Flashback bygger pepparkakshus!
2016-07-04, 07:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
såhär ser det ut i runda slängar:
media vill sälja, unga tjejer, sociala medier, statements som inte kan motsägas ("alla män"-grejjen och hur det vanligtivs blir o facebook kommentarerna) kommentarsstormar, sidoklickningar
zara larsson funkar bra i soppan och så kan media sälja.

sådär det var det hela, nu vet ni hur världen går runt. ni som stör er, bara distansiera er från mediafeminismen, lägg er tid på annat.
Varför ska ni sitta och bli arga över basalt skit ni inte kan styra över i alla fall? Seriöst det är inte svårt att låta bli, hoppas jag hjälpte någon på rätta tankar.
Kom ihåg att massvis med normala människor bryr sig inte heller, eller tycker det är trams. Vissa håller med men dom kommer alla ha något intresse i upprätthållandet av tramsmedia (dom läser skvallerpress, dom är revolterande tonåringar osv osv)
Sådan är inte du, varför ska du tvinga dig in i en bekantskap du hatar?

Jag tror du har helt fel. "Mediafeministerna" (politruker inom regimen och det regimlojala etablissemanget) har nu skitit i de blå skåpet. Det är nu offentligt att det är s.k. "ensamkommande barn" som huvudsakligen står för övergreppen och våldtäkterna. Samtidigt trampar PK-politrukerna i klaveret genom att hävda att det är "män" som är den gemensamma nämnaren i alla övergreppen. Det är inte bara att de helt misslyckas med att försöka relativisera och sopa undan faktumet att det handlar om s.k. "ensamkommande barn", när polisen, delar av gammelmedia, många kända personer i offentligheten m.fl. öppet erkänner och diskuterar vilka som står bakom övergreppen (till skillnad från tidigare, när samtliga har mörkat liknande), de ska även tvingas förklara hur de ensamkommande kan enligt dem uteslutande vara "barn" (alla som har ifrågasatt det tidigare har blivit utsatta för hetsjakter som "rasister" av samma politruker), men när de begår sexualbrott är exakt samma ensamkommande uteslutande "män".

Nej, det ingår i varje samvetsgrann medborgares plikt att se till att de får äta upp detta och de senaste 20 årens hatpropaganda, lögner och landsförräderi. Om och om och om igen.
Senast redigerad av Europe 2016-07-04 kl. 07:11.
Citera
2016-07-04, 07:18
Medlem
dainsis avatar
Det finns ingen jargong i omklädningsrum för män där män skämtar om våldtäkter. Vakna Emilie.
Reagerade på intervjun på TV4.
Senast redigerad av dainsi 2016-07-04 kl. 07:23.
Citera
2016-07-04, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi
Det finns ingen jargong i omklädningsrum för män där män skämtar om våldtäkter. Vakna Emilie.

Jaadu Emelie! Det enda du verkar ha rätt i med detta uttalande är det du säger att du aldrig varit i ett herromklädningsrum för det märks. Blir så förbannad på uttalandet om att det ska vara skämt om våldtäkter mm för det är så verklighetsfrånvänt. I alla fall inte i det svenska kulturomklädningsrummet. Kan inte svara för hur det är i annan kulturs omklädningsrum.
Citera
2016-07-04, 08:12
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razzle123
"Du skriver ensamkommande män från muslimska länder, sen skriver du att skulden läggs på män av feminister.

Är det någon skillnad på män och män menar du då? Så om jag väljer att konvertera till islam så blir jag.... vadå?
En konvertit?

Är du verkligen så obildad och kulturellt okunnig att du inte förstår det här med kulturella skillnader? Tror du verkligen att en ugandisk person i 20-årsåldern har samma värderingar, moral med mera som en turkisk/kurdisk/amerikansk/pakistansk dito? I så fall är det väldigt synd om dig på så många sätt.
Citera
2016-07-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En konvertit?

Är du verkligen så obildad och kulturellt okunnig att du inte förstår det här med kulturella skillnader? Tror du verkligen att en ugandisk person i 20-årsåldern har samma värderingar, moral med mera som en turkisk/kurdisk/amerikansk/pakistansk dito? I så fall är det väldigt synd om dig på så många sätt.

Nej, dessutom så skiljer det sig väldigt mycket från person till person, även bland ugandiska 20-åringar.
Citera
2016-07-04, 09:07
Medlem
Grodfrityrs avatar
Granskning Sverige ringde upp ett par journalister som skrivit okritiska artiklar om Zara Larssons bisarra uttalanden. Journalisterna hade minst sagt besvärligt att motivera artiklarnas utgångspunkt.

Granskning Sverige:
Citat:
Granskning Sverige ringer till Expressen och Aftonbladet för att fråga om denna uppenbara dubbelmoral. Både Aino Oxblod på Expressen och Andreas Hansson på Aftonbladet blir helt tagna på sängen och blir snabbt svarslösa. Lurarna åker på i örat nästan direkt.

https://www.youtube.com/watch?v=jRLqRtUQLN0
Citera
2016-07-04, 09:11
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dainsi

Haha va fan, så nu börjar de fara med både egna fantasier som osanningar.
Det börjar nog gå upp för vissa vad de satt sig i för situation, paniken och förvirringen sprider sig. Ja, nu har det skitits i det blå skåpet.
Citera
2016-07-04, 09:45
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tror du har helt fel. "Mediafeministerna" (politruker inom regimen och det regimlojala etablissemanget) har nu skitit i de blå skåpet. Det är nu offentligt att det är s.k. "ensamkommande barn" som huvudsakligen står för övergreppen och våldtäkterna. Samtidigt trampar PK-politrukerna i klaveret genom att hävda att det är "män" som är den gemensamma nämnaren i alla övergreppen. Det är inte bara att de helt misslyckas med att försöka relativisera och sopa undan faktumet att det handlar om s.k. "ensamkommande barn", när polisen, delar av gammelmedia, många kända personer i offentligheten m.fl. öppet erkänner och diskuterar vilka som står bakom övergreppen (till skillnad från tidigare, när samtliga har mörkat liknande), de ska även tvingas förklara hur de ensamkommande kan enligt dem uteslutande vara "barn" (alla som har ifrågasatt det tidigare har blivit utsatta för hetsjakter som "rasister" av samma politruker), men när de begår sexualbrott är exakt samma ensamkommande uteslutande "män".

Nej, det ingår i varje samvetsgrann medborgares plikt att se till att de får äta upp detta och de senaste 20 årens hatpropaganda, lögner och landsförräderi. Om och om och om igen.

Jag tror också moderna mediala debatten om invandring och feminism kan gå ihop, men har dom startats ur samma början?
Kan hålla med, skulle invandringen skrivas naken som den är hade man undgått missuppfattningar, men det tycker jag bara cirkulerar tillbaka till att media vill förenkla, få reagera och sälja.
Citera
2016-07-04, 10:27
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Haha va fan, så nu börjar de fara med både egna fantasier som osanningar.
Det börjar nog gå upp för vissa vad de satt sig i för situation, paniken och förvirringen sprider sig. Ja, nu har det skitits i det blå skåpet.

Jag erinrar mig Eva Lundgren på ROKS, som för ett antal år sedan hävdade att sammanslutningar av män ritualmördade barn i Sverige. Enligt tokkärringen, som bar professorstitel, skulle dessa sataniska nätverk varit utbredda och morden omfattande. Dessa nya huvudlösa påståenden från feminister som florerar efter skäggbarnens ofredanden är nära nog lika bisarra.
Citera
2016-07-04, 10:59
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Jag erinrar mig Eva Lundgren på ROKS, som för ett antal år sedan hävdade att sammanslutningar av män ritualmördade barn i Sverige. Enligt tokkärringen, som bar professorstitel, skulle dessa sataniska nätverk varit utbredda och morden omfattande. Dessa nya huvudlösa påståenden från feminister som florerar efter skäggbarnens ofredanden är nära nog lika bisarra.
Bisarra, indeed.

Jag tror vi just bevittnar medias desperation att hitta vad som helst att skylla på,
förutom flykting"barnen" och invandringen över huvud taget.

Minns en slags debatt i en stad för många år sedan om just våldtäkter. Medias
förklaring den gången var att det var för höga buskage(!) i staden som de otäcka
våldtäktsmännen gömde sig bakom. Hugg ned buskarna! var journalisternas lösning.
Citera
2016-07-04, 11:08
Medlem
OkyDokys avatar
Snart hittar säkert media en invandrare,som avstyrt en våldtäkt.
Hittar dom ingen,så skapar dom en.
Citera
2016-07-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
En konvertit?

Trots att du är en mycket bildad herre samt en mästare i kulturella skillnader så får jag fortfarande inte svar på min fråga.

Det du helt enkelt säger om jag förstår dig rätt, är att dessa sexövergrepp ligger i "värderingar, moral med mera?

Frågar du Niklas Lindgren så tror jag att han ger dig ett annat svar, eller han kanske är norrlänning.. Där har man ju inte några vidare värderingar har jag hört..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in