte haft ett skits betydelse vem som hade försvarat honom .
Han sitter stenhårt fast i skiten som han har ställt till med .
Genom att mörda en ung kvinna så har han själv slagit i spikarna i sin egen kista .
Sanningen har redan dryckit (kommit) fram .
Det är riktigt vidrigt att sitta och förvara en äcklig kvinnomördare här i tråden .
Senast redigerad av boidis12 2016-04-04 kl. 16:36.
2016-04-04, 16:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Allt detta är naturligtvis högst normalt och de flesta familjer är mer eller mindre dysfunktionella med sina upp och ner perioder
.
Citat:
Oförstående? Läs citatet ovan av vad jag skrev lite noggrannare. Vem är egentligen den oförstående?
Märker att du ofta får upprepa dina inlägg och förtydliga för andra skribenter vad det var du menade. Det kanske beror på att du tänker en sak när du skriver medan andra läser in något lite annat mellan raderna? Vet inte, kan vara så.
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo Det jag är oförstående till är:
Citat:
Är heller egentligen inga konstigheter utan helt normala svängningar i livet som har med humör och känslor att göra när man är tonåring och på väg att bli vuxen. Med tanke på hur du beskriver det här så tar jag för givet att du inte har några egna barn för du verkar så oförstående.

Citat:
Detta är en höst personlig uppfattning och kanske inte så ovanligt fenomen i dagens Facebook-samhälle där man vill vara unik och speciell men är rädd att uppfattas som annorlunda. Fasaden om den perfekta och lyckliga familjen måste bibehållas trots att man borde förstå att de flesta familjer är lite halvt kaotiska och inte så lyckliga. Skillsmässostatistiken talar ju sitt tydliga språk. Min familj skiljer sig inte på något sätt från detta.

Det finns inga perfekta familjer men många familjer har ändå ett kärleksfullt och ansvarsfullt sätt att tackla vardagen och de flesta föräldrar har en ambition att göra sitt allra bästa för att deras barn ska ha det bra. Så verkar det ha varit i Lisas familj, en fin sammanhållning där man visade varandra kärlek och respekt. Kanske ovanligt fina familjeförhållanden men därifrån är steget jävligt långt till att misstänkliggöra pappan. Är en trygg och bra familj provocerande för vissa eller vad är man ute efter? Det är långsökt och sjukt att förtala pappan och få det till att han skulle ha med dotterns död att göra. Tänker man i de banorna så har det gått överstyr. Det är min åsikt.

Du försökte visa en annan och okänd bild av LH och förhållandet till pappan i ditt förra inlägg, b.la tog du upp vad Lisas pojkvän sagt.
En enda mening från ett sårat ett ex (Lisa gjorde slut med honom och i förhör ses att han inte ville det) kan knappast kan vara ultimat riktlinje om hur en tonårings relation är till sin pappa. Det vore naivt att tro. Det handlar mer troligt om en hårt arbetande far och en tonårig tjejs sätt att reagera helt normalt med äkta saknad. Hon står åldersmässigt i gränslandet mellan att få vara pappas lilla flicka, saknar troligtvis att hon fått mycket uppmärksamhet och beskydd och ska parallellt bli stor och klara sig själv. Det syns via förhör att pappan uppmuntrar henne att bli mer självständig och då kommer troligen de mer naiva reaktionerna också.

Man hör via förhör med pappan i Tingsrätten hur han ömsint och med sorgsenhet förklarar denna process. Pappan har nog tillräckligt med dåligt samvete för en helt normal process då ett barn ska bli vuxet och börja ta mer ansvar självständigt. Att Lisa skulle åka hem själv med mopeden var en av många delar i den processen. Hur många gånger ska han inte ha förbannat sig själv att han inte hämtade henne just den kvällen? Hur fan tror du att det känns?
2016-04-04, 16:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
.

Märker att du ofta får upprepa dina inlägg och förtydliga för andra skribenter vad det var du menade. Det kanske beror på att du tänker en sak när du skriver medan andra läser in något lite annat mellan raderna? Vet inte, kan vara så.

Det finns inga perfekta familjer men många familjer har ändå ett kärleksfullt och ansvarsfullt sätt att tackla vardagen och de flesta föräldrar har en ambition att göra sitt allra bästa för att deras barn ska ha det bra. Så verkar det ha varit i Lisas familj, en fin sammanhållning där man visade varandra kärlek och respekt. Kanske ovanligt fina familjeförhållanden men därifrån är steget jävligt långt till att misstänkliggöra pappan. Är en trygg och bra familj provocerande för vissa eller vad är man ute efter? Det är långsökt och sjukt att förtala pappan och få det till att han skulle ha med dotterns död att göra. Tänker man i de banorna så har det gått överstyr. Det är min åsikt.

Du försökte visa en annan och okänd bild av LH och förhållandet till pappan i ditt förra inlägg, b.la tog du upp vad Lisas pojkvän sagt.
En enda mening från ett sårat ett ex (Lisa gjorde slut med honom och i förhör ses att han inte ville det) kan knappast kan vara ultimat riktlinje om hur en tonårings relation är till sin pappa. Det vore naivt att tro. Det handlar mer troligt om en hårt arbetande far och en tonårig tjejs sätt att reagera helt normalt med äkta saknad. Hon står åldersmässigt i gränslandet mellan att få vara pappas lilla flicka, saknar troligtvis att hon fått mycket uppmärksamhet och beskydd och ska parallellt bli stor och klara sig själv. Det syns via förhör att pappan uppmuntrar henne att bli mer självständig och då kommer troligen de mer naiva reaktionerna också.

Man hör via förhör med pappan i Tingsrätten hur han ömsint och med sorgsenhet förklarar denna process. Pappan har nog tillräckligt med dåligt samvete för en helt normal process då ett barn ska bli vuxet och börja ta mer ansvar självständigt. Att Lisa skulle åka hem själv med mopeden var en av många delar i den processen. Hur många gånger ska han inte ha förbannat sig själv att han inte hämtade henne just den kvällen? Hur fan tror du att det känns?

Du har helt rätt i allt du skriver .
Att sitta och kommentera hur förhållandet är i familjen Holm tyder bara på ett jävligt
dåligt omdöme och bevisar att personen inte har egna barn så att hen förstår vad hen
skriver om . Det familjen Holm har varit med om önskar man inte sin värsta fiende ens .
Känslan av att man kanske kunde man ha gjort saker annorlunda och Lisa hade levt idag måste
vara fruktansvärt svårt att tänka på . Att dessutom behöva sitta i två domstolar och höra
på en galen försvarare som direkt rabblar upp all skit som har skrivits här är för jävligt .
Sen sitter en del och säger att det är konstigt att pappan blir upprörd och säger ifrån
under Inger Rönnbäcks lögner är konstigt . Det tålamod han visade upp i domstolen
var beundransvärt . Fy faan för att behöva sitta i många dagar och se det jävla svinet som
har dödat ens dotter på fem meters avstånd .
Senast redigerad av boidis12 2016-04-04 kl. 17:09.
2016-04-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det måste vara någon som känner till byssjan och vet att den står där oanvänd. Vem som bara "passerar" och inte känner till trakten kan veta om den?

Jag tror fortfarande att NB var en medhjälpare. På egen hand skulle han nog gjort helt annorlunda. NB anade nog inte vad det skulle innebära när han gick med på. Vem skulle ha gjort det. Sedan blev han hotad (kanske med ett vapen) att fullfölja uppdraget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in