2017-01-02, 17:33
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huminten
Skärmdumpar som bevisar detta?

On topic: #jaghärär uppfattas av mig som en organiserad jakt att tysta regimkritiker, där målet är att beskära yttrandefriheten och demokratin. Förövrigt finns en inbyggd svaghet i aktionen(den enligt insiders hårda toppstyrningen begränsar vanliga medlemmars möjlighet att själva reflektera och diskutera). Likheter med totalitära ideologier finns.

SJÄLVKLART har jag skärmdumpar ! Två polisanmälningar gjorda.

Jag vet inte hur jag ska få er att inse att gruppen INTE är styrd. Jag representerar MIG och ingen annan ! MVH Ulrika #jagärhär
Citera
2017-01-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harebra
Det är ju precis tvärtom, det är ett svepande och fördomsfullt uttryck och det är därför jagärhär-rörelsen finns, för att öppna dina ögon!

Tvärtom tror jag det är ett lysande uttryck som på ett humoristiskt sätt fokuserar på den ohyggliga svenska naiviteten. Humor och ironi är förträffliga politiska vapen
Förresten, hur var det? Var det inte så sent som strax före jul ett "skäggbarn" fick straffrihet för att han helt plötsligt uppgav en ålder som var 2-3 lägre än den han tidigare uppgivit.? Men du kanske tycker att detta ska ingå i ensamkommandes rättigheter?
Citera
2017-01-02, 17:40
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harebra
Det är ju precis tvärtom, det är ett svepande och fördomsfullt uttryck och det är därför jagärhär-rörelsen finns, för att öppna dina ögon!
Ja, det kan man tycka och jag använder det inte själv. Men det här är en attityd hos #jagärhär som irriterar mig lite, något vi också har bevittnat i tråden. Uttrycker man sig på ett visst sätt - det kan handla om ordval, eller "tonfall", eller för den skull upplägg av det egna inlägget - så vägrar #jagärhär:s representanter att kommunicera.

Kanske kan #jagärhär ge ut en kanon av godkända ord och uttryck?

ELLER så kan man försöka se VAD det är människor vill säga, oavsett ordval och bemöta detta i sak. Jag tror exempelvis inte att ett ord som "skäggbarn" står för hat utan för en frustration över ett icke-fungerande asylsystem. Det oanständiga ligger inte i ordvalet utan i att (för att ta ett exempel) en man som uppgivit sig vara 20 år undviker ett längre straff för rå gruppvåldtäkt av en minderårig genom att plötsligt uppge att han är under 18. Vi har skapat ett system där det funnits ett starkt incitament att ljuga och ett samhälle som bara givit efter och fortsätter att göra det.

Vad tror du att ni uppnår genom att uttala sig som du gör? Ett nedlåtande "vi finns för att öppna dina ögon"? Ni talar ned till folk och ni tror att folk kommer att ändra sig.

Ser du inget problem i att brännmärka ord som "hat" och "rasism". Ser du inte en fara i att ni stänger vägar för kommunikation snarare än att öppna dem.

För att citera ur Jonathan Pies lysande monolog:
"...that´s why people wait until they are in the voting booth. There´s no blame or shame and you can finally say what you want and THAT is a powerful thing".

https://www.youtube.com/watch?v=GLG9g7BcjKs
Senast redigerad av Tinuviel 2017-01-02 kl. 17:43.
Citera
2017-01-02, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson

Jag vet inte hur jag ska få er att inse att gruppen INTE är styrd. Jag representerar MIG och ingen annan ! MVH Ulrika #jagärhär

Om du bara representerar dig själv ska du nöja dig med att signera med eget namn!
Som det är nu ser det ut som du talar med kluven tunga.

Edit: Återigen; har du något konkret exempel på att JÄH har agerat mot andra än invandringskritiker?
Senast redigerad av ujhs 2017-01-02 kl. 17:44.
Citera
2017-01-02, 17:43
Medlem
Citat:
Naiv tro på att det går att mörka sin egna agenda? #jaghärär har likheter med arbetssättet som kallas för frontorganisering.

JAg tycker det är som att tala med sektmedlemmar.......de hävdar att de har full åsiktsfrihet och handlingsfrihet......ja i a f så länge de handlar enligt sektens regler.
Citera
2017-01-02, 17:44
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Faran med JÄH

Visst finns det rasism och hat i Sverige, men det finns också en grupp medborgare (etniska svenskar, invandrade svenskar) som är mycket oroliga för vad som håller på att hända med landet. Dessa medborgare har tydligt sett ett land som var relativt tryggt förvandlas till ett land där bilbränder, personrån, våldtäkter, vapeninnehav och skjutningar börjar höra till vardagen. Gamla människor och kvinnor vågar inte gå ut på kvällar. Vissa områden får inte beträdas av svenskar.

Om man försöker nämna problemen med otryggheten i Sverige, så möts man med skepticism, man blir misstänkliggjord som rasist. Även invandrade kvinnor som trodde sig kunna slippa undan religiöst förtryck i Sverige reagerar på aningslösheten med Svenskar som inte ser att vissa förorter förvandlas till zoner dör i princip sharialagar har införts och klädvanor övervakas av shariapoliser.

Det går inte en dag utan att bilar bränns, människor misshandlas och människor och butiker rånas. Lite drygt två människor per vecka mördas. Ofta är det lite äldre människor som har ett perspektiv på ett Sverige som där inte brändes 2000 bilar per år i, där människor inte blev rånade dagligen.

Dessa människor vet att brottsligheten och otryggheten har växt i takt med invandringen, det vet också att de inte får lov att nämna eller diskutera detta. De vet också att påståendet som vissa gör att Sverige aldrig varit tryggare är en stor lögn. Att det är en lögn bekräftas lätt av BRÅ:s statistik och ännu lättare av att t.ex. titta på Sydsvenskans Malmö sidor.

I sin iver att dränka SD och diverse invadringskritiska sidor, så medverkar JÄH till att tysta all kritik, även den välgrundade kritik som finns av en uppenbart havererad integrationspolitik.

I Malmö är det många pensionärer som inte vågar gå ut och handla på kvällen. Deras rädsla är inte ogrundat. För dem är det väldigt förnedrande att få höra att Sverige aldrig varit tryggare. De vet hur Sverige var för 30-40 år sedan, de vet att det håller på att gå åt helvete.

Till jagärhär: Ta ert ansvar och delta i debatten om Sveriges fall ned i otrygghet och kriminalitet på ett konstruktivt sätt. Det hjälper ingen att skicka hjärtan och kramar medan fler och fler områden med bilbränder, kriminalitet och våld växer fram.

- Tänk efter! Vad har ni åstadkommit, har ni stoppat ett enda rån, har ni gjort samhället tryggare, har ni verkat för att muslimska kvinnor inte förtrycks? Vågar pensionärerna gå ut på kvällarna?

- Var nu ärliga! Ni har inte åstadkommit någon som helst förbättring av samhället, ni har möjligen tystad några enstaka reaktionärer med dåligt språk på Facebook. Fast samtidigt har ni gjort det ännu svårare att tala om de riktiga problemen med den havererade integrationen. Vårt Sverige har säkert plats för en hel del flyktingar i nöd, men vi har inte utrymme för mer utanförskap, våld och kriminalitet.

Vill ni inte delta i debatten om den havererade integrationspolitiken så låt bli, men censurera inte de som framför en konstruktiv och berättigad kritik mot invandringsrelaterade problem. Och lär er framförallt skilja på rasism och kritik av den misslyckade integrationen.

Hej ! Precis som du lever även jag i 2017 i Sverige. Jag följer också den rapportering som visar vilka problem vi har. Min uppfattning är att vår enda chans att lösa detta är att du och jag gör vår del. Det är slut nu med att skylla ifrån sig.

Tex du som har fullt legitima åsikter måste väl också anse att de som skriver korta one-liners fyllda med har såsom "skjut dem" inte för diskussionen framåt. #jagärhär syftar INTE till att kväsa debatten. #jagärhär vill ha en sansad diskussion och det innebär inte att vi vill "stoppa" er som kan motivera er ståndpunkt, utan hat och otidigheter.

MVH Ulrika #jagärhär
Citera
2017-01-02, 17:46
Medlem
Citat:
Hej ! Precis som du lever även jag i 2017 i Sverige. Jag följer också den rapportering som visar vilka problem vi har. Min uppfattning är att vår enda chans att lösa detta är att du och jag gör vår del. Det är slut nu med att skylla ifrån sig.

Tex du som har fullt legitima åsikter måste väl också anse att de som skriver korta one-liners fyllda med har såsom "skjut dem" inte för diskussionen framåt. #jagärhär syftar INTE till att kväsa debatten. #jagärhär vill ha en sansad diskussion och det innebär inte att vi vill "stoppa" er som kan motivera er ståndpunkt, utan hat och otidigheter.

MVH Ulrika #jagärhär

Lätt att påstå.

Ge några exempel på där JÄH aktivt har stöttat invandringskritiker och kritiker av det mångkulturella samhället? Kan du inte ge detta presterar du bara tomma ord.
Citera
2017-01-02, 17:48
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Klart du gör, jag tvivlar inte på att du är uppriktig. Jag tror därtill att många medlemmar delar din övertygelse och därtill integritet. MEN, det många av oss säger (och har givit åtskilliga exempel på) är att ni medvetet eller omedvetet låter er styras av personer med en tydlig politisk agenda.
Citera
2017-01-02, 17:50
Medlem
Citat:
Skärmdumpar som bevisar detta?

On topic: #jaghärär uppfattas av mig som en organiserad jakt att tysta regimkritiker, där målet är att beskära yttrandefriheten och demokratin. Förövrigt finns en inbyggd svaghet i aktionen(den enligt insiders hårda toppstyrningen begränsar vanliga medlemmars möjlighet att själva reflektera och diskutera). Likheter med totalitära ideologier finns.

Jag tycker du har en övertro på möjligheterna för FBgruppen jagärhärs admins att centralstyra 50000 medlemmar. OK att man tipsar om trådare med invandrarfientliga inlägg. Men sen skriver medlemmarna vad de önskar så klart.

Jag håller med om att det inte är konstruktivt om diskussioner dränks av #jagärhär och inget mer.

Men att avfärda 50 000 personer som någon slags skock med får gillar jag inte. Någon skrev att JÄH är en tantarme... Även tanter omfattas av yttrandefriheten. JÄH syftar till att andra än t ex invandringskritiska ska göra sin röst och åsikt hörd, och det utan åt utsättas för hot och hat. Tanter har också rösträtt.
Senast redigerad av Karagd 2017-01-02 kl. 17:52.
Citera
2017-01-02, 17:50
Medlem
Citat:

Lägg upp skärmdumparna tack och censurera eventuella personuppgifter om dig.
Citera
2017-01-02, 17:53
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Du kör öppet med ditt namn, heders till dig för detta. Men, nog måste du ha räknat med att du skulle bli hjärtinnerligen hatad, med tanke på den grupp du företräder. Hade du inte räknat med detta, så är du insiktslös och naiv.
Naturligtvis är detta beklagligt, men frågan har blivit ytterst polariserad, och många känner att de knutit handen i byxfickan länge nog.
JAg tror dock att "hatet" hade blivit mindre om JÄH-gruppen agerat mer differentierat, och inte bara gett sig på invandringskritiker. Nu har det hela blivit så uppenbart.

Hej ! Jag ska vara helt öppen och erkänna att innan jag blev en del i gruppen var dessa rasistiska sidor okända för mig. Så jag håller med att jag var naiv.

Att "knyta handen i fickan" är inte en bra lösning. Det enda det leder till är en explosion.

Under de veckor jag varit med i gruppen har vi också haft aktioner för att stötta hat mot enskild, aktion att stötta de som utsatts för hat pga sin sexuella läggning. Säkert finns det många fler som gjorts tidigare.

MVH Ulrika Persson
Citera
2017-01-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd
Jag tycker du har en övertro på möjligheterna för FBgruppen jagärhärs admins att centralstyra 50000 medlemmar. OK att man tipsar om trådare med invandrarfientliga inlägg. Men sen skriver medlemmarna vad de önskar så klart.
Jag håller med om att det inte är konstruktivt om diskussioner dränks av #jagärhär och inget mer.
Men att avfärda 50 000 personer som någon slags skock med får gillar jag inte. Någon skrev att JÄH är en tantarme... Även tanter omfattas av yttrandefriheten. JÄH syftar till att andra än t t ex invandringskritiska ska göra sin röst och åsikt hörd, och det utan åt utsättas för hot och hat. Tanter har också rösrätt.
Att #jagärhär centralstyrs finns det flera källor på i tråden. Varför är #jagärhär en sluten grupp? Finns det en agenda som #jagärhär försöker dölja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in