2016-06-08, 19:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
(...)
För en frisk människa ter sig det hela osannolikt, men du får ta på dig "lyssnar-öronen" och lita på de vetenskapliga rön som visar hur en sån här sexualsadist fungerar. Eller snarare inte fungerar vore väl ett bättre valt uttryck av mig.
Exemplen är otaliga över hur, av omvärlden till synes utåt sett normala, män kan bli monster under tillräckligt ogynsamma förutsättningar.
Tyvärr så hör även NB till denna skara, och det känner hans närmaste med största sannolikhet redan till.

Att något i ens egen världsbild verkar vara osannolikt, som du själv uttrycker det, gör ju inte att man kan avfärda fakta/bevis som framkommer i ett brottsfall!
(...)

Det är långt ifrån bevisat att NB är sexualsadist.
Han verkar inte vara det minsta knäpp heller. Ingen RPU har varit på tal. Och frågan om han är psykopat, vilket jag antar att han behöver vara för att utföra detta mord, tål att diskuteras.

Jag googlade på "psykopat + yrken" av ren nyfikenhet och hittade denna tre och ett halvt år gamla artikel, som behandlar en ny bok "The Wisdom of Psychopaths".
Hantverkare är med på listan över de jobb som de helst undviker. Just saying.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15794554.ab
2016-06-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Alla tre säger sanningen eftersom alla tre tror att det var dom som hittade handske.
NB såg handsken när han kom till ladan på morgonen,
AB tog handsken först, sedan lagt den,
AJ tog handsken och lämnade till polisen.

Att L pappa har inte sett handsken när han tittade in i ladan säger att handsken kom dit ( någon har lagt dit)
efter L pappa hade letat i ladan. Detta kunde göra bara den/ dom som hade L handske ( samt L),
och hade gjort det med syftet att peka ut arbetade i ladan att dom hade med L försvinnande att göra.
Handsken låg synligt, eftersom NB såg det direkt nästa morgon.
Handsken var placerat, det är glasklart.

Lägg även märke till hur handsken låg - vid brunnen där man visste att litauerna jobbade varje dag.
2016-06-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Osäker på syftet, men det såg ut som en formation som manövrerade in & ner mot området runt caféet, för att sedan vika av svagt ut mot Vänern. Det var i vart fall fint att se dom i sakta fart på låg höjd, breda ut sig strax bakom ladan.
Likaså fint att se att trädet får blommor och ljus, liksom hela "kullen" som står i vacker sommarskrud.

Ska det tolkas som en styrkedemonstration? Militären har koll?
2016-06-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Lägg även märke till hur handsken låg - vid brunnen där man visste att litauerna jobbade varje dag.

Det var många som arbetade i Ladan varför Samtliga topsades inkl AJ. Av dessa var det bara en som lämnat flertal DNA efter sig, nämligen NB. Dessutom bland DNA med Lisa Holm på Mordplatsen.
2016-06-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han verkar inte vara det minsta knäpp heller. Ingen RPU har varit på tal. Och frågan om han är psykopat, vilket jag antar att han behöver vara för att utföra detta mord, tål att diskuteras.

Jag googlade på "psykopat + yrken" av ren nyfikenhet och hittade denna tre och ett halvt år gamla artikel, som behandlar en ny bok "The Wisdom of Psychopaths".
Hantverkare är med på listan över de jobb som de helst undviker. Just saying.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15794554.ab

Psykopat kan vara även en person utan yrket, t ex en ung person som inte har något yrket än. Just saying.
2016-06-08, 20:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag får de intrycket att ensamt har läst i FU. Jag läser visserligen inte rakt av utan väljer fråga efter fråga. Jag hoppas att alla har tillgång till en FU protokoll där an kan söka. Det som jag medveten har försummat är två dom. Nu har jag börjat med detta och skräms. de små misstag i FU är ingenting mot de missar som domen innehåller. Just nu tittade jag hur tingsrätten försummar den tilltalades alibi.

Däremot hovrätten börjar, men kommer inte långt i analysen av vittnesmål från sex personer, Aivaris, Irina, Nerius, Gustav Jönsson, Henrik Jönsson och fru Jönsson. Allt intresse samlas kring 19.00 utanför litauernas bostad. För mig verkar det vara en samstämmighet, som borde ha fått utslag i domen. Men här utvecklas andra tolkningar. Hovrätten har faktiskt utryck sig så att Nerius kunde ha tagit en rökpaus på mördandet utanför sitt hos, ca 19.00.

Andra motsättningar mellan tingsrätten, hovrätten och försvaret återkommer jag snarast. Hur var det med flickan som sprang och skrämdes av en "polack"? Olika tolkningar av TR och HR, jag har den tredje.

Var ägde mordet rum? Hurtig ser saken annorlunda än rätten, där var tape rullen låg ellerr i andra ändan av Ladan? Hur är Nerius som människa, varför berömmer alla Nerius för hans personliga egenskaper?

Har du inget annat att komma med än att tjata om det jävla alibit kl 19 .
Lögnhalsen Irinas vittnesmål är det ingen som bryr sig om .
Som lögnare och fru till mördaren har hennes lögner ingen betydelse i sammanhanget .
Ha Ha , skrämdes av polack .
Skrämdes av mördaren Nerijus menar du .
Hur är Nerijus som människa ?
Han är ett jävla svin som har mördat en ung kvinna under vidriga former .
Dessförinnan är han en lismande och rövslickande skithög som lurat de
flesta i sin omgivning inkl AJ som endast beskriver hur han sköter sitt jobb .
Vad duperade grannar säger saknar betydelse eftersom de inte
alls känner mördaren Nerijus som person .
2016-06-08, 20:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Psykopat kan vara även en person utan yrket, t ex en ung person som inte har något yrket än. Just saying.

Menar du den finnige ynglingen som enligt sannolikheten är mördaren ?
2016-06-08, 20:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag glömde bort att dina egna slutsatser i tråden helt bortser ifrån de relevanta fakta, som kompetenta jurister redan har fastställt i texten till den i laga kraft fastställda domen emot sexualsadisten!

Citat:
I vanlig ordning framstår en del minnesluckor hos vissa av skribenterna i tråden.
Det har redan kommenterats tidigare att psykopati inte diagnosticeras och RPU kommer därför t.ex. av detta skäl inte på tal.

Om du som hobbyanalytiker betvivlar att NB är psykopat må det vara ursäktat, men att du inte kan ta till dig det som en samlad kompetens tidigare har skrivit om i tråden borde vara mer förvånande.
... eller kanske inte!
2016-06-08, 20:40
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Visst kan NB vara mördaren... Men allt är så osannolikt från början till slut. Varför riskera en god framtid i livet och istället satsa på några få minuters förlustelser med en döende flicka? Det är inte vettigt på något sätt. Här kan en rejäl hund ligga begraven

I hovrätten börjar man rita upp situationen 19.00 utanför litauernas lägenhet. Både Gustav och Henrik passerade. Hovrätten fortsätter att konstruera och skriver att Nerius hade tagit en paus i mördandet. Men det är inte paus från det utan från att han hade varit hemma smakat på plettor, druckit kaffe, ringt till sin mamma i Skype mm. Det kan inte vara så att Nerius i verkligheten rövade bort LIsa , dödade och trängde henne i ett skåp några km längre bort.

Om vi tar situationen att Lisas kropp hittades i byssjan, då hade det behöts finnas täcken på platsen som visar att Nerius hade dragit henne dit eller t.om. fullföljt sin gärning. Men det finns inget bevis på mordplatsen som stöder detta. Eller att LIsa hängdes i mjölkrummet fast tapen som behövdes för att tysta nere henne, fanns 50 meter därifrån.

Varje situationen uppritad av åklagaren, leder alltid till en återvändsgränd.
2016-06-08, 20:56
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag glömde bort att dina egna slutsatser i tråden helt bortser ifrån de relevanta fakta, som kompetenta jurister redan har fastställt i texten till den i laga kraft fastställda domen emot sexualsadisten!
(...)

Du får gärna länka till den domen i så fall.
Hovrätten säger någonstans att motivet "måste ha varit sexuellt", det är allt.
2016-06-08, 20:57
Medlem
Grandiosos avatar
Ett år sedan mordet på Lisa Holm - nu berättar vännen Nikki om saknaden

Citat:
För ett år sedan sa Nikki Svedmar "hej då, vi ses i morgon" till en av sina närmaste vänner.
Då visste hon inte att det skulle vara sista gången de sågs - någonsin.

Även idag tror Nikki att hon fortfarande inte helt greppat vad som hänt. Men händelsen har,
trots det hemska och svåra, ändå lärt henne många saker. Det viktigaste har varit att
uppskatta alla fina stunder med andra människor.
- Jag har insett att det är lätt att ta folk för givet.

Och Nikki känner sig glad att en gärningsman äntligen dömts.
- Det känns bra. Jag är glad över att Högsta Domstolen inte tog upp hans fall.
Det hade varit som ett hån mot alla som kände henne. Nej, han sitter där han ska,
utan tvivel.

I vänkretsen har de kommit överens om att minnas Lisa som den goda, glada tjejen
som man alltid skrattade tillsammans med och som de tyckte så mycket om.
Nikki vill inte förknippa Lisa med vad som hände.
- Jag kommer så klart alltid sörja, men jag vill inte att det ska påverka mig negativt.
Jag vill att det ska göra att jag försöker bli den bästa människan jag kan bli.
För det var det hon strävade efter,
säger Nikki.
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ki-om-saknaden
Senast redigerad av Grandioso 2016-06-08 kl. 21:19.
2016-06-08, 21:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
I hovrätten börjar man rita upp situationen 19.00 utanför litauernas lägenhet. Både Gustav och Henrik passerade. Hovrätten fortsätter att konstruera och skriver att Nerius hade tagit en paus i mördandet. Men det är inte paus från det utan från att han hade varit hemma smakat på plettor, druckit kaffe, ringt till sin mamma i Skype mm. Det kan inte vara så att Nerius i verkligheten rövade bort LIsa , dödade och trängde henne i ett skåp några km längre bort.

Om vi tar situationen att Lisas kropp hittades i byssjan, då hade det behöts finnas täcken på platsen som visar att Nerius hade dragit henne dit eller t.om. fullföljt sin gärning. Men det finns inget bevis på mordplatsen som stöder detta. Eller att LIsa hängdes i mjölkrummet fast tapen som behövdes för att tysta nere henne, fanns 50 meter därifrån.

Varje situationen uppritad av åklagaren, leder alltid till en återvändsgränd.

Vad spelar det för roll i dagsläget att du sitter och gaggar i tråden ?
Han är ju redan dömd till livstid och utvisning flera ggr o inget PT .
Behöts finnas täcken ? Täcken fanns ju i massor .
DNA , snören , hårstrån , örhänge m.m m.m .
Tala nu om istället vem som är mördaren och hur allt har gått till .
Vem är spöket som varken lämnar spår eller har varit synlig någonstans .
När du har talat om detta kan du hitta ut ur din återvändsgränd .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in