Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-05-29, 18:04
Bannlyst
Första gången jag tittar in i tråden, känner inte till bloggen men det verkar varit flera. Tycker det är ganska konstigt att flera bloggar länkar till henne och skriver att hon har bedragit andra. Det kan man säga bra utan att länka alls.

Geografiskt länkning i verkligheten
Ser dock att hon tagit sig ett varv runt den lilla nästan igenvuxna Logsjön idag och stannat till snett nedanför den lilla skidbacken där. Mamma riktar objektivet mot vattenbrynet. Klick. Mitt i den där lilla gläntan av all vass, där man fortfarande kan se lite vatten.
https://www.google.se/maps/place/J%C...4!4d17.5585733
Förefaller vara väldigt nära hemmet uppe på kullarna i Norrtuna, Järna där hon sitter och kartlägger bedrägeriets natur.

Tycker man borde känna till bloggen lite granna i varje fall om den nu är så stor. Känns tveksamt att skriva om någon som verkar vara så uppmärksamhetsberoende. Men ok nu fick ja gjort de. Nu kan hon ju alltid skriva om detta och få extra uppmärksamhet av att uppmärksammas. Men fan va billigt å bedra
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-05-29 kl. 18:35.
Citera
2016-05-29, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En anledning kan också vara att hon i grunden verkar ha ett oerhört behov av att bli uppmärksammad - tidigare exempel i tråden har ju visat på att hon uppfattades som "skrytig" redan i skolan, hon fabricerar historier (med drag mot mytomani), hon bloggar regelbundet etc etc. Det verkar som att hon har ett väldigt stort behov av att fokus ligger på henne och på vad hon gör.

Att framöver umgås med kriminalvården och att medverka VINN-programmet innebär att hon får möjlighet att prata med människor som lyssnar, eftersom det är deras jobb att koncentrera sig på henne. Det tror jag CH upplever som ytterligare ett sätt att vara i fokus, oavsett om grundorsaken egentligen är hennes kriminella handlingar.

(P.S. Jag erkänner - nu tillhör jag visst också skaran som blivit hooked på den här tråden)

(Det fetade). Visst är det så!
Man talar ibland litet vanvördigt om att en viss kvinna är en "attention whore" och det stämmer nog bra in på CH. Men hon nöjer sig inte med vanlig uppmärksamhetshöjning, utan är beredd att begå brottsliga gärningar (sälja biljetter som hon inte har) för att på det viset kunna köpa sig till ett litet mer glamoröst liv och från den plattformen blogga om det livet och få uppmärksamhet i form av kommentarer. Detta är så tragiskt. Och naturligtvis ännu mer tragiskt att hon får vara vårdnadshavare och hänger ut sina barn på nätet. Sover socialtjänsten i Södertälje kommun?

Det du skriver om kriminalvårdens personal och hur CH uppfattar dem, så är det nog även det korrekt: CH har inte förmåga att inse att deras roll är att försöka(!) styra upp CH:s liv. Hon själv trivs som fisken i vattnet när hon får någon som aktivt och face-to-face lyssnar på henne.
Finns ingen frivårdsinspektör, av kvinna född, som är förmögen att på allvar förändra CH som person till det bättre. Det är inte psykisk sjukdom vi här ser tecken på när vi noterar hennes agerande, utan en kvinna med en personlighetsstörning som innehåller indikatorer på psykopati. Den störningen kommer inte kriminalvården eller VINN-programmet att kunna ändra på.

Tvärtemot vad 'vonDunajewskan' skriver i sitt inlägg #439, så anser jag inte att CH är någon "Småbarnsmorsa standardmodell 3". Vad vi ser på CH:s blogg är försök att uppträda med normalitet. Hon besitter ingen empati vilket hon visat bl a genom bedrägerierna och bluffen med att en artist skulle vara pappa till ett av barnen. Jag har påpekat det tidigare och också fått medhåll i sak i #431 där frågan om barnens framtida googling tas upp. Att googla mamman kommer att visa dem hur deras älskade Mamma har utnyttjat dem för sina egna [låga!] syften. Berövat barnen kontakt med resp Pappa. CH varken vill eller kan tänka runt hörnet, d v s hon är impulsstyrd och kan inte planera längre än till nästa resa, påhittad eller ej.

@Catrin Hedlund: Gratulerar på Mors Dag (not!)
Citera
2016-05-29, 21:53
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Tvärtemot vad 'vonDunajewskan' skriver i sitt inlägg #439, så anser jag inte att CH är någon "Småbarnsmorsa standardmodell 3". Vad vi ser på CH:s blogg är försök att uppträda med normalitet. Hon besitter ingen empati vilket hon visat bl a genom bedrägerierna och bluffen med att en artist skulle vara pappa till ett av barnen. Jag har påpekat det tidigare och också fått medhåll i sak i #431 där frågan om barnens framtida googling tas upp. Att googla mamman kommer att visa dem hur deras älskade Mamma har utnyttjat dem för sina egna [låga!] syften. Berövat barnen kontakt med resp Pappa. CH varken vill eller kan tänka runt hörnet, d v s hon är impulsstyrd och kan inte planera längre än till nästa resa, påhittad eller ej.

Det var vonDunajewskan som skrev #431 också, hörru... Så du har både inte hållit med mig och "fått medhåll" av mig.

Vi behöver ju inte tycka lika om allt, men sammantaget #439 OCH #431 försöker jag ändå ge en nyanserad bild av mina teorier. Och som jag också skrev: Hagamannen skall ju ha varit värsta myspappan.

Sedan vill jag bara poängtera att det understrukna inte är något jag har motsatt mig.
Citera
2016-05-29, 22:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Igår skrev hon på bloggen "I morgon tänkte jag lägga upp ett långt inlägg ang skadestånd, ekonomin osv! Missa inte det!"

No way att jag missar det - har redan laddat med popcorn!

Bara 1 1/2 timme tills dagen är över - och inte en skymt av det utlovade långa inlägget "ang skadestånd, ekonomin osv"...

Kanske var det endast ett knep för att få fler läsare på bloggen? Tomma ord, mao. Är man förvånad?
Citera
2016-05-29, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det var vonDunajewskan som skrev #431 också, hörru... Så du har både inte hållit med mig och "fått medhåll" av mig.

Vi behöver ju inte tycka lika om allt, men sammantaget #439 OCH #431 försöker jag ändå ge en nyanserad bild av mina teorier. Och som jag också skrev: Hagamannen skall ju ha varit värsta myspappan.

Sedan vill jag bara poängtera att det understrukna inte är något jag har motsatt mig.

Det är väl sånt här som eg bäst tas i PM, men här känner jag ett visst behov av att räta ut det som ev kan uppfattas som trassel.
Du ansåg i inlägg #439 att CH var en typ standardmorsa, right? I min bok bor det inga förslagna och hänsynslösa bedragarmammor i samma kapitel som "standardmorsorna"; kort sagt: CH är så klart avvikande från all form av normalitet, så hon går inte ens att räkna fram statistiskt - sällsynta är den här sortens mammor. Jag studsade alltså till över ditt, kanske omedvetna, försök till att göra CH till en mamma vi träffar som t ex en förälder på barnens klassträffar. CH är tack och lov mycket, mycket ovanlig.
Jag är medveten om att det var du som skrev även inlägg #431 och trodde inte att jag behövde skriva ut det. Att vi tycks vara oeniga i frågan om CH:s grad av normalitet som mamma, betyder inte att vi behöver vara oeniga om att det CH gör mot sina barn är förfärligt. Att hänga ut dem på nätet är ett rent bedrövligt beteende. Jag har sagt det för ett bra tag sedan, att jag anser att soc borde se till dessa barns bästa genom att LVU:a dem.
Hoppas detta klargjorde något.
Citera
2016-05-30, 00:51
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemen1
Hon påstår på rätt många ställen att hon driver en av Sveriges största bloggar. Hur synar man det? Finns det samlad statistik över sånt?

Alltså något som kan ge en bra indikator är väl instagram. Jag jämför lite med några svenska bloggare som lär tillhöra absoluta bloggeliten.
Kenza har 1 500 000 följare.
Kissie har 240 000 stycken.
Blondinbella har 319 000.
Angelica Blick 1 200 000.
Jag gissar att ingen av ovanstående personer har ens i närheten lika många bloggläsare som instagramföljare, men jag spekulerar fritt och kan inte säga hur stor skillnaden är. Jag vet inte hur pålitlig bloggportalen.se är men den säger såhär iallafall:
Kenza har 373 142 läsare (per vecka antar jag?).
Kissie har 287 839 (hon påstår själv att hon har 170 000 om dagen).
Dom andra två hittar jag ingen info om, orkar inte gräva mer i det heller men Kenza har alltså ungefär fyra gånger så många följare än läsare. Kissie har förmodligen ganska jämna siffror på blogg & instagram?

Catrin Hedlund har 677 följare på instagram så vi kan väl anta att hon iallafall inte har fler än 1000 bloggläsare, men rent spontant känner jag att det är en sjujäkla överdrift. Sanningen ligger nog närmare 100-200 stycken faktiskt.

Med andra ord - definitivt en av Sveriges största bloggar!
Senast redigerad av Flesch 2016-05-30 kl. 00:53.
Citera
2016-05-30, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Alltså något som kan ge en bra indikator är väl instagram. Jag jämför lite med några svenska bloggare som lär tillhöra absoluta bloggeliten.
Kenza har 1 500 000 följare.
Kissie har 240 000 stycken.
Blondinbella har 319 000.
Angelica Blick 1 200 000.
Jag gissar att ingen av ovanstående personer har ens i närheten lika många bloggläsare som instagramföljare, men jag spekulerar fritt och kan inte säga hur stor skillnaden är. Jag vet inte hur pålitlig bloggportalen.se är men den säger såhär iallafall:
Kenza har 373 142 läsare (per vecka antar jag?).
Kissie har 287 839 (hon påstår själv att hon har 170 000 om dagen).
Dom andra två hittar jag ingen info om, orkar inte gräva mer i det heller men Kenza har alltså ungefär fyra gånger så många följare än läsare. Kissie har förmodligen ganska jämna siffror på blogg & instagram?

Catrin Hedlund har 677 följare på instagram så vi kan väl anta att hon iallafall inte har fler än 1000 bloggläsare, men rent spontant känner jag att det är en sjujäkla överdrift. Sanningen ligger nog närmare 100-200 stycken faktiskt.

Med andra ord - definitivt en av Sveriges största bloggar!
Skulle nog ändå gissa att en bra anledning att kickas ut från en bloggportal är att man använder den på fel sätt, tex bluffar med trafiken eller liknande, för att hamna på portalens frontsida. Några av toppbloggarna du listade annars har en traffik som är mycket ifrågasatt, Kenza är nog den enda som publicerat besökarantalet som en bild från Google analytics, rakt av.

Dessutom svårt att säga vilken typ av trafik det är, den kan vara automatiskt genererad osv. Med tanke på det lilla jag vet om denna varelse utgår jag helt enkelt från något sådant. Toppbloggerska som roll verkar vara viktigt för henne. Så denna tråden följer hon nog noggrant, men sätter gärna ungarna i front så att de får ta första stöten och hon kan gråta ut över just det... Någon som har kontakt med henne kan ju fråga henne. Toppbloggerska är ju heller inte på något vis en skyddad titel så den passar nog henne väldigt bra. Med lite fler påhittade historier till så ...
Citera
2016-05-30, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Skulle nog ändå gissa att en bra anledning att kickas ut från en bloggportal är att man använder den på fel sätt, tex bluffar med trafiken eller liknande, för att hamna på portalens frontsida. Några av toppbloggarna du listade annars har en traffik som är mycket ifrågasatt, Kenza är nog den enda som publicerat besökarantalet som en bild från Google analytics, rakt av.

Dessutom svårt att säga vilken typ av trafik det är, den kan vara automatiskt genererad osv. Med tanke på det lilla jag vet om denna varelse utgår jag helt enkelt från något sådant. Toppbloggerska som roll verkar vara viktigt för henne. Så denna tråden följer hon nog noggrant, men sätter gärna ungarna i front så att de får ta första stöten och hon kan gråta ut över just det... Någon som har kontakt med henne kan ju fråga henne. Toppbloggerska är ju heller inte på något vis en skyddad titel så den passar nog henne väldigt bra. Med lite fler påhittade historier till så ...

Den 25 maj fick Catrin en fråga angående det här med att vara "toppbloggare".

Hon svarade "Jag ser mig inte direkt som en toppbloggare, utan en bloggare med rätt många följare."

Tycker det är intressant att hon på sin Facebook beskriver sig själv som "Professional Blogger", vilket om det hade varit sant hade inneburit att hon försörjer sig på sitt bloggande.
Citera
2016-05-30, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Hon (Catrin Hedlund) verkar ju fortfarande hålla på: http://nyheter24.se/nyheter/brott-st...sentals-kronor

Men läser man på hennes blogg så verkar hon vilja ge sken av att det var något som hände för flera år sedan, och att det berodde på massa yttre omständigheter som gjorde att hon enligt egen utsago begick misstag.
Människa med sämre självinsikt får man leta efter..
Det viktigaste med rättegången för henne själv var att "erkänna för mig själv och komma till insikt med att jag faktiskt levde ett pressat liv under min tid i Turkiet, jag ville vara en perfekt hemmafru med allt de fina materiella, och speciellt visa alla runtomkring hur bra vi levde..".
Jaha alla offer hon blåste (och fortfarande blåser) på tusentals kronor då?

Man kan ju hoppas att denna tråd tillslut kommer hög upp på Google så hon tappar alla sponsorer och att hennes blogg tillslut går i graven.

(Det fetade): Jag delar din förhoppning.

Noterade hur CH uttryckte sig på bloggen 28 maj. Se detta: "Kevin har hängt med pappsen ett par timmar". Är denna förflackade småbarnsmamma så skadad av sitt ytliga uteliv, så hon beskriver sitt barns umgänge med en pappa som att sonen "hänger med pappsen"?
För övrigt är jag osäker på vem som är pappan. Inte vem som är biologisk far till barnet, utan mer vilken pappa som avses, sonens eller CH:s. Normalt skriver man väl morfar om det handlar om just Morfar? Är det den biologiska pappan som får chans på sitt barn, så är det i sammanhanget glädjande.
Att läsa CH:s blogg är så deprimerande. Vi har här i tråden kunnat se att CH är en minst sagt medioker spelare på bedrägeriplanen (sälja icke-existerande biljetter i eget namn), så nu försöker hon kompensera det med att visa vilken supermorsa hon är och det genom att använda sina oskyldiga barn som uthängningsobjekt och beskriva hur hon som en tigrinna väljer att ta strid i en mellan-barn-konflikt och uppmanar sin son att slåss.
Duktig mamma.
Senast redigerad av Enzenn 2016-05-30 kl. 09:15.
Citera
2016-05-30, 09:16
Bannlyst
Otur eller så är det bara ett fåtal av de som drabbats som trätt fram, vilket förefaller vara riktigt sannolikt efter att ha läst stämningsansöka + dom.
https://minfil.org/a8ncn8b7b1/_tal_D...rinHedlund.pdf
Citat:
– Det kändes pinsamt. Jag hade ångest i tre veckor efter att jag förstod att jag hade blivit lurad.Men att vara med i Facebookgruppen underlättar för offren.– Det är samma konversationer hela tiden, alla har varit med om samma sak och kan känna stöd i det, folk ska inte vara rädda för att anmäla, många har blivit drabbade men inte anmält än, säger Elli Ferander.
Hon tror inte att den 29-åriga kvinnan talar sanning när hon säger att hon är en annan person i dag.
– Inte det minsta, jag har en i gruppen som blivit lurad för två veckor sedan.

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.37...s-av-bluffaren
Säger väl det mesta som man behöver veta.

Har inte sett att någon verklig toppbloggerska kallat sig för just toppbloggerska någon gång. Tror att bloggandet har haft sin generella topp av fixstjärnor. Kenza brukar vara ganska laidback när det gäller besökarantal etc och det kan kollas ganska effektivt från just

http://kenzas.se/2012/01/10/hur-manga-lasare-har-jag/
http://www.tailsweep.se/partners/kenzasblogg/
Över 50 tusen unika besökare om dagen varje dag men inte så högt som 2012

http://www.blondinbella.se/2015/12/v...omment-page-4/
Blondinbella visar här 6,2 miljoner "unika besökare" per år.
Man skulle kunna lägga till att "unika besökare" finns det inget bra sätt att mäta, då kakor och det unika rensas med okända intervall. Ja, lite om Toppbloggerskor, med tanke på att det förefaller vara en del i mytomanens egna beskrivning. Besökarsiffrorna kan diskuteras mycket men att få en massa kompisar på facebook eller följare på instagram är nog inte speciellt svårt för den som uppdaterar så ofta och är någorlunda aktiv rent emotionell och visst väcker den här damen emotioner, vilket också på sitt sätt ger läsare. Hennes Iphone 6 plus borde väl kunna gå att panta liksom lite annat hon verkar förfoga över?

Spearmint grottan menthol
Hon horar med sanningen, och erbjuder lögnen som redskap till prostitution. Men är hon också en prostituerad som säljer lite fitta inte så mycket för att få råd till saker och ting utan för att hon gillar läget till en smärre skara fasta kunder, vilka inte försämrar hennes marknadsvärde genom att berätta om det utan tvärtom spär på det genom att betala för att använda henne som spermapotta? Utan tvärtom berikar henne med lite extra pengar för lyxkonsumtion och en flärdfullt påsminkad oskyldighet.

Moi Sexpack?

Om det är så, då säljer hon i varje fall något hon äger, vilket självklart skulle vara bra så mycket ärligare och rakt fram än att sälja något hon inte äger. Men det skulle ge henne en bra pensionsförsäkring vilken löser ut när hon får lust att anmäla någon av dem för våldtäkt eller liknande. För en del personer är det nog en typ som ger kvinnor dåligt rykte? Nästa plastinvirade makeup kanske är rollen som sexpack i någon traffikinhärva med ansvariga som för länge sedan blivit helt osynliga. Hon berättar mellan några klunkar öl direkt från burken hur hon blev ivägburen som ett rent sexpack. Sedan kommer nästa raaapande av oskuldens sexpack. Pssst. Bubblan som global holistik!

De bar iväg med mig som sexpack på fyllan
Sedan kan hon i nästa 10 tal rättegångar skylla på skriverier som denna och berätta gråtande som hulken om hur ledsen och kinkig hon blev när hon läste vad andra skrev om henne. och det var därför hon gjorde det till slut. Vilket aldrig skulle skett annars. Jovisst, tjena. Gränslöst horande med barnen som mammafrontar oskuldsfullhetens kejsarsnitt & nya kläder. Snittat och klar för nästa giv. Pssst.

Men efter lite feedback om öl, vänder hon andra sidan till och börjar likt sin spegelbild av normalförljugenhet tala om lö och att hon minsann inte är som öl och öppnad klyftigt med ett pssst, utan snarare bara har haft personer med enorma organ vilka samtliga har hållit för hennes lö. ty annars hade risken varit stor att hon sket ned sig varje gång de råkade spruta i henne. Vad vet jag? Tungt krysstad som mellanmänsklig liftare hursomhelst. Men där någonstans kanske ett mönster blir lite tydligare. Hvergang! Lika smutsigt tilltalande som fåordig om verkligheten. Fy bubblan vad alla är elaka mot henne bara för att hon är oskuld.
-Ja, Cheeesus... kanske alla är svartsjuka?

Men hon är en helt ny människa nu .... Men störst på det lägsta sättet att bedra och lura andra på det hon själv inte äger, och den lägsta av toppbedragare. Men med tiden blir hon nog lite latare.
Citera
2016-05-30, 13:24
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Den 25 maj fick Catrin en fråga angående det här med att vara "toppbloggare".

Hon svarade "Jag ser mig inte direkt som en toppbloggare, utan en bloggare med rätt många följare."

Tycker det är intressant att hon på sin Facebook beskriver sig själv som "Professional Blogger", vilket om det hade varit sant hade inneburit att hon försörjer sig på sitt bloggande.

Om hon inte ser sig som toppbloggare kanske hon inte skulle ha haft det som profilbeskrivning så ofta på sina bloggar...

Sedan, som redan konstaterats, har hon knappast många följare, även om jag tror att en bloggare har fler "följare" på sin blogg än på instagram, faktiskt.

...eventuellt inte CH, dock. Om följportalen Bloglovin får räknas som indikator har hon 9 följare på en blogg och 4 på en annan (hon har ju haft olika adresser).
Citera
2016-05-30, 13:42
Medlem
Hon har redan ljugit om våldtäkt förut..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10845970.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in