Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Jag får de intrycket att ensamt har läst i FU. Jag läser visserligen inte rakt av utan väljer fråga efter fråga. Jag hoppas att alla har tillgång till en FU protokoll där an kan söka. Det som jag medveten har försummat är två dom. Nu har jag börjat med detta och skräms. de små misstag i FU är ingenting mot de missar som domen innehåller. Just nu tittade jag hur tingsrätten försummar den tilltalades alibi.
Däremot hovrätten börjar, men kommer inte långt i analysen av vittnesmål från sex personer, Aivaris, Irina, Nerius, Gustav Jönsson, Henrik Jönsson och fru Jönsson. Allt intresse samlas kring 19.00 utanför litauernas bostad. För mig verkar det vara en samstämmighet, som borde ha fått utslag i domen. Men här utvecklas andra tolkningar. Hovrätten har faktiskt utryck sig så att Nerius kunde ha tagit en rökpaus på mördandet utanför sitt hos, ca 19.00.
Andra motsättningar mellan tingsrätten, hovrätten och försvaret återkommer jag snarast. Hur var det med flickan som sprang och skrämdes av en "polack"? Olika tolkningar av TR och HR, jag har den tredje.
Var ägde mordet rum? Hurtig ser saken annorlunda än rätten, där var tape rullen låg ellerr i andra ändan av Ladan? Hur är Nerius som människa, varför berömmer alla Nerius för hans personliga egenskaper?
Har du inget annat att komma med än att tjata om det jävla alibit kl 19 .
Lögnhalsen Irinas vittnesmål är det ingen som bryr sig om .
Som lögnare och fru till mördaren har hennes lögner ingen betydelse i sammanhanget .
Ha Ha , skrämdes av polack .
Skrämdes av mördaren Nerijus menar du .
Hur är Nerijus som människa ?
Han är ett jävla svin som har mördat en ung kvinna under vidriga former .
Dessförinnan är han en lismande och rövslickande skithög som lurat de
flesta i sin omgivning inkl AJ som endast beskriver hur han sköter sitt jobb .
Vad duperade grannar säger saknar betydelse eftersom de inte
alls känner mördaren Nerijus som person .