Citat:
Ursprungligen postat av
WeAreMotorhead
Koppla blå mot blå och svart mot valfri svart.
Hur tänkte du nu?
Beroede på hur kontakten i taket är utformad så kan man vända kontakten i lampan och således få svart-blå, svart-svart. Då kommer inte lampan att lysa. Nu ser jag att han har en flat sida på kontakten vid lampan, så han måste kolla i uttaget i taket i vilket hål som kablarna går i och sedan koppla rätt i kontakten på lampan som motsvarar läget för den flata sidan.
Är det dock så att den flata sida inte spelar ngn roll, så brukar jag koppla in lamp kontakten med en blå på ena stiftet och svart på det andra, spelar ingen som helst roll vilka. och sedan se till att strömbrytaren är påslagen,sen är det bara att stoppa i kontakten och lyser det, ja grattis, lyser det inte så stoppa i kontakten så stiften har roterat ett hål. Eftersom han har två svarta så har troligtvis en kronbrytare och två st knappar till samma uttag, så då gäller det att rätt vippa är tillslagen.
Om du anser att min förklaring är extremt svår att förstå, så är det lite meningen, Kan du inte EL så ska du fan inte hålla på heller.
Ja jag är ganska hård mot dom som frågar såna här frågor pga av att det händer så mkt felkopplingar i landet att man blir mörkrädd.