Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
Vi måste försöka förstå oss på hur de funkar! Varför är PK så viktigt för dessa kvinnor i övre medelåldern? Är det ett sätt att försöka hålla sig relevant och lite spännande efter 50? Är det en ambition som uppstått i det tomrummet som kyrkan lämnade? Handlar det om någon form av auktoriserad godhetsstämpel?
Kom igen nu flashback, nu intar vi en vinnarinställning till det här och får de med oss i projekt Rädda Sveriges Framtid!
Hur vet du att de går att nå fram till dem? Jag är tveksam.
Jag tror att de 50+ kvinnor, förlåt, kärringar, som kommenterar, har levt alldeles för slappa liv utan motstånd och inte fått kämpa med något i livet. De sitter och käkar bullar och fikar för skattebetalarnas pengar med något meningslöst kravlöst kommunalt arbete, eller sjukskrivna från ett sådant arbete. Eller så lever de på sin mans pengar. De vet ingenting om våld eller risker i livet, eller hårt arbete. De är desillusionerade. De har aldrig skapat lösningar på något. De bara finns där. Och gnäller. Och käkar bullar.
Samma sak gäller för unga hipsterakademiker som vill få livet serverat på ett silverfat, och som tror de kan göra världen bättre genom att dela eller lika något.
Jag tror att dessa människor är sådana som evolutionen skulle ha rensat ut, men de moderna sociala välfärdssystemen håller flytande. Det blir ett helt ekosystem av idioter, som alla när sig på hårt arbetande människor.
Ta bort systemet som livnär dem, så får de anpassa sig.