Citat:
Du har redan fått svar av Meiji och hogerspoket. Utöver det vill jag kommentera några valda delar av ditt inlägg.
Citat:
Går vi in och tittar på specifika brott som tex sexualbrotten totalt sett inom en viss population, så ser vi (Tabell 11, sid 41) att 0,23% av dom barn som är födda i Sverige med en eller båda föräldrarna födda utomlands är misstänkta för sexualbrott och bland helt utrikes födda med utrikes födda föräldrar så är andelen 0,49%.
Invandrare är en mycket inhomogen grupp. Det är skillnad på invandrare från Norge och Afrika till exempel. En så grovhuggen statistik är rätt ointressant om den inte kan brytas ner.
Tabell 3 på sidan 63 visar andel registrerade för brott i procent inom olika grupper i populationen under åren 1997-2001. Här dominerar vissa grupper kraftigt [%]:
Övriga Afrika: 26,3
Nordafrika: 23,3
Västasien: 18,8
Östafrika: 17,5
Sydamerika: 16,4
Se även mitt inlägg här 17/1 för mer detaljer:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki
I tabell 1 på sidan 97 f i BRÅ 1996:2 framgår även fördelning på födelseland:
https://www.pdf-archive.com/2011/05/...tslighet-1.pdf
Det är alltså uppenbart att vissa grupper är mer benägna att begå brott än andra. De nu akuta frågorna är självfallet HUR detta problem ska lösas och HUR medborgarna ska skyddas från brottsbenägna invandrare.
Citat:
Jag är inte SD-anhängare men jag vill ha tillgång till saklig och opartisk information från våra myndigheter i enlighet med Sveriges grundlag (1 kap. 9 § regeringsformen). Med vilken rätt undanhåller regeringen och myndigheterna statistik om brottsligheten i landet?
Vetenskap handlar om att metodiskt samla in fakta och förklara verkligheten på ett sakligt och opartiskt sätt. Kan du förklara på vilka grunder viss data då ska utelämnas eller en viss undersökning inte ska göras?
Se även mina inlägg här:
(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki
Citat:
Hur tycker du för övrigt att Sverige ska fortsätta sin långa tradition av att motverka fördomar och jobba för alla människors lika värde? Genom att till varje pris försöka peka ut en viss grupp av människor som allmänna brottslingar, eller att föra en sansad debatt om hur det faktiskt förhåller sig?
Här har jag flera konkreta frågor till dig:
1) Vilka fördomar menar du?
2) Hur definierar du ”alla människors lika värde”?
3) Vad menar du med att ”till varje pris försöka peka ut en viss grupp av människor som allmänna brottslingar”?
4) Hur ska det gå att ha en meningsfull debatt när aktuell fakta döljs av de ansvariga och av medierna?
Tillägg:
Sverige har en helt misslyckad integration sedan 20-30 år och en skyhög arbetslöshet bland utrikes födda. På vilket sätt tycker du att Sverige har arbetat ”för allas lika värde”? Se vidare mitt inlägg här och rapporten ”Förorterna som Moder Svea glömde”:
Senast redigerad av Polu 2017-01-31 kl. 00:08. Anledning: Tillägg
Senast redigerad av Polu 2017-01-31 kl. 00:08. Anledning: Tillägg