2016-04-16, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Nu var det ju faktiskt sommar och katten riskerade varken att frysa eller svälta .
Då var det väl faan så mycket mera ansvarslöst av Irina att inte ta med sig
katten när hon pep iväg hem till Litauen . Kallar du det att omhänderta ett djur ?
Hade hon haft lite mera ansvar och varit en sann djurvän så hade hon tagit med
sin kissekatt då hon hämtade kläder och annat där dom bodde .
Det verkar som om Irina är en ganska djurfientlig typ också .

Du har ingen anning hur man transporterar husdjur till en annan land.
Husdjur måste ha ett pass och alla vaccinationer. Det tar tid.
NB planerade ta med katten när de skulle åka till Litauen och han frågade sina kollegor vad behövs för det.
Men de har inte hunnit...

IB åkte ditt för att hämta kläder och ta hand om katten, men
hon inte hitttade katte och alla deras kläder hade tagits av polis.
Hon skulle ta hand om den.
Polisen lämnade kläder tillbaka senare.
IB och NB älskar djur och ta hand om djur.
2016-04-16, 23:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du menar ungefär som i TQ-fallet då. Jadu jag är ju ingen advokat så jag vet inte exakt vad som gäller i såna fall när advokaten misstänker att klienten ljuger för att "ta smällen" för någon annan. Men normalt sett så måste advokaten lyda instruktioner från klienten, och inte tvärtom alltså. Tingsnotarien får svara på den frågan tycker jag.

Advokaten kan omöjligen veta vad som skett och bör således gå på vad klienten säger.
Det är liksom inte så att dom kan sia om något dom anar och vill inte klienten sjunga så är det bara för advokaten att rätta sig efter det.
2016-04-16, 23:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ska du börja också med ett ämne som ältats i tusentals inlägg? Hovrätten behöver inte sträcka sig till sexuellt motiv ens vilket kan vara bra att komma i håg. Det behövs inget motiv för fällande dom då det gäller mord. Vad du sen anser om hennes kropp och övergrepp osv är totalt ointressant eftersom du inte har den kunskapen helt enkelt. Det är liksom som jag redan nämnt ett utarbetat underlag för då man kan påstå att sexualsadistiska motiv föreligger. På den punkten tror jag inte vi kommer någonstans med diskussionen då det för min personliga del är avklarat.

Har du problem med läsförståelse? Jag hävdar inte att motivet är av betydelse utan snarare att sexualsadismfanatikerna synes vara av uppfattningen att detta skulle vara förhanden som ett faktum som gör brottet mer avskyvärt fastän mord i sig räcker till livstid. Och de upprepar sin fantasi i hart när varenda inlägg som om det skulle bli mer "sant" för det.

Men oj vad högtidligtdå. .."för min personliga del".. på ett diskussionsforum där användare är anonyma.
2016-04-16, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Fast hans sk karriär sjönk ju då han ljög i Assangefallet inför högsta domstolen i England.
Och då hans egen expertgrupp sätts på pottan i domstolarna. Glömmer inte då han flamsade runt med nya bevis i Boråsmålet om en ung man som misshandlades till döds, och då fanns det skoavtryck från flera på mordplatsen enligt hans bevisning då. Det fanns det inte kan väl tilläggas och med det vill jag belysa hans överdrifter och lögner. Dessutom vill jag påminna om reglerna för just PT i HD. Sen tillhör det att vissa advokater säger och ljuger om precis vad som helst för att fria sina klienter, och där är inte Hurtig ett undantag. Mer fars än seriösa försvar är det man ser i dag.
Begreppet "stjärnadvokat" har nog lika många spektra som antal advokater - och vägar dit lika så.
Gör reklam för sig, håller sig framme. Tar uppmärksammade mål. Ta många mål. Tar ännu fler överklaganden och resningsansökningar.
Är energisk, drivande, sätter sig in i mål, undersöker mycket (positivt i sig).
Får givetvis en fullträff nån gång.
Blir känd.
Är sen slug som fan och lär sig givetvis med tiden vad som ger hem och vad som inte gör det.
Sen finns fulknepen och varningen a la Assange vittnar om detta.
Utöver detta är han redig-Berta när han berättar om etiska förhållningssätt - att inte bli för nära sin klient, hålla distans och vara saklig. Men lika fan är han den som går på Tony Olssons privata bröllop...

Jag tror personligen att den främsta advokaten är en psykopat. Hahahahaha.
Inte att Hurtig är det men rent allmänt. Med detta sagt inte att det är den bästa advokaten överhuvudtaget men kommer vara mycket drivande - för sin egen skull. En sådan vill framåt, går över lik och suktar efter strålglans.

Dock kommer denna i långa loppet falla på eget grepp när hybrisen tar över.
När luggen blåser upp som en ladugårdsvägg och avslöjar hur det egentligen är ställt:
http://az616578.vo.msecnd.net/files/...pswqc4ev8g.jpg

Citat:
När det gäller sexualsadistiska mord vill jag också säga att grunder och orsaker till varför vissa mord anses falla under just den kategorin är utarbetade från expertis. Det är alltså från mordutredare och psykologer som främst arbetat och studerat mördares psyke, och lagt grunden till när man anser att det finns sexsadistiska motiv. Dock har motivet i sig ingen betydelse utan döms som vanligt under rubriceringen mord. Och det är alltså inget tvång i sig att ha åsikter om vare sig för eller mot motivbilden i detta mordfall. Dock är expertisen betydligt mer pålitlig än just en random tyckare i sociala medier. Jag har tyvärr inte tolkat det som att några datorer eller bevis har sammanblandats i det här fallet.
Så är det och det är vad som finns i detta brottsmål - ett sakkunnigutlåtande och där utgår diskussionen även om några pajasar i tråden anklagar skribenter att hitta på det hela. Har man sen insikt i andra rättsfall där sexuell sadism ses så kan man dra egna slutsatser utöver detta.
Frågan är väl snarare varför detta är en så het potatis, nästintill tabu och likt en helig ko i Indien när detta diskuteras gällande NB.
Reaktionerna är inte i parité till ämnet och utöver detta står det var och en fritt att tro vad som helst gällande sexuellt motiv.
Däremot har ingen kommit med nåt motförslag hittills som håller sig inom rimlighetens ramar då detta ska dementeras.
2016-04-16, 23:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har du problem med läsförståelse? Jag hävdar inte att motivet är av betydelse utan snarare att sexualsadismfanatikerna synes vara av uppfattningen att detta skulle vara förhanden som ett faktum som gör brottet mer avskyvärt fastän mord i sig räcker till livstid. Och de upprepar sin fantasi i hart när varenda inlägg som om det skulle bli mer "sant" för det.

Men oj vad högtidligtdå. .."för min personliga del".. på ett diskussionsforum där användare är anonyma.

Det är inga fanatiker för det första utan högst empatiska människor som begriper hur och varför det här mordet har skett. Det är givetvis mer avskyvärt om ett offer lider och känner dödsskräck än att dom avlider snabbt utan fruktan. Det syns även i lagstiftningen och det försvårande i bedömningen som ger längre straff. Om du inte kan föreställa dig andra människors lidande eller förstå att andra har ett känsloliv, så är jag den första att beklaga det.

Nej, normalt mord räcker inte till livstid min käre vän. Hur var det nu med mord och normalstraffet för det? Förmildrande och försvårande omständigheter är något du får läsa vidare på.
2016-04-16, 23:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Du får "maskopi" också om du vill det inga problem. Men BH sa nånting om att personerna som han kommer att nämna/anklaga i överklagandet är närstående till NB vilket juridiskt sett betyder IB och AB. Och därför är NB i sin fulla rätt att hålla tyst. Men lycka till att få detta till att AB och IB skulle vara mördarna och NB enbart agerat uppstädare. Finns inte på kartan att det skulle hända. Helt meningslöst dravel i mina ögon. Dessutom så har ju NB vittnat om att alla tre är hemma 1730-2000. BH går ju tvärtemot vad sin klient har uppgett tidigare isf.

Ja som sagt, DNA-fokus innebär indirekt ett inblandande av IB+AB, såvida inte diverse husdjur, klövdjur och nötdjur tas upp.
Men tolka mig rätt nu, jag tror inte heller NB pekat ut någon klart.

Jag har min silverfemma stoppad på att NB lämnat någon slags förklaring om sig själv och att en maskopi förekommit, lindrande ner mot griftesfridsbrott/skyddande, vilket vore den naturliga fortlöpningen på vad vi hittills hört av media.
För vad annars skulle DNA-fokus, uttal om erkännande att han haft kontakt med kroppen följt av en konstig dementi, brottsplatsändring och hintar om brödernas datortrafik handla om?
Jag vet ju inte, men hela auran kring vad Hurtig hittills lagt fram tyder att sikte tagits på ansvarsfrågan, vilket trots allt stämmer bättre med NB´s tidigare inställning, än mot att påföljdsfrågan skulle lyftas i form av tex sinnessjuka.
2016-04-16, 23:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
"sexualsadismfanatikerna"

Du verkar snarare ha problem med läsförståelsen. INGEN anser att detta har med varken domslut eller påföljd att göra då det diskuteras. Det handlar om motiv - utgår från sexuellt motiv - och diskuteras separat likaväl som NBs bakgrund eller dubbelbottnade personlighet.
Lisa har dock utsatts för ett sju helvetes lidande via hur hon mördats och detta lidande har sen rätten tagit ställning till och självklart skrivs inte sexuell sadism i domslut då det är en parafili och störning (DSM)
Skilj på äpplen och päron.

Ja, man upprepar detta - eftersom såna som du upprepar det hela tiden och det kallas för svar och förklaringar. Ofta väl förankrat via citeringar.

Utöver detta kan man snarare fundera på vad i helvete detta är sån hot spot för er som anser att det inte är sexuellt motiv och sexuell sadism med i fallet dvs välgrundat ämne utifrån sakkunnigutlåtande.
Senast redigerad av develi 2016-04-16 kl. 23:50.
2016-04-16, 23:45
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Advokaten kan omöjligen veta vad som skett och bör således gå på vad klienten säger.
Det är liksom inte så att dom kan sia om något dom anar och vill inte klienten sjunga så är det bara för advokaten att rätta sig efter det.
Jo men i detta fallet vi diskuterar så verkar det ju nu som att BH kommer att lägga fram hypoteser om att IB och AB skulle vara mördarna fastän inte NB är med på det. Här går ju då BH ut med sina egna febriga fantasier för att om möjligt kunna skaka fram ett rimligt tvivel om morddomen. Nu lär ju iofs NB vara med på det även om det inte framgår offentligt. BH kan väl inte lämna in ett överklagande som NB inte godkänt?
2016-04-16, 23:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Nej, advokaten var knappast närvarande när det hände men men det är väl inte omöjligt att en uppmärksam adovkst skulle kunna upptäcka att bevisningen, som den presenterats, i någon del, inte stämmer med den uppgift MGM lämnat . Utrymmet för att godta och framföra antaglig lögn när den misdtänkte framför det i syfte att undgå straff är nog vidare, t.o.m. avsevärt vidare än att passivt hjälpa en MGM att "schackra" in sig i finkan i syfte att skydda någon annan. Men här är han väl inte helt oskyldig dock, han har väl åtminstone deltagit i händelseförloppet även om kanske någon annan varit inblandad och därmed svårt att bedöma om det är han själv eller någon annan han skyddar med uppgiften om att de alla tre var hemma när mordet sägs ha begåtts (och någon tydligen varit hemma och använt datorn, som BH säger vara NBs dator ).
2016-04-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"sexualsadismfanatikerna"

Du verkar snarare ha problem med läsförståelsen. INGEN anser att detta har med varken domslut eller påföljd att göra då det diskuteras. Det handlar om motiv - utgår från sexuellt motiv - och diskuteras separat likaväl som NBs bakgrund eller dubbelbottnade personlighet.
Lisa har dock utsatts för ett sju helvetes lidande via hur hon mördats och detta lidande har sen rätten tagit ställning till och självklart skrivs inte sexuell sadism i domslut då det är en parafili och störning (DSM)
Skilj på äpplen och päron.

Ja, man upprepar detta - eftersom såna som du upprepar det hela tiden och det kallas för svar och förklaringar. Ofta väl förankrat via citeringar.

Utöver detta kan man snarare fundera på vad i helvete detta är sån hot spot för er som anser att det inte är sexuellt motiv och sexuell sadism med i fallet dvs välgrundat ämne utifrån sakkunnigutlåtande.

Det har jag länge undrat över. Varför väcker det så många känslor?
2016-04-16, 23:58
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Du har ingen anning hur man transporterar husdjur till en annan land.
Husdjur måste ha ett pass och alla vaccinationer. Det tar tid.
NB planerade ta med katten när de skulle åka till Litauen och han frågade sina kollegor vad behövs för det.
Men de har inte hunnit...

IB åkte ditt för att hämta kläder och ta hand om katten, men
hon inte hitttade katte och alla deras kläder hade tagits av polis.
Hon skulle ta hand om den.
Polisen lämnade kläder tillbaka senare.
IB och NB älskar djur och ta hand om djur.

Hittade hon inte katten ? Han bodde ju hos grannen .
Dom har väl vetat ett bra tag att de skulle åka hem till Litauen så nog
faan hade dom hunnit vaccinera kissekatten om dom hade velat .
Synd att mördaren Nerijus inte verkar hysa lika mycket "kärlek" till unga
blonda kvinnor som till katter eller vad tycker du ?
2016-04-16, 23:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jo men i detta fallet vi diskuterar så verkar det ju nu som att BH kommer att lägga fram hypoteser om att IB och AB skulle vara mördarna fastän inte NB är med på det. Här går ju då BH ut med sina egna febriga fantasier för att om möjligt kunna skaka fram ett rimligt tvivel om morddomen. Nu lär ju iofs NB vara med på det även om det inte framgår offentligt. BH kan väl inte lämna in ett överklagande som NB inte godkänt?

Nja, då får man nog skaka på bra för rimliga tvivel ger väl inte direkt PT det heller så sett.
Oavsett om N är mer öppen för att tex brodern kommer att figurera, så är det advokaten som sköter utpekandet tror jag då. Han kanske bara säger som han gjorde innan att det tror jag inte osv.

Det enda jag tyckte var intressant även om det var sent ute var att Hurtig varit på NFC och frågat om hanteringen av bevisen. Och att han fick se kläderna genom en glasruta. Det är ju sånt som skulle gjorts på ruta 1. Så det ger inget det heller i dagsläget. En rundgång bara och ifrågasättande av bevisen och ett flummigt trevande efter alternativ gärningsman. Det räcker ingenstans hittills.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in