Hur stora problem har ni andra med crasher nr ni spelar Survival? Jag spelar p Xbox1 och nu efter senaste patchen s har spelet brja crasha ganska ofta (1-2 ggr per speltillflle) och det sker nstan uteslutande nr man r i VATS.
Fixas vl med nsta patch. Jvligt drygt att behva ta en massa powernaps hela tiden fr att spara sin gameprogress dock - kunde man lita p att spelhelvetet inte crashade hela tiden s skulle Survival ka upp en pinne till i min bok.
Spelar p PS4 och detta har hnt mig ett antal gnger. S jvla irriterande. Har helt enkelt slutat anvnda mig av VATS d skiten r s jvla riskabel och verkar alltid orsaka en crash vid de absolut vrsta tillfllena, som t.ex. nr man inte sparat p en timme eller s.
Hur frhller sig Fallout 4 till sina frfder New Vegas och 3? Har hrt en massa skit om spelet, t.ex. hjuldialogen och voice-acting.
Tittar lite p Seamus' Walkthrough p Youtube och spelet ser ju fan sjukt kul ut. lskar spel som Skyrim dr man utforskar vrlden, kanske stter p en mysig delagd byggnad, och vandaliserar/tar upp allt man ser fr att sedan slja och tjna en kosing i form av caps.
Ni som har spelat tidigare Fallout spel, varfr sg 4:an? Jag vet att spelet inte sg, fel ordval, men varfr r den iallafall smre n de tidigare spelen i serien?
Hur frhller sig Fallout 4 till sina frfder New Vegas och 3? Har hrt en massa skit om spelet, t.ex. hjuldialogen och voice-acting.
Tittar lite p Seamus' Walkthrough p Youtube och spelet ser ju fan sjukt kul ut. lskar spel som Skyrim dr man utforskar vrlden, kanske stter p en mysig delagd byggnad, och vandaliserar/tar upp allt man ser fr att sedan slja och tjna en kosing i form av caps.
Ni som har spelat tidigare Fallout spel, varfr sg 4:an? Jag vet att spelet inte sg, fel ordval, men varfr r den iallafall smre n de tidigare spelen i serien?
Nu vet jag inte hur mkt just Sandbox approachen egentligen tilltalar mig eller inte. Jag tror att jag gillar det med allt fritt strvande och utforskande men, det kan vara vrt att ha i tanke att det kan vara en faktor.
Det jag ogillar r bristen p storyline. Sjlva Main storyn kan vara ver p ngra timmar om du bara har utrustning, perks och annat nog fr att klara av att dda raiders och annat du mter. Det r vl i princip under 10 quests lngt, dr ett quest r "Tala med X, sedan tala med Y, sedan hmta A, sedan lmna till X igen"-niv.
Det finns en del upprepningsbara quests som r av typen "rensa alla monster hr", "hmta objektet som finns i en skrivbordslda dr" eller "lmna det hr objektet p angiven plats" och det r i princip summeringen av samtliga quests i spelet.
Det finns en hel del kul undantag som visar lite av den inre politiken mellan olika grupper och personer i spelet men jag knner att dr de har ett snabbt uppdrag fr att gra ngot s kunde de ltt ha drygat ut det lite mer istllet fr att skynda storyn s snabbt som mjligt. Istllet fr ett quest att gra en sak s kan man gra 2-3 liknande men med annan approach fr att dryga ut storyn och ge mer inblick i hur en faction fungerar eller fr utst i Fallout vrlden.
Det knns som om de flesta uppdragen kommer i sm bursts frn followers eller frn uppdragsgivare i stderna, men ter igen r de oftast rtt korta och mer "vandra runt tills du hittar ett stt att lsa X".
Sedan r jag vrdels p att bygga Settlements. Det r en riktigt cool grej och jag lskar att de gjorde det som en del av spelet, men det lggs fr mycket fokus p det och det blir snabbt det enda nya att gra efter att ha gjort tio "Dda alla i zon A"-uppdrag i rad. Det r ven enbart kosmetiskt. Stt ut ett gng sngar p marken, plantera lite mat och stt ut ngon vattenpump och sedan kan du i princip ignorera det stllet fr all framtid. Det vore roligare om det hnde ngot om man byggde p ett bra stt, att man kunde bygga ngot mer n bara just, well, hus med mbler, lite affrer, dra elkablar och placera ut turrets. Ett Settlement har egentligen noll inverkan p sjlva spelet i sig mer n att du frvntas springa och rdda det nr det blir anfallet.
Mitt sista problem med det hela r min ofrmga att vlja. Notera att detta kan ses som en spoiler av main storyn men..
Jag vill kunna unlocka ALLT. Jag vill ha alla perks, jag vill ha alla vapen, jag vill ha tillgng till alla factions och inte behva vlja vilken jag vill prioritera, med mera. Att drfr behva vlja r inte en del av min spelstil vilket irriterar och blir en smrre psykologisk kris fr mig, d det dr med att bara spela om spelet som lvl1 igen och gra andra val inte direkt knns som en realistisk mjlighet.
Nu minns jag inte s mycket av Fallout 3 mer n att man skulle jaga sin farsa, och spelade aldrig New Vegas, s jag vgar inte uttala mig om jmfrelsen med Fallout 4, men det jag nmnt ovan r de issues jag personligen har med spelet som det r just nu.
Fallout 4 r ett enastende spel, lt dig inte luras.
Med det sagt s suger det nya konversationshjulet pung
Var helt sld i Fallout 4 men kom av mig och tog aldrig upp det igen. r sugen nu att ta tag i det (krde aldrig klart main storyn tex), men undrar hur jag ska gra det?
Br jag kra klart vanliga frst, sen DLCs eller, kra dessa 2 tidigare DLCs direkt och sedan Far Harbor nr jag r klar med dom?
Tnker RPG-mssigt s att sga s det blir "rtt" ordning.
NV > 3 >>> 4
Storyn r ungefr vad man kan frvnta sig av ett Falloutspel s inget att klaga p dr.
Ett par stora tabbar som Obsidian har gjort:
1) Humorn r nstan borta. Fallout 1 och 2 hade en vldigt speciell och rtt svart humor som gjorde att jag fastnade. Den fortstter i trean och NV men i och med fyran r det PK och fjolligt och elndigt.
2) Random encounters r i princip borta. Jaja, jag vet att det finns massor i stil med "Mter man som vill slja hund" och liknande trams men jmfr det med att hitta en val som kraschlandat, ett caf fullt med bittra karaktrer som strukits ur spelet eller exploderande brahmins.
3) Du kan ha allt. Fjortisarna krver att alla skall ha allt s du kan boosta alla dina attribut till max och du kan ha alla skills.
4) Dialogen. Jag tnker inte g in nrmer p det hr fr mitt blodtryck rusar men de har gtt frn att ha ett ursknt dialogtrd till... Hjulet... Argh!
Sedan r det ett par dussin andra saker som man suckar trtt ver nr man stter p dem men du fattar nog.
Var helt sld i Fallout 4 men kom av mig och tog aldrig upp det igen. r sugen nu att ta tag i det (krde aldrig klart main storyn tex), men undrar hur jag ska gra det?
Br jag kra klart vanliga frst, sen DLCs eller, kra dessa 2 tidigare DLCs direkt och sedan Far Harbor nr jag r klar med dom?
Tnker RPG-mssigt s att sga s det blir "rtt" ordning.
Tack p frhadn
MVH
Det dr jvla robotics-DLCet skall du ta och skita i fr det r bara bajs med bultar i, en dlig id frn brjan och som slutar med blod i rven och ett besk p akuten
Hur kollar jag vilka companions som jag "idolized"?
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Det dr jvla robotics-DLCet skall du ta och skita i fr det r bara bajs med bultar i, en dlig id frn brjan och som slutar med blod i rven och ett besk p akuten
Har nmnt detta tidigare men det ser ut som det Kan behvas igen, i alla fall om ni spelar p PC.
SKAFFA MODDAR! Ta bort det dr jvla dialoghjulet och f den gamla menyn med exakta meningar p vad din karaktr kommer svara. Bara det hjer kvalitn med 300%, sen finns det massvis med andra smsaker som inte alls ndrar spelet utan gr det till vad vi alla borde och ville ha frn brjan!
Typ fljdfrga: robot-companions frn Automateon DLC, kan de bli idolized? Fr krt med hon Ada nu i evigheter och funderar ver om jag inte borde dumpa "henne" och charma upp de som faktiskt kan ge bonus-perks..
EDIT: Fanken.. Hade tnkt att jag skulle leka med Deacon innan jag riskerar att bli Hostile med honom men, d jag redan ftt questst frn Brotherhood fr att massakrera Railroad s r han krd.. Och verkar i te kunna resetta det questet s att han blir friendly igen..
Senast redigerad av Ferdawoon 2016-05-16 kl. 16:21.
Hamna du mitt i en robotgangbang eller vad?
Haha, jao, men jag var lvl 75 s jag fistade dem hrt och elakt
Men DLC:t var ju en sorlig urskt att roffa t sig kosing och man fick inte mycket fr det, speciellt inte om man redan klarat spelet och nu oneshottar Deathclaws, d behver man inte en konservburk med sig
Haha, jao, men jag var lvl 75 s jag fistade dem hrt och elakt
Men DLC:t var ju en sorlig urskt att roffa t sig kosing och man fick inte mycket fr det, speciellt inte om man redan klarat spelet och nu oneshottar Deathclaws, d behver man inte en konservburk med sig
N inte vrt ngra strre summor men lite smkul nd ven om det va ljligt ltt, gauss rifle med 8-9 skott i vats r sjukligt op.
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Typ fljdfrga: robot-companions frn Automateon DLC, kan de bli idolized? Fr krt med hon Ada nu i evigheter och funderar ver om jag inte borde dumpa "henne" och charma upp de som faktiskt kan ge bonus-perks..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!