Citat:
Ja, det är toppstyrt och denna topp dirigerar ut det som kan ses som en "mobb". Det är den uppfattning jag fått genom det som sker i gruppen och det som svarats här. Hela grundtanken är ju att rikta så många som möjligt mot utvalda mål och där "ta över". Stämmer inte detta?1. Kritiken var nyss att det var toppstyrt, men sen att det är en mobb som attackerar. Vore det bättre om "mobben" var demokratisk? Tanken är inte att spamma fält med taggen (även om vissa medlemmar gör så) men att skapa en konstruktiv debatt. Jag tycker det fungerar bra, men jag kan förstå om man blir kränkt av det om man inte uppskattar andra åsikter.
Citat:
Nej, det svaras inte på några frågor. Istället kommer det ju antingen meningslösa svar, floskler, eller ditt sätt att bemöta det på, dvs att kalla t ex mig för askränkt och brunblå. Jag har inte på något sätt tagit upp mina politiska åsikter här eller ställt dem mot något, så det är bara en fördom du har som du kastar på mig istället för att diskutera sakfrågan.
Citat:
Möjligt, men vad har andras kommentarer om AFA-aktivister med mig att göra? Lika lite som du vill stå till svars för vad enskilda medlemmar gör i gruppen, lika lite är jag intresserad av detsamma.
3. Stöter på påståendet om AFA-aktivister lite då och då i kommentatorsfälten. Har inte suttit och åsiktsregistrerat medlemmarna, men har i alla fall dykt upp lite moderater som jag sett. Så nej, jag skulle inte se gruppen som vänster. De flesta artiklarna som delar är ju inte heller om rena politiska frågor. Utan mer av typen, här belyser brunmedia ett brott pga gärningpersonens hudfärg eller hatstorm mot lucia, det är ju förvisso en konfrontation med politisk propaganda men inte en trad politisk fråga såsom avgiftstrycket eller skattenivåerna.
Men det jag ifrågasätter är ju gruppens kategoriska fördömanden om vissa grupper baserat på vad enskilda gör, men man är tydlig med att man inte själva vill ta något ansvar för vad ens medlemmar gör. Jag skulle t ex tro att det inte blir glada miner om det visar sig att människor blir illa behandlade på sina arbetsplatser för att de är med i en Facebookgrupp som heter #jagärhär. En verklighet för ganska många människor i andra sammanhang.