Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-17, 18:59
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
iptvking har redan löst pairing problemet. Det finns på deras forum. 22 November pairades c more live och hockey kanalerna och de sänder dessa helt perfekt utan problem i hd. Följer själv Frölunda och har ej missat en enda match

Hur många minuter ligger streamen efter jämfört med Viaplay exempel?
2016-12-17, 20:50
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejka
iptvking har redan löst pairing problemet. Det finns på deras forum. 22 November pairades c more live och hockey kanalerna och de sänder dessa helt perfekt utan problem i hd. Följer själv Frölunda och har ej missat en enda match
Hur har de gjort detta då? Måste vara en box per kanal de streamar från. Annars skulle alla pairade kanaler gå att komma åt?
2016-12-17, 23:17
Medlem
Prodelins avatar
Kungens kanaler är samma som Iptvrestream och Rapidtv.....

Pairade HD kanaler är löst sen flera år, jag körde parabol förut och det fanns många som hade knäckt parningen framförallt på Viasat HD kanalerna.

Givetvis streamar dom varje HD kanal med en demodulator och kort men förmodligen kommer kanalen från samma källa som flera använder sig av.

Dock är det bra de börjat erbjuda alternativa ljudspår och inte bara det egna landets språk.
2016-12-17, 23:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Kungens kanaler är samma som Iptvrestream och Rapidtv.....

Pairade HD kanaler är löst sen flera år, jag körde parabol förut och det fanns många som hade knäckt parningen framförallt på Viasat HD kanalerna.

Givetvis streamar dom varje HD kanal med en demodulator och kort men förmodligen kommer kanalen från samma källa som flera använder sig av.

Dock är det bra de börjat erbjuda alternativa ljudspår och inte bara det egna landets språk.
Lite ångest att läsa. Man har betalat dubbla proset för nada...
2016-12-18, 03:37
Medlem
Cents4s avatar
Är det 100% bekräftat att RapidTV och IPTVKing har samma kanaler och samma tjänst dock för olika priser? Isånafall så är det RapidTV som gäller då det är nästan hälften billigare.
2016-12-18, 03:41
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Är det 100% bekräftat att RapidTV och IPTVKing har samma kanaler och samma tjänst dock för olika priser? Isånafall så är det RapidTV som gäller då det är nästan hälften billigare.

Yep, exakt samma
2016-12-18, 03:55
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Yep, exakt samma

Haha åfan, var minuter ifrån att beställa från IPTV King. Fan tar de dubbelt för undrar man då. Får bli att testa RapidTV trial imorgon då. Vad ger du RapidTV för betyg på en skala 1-10? Tacksam för svar!
2016-12-18, 09:01
Medlem
Citat:
Yep, exakt samma
Vad jag förstår så har Iptvking sina egna servers. Det är exakt samma kanaler men inte samma servers. Rapidiptv har mycket problem med buffering på kvällarna, jag kommer själv byta över från rapid till king.
2016-12-18, 12:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonak
Vad jag förstår så har Iptvking sina egna servers. Det är exakt samma kanaler men inte samma servers. Rapidiptv har mycket problem med buffering på kvällarna, jag kommer själv byta över från rapid till king.

Det är sant dock, jag har testat rapidtv lite men jag upplevde buffering med kungen också, speciellt Spanska kanalerna och Sky Sports kanalerna var inte stabila hos kungen heller.
2016-12-20, 16:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Lite ångest att läsa. Man har betalat dubbla proset för nada...
Äh inga jättepengar direkt. I a f inte om du jämför med viasat o liknande. Byt nästa gång din period löper ut då.
2016-12-21, 06:47
Medlem
Någon som kollat typ Viasat sport under CL-matcher och kan kommentera på hur det är? Jag läser väldigt delade meningar..
2016-12-21, 15:27
Medlem
SwedishGojiras avatar
Jag letar efter en tillförlitlig källa för IPTV som har asiatiska kanaler, mer specifikt Japan och Filippinerna. Helst skall det inte kosta skjortan heller, och om jag kan köra dem via Nexus Player (Android TV) så vore det optimalt. Plus om de har "timeshift".
Någon som har några tips?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in