Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-15, 10:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Det tillslaget i Norge gör är att svart på vitt visa att de grymheter mot barn som vi har anledning att misstänka sker av de personer som cirkulerar i #PizzaGate och #SpiritCooking faktiskt förekommer i verkligheten.

Jag tror det är viktigt att förstå att dessa ofattbara grymheter faktiskt förekommer. Annars är det nog alldeles för lätt att avfärda Pizzagate som en konspirationsteori, fejk-nyhet eller hittepå av Trump-supportrar. Först när man förstått detta så tror jag man lättare kan ta till sig Pizzagate.

Precis min tanke också, och den kopplingen är den enda jag hört gällande Darkroom - PizzaGate, men måste fråga, finns det ens nån annan koppling som folk syftar på?
Det finns otroligt många försök till disinfo där de försöker spridas lögner av massa anledningar, de får sällan speciellt mycket uppmärksamhet eftersom de ofta är långsökta.

Kan de har funnits nån sådan här som jag har missat?

Att New York Times raderat nyheten från sin sida är ju lite märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, visa då att Norgehärvan har en direkt koppling till personer som cirkulerar i pizzagate, jag har inte sett något svart på vitt som knyter ihop säcken. Det betyder inte att det inte finns människor som förgriper sig på barn, ingen som har påstått det.

De flesta förstår nog att det förekommer grymheter mot barn, knappast någon som ifrågasätter det.

Nå, fram med bevisen som knyter ihop pizzagate med Norgehärvan.
Kom med din Anon-rapport först och sitt inte bara och kräv att andra ska göra jobbet. Nu har du fått en uppgift, ägna dig åt den och jag har inte sagt att Darkroom bevisar att PizzaGate är en pedofilring, det var du som hade det som argument till det motsatta!

Men jag tror på dig, fixa FBI-Anon info nu och läs gärna vad det står inläggen, innan du kommer med fördomar. Just nu håller dina inlägg för låg nivå för jag ska palla svara på dem mer om de fortsätter i samma IQ-fiskmås stil.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-12-15 kl. 10:30.
Citera
2016-12-15, 10:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Det tillslaget i Norge gör är att svart på vitt visa att de grymheter mot barn som vi har anledning att misstänka sker av de personer som cirkulerar i #PizzaGate och #SpiritCooking faktiskt förekommer i verkligheten.

Jag tror det är viktigt att förstå att dessa ofattbara grymheter faktiskt förekommer. Annars är det nog alldeles för lätt att avfärda Pizzagate som en konspirationsteori, fejk-nyhet eller hittepå av Trump-supportrar. Först när man förstått detta så tror jag man lättare kan ta till sig Pizzagate.

Okej, visa då att Norgehärvan har en direkt koppling till personer som cirkulerar i pizzagate, jag har inte sett något svart på vitt som knyter ihop säcken. Det betyder inte att det inte finns människor som förgriper sig på barn, ingen som har påstått det.

De flesta förstår nog att det förekommer grymheter mot barn, knappast någon som ifrågasätter det.

Nå, fram med bevisen som knyter ihop pizzagate med Norgehärvan.
Citera
2016-12-15, 12:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Precis min tanke också, och den kopplingen är den enda jag hört gällande Darkroom - PizzaGate, men måste fråga, finns det ens nån annan koppling som folk syftar på?
Betyder det att du delar OY's och min uppfattning att den norska utredningen är fullständigt off topic?

Citat:
Kan de har funnits nån sådan här som jag har missat?
Att New York Times raderat nyheten från sin sida är ju lite märkligt.
Nej det är inte det minsta märkligt.
Artikeln om den norska pedofilhärvan var en s.k. AP-artikel - dvs en blänkare som man köpt in från Associated Press och publicerat rätt upp och ned. Alla New York Times artiklar som är AP-märkta (och det är många) raderas automatiskt efter 24 timmar - de finns ju ändå fortfarande i samma utförande i AP's arkiv.
Citera
2016-12-15, 13:19
Medlem
Citat:
Självklart av intresse, Fallow the Money är hederlig, och CometPingPong verkar inte gå runt som din lokala turkiska pizzeria i Sverige. Inte mycket är direkt normalt med CometPingPong.
Många personer har hållt mötet eller skänkt pengar, intresset för denna Pizzerian är förvånansvärt stor bland hotshots i politiken och massmedia etc.
Från "Reality Calls" - ca 12:12 min. in:

"So we have CometPingPong, tens of thousands of dollars ago, catering for Media Matters (dvs David Brock, Alefantis fd gaylover) and Media Matters associated organisations. In addition, CometPingPong hosts Hillary's fundraisers, in addition CometPingPong hosts Obama's fundraisers. What on earth is going on here? It's like a tiny little pizza shop! There aren't any other venues or catering organisations in whole Washington DC?"

https://www.youtube.com/watch?v=omCxph6Z4-c

Bra fråga. Men vi vet att bögar är kraftigt överrepresenterade bland pedofiler, och att CometPingPongs ägare + Media Matters ägare har bajspackat varandra i det förflutna. Vi vet också att det finns enorma pengar att tjäna på pedofil verksamhet. Vi vet också att CometPingPong har instagrammat ytterst suggestiva bilder på småbarn, med tveksamma / direkt oroväckande kommentarer. Vilket slutsats ska vi då dra? Move along, nothing to see here? I don't think soo....
Citera
2016-12-15, 13:29
Medlem
Måste bara fråga er som postar påstående efter påstående, finns det nått enda i er lavin av svammel som skulle hålla i en domstol?
Citera
2016-12-15, 13:49
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Från "Reality Calls" - ca 12:12 min. in:

"So we have CometPingPong, tens of thousands of dollars ago, catering for Media Matters (dvs David Brock, Alefantis fd gaylover) and Media Matters associated organisations. In addition, CometPingPong hosts Hillary's fundraisers, in addition CometPingPong hosts Obama's fundraisers. What on earth is going on here? It's like a tiny little pizza shop! There aren't any other venues or catering organisations in whole Washington DC?"

https://www.youtube.com/watch?v=omCxph6Z4-c

Bra fråga. Men vi vet att bögar är kraftigt överrepresenterade bland pedofiler, och att CometPingPongs ägare + Media Matters ägare har bajspackat varandra i det förflutna. Vi vet också att det finns enorma pengar att tjäna på pedofil verksamhet. Vi vet också att CometPingPong har instagrammat ytterst suggestiva bilder på småbarn, med tveksamma / direkt oroväckande kommentarer. Vilket slutsats ska vi då dra? Move along, nothing to see here? I don't think soo....

Media Matters, hörs på namnet och kan tänka nig Reality Calls nämner det, med det är NGO under George Soros kontroll.
Sen deras språkbruk, i Podesta Emails, det är form av kombo med Gay Slang och Pedo Slang.
Här är bilderna från James Alefantis Instagram bland annat, tycker man detta ser ut som "normal pizzeria, kanske lite gay men annars ingenting märkvärdigt alls"
.. det tror jag knappt på.

https://dcpizzagate.wordpress.com/

Lägg sen ihop tunnelsystemet under CometPingPong, att de skulle ha barn där är fan inte så otroligt sol en del vill få det till det eller inte "tror på pedofiler.

Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Måste bara fråga er som postar påstående efter påstående, finns det nått enda i er lavin av svammel som skulle hålla i en domstol?
Förhoppningen var att alla bevisen skulle få FBI att starta en undersökning och reda ut det här. De har man vägrat och nog fan finns det all anledning att undersöka detta..

Visserligen bevakning 24/7 utanför CometPingPong men de är väl för deras skydd.

@Joker → Nej, verkligen inte de var nog den sämsta slutledningsförmågan jag nånsin hört talas om, en sån som riskerar att hänga sig själv när han knyter skorna.
Citera
2016-12-15, 13:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
..samt här får jag ju faktiskt enligt princip hyllas den som hyllas bör - ge dig kudos får du iallafall, tillskillnad från LuluBrooksie mfl ger ett svar på varför du avfärdar det här som "trams".
Hmm. Och jag som tycker att jag skrivit flera långa förklarings-inlägg här i tråden. Dessutom avfärdar jag inte allt som trams. Bara sådär 95%
Det finns märkliga slumpar genomgående. Vilket jag också nedtecknat. Jag förhåller mig skeptisk.

Tror jag på Pizzagate? Jag gjorde det först, nästan helt och hållet. Sen såg jag saker på andra sätt. Förstod aldrig varför folk gick bananas över spirit cooking. Artists gotta art. Artists gonna art.
Finns det något olagligt, eller ens i närheten av det, i Podesta's email? Nä. Noll.
Dito ang. Marina Abrahmovic. Dito ang Tony P's hem (hur vidrig konsten än må vara).
Finns det något olagligt som pågått hos Comet ping pong? Jag kan inte uttala mig om det. Det är inte klart än.
Jag får dock obehagliga peddovibbar från herrarnas IG konton. Och jag tror att andra platser kan ha använts lika gärna. Otäckt att de valde att inreda en restaurang med fruktansvärt creepy bilder på väggarna (som nu är övermålade), det känns som att någon ville ha en tortyrkammare snarare än en restaurang. Hela restaurangen ser fördjävlig ut inuti och jag skulle aldrig sätta min fot där. Har mkt svårt att se att Hillary skulle gå dit. När det finns schyssta festvåningar att hyra eller lyxiga restauranger dito.

Finns det andra kopplingar som drevet kan ha glömt eller förbisett? Säkert. FBIanon sa märkliga saker t ex att man skulle hålla extra koll på korten, cards. Hmmm. Jag vet att 4chan var inne på det här med kontokorts phishing, med kodade listor av namn o nummer osv som de hittat.

Citat:
Bra fråga. Men vi vet att bögar är kraftigt överrepresenterade bland pedofiler
... Jaså. Vet vi? Hur då?
Citera
2016-12-15, 13:55
Medlem
Citat:

Förhoppningen var att alla bevisen skulle få FBI att starta en undersökning och reda ut det här. De har man vägrat och nog fan finns det all anledning att undersöka detta..

Visserligen bevakning 24/7 utanför CometPingPong men de är väl för deras skydd.

Så allt är FBI:s fel??

Så allt som postats hittills är med andra ord svammel & hittepå.
Citera
2016-12-15, 13:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Du vänder dig iofs till de fullt troende men, det kan jag svara på:
absolut inte.
Det är därför jag blir så irriterad av att läsa påståenden härinne som redan debunkats trettio gånger. Det kommer fortsätta komma in folk som aldrig ens läste reddit-trådarna, 8ch trådarna eller ens voat. De kommer fortsätta fråga om samma jävla saker. De kommer bli fortsatt uppretade av att folk i tråden kritiserar/ debunkar dem.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2016-12-15 kl. 14:01.
Citera
2016-12-15, 14:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
@Joker → Nej, verkligen inte de var nog den sämsta slutledningsförmågan jag nånsin hört talas om, en sån som riskerar att hänga sig själv när han knyter skorna.

Vilket svarade du på? (jag antar att det är jag som är "Joker"?)

Menade du att du ser en koppling med de norska pedofilerna trots att du här ovanför skrev "Precis min tanke också, och den kopplingen [att dessa ofattbara grymheter faktiskt förekommer] är den enda jag hört gällande Darkroom - PizzaGate, men måste fråga, finns det ens nån annan koppling som folk syftar på?

eller, menade du att New York Times och många andra större tidningar ljuger när de förklarar att AP-artiklar automatiskt tas bort från deras hemsida efter 24 timmar?
Citera
2016-12-15, 15:10
Medlem
Skogsvindsackords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... Jaså. Vet vi? Hur då?
Ja, det vet vi. Eftersom det finns människor som har forskat på saken.

Se t.ex. The proportions of heterosexual and homosexual pedophiles among sex offenders against children: An exploratory study.
Citera
2016-12-15, 15:21
Medlem
Citat:
Utredning pågår - eftersom MSM inte gör sitt jobb som undersökande journalister, har privatpersoner/fd anställda inom MSM (som t ex David Seaman) tagit vid. Det grävs och grävs efter liken i garderoben förstår du.

Det är inte olagligt att posta suggestiva bebisbilder på andras småbarn på sitt instagram, men ytterst suspekt om man är en homosexuell näringsidkare som är RÄDD OM SITT RYKTE - såvida det inte är en medveten marknadsföring till en viss målgrupp...

Ingen som har reagerat på att peddoanklagade James Alefantis ännu inte ställt sig på pizzeriataket med megafon och utropat: JAG ÄR TA MIG F** INGEN PEDOFIL!!!

För det är vad en normal person hade gjort, som fått sitt personliga rykte OCH sin verksamhet allvarligt skadad av ryktesspridning. Det vi har läst om Alefantis är att han haft fullt upp med att "städa upp" efter Pizzagateskandalen. Jojo, städa upp. Barnalik, bäste bajspackar-James/j'aime les enfants? Jag bara undrar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in