Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-14, 20:38
Medlem
Ser jävligt fräscht ut för att vara gratis! Standarden för svenska hemlösa är framstår som en skokartong i jämförelse.

Betala för internet? Det gör väl alla? Detta är en direkt konsekvens av Sveriges rövslickeri. Tänk om de kommit till Ryssland i något kallt garage o 200kr i månaden och inget mer. Då hade de vetat vad som gällt och hållit käften.
Citera
2016-12-14, 20:40
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Lite citat från artikeln:

Är det här Europa eller Afrika? undrar Ahmed från Aleppo i Syrien[/b]

Vilken jävla rasist vi har släppt in! Var är PK-patrullen som ska lära honom hur öppna och toleranta vi är?
Citera
2016-12-14, 20:47
Medlem
Ingen som har tänkt tanken att det antagligen handlar om att det inte finns uttag för internet/tv i lägenheterna? Lite annan sak än att det måste betalas för..
Citera
2016-12-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Ingen som har tänkt tanken att det antagligen handlar om att det inte finns uttag för internet/tv i lägenheterna? Lite annan sak än att det måste betalas för..

Skitsnack. Finns mobilt bredband om nu inte multimediauttag finns.

Hela artikeln igenom beklagar de sig över att saker kostar.
Citera
2016-12-14, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino

Och?

De får bo där det finns plats, den som vill höja sin standard får jobba sig till det, vad är konstigt?

Och som sagt, det finns trådlöst internet, går att se på TV på en dator, ingen mänsklig rättighet att ha en stor plattskärm på väggen.
Citera
2016-12-14, 20:57
Medlem
Gud vad sur man blir. Önskar verkligen att man kunde få ge dem en örfil Jag har kompisar som bor ute mitt på landet som har det betydligt värre. Om du ha tråkigt så köp en kortlek för en tia och kör finns i sjön eller nått! Ni klagar på internet i SOLNA för fan. I dagens samhälle finns det ju för fan gratis wifi överallt! Och så TV, gå och ta en öl på en sportskrog eller en av dem där pubbarna som kör TV3. Sen idag har vi ju SVTPlay och Viafree. Sedan så finns det ju en massa saker att låna från diverse bibliotek och massa saker du kan FÅ av folk över internet.
Min poäng är att det är en otroligt dålig ursäkt att man har tråkigt för att man inte har internet och TV. Särskillt när det inte är så stor skillnad på deras livsstil och student-svensson. Ni har det BRA och Åsa Bergström gör ett finfint jobb för er. Skärpning!
Citera
2016-12-14, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Läste tidigare om deras gnäll.

De hade inte telefon. Vad hindrar dem att teckna ett mobiltelefonabonnemang och få en mobil på köpet eller köpa en mobil för att ha kontantkort.
De hade inte digital uppkoppling. De går utmärkt att skaffa sig mobilt bredband genom tex Telia eller Tre.
De fanns ingen tv. De går tex att skaffa tv med antenn för digitala signaler.
Det fanns inga garderober.

Det är bara att ta ett hemutrustningslån från CSN och köpa den hemutrustning de vill ha om de är med i etableringen. Om någon inte vill ta hemutrustningslån så går det att skaffa sig ett arbete och tjäna egna pengar för att kunna köpa det den vill ha.

Lös problemen som alla andra människor i Sverige.

Räcker inte etableringsersättningen till har de dessutom rätt att ansöka om kompletterande försörjningsstöd från kommunen vilket studerande på Universitet inte har rätt till.

Det som hindrar dem är att de inte har något personnummer. Om de har det så vet jag dock inte vad som hindrar dem.
Citera
2016-12-14, 21:07
Medlem
swebarbs avatar
dom kan alltid åka tillbaka till sina krigshärjade skitländer om det inte passar, dom får fan nästan mer pengar än vad våra gamla pensionärer som jobbat och slitit hela livet för helvete får ut Dessa ska vi skattebetalare försörja alltså och dom har mage att gnälla? byt land då om det inte passar ingen vill ha er hit ändå
Citera
2016-12-14, 21:08
Medlem
Goto10s avatar
Låter bra att de är lite missnöjda. Då finns det incitiment till att försöka skaffa sig ett jobb och göra lite rätt för sig.

Eller vem försöker jag lura, de kommer väl elda upp saker och kasta sten och brandbomber på polis och brandkår. Om de inte eldar upp husen kommer området snart ha förvandlats till ett knarkarghetto.
Citera
2016-12-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det som hindrar dem är att de inte har något personnummer. Om de har det så vet jag dock inte vad som hindrar dem.

Det är dem som fått permanent uppehållstillstånd ( PUT ) som flyttat in och de får personnummer snabbt.
Citera
2016-12-14, 21:16
Medlem
Ååh vad det kokar!! Packet får fan 6.800 i månaden och dom har mage att klaga? När fan ska folket vakna?!
Citera
2016-12-14, 21:23
Medlem
LaScalas avatar
Bristen på garderober är väl inget problem. Dom får göra som i MENA-länder jag varit i.
Dom spänner ett snöre i ett hörn och hänger kläderna där. Det går utmärkt!
Tröjor och underkläder i resväskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in