2016-04-16, 22:08
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vill inte vara motvalls, men P4 Skaraborg hade ju faktiskt ett rätt tydligt "erfarande"...
Som försökte dementeras på något vis.

För att nu, får vi glimtar om att Hurtig verkar ha en betydligt fastare linje än vad Rönnbäck någonsin haft?

Reservationen gäller mig också hoppas jag
Jag sätter en slant på att ordet "konspiration" inte finns med i BHs överklagande. Vågar du sätta emot?
2016-04-16, 22:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag sätter en slant på att ordet "konspiration" inte finns med i BHs överklagande. Vågar du sätta emot?

Jag tror inte heller det. Möjligt kan han hävda att den (utredningen) i vissa delar är slarvig eller hafsig i vissa delar och att man överdrivit och tagit för stor hänsyn till vissa aspekter. Han kan också trycka på aspekten av "fort och fel" i och med att man väl inte vet säkert var hon dödats, att viktiga spår förmodligen trampats bort i söket.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-04-16 kl. 22:19.
2016-04-16, 22:18
Medlem
Oj, oj hur orkar ni utan tillstymmelse till bevis spekulera i vad Hurtig tänker föra fram i sin resningsansökan. Enligt min mening finns det mycket att iaktta vad det gäller DNA då det enligt tidigare uppgifter har funnits en hel del DNA i olika styrkor där man kanske skulle kunna hitta andra gärningsmän.
2016-04-16, 22:18
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
(...)
Har han inte NB med sig så undrar jag om det var detta han såg som en utmaning i sig och var sugen på målet: Att få NB att prata och vara med på alternativa gärningar/gärningsmän. Det hade nog Hurtig gilllat att lattja runt med, breaking news only by Hurtig - mannen som kunde tala med litauer.

Enligt mig så borde han ju ha NB med sig eftersom han hänvisar till honom i TT-uttalandet. Överklagandet består av flera saker som NB hävdar. Det kan inte uteslutas att denne sagt något.
2016-04-16, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vill inte vara motvalls, men P4 Skaraborg hade ju faktiskt ett rätt tydligt "erfarande"...
Som försökte dementeras på något vis.
För att nu, får vi glimtar om att Hurtig verkar ha en betydligt fastare linje än vad Rönnbäck någonsin haft?
Reservationen gäller mig också hoppas jag
Är det svårt att vara fastare än IR? Hon svingade ju över hela västra götaland så en trimmad dildo skulle framstått som lugnet själv.

Närmar sig DNA gör han via att peka på brodern.
TR nivå och basic - ribban ska upp minst två snäpp.
Senast redigerad av develi 2016-04-16 kl. 22:28.
2016-04-16, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Enligt mig så borde han ju ha NB med sig eftersom han hänvisar till honom i TT-uttalandet. Överklagandet består av flera saker som NB hävdar. Det kan inte uteslutas att denne sagt något.
Nej - det kan inte uteslutas helt förrän vi läst PT. (Omg..)

Men om nu inte Rönnbäck haft honom med sig sen i fjol försommar varför "måste" det ha skett nu?

IR tjatade om än det ena och än det andra och hade inte NB med sig gällande varken hotbild, brorsan eller griftefridsbrott.

Hurtig kan likaväl hänvisa till NBs mantra:
Jag-var-hemma-kl-18.
Jag-surfade-på-datorn.
2016-04-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack, snällt av dig.

Ja, blir det inte fräckare än så här så ...
Han har ju såvitt vi kan se nu (med reservation inför att läsa PT) inte kommit med nåt som höjer ögonbrynen.
Har han inte NB med sig så undrar jag om det var detta han såg som en utmaning i sig och var sugen på målet: Att få NB att prata och vara med på alternativa gärningar/gärningsmän. Det hade nog Hurtig gilllat att lattja runt med, breaking news only by Hurtig - mannen som kunde tala med litauer.

Hurtig hade följt IRs framfart i rättegångarna och tyckt sig se andra sätt att komma framåt (enligt egen utsaga).

Han hade inte räknat med NBs komplexa personlighet.

NB hade utfört det mest vidriga skambrott genom mordet på Lisa. Lustmördat en oskyldig 17-åring på det vidrigaste sätt man kan tänka sig. För att få utlopp för sina sexuella fantasier.

Jag har uppfattningen att han från det ögonblick han togs in för förhör bestämt sig för att om detta kommer jag aldrig att berätta.

Allt skulle bara bli värre. Fanns liksom ingen vinstpott i det.
2016-04-16, 22:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tycker nog att en del kommentarer om Hurtig gränsar på att vara okunniga. Det är väl knappast att han avser att försöka argumentera för att det omöjliga har hänt, däremot är det väl knappast orimligt att försöka med något som kanske är mindre sannolikt (det mindre sannolika görs ju av människor ibland). Nog för att Hurtig inbland är lite väl linslus, det är väl kanske på gott och ont, men jag har ingen anledning att anta att han själv hittar på något fantastiskt scenario utan nog håller sig inom ramen för det NB ger, vilket förmodligen inte är så mycket. Så han kan i huvudsak försöka ifrågasätta bevisningens relevans och tyngd och möjligtvis försöka ta upp något som inta ansågs vara av betydelse och argumentera för det då, men det är väl knappast "att köra sitt eget race" om ddt han har att jobba med är det som finns.

Precis som du vet något vi andra missat då angående advokat Hurtig. För det första är idioten en lögnhals för det andra en mediajunkie utan dess like. Han får förhålla sig till spelreglerna vilket inte inkluderar att klaga/gnälla på att andra gärningsmän kan uteslutas. Dessutom har han inte minsta tillstymmelse till att bevisa att någon annan begått mord. Han har inget än som framkommit som ger PT. Han har provat allt för många gånger och inte lyckats. Ändå ska han liksom få det att se ut som han hade något. Nä, han har inget alls här.

Scenariot är följande- justitiesekreterare läser idiotens överklagande och överlägger med ett justitieråd. Redan där kan man anse att man inte finner anledning till något PT.
Nästa scenario är att justitierådet går till ytterligare 3 justitieråd och att man där överlägger för om man ska ge PT.
Nej, han ska inte ifrågasätta bevisningen det är inget skäl för HD att ta upp för PT. Det är liksom något du fått om bakfoten som alla andra ovidkommande lallare.
2016-04-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf
Oj, oj hur orkar ni utan tillstymmelse till bevis spekulera i vad Hurtig tänker föra fram i sin resningsansökan. Enligt min mening finns det mycket att iaktta vad det gäller DNA då det enligt tidigare uppgifter har funnits en hel del DNA i olika styrkor där man kanske skulle kunna hitta andra gärningsmän.

Vad menar du med "utan tillstymmelse till bevis"... den bevisning som finns (och den som saknas) är väl vad han har att jobba med som stöd för sin argumentering. Särskilt om NB inte gett mycket.
2016-04-16, 22:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

En optimistisk silverfemma på det, även om konspiration är ett starkt och lite för avancerat ord i mina öron.

Hade du skrivit maskopi hade jag hivat upp en guldtia.

Om jag har rätt, är det i vart fall ett tecken på att Nerijus börjat mjukna av tid i fångenskap. Samtidigt som han är och förblir den bortförklarande fegis han är. Genom Rönnbäck har han, ej att förglömma, varit medverkande till att svartmåla sin lillebror som tydligast av alla som blivit svartmålade i både TR och HR.

Lättsamheten åsido, vill jag personligen inget hellre än att se klart detta hemska, så man får önska Lisa en vila i frid.
2016-04-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Precis som du vet något vi andra missat då angående advokat Hurtig. För det första är idioten en lögnhals för det andra en mediajunkie utan dess like. Han får förhålla sig till spelreglerna vilket inte inkluderar att klaga/gnälla på att andra gärningsmän kan uteslutas. Dessutom har han inte minsta tillstymmelse till att bevisa att någon annan begått mord. Han har inget än som framkommit som ger PT. Han har provat allt för många gånger och inte lyckats. Ändå ska han liksom få det att se ut som han hade något. Nä, han har inget alls här.

Scenariot är följande- justitiesekreterare läser idiotens överklagande och överlägger med ett justitieråd. Redan där kan man anse att man inte finner anledning till något PT.
Nästa scenario är att justitierådet går till ytterligare 3 justitieråd och att man där överlägger för om man ska ge PT.
Nej, han ska inte ifrågasätta bevisningen det är inget skäl för HD att ta upp för PT. Det är liksom något du fått om bakfoten som alla andra ovidkommande lallare.

Jag påstår inte att det kommer att ges PT, bevisvärdering är inte något som ges PT för om detta är det enda som finns. . Nu verkar det finnas uppgift om att sammanblandning av bevis skett (att NBs dators nättrafik redovisats som broderns) enligt vad som redovisas i media. Jag tycker också Hurtig är lite "mediajunkie" men jag tror inte han skulle riskera sin karriär med rent påhitt...och trots allt så är det väl så att advokater som har uppmärksammade fall ofta har en stab av drivna biträdande jurister som jobbar för dem ganska nöjda med att inte vara den som står i rampljuset. Men särskilt lustigt är det ju när skribenter som här på tråden med närmast religiös fanatism hävdar att mordet är sexualsadistiskt kallar argumenten för påhitt eller ens "uppseendeväckande". Då verkar det för mig som att man inte riktigt är i denna världen men det betyder inte detsamma som att grund för PT nödvändigtvis finns.
2016-04-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helalf
Kan du utveckla var de uppgifterna finns.
I FUP finns det såvitt jag vet endast DNA-fynd från NB och LH i olika grader samt ett fynd vardera från IB och AB.

Tänker du att de fynd av DNA från NB som inte når upp till grad 4 skulle kunna komma från annan gärningsman med snarlikt DNA, men som inte är AB eftersom det kollats i alla fynd?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in