Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Man får ju ändå säga att det är en jävla tur att han missbedömde läget .
Tänk om faanskapet hade dumpat offret på ett bättre ställe och eldat upp
jackan , resten av kläderna och hjälmen .
Då hade han kanske varit fri nu och kanske hade någon mer ung kvinna fått sätta livet till .
Som tur är så är ju sällan mördare särskilt smarta .
Den illaluktande mördaren Nerijus är inget undantag .
![Whoco5](https://static.flashback.org/img/smilies2/whoco5.gif)
Hade han startat med en brasa hade det varit fruktansvärt besvärligt. Samma sak om han lyckats att flytta henne efter dumpning och de överhuvudtaget inte hittat henne. Tack o lov att han hindrades för familjens skull.
.. Eller om det fanns en desperat plan i bakhuvudet inför helgen som jag funderat kring.
Det står en bensindunk (märkt petrol) direkt till höger innanför ytterdörren (bild s. 848),
Det finns både diesel- och bensintank på gården om det fanns behov att fylla på.
Om det var nåt kvar i 20 L dunken med tvåtaktsbränsle framför skåpet vet jag inte.
Det är inte värst avancerat eller tidskrävande att hälla rejält med bensin över henne och tända på inne i skåpet. DNA på kläderna lär ha försvunnit i samma snabba takt som de brunnit upp. Dess innan kan ha ha lagt jacka och hjälm uppe på henne.
Igen med ytterdörren (möjligen låst den) och sen dra iväg fort.
Visst hade det slutligen dragit uppmärksamhet till sig och hittat henne hade de gjort... men inte hans DNA.
Jag tror denna äckliga människa var redo för vad som helst - med tanke på hur vidrigt utfört mordet är och hur illa han hanterat henne efteråt - för att klara sig undan.