Citat:
Ursprungligen postat av
CatTheHunter
Han kunde ju ha tänt eld på byssjan när han fått in kroppen. NB:s DNA borta, hjälm jacka borta, mobil borta, kort kvitto och hela konkarongen väck. Det enda som återfunnits hade varit LH:s benrester och tänder för identifikation.
![Whink](https://static.flashback.org/img/smilies2/wink.gif)
Jag har tänkt tanken. Det kan ha hängt på en skör tråd att han inte lyckades. Med tanke på att han agerat under en viss plan innan (kört henne till Martorp) så satt han nog och klurade på en ny men mer desperat sådan. Han grubblar och är alldeles nervig under veckan och frågar dem om DNA avsätts när man tar i en annan person och funderar säkerligen på vad han ska göra nu när det sket sig pga av det stora sökpådraget.
Från början hade han nog tänkt sig dit i lugn och ro kvällstid inom en snar framtid, kanske redan dagen efter. Att han inte kastade jacka och hjälm i boden kan väl bero på att att hann fann det i bilen när han väl baxat in henne samt arrangerat allt för att dölja henne. Han trycker in det i all hast i rishögen - han visste väl att ingen av de anställda brukade röra sig därnere.
När tiden gick tror jag inte att han tänkt ta ut henne ur skåpet längre.
Att leta mask kan vara ett delmoment i nåt större och han kan han skylla på maskletande med bror (viss alibifunktion). Även polisen kan ju vittna om "oskyldigt" maskletande. NB går ju fram till henne vid ladan. Nog för att han inte är Einstein men han vet att han givetvis inte kommer släppas i närheten av den maskhögen och kan då föreslå Martorp som de aldrig hämtat en enda mask vid förut. Han vill till Martorp den tid gården är obemannad och måste hitta på nåt som inte är arbetsrelaterat (enbart verkstaden).
Mask är smart för det är väl enda anledningen inför bror att närma sig den delen av gården (högar med jord).
Han behöver väl få bort jackan och hjälmen och jag tror han är till Martorp i detta ärende som delmål för att senare återvända ensam. Han förhindras återigen av MPS och försöker då istället få dem att tro att gården är genomsökt och ointressant.
Han glor på MPS men stannar enbart 3 minuter, säger till AB att de ska dra och prövar inte nåt mer ställe på hela gården. Hela maskgrejen läggs akut ner för NB som var superintresserad av mask och fiske dess innan.
Jag misstänker starkt att han sysslar med nåt specifikt i detta akuta maskletande där brorsan får hänga med i bara farten. Lika lättlurad och styrbar som alltid. Lyder minsta order..