2016-04-11, 16:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, inte är plåtskåpet sista vilan, det tror jag inte ett dugg på. Han missberäknade nog snarare som du skriver, hade väl dels inte koll på svenska sökinsatser och visste givetvis inte att detta skulle bli Sveriges kanske största genom tiderna.

Live TT

Man får ju ändå säga att det är en jävla tur att han missbedömde läget .
Tänk om faanskapet hade dumpat offret på ett bättre ställe och eldat upp
jackan , resten av kläderna och hjälmen .
Då hade han kanske varit fri nu och kanske hade någon mer ung kvinna fått sätta livet till .
Som tur är så är ju sällan mördare särskilt smarta .
Den illaluktande mördaren Nerijus är inget undantag .
2016-04-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Då hade han kanske varit fri nu och kanske hade någon mer ung kvinna fått sätta livet till .

Jag undrar? Vem hade varit inne i byssan tidigare? GJ skötte ju klippningen runt byssan, ett par dagar före LH hittades!
Antar att GJ hade bensindunkar där för gräsklipparen, NB måste ju vetat om att GJ klippte där, varför lägga in LH där då?
Antar att man klipper rent där rätt ofta!
Låter lite märkligt i mina öron!
Senast redigerad av LA-B 2016-04-11 kl. 17:25.
2016-04-11, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
... Det är nog så på håret hela tiden att det är rent obehagligt - oavsett om han lyckats aktivera en ursprungsplan eller nån desperat nödplan.
Han är som sagt inte en Einstein men ska inte räknas ut helt heller med tanke på hans äckliga förmåga till dubbelliv. Att under flera år lyckas bedra folk.
Stor sökinsats, missberäkningar och inte fullfjädrad inom mördarämbetet ska man nog skatta sig lycklig för, puh..
2016-04-11, 17:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Jag undrar? Vem hade varit inne i byssan tidigare? GJ skötte ju klippningen runt byssan, ett par dagar före LH hittades!
Antar att GJ hade bensindunkar där för gräsklipparen, NB måste ju vetat om att GJ klippte där, varför lägga in LH där då?
GJ säger att han inte varit inne i boden på länge även om det står en bensindunk kvar där. Detta har nog NB god koll på..
Citat:
Det är deras gamla personalutrymme där de bytte om och åt lunch. Det är länge sedan Gunnar var i baracken
2016-04-11, 17:29
Medlem
Citat:
... Det är nog så på håret hela tiden att det är rent obehagligt - oavsett om han lyckats aktivera en ursprungsplan eller nån desperat nödplan.
Han är som sagt inte en Einstein men ska inte räknas ut helt heller med tanke på hans äckliga förmåga till dubbelliv. Att under flera år lyckas bedra folk.
Stor sökinsats, missberäkningar och inte fullfjädrad inom mördarämbetet ska man nog skatta sig lycklig för, puh..

ja enligt dig då, så kan ju inget ha hänt, varken i England eller i gbg då,
o att detta skulle i så fall vara första gången!
2016-04-11, 17:31
Medlem
develis avatar
Citat:
ja enligt dig då, så kan ju inget ha hänt, varken i England eller i gbg då,
o att detta skulle i så fall vara första gången!
Vad surrar du om? Det är väl ingen som vet vad denna sysslat med då det inte är kartlagd bakgrund. Dock finns han inte i nåt DNA-register (kopplat till brott) och har väl enbart åkt dit via sin rattfylla och märkliga falska id.
2016-04-11, 17:34
Medlem
Citat:
GJ säger att han inte varit inne i boden på länge även om det står en bensindunk kvar där. Detta har nog NB god koll på..

ja jag tror NB haft bra koll där, hur vet vi, att inte GJ, har varit inne där?
Därför tycker jag att det är märkligt, om NB lämnat LH där!
Varför inte kört bort henne från Blomberg, martorp.
Och i vilket fordon, skulle han fraktat henne i!
2016-04-11, 17:35
Medlem
Citat:
Vad surrar du om? Det är väl ingen som vet vad denna sysslat med då det inte är kartlagd bakgrund. Dock finns han inte i nåt DNA-register (kopplat till brott) och har väl enbart åkt dit via sin rattfylla och märkliga falska id.

Jag undrade bara, då du påstod, att detta va första gången!
Inget jag surrar om, det va du själv som nämde det!
2016-04-11, 17:36
Medlem
develis avatar
Citat:
ja jag tror NB haft bra koll där, hur vet vi, att inte GJ, har varit inne där?
Därför tycker jag att det är märkligt, om NB lämnat LH där!
Varför inte kört bort henne från Blomberg, martorp.
Och i vilket fordon, skulle han fraktat henne i!
Ja, det kan du väl tycka. Men med tanke på dömd i två instanser och satt 10 DNA på hennes kläder diskuterar jag givetvis utifrån ATT han tryckt in henne i skåpet.
2016-04-11, 17:42
Medlem
Citat:
Ja, det kan du väl tycka. Men med tanke på dömd i två instanser och satt 10 DNA på hennes kläder diskuterar jag givetvis utifrån ATT han tryckt in henne i skåpet.

Jo jag vet allt detta, men att det finns många ? i denna utredning, o tom folket i Blomberg, är inte eniga, om NB är den skyldige?

Visst kan han vara det, det finns ju enbart DNA, men hur allt gått till, är ju fortfarande ett ?
2016-04-11, 17:42
Medlem
Citat:

Fast busksnåret utanför dörren stod ju meterhögt (grenar som fastnat i dörren drog till sig teknikernas uppmärksamhet).
Det tyder väl snarast på att byssan inte användes och gräset framför klipptes inte.
2016-04-11, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Hade han startat med en brasa hade det varit fruktansvärt besvärligt. Samma sak om han lyckats att flytta henne efter dumpning och de överhuvudtaget inte hittat henne. Tack o lov att han hindrades för familjens skull.

.. Eller om det fanns en desperat plan i bakhuvudet inför helgen som jag funderat kring.

Det står en bensindunk (märkt petrol) direkt till höger innanför ytterdörren (bild s. 848),
Det finns både diesel- och bensintank på gården om det fanns behov att fylla på.
Om det var nåt kvar i 20 L dunken med tvåtaktsbränsle framför skåpet vet jag inte.

Det är inte värst avancerat eller tidskrävande att hälla rejält med bensin över henne och tända på inne i skåpet. DNA på kläderna lär ha försvunnit i samma snabba takt som de brunnit upp. Dess innan kan ha ha lagt jacka och hjälm uppe på henne.
Igen med ytterdörren (möjligen låst den) och sen dra iväg fort.
Visst hade det slutligen dragit uppmärksamhet till sig och hittat henne hade de gjort... men inte hans DNA.

Jag tror denna äckliga människa var redo för vad som helst - med tanke på hur vidrigt utfört mordet är och hur illa han hanterat henne efteråt - för att klara sig undan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in