Citat:
Ja, det är en mycket viktig aspekt som SD kan framföra. Kanske inte säga att Ygeman eller Morgan är dårar, men påpeka att om inte socialdemokraterna kan använda sig av sådan information så finns det andra som kan det och dessutom göra något konstruktivt. Man kan vända oviljan till att ta fram statistik i frågan till att det beror på inkompetens.
Jo, jag vet att jag använder väl hårda ord, men jag har väl anammat den antiintellektualism som vanligtvis präglar regeringen, 7 klövern och msm, som satt oss i den här situationen... Den här värdegrunden som präglar alltför mycket, som är i motsatsförhållande till att använda sitt intellekt...
Man vet och vill inte diskutera vad man ska göra, och istället försöker man fördröja, genom att prata om betydelselösheter som tex att det går inte att anställa fler poliser för det utbildas inte fler än det gör och det tar tid att utbilda nya, men samtidigt så slutar det en massa poliser, och det hade man kanske stoppat med att ge Dan Eliasson foten, de poliser som slutar och har slutat tidigare är ju redan utbildade till poliser, men det valde Ygeman att inte nämna...
Man låtsat som att man har stängt gränserna och ändå kommer det jättemånga hit fortfarande tex
Tyvärr verkar den här arbetssättet att försöka förhala och dölja och fördröja tillämpas på alla områden, bara vi kan fördröja det till efter nästa val osv...
Så om SD kan hålla på och ta upp det gång på gång, när regeringen och msm försöker lägga på locket igen och igen så är det ju bra.