2016-12-14, 14:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hotet från FAKE NEWS? Tror du att fake news är en speciell person eller organisation?

Givetvis är falska nyheter ett hot, och en av de största falska nyheterna just nu är pizzagate som är allt annat än bevisad sanning.

Om någon visar en film där någon av de omtalade personerna i pizzagate våldför sig på ett barn så finns det bevis och anledning att misstänka brott, där är vi inte nu.

Men wtf tror du jag är helt dum i huvudet? Fördomsfult.
Men ta gärna i tråden isf: (FB) Google och Facebook att censurera källor som faller under benämningen "fake news"

OK, det ju om inte annat imponerande av Etablissemanget att verkligen göra allt för sina pizza-workers.
Haha, äkta falska nyheter har skapat krig och så otroligt många döda, men här är det locket på? Varför i helvete då?

Inte Rimligt... (För & Efternamn)
Citera
2016-12-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Pizzagate-communityt närmar sig 9/11-konspirationsteoretikerna med stormsteg.
Eller tror du även på detta, att det var sprängladdningar som sänkte tornen?

Haha, tror du på allvar på den officiella versionen om 9/11. Fortfarande?!
T.o.m den blivande presidenten i USA säger ju att det var sprängladdningar!
FBIanon konfirmerar att det var mossad som utförde jobbet.
Det är en annan diskussion, men konfirmerar ändå hur lättlurad och oinsatt du är om världsläget.

Till ämnet,
findingassange.com räknas det ner till nya podesta-släpp samt koderna till 2 av Julians life-insurance-files.
Vid midnatt imorgon vet vi om det är legit eller ej.
Intressant.
Citera
2016-12-14, 18:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men wtf tror du jag är helt dum i huvudet? Fördomsfult.
Men ta gärna i tråden isf: (FB) Google och Facebook att censurera källor som faller under benämningen "fake news"

OK, det ju om inte annat imponerande av Etablissemanget att verkligen göra allt för sina pizza-workers.
Haha, äkta falska nyheter har skapat krig och så otroligt många döda, men här är det locket på? Varför i helvete då?

Inte Rimligt... (För & Efternamn)

JA!

Inte konstigt att Google och Facebook stänger ner en massa skit som psykiskt sjuka lägger ut på nätet, det är ert eget fel och har inte med att skydda pedofiler att göra. Du och dina paranoida kumpaner världen över är en samhällsfara och i förlängningen ett hot mot världsfreden.

Ju mer skit ni kastar in i fläkten desto mer får ni tillbaks.

Jag ser titt som tätt att pedofilskandalen i Norge ses som ett kvitto på att det finns substans i pizzagate, säg mig då, hur kan det komma sig att polisen agerade i Norge, finns det ingen världselit där? Och var det världseliten i Norge som åkte fast, hur kunde de göra det när de styr allting.

Väldigt motsägelsefull måste jag säga, har du en förklaring?
Citera
2016-12-14, 19:46
Medlem
Citat:
JA!

Inte konstigt att Google och Facebook stänger ner en massa skit som psykiskt sjuka lägger ut på nätet, det är ert eget fel och har inte med att skydda pedofiler att göra. Du och dina paranoida kumpaner världen över är en samhällsfara och i förlängningen ett hot mot världsfreden.

Ju mer skit ni kastar in i fläkten desto mer får ni tillbaks.

Jag ser titt som tätt att pedofilskandalen i Norge ses som ett kvitto på att det finns substans i pizzagate, säg mig då, hur kan det komma sig att polisen agerade i Norge, finns det ingen världselit där? Och var det världseliten i Norge som åkte fast, hur kunde de göra det när de styr allting.

Uppvaknandet till verkligheten är ofta en plågsam process där inre tankar bråkas och allt du lärt dig under din livstid plötsligt ifrågasätts. Processen är ungefär densamma för alla, en del bråkar emot i tanken längre än andra, för en del sker det tidigt i livet för andra senare.
Det finns inget säkert sätt att nå uppvaknandet, processen är olika för alla, men när du väl når dit så kommer du se ALLT med nya, klarare ögon.
Ifrågasättandet på precis allt når helt nya nivåer, även om svaren fortfarande är luddiga.
Den enkla vägen är såklart att bygga sin världsbild utifrån etablerad "fakta". Men det är The easy way out.
Har du mött någon av dessa "psyksjuka foliehattar" i verkligheten?
De är oftas betydligt intelligentare, mer välutbildade och sympatiskare än den generella massan, har du en förklaring på hur det kan vara så?
Masspsykos?
Senast redigerad av eyecreate 2016-12-14 kl. 20:19.
Citera
2016-12-14, 23:41
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Det är rätt intressant hur likt pizzagate är 1500- och 1600-talets häxjakter. Och som vanligt hävdar man att när det gäller oskyldiga barns liv och säkerhet så ska man strunta i saker som bevis och rättssäkerhet och istället tolka olika tecken på häxkonster och med ren confirmation bias "bevisa" att häxorna faktiskt finns och är verkliga...

Det är också lustigt att om "etablissemanget" inte kommenterar pizzagate så är det för att "tysta" skandalen och få folk att glömma bort det hela, vilket innebär att pizzagate är sann. Om de däremot kritiserar och går emot hela idén om pizzagate, ja, då bekräftar det också att pizzagate är verkligt för varför skulle "etablissemanget" annars så kraftfullt förneka det hela? Vad man än gör så bekräftar det dessa fanatikers världsbild. Det finns liksom ingenting som kan motbevisa något. Sunt förnuft biter ju inte heller.

Jag menar, många tyckte det var suspekt när vissa anställda och vänner till ägaren tog bort sina sociala medier-konton eller gjorde de privata... seriöst? Att folk kanske vill undvika trakasserier och hot och att folk sprider deras bilder på internet med anklagelser om pedofili verkar för dessa idioter vara en orimlighet -- nä, det handlar givetvis om att de döljer något. Ja, om något så bevisar detta att de verkligen är pedofiler!

Man trodde att internet skulle vara ett instrument för upplysning, istället används det för häxjakter och desinformation.
Citera
2016-12-15, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Man trodde att internet skulle vara ett instrument för upplysning, istället används det för häxjakter och desinformation.

Ja det pågår häxjakt på sanningen ... endast den av statsmakterna godkända informationen skall gälla!
Häxjakterna som pågick förr var läkemedelsindustrins övertagande och monopoliserande.

"Utredningar av en pedofilring leder sällan till fällande domar om eliten är involverad".

"DN skriver i sin artikel: ”51 gripna i norsk pedofilhärva” hur nätverksmedlemmar planerade att förgripa sig på ett ännu ofött barn hos en gravid kvinna. Det visar på en bestialisk och psykopatisk mentalitet samt en total frånvaro av medkänsla för offren".

"Den 20 november 2016 skriver Ossi Carp på DN om att Norges största pedofilring har avslöjats involverande 51 personer varav några är politiker. När nyheten når USA via Associated Press (AP) publicerar New York Times och Washington Post nyheten, för att kort därpå radera nyheten".
http://newsvoice.se/2016/12/12/utred...v-pedofilring/

http://www.neonnettle.com/news/1762-...pedophile-ring
Senast redigerad av Zakarun 2016-12-15 kl. 02:58.
Citera
2016-12-15, 06:16
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Det är rätt intressant hur likt pizzagate är 1500- och 1600-talets häxjakter. Och som vanligt hävdar man att när det gäller oskyldiga barns liv och säkerhet så ska man strunta i saker som bevis och rättssäkerhet och istället tolka olika tecken på häxkonster och med ren confirmation bias "bevisa" att häxorna faktiskt finns och är verkliga...

Det är också lustigt att om "etablissemanget" inte kommenterar pizzagate så är det för att "tysta" skandalen och få folk att glömma bort det hela, vilket innebär att pizzagate är sann. Om de däremot kritiserar och går emot hela idén om pizzagate, ja, då bekräftar det också att pizzagate är verkligt för varför skulle "etablissemanget" annars så kraftfullt förneka det hela? Vad man än gör så bekräftar det dessa fanatikers världsbild. Det finns liksom ingenting som kan motbevisa något. Sunt förnuft biter ju inte heller.
Jag tycker ditt resonemang är minst sagt märkligt. Problemet är att när väl den korrupta fake news mainstream median väljer att kommentera Pizzagate så är det för att stämpla den största, och genom åren gång efter gång återkommande, skandalen i bla. amerikansk historia som "fake news". Är inte detta anmärkningsvärt?

Detta gör man alltså utan att ens varken titta på materialet som dykt upp eller att en polisiär utredning genomförts. Får inte detta agerande gemene man att dra öronen åt sig så vet jag inte vad. Tyvärr har även bla. TT och Reuters hakat på detta "fake news"-tåg (DN var väl först vill jag minnas) så vår media här hemma är tyvärr lika nere i skiten den.

Vad man istället gör är att lagstifta så att allmänheten skall censureras på sociala medier för att på så sätt få kontroll över de mediekanaler som man i dagsläget inte redan kontrollerar. Börjar likna Nordkorea va?

Säg mig, om de "folkvalda" ledarna inte längre vill lyssna på sina medborgare utan istället lagstiftar för att tysta dom, är dessa ledare då verkligen lämpliga ledare? Vad är det för värld och samhälle vi egentligen lever i?

Vi kan åka till Bommersvik år ut och år in och hålla varandra i händerna medans vi sjunger Internationalen men det kommer ändå inte spela någon roll förrän det verkliga problemet har blivit åtgärdat.

#PizzaGate och #SpiritCooking är en ny tappning av Thelema och Aleister Crowley
Senast redigerad av cheshire 2016-12-15 kl. 07:13.
Citera
2016-12-15, 08:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
JA!
Det var en retorisk fråga.
Jag är inte mycket för personangrepp men får nog ärligt säga att du inte verkar vara den skarpaste kniven i lådan efter läst dina senaste två inlägg i den här tråden.

Citat:
[Jag ser titt som tätt att pedofilskandalen i Norge ses som ett kvitto på att det finns substans i pizzagate, säg mig då, hur kan det komma sig att polisen agerade i Norge, finns det ingen världselit där? Och var det världseliten i Norge som åkte fast, hur kunde de göra det när de styr allting.

..samt här får jag ju faktiskt enligt princip hyllas den som hyllas bör - ge dig kudos får du iallafall, tillskillnad från LuluBrooksie mfl ger ett svar på varför du avfärdar det här som "trams".

Att Darkroom skedde i Norge bevisar för dig att PizzaGate inte kan vara möjligt.. wow!
Jag är ordlös, du har knäckt Pizza-Koden! Detta kan nog fan inte ens The Joker vifta bort som ingenting märkvärdigt!

Pedofil-ringarna i USA på 80-talet, men många likheter till dagens PizzaGate - med dokumentär som Reality Calls letade upp och la ut på YouTube här kan ju heller aldrig ha hänt då?

Eller har Darkroom aldrig hänt? New York Times har raderat sin artikel: http://www.nytimes.com/aponline/2016...work.html?_r=0
Ursprungsartikeln innan den hamnade i minneshålet:
http://archive.is/uq4oF

Ja, det var fanken motsägelsefullt.

Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Säg mig, om de "folkvalda" ledarna inte längre vill lyssna på sina medborgare utan istället lagstiftar för att tysta dom, är dessa ledare då verkligen lämpliga ledare? Vad är det för värld och samhälle vi egentligen lever i?
Det är ingenting märkvärdigt att USA bryr sig om pizzabagare på det här sättet.

Just kidding, bra skrivet!
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-12-15 kl. 09:03.
Citera
2016-12-15, 09:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag är inte mycket för personangrepp men får nog ärligt säga att du inte verkar vara den skarpaste kniven i lådan efter läst dina senaste två inlägg i den här tråden.

..samt här får jag ju faktiskt enligt princip hyllas den som hyllas bör - ge dig kudos får du iallafall, tillskillnad från LuluBrooksie mfl ger ett svar på varför du avfärdar det här som "trams".

Att Darkroom skedde i Norge bevisar för dig att PizzaGate inte kan vara möjligt.. wow!
Jag är ordlös, du har knäckt Pizza-Koden! Detta kan nog fan inte ens The Joker vifta bort som ingenting märkvärdigt!

Pedofil-ringarna i USA på 80-talet, men många likheter till dagens PizzaGate - med dokumentär som Reality Calls letade upp och la ut på YouTube här kan ju heller aldrig ha hänt då?

Eller har Darkroom aldrig hänt? New York Times har raderat sin artikel: http://www.nytimes.com/aponline/2016...work.html?_r=0

Det bevisar ingenting, dock så framför vissa personer Norgehändelsen som ett indicium som styrker att pizzagate har substans, jag vänder mig emot det. Jag ville visa på ett argument och resonemang som är verklighetsfrånvänt.

Det grips efter halmstrån.

Kan du berätta för oss som inte vet, vem är FBIanon?
Citera
2016-12-15, 09:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ingen har väl påstått att det inte finns pedofiler, pedofilringar eller konspirationer? Det "vi" försöker klargöra är bara att i just detta fall, pizzagate, är bevisen precis lika obefintliga som bevisen för hollow earth eller att haarp skulle kunna starta jordbävningar etc..
Och i denna totala frånvaro av bevis blir uthängandet av de här människorna att jämföra med trakasserier - det får följder för privatpersoner som är närmast oöverskådliga. T.ex Alefantis business lär väl riskera en rejäl svacka till följd av att det sprungit runt beväpnade män i lokalerna, dessutom har ju både han och hans anställda hotats och utmålats som både det ena och andra...
Citera
2016-12-15, 09:35
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Det bevisar ingenting, dock så framför vissa personer Norgehändelsen som ett indicium som styrker att pizzagate har substans, jag vänder mig emot det. Jag ville visa på ett argument och resonemang som är verklighetsfrånvänt.

Kan du berätta för oss som inte vet, vem är FBIanon?
..och jag pekar ut hur uselt ditt resonemang är.

Jimmy Savile, tydligen väldigt populär i UK på sin tid, kom efter sin död ut som pedofil, och hade skyddats va BBC etc genom mörkläggning. CEO för New York Times jobbade på BBC när detta skedde i Storbritannien.
Clemens Freud, ungefär samma öde (vet inte speciellt mkt om han men allt kom ut efter hans död iaf)
Rotherham: Över 1400 engelska småtjejer utnyttjade av nätverk pedo-pakis i Yorkshire och större delen av Storbritannien där det framkom att det FANNS medvetenhet hos polisen som inte agerade.

Vad Darkroom i Norge visade är att pedofil-ringar finns varken man vill det eller inte. http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7432441.html

Det pågår, och när det dyker så pass många märkliga sammanträffande som det gjort i PizzaGate så bör man ta det på allvar och kolla upp det ordentligt.
Hade FBI agerat hade de dödat PizzaGate den vägen, om de gjorde en riktig utredning vilket innebär allt från söka av tunnlarna till undersök var Podesta Brothers fanns för tiden för Madeleine McCann försvinnande och så vidare..

FBI Anon? Varför skulle jag veta vem fan "FBI Anon" är?
Vad jag försöker med är att få till eget kreativt sökande efter information och kunskap istället för vara som småungar i trotsåldern, så gör det nu, undersök "FBI Anon" och återkom här med rapport om vad du har hittat sen.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-12-15 kl. 09:38.
Citera
2016-12-15, 10:06
Medlem
cheshires avatar
Citat:

Det tillslaget i Norge gör är att svart på vitt visa att de grymheter mot barn som vi har anledning att misstänka sker av de personer som cirkulerar i #PizzaGate och #SpiritCooking faktiskt förekommer i verkligheten.

Jag tror det är viktigt att förstå att dessa ofattbara grymheter faktiskt förekommer. Annars är det nog alldeles för lätt att avfärda Pizzagate som en konspirationsteori, fejk-nyhet eller hittepå av Trump-supportrar. Först när man förstått detta så tror jag man lättare kan ta till sig Pizzagate.

I Norge beslagtogs 150TB data (vilket mängdmässigt motsvarar ca. 187.500 CD-skivor)

"Materialet visar övergrepp mot barn i alla åldrar, inklusive spädbarn"

"Materialet visar bland annat penetration av småbarn, barn som binds upp, barn som har sex med djur och barn som har sex med andra barn"

"En av de inblandade männen som hade en gravid flickvän diskuterade planer med en annan man om att sexuellt förgripa sig på barnet efter att det fötts"
Senast redigerad av cheshire 2016-12-15 kl. 10:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in