2017-01-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Jag är inte för Trump. Men det här är en skrämmande utveckling. CNN spekulerar i ett eventuellt presidentmord. Det är så sorgligt att se. Medierna har blivit lakejer till den globala nyliberala eliten.
Inte konstigt att folk uttrycker sin kritik – som medierna avfärdar som populism. Hur lågt kan CNN sjunka frågar man sig?
CNN spekulerar alltid det är vår tids nyheter. Deras spekulation handlar om vad som händer om Trump, Pence, Ryan och McConnell "försvinner" vad händer då, vem blir då USA:s nästa President?
De vet lika väl som jag att det hela hamnar sannolikt då i USA:s högsta domstol och det är där det hela avgörs.
Något måste de fylla "nyhetstiden" med så varför inte då fantasi-spekulera, verkar de anse.

Frågan är väl mer vem tittar på dyngan: CNN dvs fake news.
2017-01-20, 10:52
Medlem
Rick.Jamess avatar
Har för mig att CNN och andra medier nämnde detta scenario, fast med Obama som president och KKK som potentiell antagonist redan 2013. Så paranoid skulle jag väl inte säga, men what's your point?
2017-01-20, 11:40
Medlem
gubbroras avatar
Först ett stort tack till T.S för den intressanta länken, klart intressant och sevärd.

Därefter en reflektion; jag tror att det är läge att köpa aktier i någon aluminiumfolietillverkare. Hur i helvete kan ni få ett inslag om hur successionsordningen ser ut vi ett större attentat mot dagens installation att framstå som en uppmaning till ett stort attentat mot installationen

Inslaget försöker besvara frågan om vad lagen säger om de främsta alternativen till president skulle dödas samtidigt. Svaret på den frågan är naturligtvis intressant och i vart fall jag hade inte en aning om förekomsten av en designated survivor.

Det är fullständigt obegripligt hur ni tolka en sådan redogörelse som en uppmaning till mord. Men det är klart, foliehatt och offerkofta kanske är kanske mysigt.
2017-01-20, 11:48
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Först ett stort tack till T.S för den intressanta länken, klart intressant och sevärd.

Därefter en reflektion; jag tror att det är läge att köpa aktier i någon aluminiumfolietillverkare. Hur i helvete kan ni få ett inslag om hur successionsordningen ser ut vi ett större attentat mot dagens installation att framstå som en uppmaning till ett stort attentat mot installationen

Inslaget försöker besvara frågan om vad lagen säger om de främsta alternativen till president skulle dödas samtidigt. Svaret på den frågan är naturligtvis intressant och i vart fall jag hade inte en aning om förekomsten av en designated survivor.

Det är fullständigt obegripligt hur ni tolka en sådan redogörelse som en uppmaning till mord. Men det är klart, foliehatt och offerkofta kanske är kanske mysigt.

Med tanke på spänningarna i USA just nu så är det antingen extremt dåligt omdöme av CNN eller så rör det sig om ren uppvigling.

Var och en får göra sin egen bedömning. CNN har förbrukat allt sitt förtroende senaste året så de förtjänar all skit de kan få.
2017-01-20, 12:39
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Jag är inte för Trump. Men det här är en skrämmande utveckling. CNN spekulerar i ett eventuellt presidentmord. Det är så sorgligt att se. Medierna har blivit lakejer till den globala nyliberala eliten.
Inte konstigt att folk uttrycker sin kritik – som medierna avfärdar som populism. Hur lågt kan CNN sjunka frågar man sig?

Eller så spekulerar de på grund av den enorma hotbilden mot insvärjningen, USA älskar sin terror-ångest. Det är ju just folkets kritik, mot Trump, som skapar hotbilden och diskussionsämnet. Tänk lite längre än dina konspirationsteorier...
2017-01-20, 12:42
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Med tanke på spänningarna i USA just nu så är det antingen extremt dåligt omdöme av CNN eller så rör det sig om ren uppvigling.

Var och en får göra sin egen bedömning. CNN har förbrukat allt sitt förtroende senaste året så de förtjänar all skit de kan få.

Men inslaget handlar inte om att döda Trump. Det handlar om vad som händer vid att attentat mot ceremonin där Trump, Pence, Paul Ryan och Orrin Hatch dör.

Man får tänka sig en större bomb i första hand och denna lär döda även Obama och en massa andra människor.

Om du anser att CNN uppviglar till något så innefattar det även mord på Obama.
2017-01-20, 12:51
Medlem
Dofternas avatar
Men jösses!?
Det spekulerades om mord på Obama när han tillträdde också.

Alla har glömt,
Men inte jag.
Varje ensam natt så minns jag mer.
Alla har glömt,
Men inte jag

Och ja, det är lite osmakligt.
2017-01-20, 13:13
Moderator
Tinuviels avatar
Vi prövar här, så får vi se vad moderatorerna i P-U säger.

Terrorism --> Politik: utrikes
/Moderator
2017-01-20, 13:15
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Löfven å Reinfeldt borde ju komma rätt högt upp på den listan när vi får facit på deras gärningar, inom en snar framtid.

Vänsterdårarna inom media är lika svagbegåvade som dito bland folket...
Helt sjukt att en nyhetskanal tar upp en sån här sak.
Men demokrati är ju ett skällsord inom vänstern, död åt oliktänkande är ju deras motto.

Det handlar inte om dumhet eller svagbegåvning. Tvärtom!

Det handlar om ondska i första hand, ondska och begåvning. För de här nyhetspersonerna är allt ett spel där man kan vinna pengar, makt och status.

Spelmarkerna är människor, folk, åsikter etc.

De är onda, men absolut inga dårar, sluta underskatta dem!
2017-01-20, 13:30
Medlem
Observerads avatar
De ser tydligt att deras tid är kommen. De har ingen framtid i Trump's USA och gör nu de sista desperata försöken till att skaka om hela skiten. De är inget annat än smuts och borde avrättas tillsammans med alla skyldiga globalister. Att ens ha mage till att förmedla dessa "nyheter" för att normalisera ett potentiellt mord på Trump visar ju bara hur sjuka de är.
2017-01-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
https://www.youtube.com/watch?v=qxIG4dduqy0

hur fan kan man göra denna nyhet dagen innan han ska sväras in?

om detta hade gjorts om Obama dagen innan, 2008, av fox news herregud... vi vet hur vänstern hade låtit då.

hur som helst, är det jag som är lite väl paranoid nu, eller är inte detta på gränsen till uppmaning för presidentmord?

Om någon galning, inom vänstern, utför ett dåd för han lärde sig om detta ifrån CNN- kan CNN råka dit för något?

får man spekulera i media om x eller y på sådana här sätt? och är det verkligen moraliskt eller etiskt?

För mig är detta terrorism, att spekulera om politiska meningsmotståndares död och hur det skulle förändra saker. Och ja, indirekt berätta/inspirera vad mordet kan göra för Obama, och vänstern.

Hmmm, rätt säker på att det är viseprecidenten till Trump som tar över då..
2017-01-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Vilken propagandamaskin som har dragit igång från de SD-skadade Trumpanhängarna på Flashback. Ni har tydligen snabbt förträngt dödshoten och spekulationerna om Hillary Clintons död under valrörelsen.

Utan tvekan vore det en välgärning för alla parter om Donald Trump hindras från att bli president, världen kan ju hoppas att han tar sitt lilla förnuft till fånga och avsäger sig uppdraget.

Om han dör innan eden svärs så kan man lugnt konstatera att Karma is the bitch..
Ja Trump uttryckte sig ju förtäckta ordalag om att Hillary kunde bli måltavla för skjutglada vapenlobbyister. <nu får han smaka lite av sin egen medicin. Nu avgår en av dom populäraste presidenterna och in svärs en av dom minst populära presidenten genom tiderna. Inte undra på att det är glest i leden vid installationen jämför med när Obama svors in. Givetvis gör CNN helt rätt, media är ingen hejarklack utna skall kritiskt granska malten. Det lär dom göra med besked framöver, Trump har själv tänt blåslampan som lär bränna honom i ändalykten i fyra år framöver. Presidenter är alltid lovligt byte för pressen i en demokrati så Trump får antingen lära sig det, uppträda civiliserat och moget eller ständigt bli en spefågel under sina år vid makten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in