2016-06-21, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sprid inte desinformation. Ingen rekonstruktion av händelseförloppet har gjorts. En (kvinnlig tror jag) polis "provhängde" lite i röret men det finns inte redovisat mer än så. Det är faktiskt nästan skrattretande oprofessionellt.
Jag har inte påstått att en rekonstruktion gjorts - var har du fått det ifrån. Jag upprepade vad som omvittnades i rätten, men berättade framförallt om vad jag gjort. Kallar du det misinformation ? Det skrattretande får du stå för, du var väl inte där ?
Senast redigerad av LOE2 2016-06-21 kl. 23:36.
2016-06-21, 23:14
Medlem
Citat:
Helt troligt när han arbetade med att ta ner mjölkanordningen. Det är en ytterst minimal blodfläck på undersidan av röret och ändå desinformationen att dammet var borta på den. Varför? Varför denna ständiga desinformation? Varför räcker det inte med det som utredarna trodde på (inledningsvis magkänslan) och den hypotes de arbetade efter från dag 1( dvs militären från dag 1 och polisen från ca dag 6)?
Desinformation - jag ? Jag återger bara vad som omvittnades. Vad "ytterst minimal" betyder, vet jag inte - blodfläcken var helt tydlig på fotot i alla fall. NFC bedömde dock fläcken som färsk, men du vet kanske bättre ? Hur som helst användes inte detta fynd av Hovrätten, som tyckte att det inte säkert visats att den omöjligen kunde vara från nermonteringen - man ansåg att det fanns bevis nog ändå.
2016-06-21, 23:16
Medlem
Citat:
Det ska i båda fallen vara professionellt och förutsättningslöst utfört.
Ingetdera gäller i det här fallet.
Jag börjar bli nyfiken på vilken auktoritet du är IRL, som kan sätta betyg på alla myndigheter och professioner.
2016-06-21, 23:19
Medlem
Citat:
Antalet sidor säger ingenting om "gedigenheten". Däremot hindrar det krimjournalister från att orka läsa. De nöjer sig med den inledande trevliga berättelsen. Har aldrig sett en fup se ut så.
Har du?
Mycket kan man säga om journalister, men att krimreportrar i det aktuella fallet inte skulle ha läst FUP bedömer jag som helt befängt.
2016-06-21, 23:24
Medlem
Citat:
Det beror på. Om det skedde efter att likstelheten släppte behövdes inget våld alls.
Hur tusan kan du veta att våld inte behövts, om kroppen varit flexibel ??

Vi som är begränsade till FUP kan ju göra lite huvudräkning utifrån skåpets mått och normala antaganden om kroppens mått.
2016-06-21, 23:33
Medlem
vFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Man kan fråga sig vilken förklaring som är krystad egentligen.

1: Enligt dig hade kriminalteknikerna redan på natten när tröja och BH förpackades och märktes upp inför leverans till NFC alltså en tanke bakom att skriva:

samt:

2: Tanken bakom att inte lägga till "tröjan var uppdragen" ska enligt dig vara att de var osäkra på hur tröja/BH satt och att det inte syntes på deras bilder.

3: Så trots att bilder från fyndplatsen enligt dig inte visar att tröjan är uppdragen har åklagaren liksom domstolarna tolkat det så och ingen av advokaterna har ifrågasatt påståendet trots, din påstådda, avsaknad av bilder som bekräftar det.

4: Helt riktigt. Vi har bara att utgå ifrån uppgifter i FUP, domar, förhör mm. Ändå påstod du tidigare -"kroppen var starkt ihoptryckt framåt" och att det skulle dölja så det inte går att se om tröjan var uppdragen, vilket inte stöds av teknikerns beskrivning av kroppens ställning. Därmed inte sagt att den inte placerats med våld i skåpet.

5: Så enligt din tolkning syns den uppdragna tröjan/BHn inte på bilder, nämns inte med text av teknikern i FUP och beskrivs inte som uppdragen innan utlyftandet i teknikerns vittnesmål utan hon säger att tröja och BH drogs upp när de lyfte ut kroppen.
Trots det har åklagaren på något förunderligt vis dragit slutsatsen att plaggen var uppdragna, vilket han nämner i gärningsbeskrivningen, och domstolarna kommer till samma slutsats samt tolkar det som tecken på sexuellt motiv, men ingen av advokaterna reagerar på det.
Du själv reagerar på det, men anser trots det att det saknar betydelse för målet.

6: Jag betyder absolut ingenting för målet.

Du kan fundera vidare på varför man nogsamt beskrev att trosor, jeans och träningsbyxor inte bara var neddragna, utan även neddragna till anklarna.
Men när det kommer till tröja och bröst så verkar det plötsligt helt ointressant att nämna mer än att tröjan satt på?

Numrerat:

1: Exakt när krimtekn formulerade sin beskrivningar eller om de senare ändrades är irrelevant för frågan.

2: Jag säger att det är en möjlighet, det kan finnas andra.

3. Åklagare och domstol kan i första hand ha tolkat krimtekn vittnesmål, om just den detaljen inte framgick på bild, vilket inte är fel på något sätt.
Att advokaterna inte fördjupade sig i den uppgiften kan bero på att det inte skulle hjälpa klienten, även om det skulle visa sig att krimtekn var osäker på om tröja/bh var uppdragen innan de rörde kroppen. Det spelade ingen roll för utgången i målet.

4: Poängen är att du inte vet hur mycket som syntes av tröjan. Du hakar upp dig på en formulering som gjordes flera inlägg tillbaka, jag har redan förklarat det.

5: samma svar som nr 3. Dock uppger krimtekn inte att tröjan åkte upp när de lirkade ut kroppen ur skåpet, hon beskriver att tröjan var uppdragen i samband med att hon skulle klippa den. Därmed är det öppet för flera tolkningar.

6: Inte heller dina inlägg, eller hur. Många inlägg i denna tråd saknar betydelse för målet.
2016-06-21, 23:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1. Familjen Holm valde Brandtler.
2. Han har garanterat gott rykte då han har en 39-årig erfarenhet som advokat. Att han sen var kanonbra kunde ses under rättegångarna.
3. Att han ljuger i media om att ha tillfrågats om att bli NBs advokat är ditt påhitt.
4. Brandtler har inte smutskastat nån. Han har arbetat som målsägandebiträde likt alla andra.
5. Att du är sjukt fixerad vid Brantler kan vi konstatera. Fullständigt ointressant fokus och vill du veta mer så maila tingsrätten eller Brantler.

I denna tråd händer ingenting även om du skriver snart 10-tal likadana frågor som du nog snart är uppe i likt en dement papegoja.

Mitt fetade: Du har fel. I följande intervju med Sveriges Radio sade Brandtler att han hade tillfrågats om att bli NBs advokat, se:

Brandtler hade "i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-årigen. Han hade alltså kunnat sitta på andra sidan. -Jag tackade nej till att bli försvarare".

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6285504
2016-06-21, 23:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Du har fel. I följande intervju med Sveriges Radio sade Brandtler att han hade tillfrågats om att bli NBs advokat, se:

Brandtler hade "i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-årigen. Han hade alltså kunnat sitta på andra sidan. -Jag tackade nej till att bli försvarare".

Sätt dig in i diskussionen och rikta dig till rätt person:
det är Nopomil som påstår att Brandtler inte tillfrågats. Jag har citerat media långt före dig och behöver inte dina pekpinnar.
2016-06-21, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det var exakt vad develi sa.
2016-06-22, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vFox
Du kan fundera vidare på varför man nogsamt beskrev att trosor, jeans och träningsbyxor inte bara var neddragna, utan även neddragna till anklarna.
Ingen behöver fundera vidare på ditt trams om sekretessbilder - en fullständigt värdelös diskussion som inte tillför ett dugg.
Du måtte vara desperat som inte har nåt av värde att komma med. Påminner starkt om en annan numera avstängd skribent som tjatade om exakt det samma för att försöka eliminera det sexuella motivet till sitt eget rubbade motivs fördel.
2016-06-22, 00:15
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, och det var både TR och HR. HD avslog hans ansökan om PT.

Det är därmed i högsta instans fastslaget att Nejrius är gärningmannen.

Ja så är det enligt våra jurister. Vi får väl hoppas att de har rätt. Har de fel skulle det ju vara en enorm katastrof men... De har förhoppningsvis full koll.
2016-06-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ja så är det enligt våra jurister. Vi får väl hoppas att de har rätt. Har de fel skulle det ju vara en enorm katastrof men... De har förhoppningsvis full koll.

Det är jag helt övertygad om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in