Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-03, 22:07
Medlem
Nu går skam på torra land, jag är häpen!

TV4 Nyheterna nämnde ensamkommande i samband med Pelle i parken rapporteringen. Jag höre inte exakt vad som sas, men det det här är ett genombrott för sanningen.
Citera
2016-07-03, 22:26
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Allt är sig likt i ankdammen Sverige. Ensamkommande män från muslimska länder fortsätter med sina övergrepp mot svenska tjejer:

Men skulden läggs på män av feminister:

Men nåja. Det finns en skillnad mot förr och det är att svensk media numera faktiskt (ibland) berättar att det rör sig om ensamkommande "barn" (= ensamkommande män från muslimska länder) i dessa sammanhang. Så här har en förändring skett. Media mörkar inte lika mycket som förut.

Men vissa feminister verkar fortfarande leva kvar i det förgångna. För att inte tala om Zara Larsson:

Citat:
”Fy fan för er killar som får tjejer att känna sig osäkra när de går på festival. Jag hatar killar. Hatar hatar hatar.”

Kan man kanske säga att feminazisterna och henvänstern just nu befinner sig i fasen "ilska" med ena foten kvar i "förnekelse", medan gammelmedia lite smått börjar glida in i fasen "förhandling"?
Citera
2016-07-03, 23:01
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fordp

TV4 Nyheterna nämnde ensamkommande i samband med Pelle i parken rapporteringen. Jag höre inte exakt vad som sas, men det det här är ett genombrott för sanningen.

Stormar och orkaner! Bara att de nämnde det kunde ju varit en huvudnyhet.
Citera
2016-07-03, 23:36
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:

Det är semstertider och någon vikarie har väl råkat säga lite Sanning. Det spelar nog ingen roll, alla räknar väl med att TV4 snackar skit, som vanligt. Precis som du, folk lyssnar inte ordenligt utan man har det i bakrunden som något slags kvackande.
Citera
2016-07-03, 23:42
Medlem
Skulle vara intressant att veta hur mycket sexövergrepp det är på konserter i andra länder, och hur media rapporterar därifrån.

Är män problemet även i andra länder? Hur var det i trängseln framför storbildsskärmarna i Reykjavik? På läktarna i Frankrike? Några medelålders vita män som omringade kvinnor och tömde sina skrynkliga bleka nötpåsar över dessa försvarslösa stackare?
Citera
2016-07-03, 23:48
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Nu går festivalarrangörerna själva ut och ger sin bild av övergreppen:

"Tyvärr är det ju inte så enkelt att sexualbrott är ett problem som är unikt för festivaler. Tvärtom så lever vi i ett samhälle där vi lär våra barn att betrakta kvinnor som objekt"
Vilka fittor. Ljuger hellre än att inte säga något alls.

lovisa.delehag@blixten.se <-- En av de ansvarigas e-postadress.
Senast redigerad av Ree81 2016-07-03 kl. 23:57.
Citera
2016-07-04, 00:20
Medlem
fizzles avatar
såhär ser det ut i runda slängar:
media vill sälja, unga tjejer, sociala medier, statements som inte kan motsägas ("alla män"-grejjen och hur det vanligtivs blir o facebook kommentarerna) kommentarsstormar, sidoklickningar
zara larsson funkar bra i soppan och så kan media sälja.

sådär det var det hela, nu vet ni hur världen går runt. ni som stör er, bara distansiera er från mediafeminismen, lägg er tid på annat.
Varför ska ni sitta och bli arga över basalt skit ni inte kan styra över i alla fall? Seriöst det är inte svårt att låta bli, hoppas jag hjälpte någon på rätta tankar.
Kom ihåg att massvis med normala människor bryr sig inte heller, eller tycker det är trams. Vissa håller med men dom kommer alla ha något intresse i upprätthållandet av tramsmedia (dom läser skvallerpress, dom är revolterande tonåringar osv osv)
Sådan är inte du, varför ska du tvinga dig in i en bekantskap du hatar?
Senast redigerad av fizzle 2016-07-04 kl. 00:23.
Citera
2016-07-04, 01:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razzle123
Du skriver ensamkommande män från muslimska länder, sen skriver du att skulden läggs på män av feminister.

Är det någon skillnad på män och män menar du då? Så om jag väljer att konvertera till islam så blir jag.... vadå?

Jag skrev "från muslimska länder". Dvs personer som kommer från sådana länder och har växt upp med den kvinnosyn som råder där.

Man kan inte skylla allt på religion. Utan det här är en kombination av kultur och religion. Så om du är uppväxt i Sverige och konverterar till Islam så kommer du ändå att ha kvar många av dina svenska värderingar. Så du kommer inte att tillhöra gruppen som tafsar om du tycker att det är fel idag.

Många inom media samt feminister försöker skylla allt på män. I synnerhet svenska män. Men det är att generalisera alldeles för grovt. T.ex de här omringningsattackerna begås till 100 procent av icke-svenskar, där en mycket stor andel av förövarna är sk ensamkommande "barn". Så det är där man ska börja och inte i etniskt svenska tonåringars rum, som t.ex Frida Boisen (Expressen) svamlar om:

Citat:
"Lyssna noga nu. Du, men också alla vi, som har ett pojkbarn eller en tonårig kille hemma. Och du, som lever med en vuxen man: Det här vidriga, helt oacceptabla beteendet slutar nu. Dags att vi alla tar ansvar. Det är vårt ansvar att alla förstår. Nu räcker det!"

http://www.expressen.se/kronikorer/f...-bli-en-av-er/

Det är ju normalt i samband med problemlösning att man utesluter de delar som inte är särskilt relevanta, tills man har det mest relevanta kvar och minsta möjliga nämnare återstår. Och enligt polisen så är det följande, i alla fall när det gäller "Putte i parken":

Citat:
"Det här är ett helt oacceptabelt beteende och det råder ingen tvekan om vilka som tar sig dessa friheter. Gäng med 7-8 killar tillhörande gruppen ensamkommande barn."

https://polisen.se/Sodermanland/Aktu...dygn-Varmland/
Citera
2016-07-04, 01:19
Medlem
Citat:

Ja det hade varit tråkigt om viktiga svenska nyheter bara rapporteras korrekt i utländsk media
Citera
2016-07-04, 02:00
Medlem
Paradocss avatar
Gårdagens P4 Extra tog upp övergreppen. Räckte att lyssna i 30 sekunder för att få igång kräkreflexen. En Ny-feminist drar den bekanta valsen om att det är alla MÄN som bär ansvar. Stängde av ganska omgående. Någon som orkade lyssna sig igenom agenda-sättar-soppan?
Citera
2016-07-04, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
MSM tvingas ut på ett nytt minfält. Denna gången handlar det om nya övergrepp på svenska festivaler där gärningsmännen åtminstone i Karlstad pekas ut som ensamkommande av polisen. Igår gjorde Zara Larsson gjorde ett instick i debatten där hon förklarade hur hon "hatar killar".

Hur hanterar media sexövergreppen?

Hon är nog missuppfattad ,tror hon bryr sig även om mena herdekultur problemet.
Citera
2016-07-04, 05:01
Bannlyst
Kombinationen "föräldrarna är borta" och "8 tonårskillar" bland svenskar brukar leda till fyllefest i någons hem eller i en park. Men då bland vänner. Man brukar vara nonchalant eller vänlig mot främlingar.

Samma kombination fast från MENA verkar vara "nu grabbar drar vi ut och testar hur många fittor vi kan överraskningsröra på 30 minuter!"

Media har överseende med denna kulturkrock och riktar hatet mot "män" ("rasism!" diskvalificerades av styrelsen eftersom det skulle vara att gå för långt).
Senast redigerad av fbtest11 2016-07-04 kl. 05:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in