Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Fast hans sk karriär sjönk ju då han ljög i Assangefallet inför högsta domstolen i England.
Och då hans egen expertgrupp sätts på pottan i domstolarna. Glömmer inte då han flamsade runt med nya bevis i Boråsmålet om en ung man som misshandlades till döds, och då fanns det skoavtryck från flera på mordplatsen enligt hans bevisning då. Det fanns det inte kan väl tilläggas och med det vill jag belysa hans överdrifter och lögner. Dessutom vill jag påminna om reglerna för just PT i HD. Sen tillhör det att vissa advokater säger och ljuger om precis vad som helst för att fria sina klienter, och där är inte Hurtig ett undantag. Mer fars än seriösa försvar är det man ser i dag.
Begreppet "stjärnadvokat" har nog lika många spektra som antal advokater - och vägar dit lika så.
Gör reklam för sig, håller sig framme. Tar uppmärksammade mål. Ta många mål. Tar ännu fler överklaganden och resningsansökningar.
Är energisk, drivande, sätter sig in i mål, undersöker mycket (positivt i sig).
Får givetvis en fullträff nån gång.
Blir känd.
Är sen slug som fan och lär sig givetvis med tiden vad som ger hem och vad som inte gör det.
Sen finns fulknepen och varningen a la Assange vittnar om detta.
Utöver detta är han redig-Berta när han berättar om etiska förhållningssätt - att inte bli för nära sin klient, hålla distans och vara saklig. Men lika fan är han den som går på Tony Olssons privata bröllop...
Jag tror personligen att den främsta advokaten är en psykopat. Hahahahaha.
Inte att Hurtig är det men rent allmänt. Med detta sagt inte att det är den bästa advokaten överhuvudtaget men kommer vara mycket drivande - för sin egen skull. En sådan vill framåt, går över lik och suktar efter strålglans.
Dock kommer denna i långa loppet falla på eget grepp när hybrisen tar över.
När luggen blåser upp som en ladugårdsvägg och avslöjar hur det egentligen är ställt:
http://az616578.vo.msecnd.net/files/...pswqc4ev8g.jpg
Citat:
När det gäller sexualsadistiska mord vill jag också säga att grunder och orsaker till varför vissa mord anses falla under just den kategorin är utarbetade från expertis. Det är alltså från mordutredare och psykologer som främst arbetat och studerat mördares psyke, och lagt grunden till när man anser att det finns sexsadistiska motiv. Dock har motivet i sig ingen betydelse utan döms som vanligt under rubriceringen mord. Och det är alltså inget tvång i sig att ha åsikter om vare sig för eller mot motivbilden i detta mordfall. Dock är expertisen betydligt mer pålitlig än just en random tyckare i sociala medier. Jag har tyvärr inte tolkat det som att några datorer eller bevis har sammanblandats i det här fallet.
Så är det och det är vad som finns i detta brottsmål - ett sakkunnigutlåtande och där utgår diskussionen även om några pajasar i tråden anklagar skribenter att hitta på det hela. Har man sen insikt i andra rättsfall där sexuell sadism ses så kan man dra egna slutsatser utöver detta.
Frågan är väl snarare varför detta är en så het potatis, nästintill tabu och likt en helig ko i Indien när detta diskuteras gällande NB.
Reaktionerna är inte i parité till ämnet och utöver detta står det var och en fritt att tro vad som helst gällande sexuellt motiv.
Däremot har ingen kommit med nåt motförslag hittills som håller sig inom rimlighetens ramar då detta ska dementeras.