Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-29, 16:37
Moderator
-Info-s avatar
Här finns lite statistik från Finland som ger en viss fingervisning om hur invandringen påverkar brottsstatistiken:

Citat:
Police: Sex crimes on the rise

"In 2016, police received around 1 170 reports on rape, up from 1 050 the previous year. Foreign nationals were suspected of rape in 34.5 percent of cases.

Meanwhile, sexual assault reports rose to 530 compared to 280 in 2015. Of these cases, 147 suspects were foreign nationals and 167 were Finnish citizens, up from 58 and 122 suspects respectively."

"Police had identified the assailant in nearly 2 400 of sex-related crimes. In 29 percent of cases the suspected offender was a foreign national, compared to 18.5 percent in 2015."

http://yle.fi/uutiset/osasto/news/po...e_rise/9429490

Sexbrotten ökar i Finland. Och utlänningarnas andel av sexbrotten ökar ännu mer:

"Police had identified the assailant in nearly 2 400 of sex-related crimes. In 29 percent of cases the suspected offender was a foreign national, compared to 18.5 percent in 2015."

Tänk på att finnarna bara har en bråkdel av invandrare från muslimska länder jämfört med Sverige. Men ändå så ger de tydliga avtryck i sexbrottsstatistiken.
Citera
2017-01-29, 20:01
Medlem
hogerspokets avatar
Även Uvell gör en djupdykning i statistiken och landar i en naturlig slutsats:
Citat:
Enligt statistik från 2005 har utlandsfödda en 5 ggr överrisk att begå sexbrott och 4,2 dödligt våld. Det är dessa brott som alltså nu ökar.
Eftersom den här statistiken enligt Brå och Sarnecki är tillförlitlig fortfarande är det alltså enkelt att dra slutsatsen att det ökande dödliga våldet och sexualbrotten hänger ihop med den stora flyktinginvandringen. För som Brå konstaterade 2005 så är det inom gruppen flyktingar risken är större och ligger bakom ökningen de såg från 1995.

Detta är alltså inte en myt eller något konspiratoriskt utan givet vad rapporten säger, vad Brå i den konstaterar och vad de samt Sarnecki också sagt nyligen om att läget är samma, så är det väldigt stor sannolikhet att det är så.
http://www.uvell.se/2017/01/18/svens...-oron-34930618
Citera
2017-01-30, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Du begriper inte så mycket av vare sig vetenskap, eller text du läser (i största allmänhet) - antar jag?

Nej. Alla siffror från BRÅ pekar, tvärt om, på att den totala brottsligheten ökar. Över hela landet. Sedan finns det brottskategorier som minskar.

That being said - om du vill leka vetenskap så bör du styrka ditt påstående med en fälla. Länk till rapport och sidhänsvisning.

Alltså. Allvarligt:

År Samlagt antal brott
2005 13*753
2006 13*490
2007 14*280
2008 14*938
2009 15*101
2010 14*605
2011 14*988
2012 14*734
2013 14*603
2014 14*890
2015 15*342

- Anmälda brott 05-15
ur
Anmälda brott per 100 000 invånare fr.o.m. år 1950Excel
från
http://www.bra.se/bra/brott-och-stat...lda-brott.html

Ser det ut som att brotten minskar, tycker du?

Detta är alltså Brå's egen data, direkt från deras hemsida.

ed:
Och då är det alltså per captia som avses. Relativ mängd brottslighet. Den ökar.

I den mån befolkningen ökat under de tio åren som avses ökat så påverkar det naturligtvis även brottsligheten i absoluta termer.

Ja, detta var anledningen att jag länkade ett uttalande från BRÅ istället för statistiken, ni människor vet aldrig hur man läser statistik.. Om du inte förstår hur man läser statistik, då är det bättre att gå på experters utlåtande kring statistiken.

Du har tex inte tagit lagförändringar i akt i det du presenterar här över.. Inte heller befolkningsökning. Hur ser statistiken ut med dessa i åtanke? Mellan 2006 och 2007 ändras ju tex ett flertal lagar, hur ser statistiken ut när du tar det i åtanke? Fram tills att du läser statistik korrekt, föreslår jag att du istället går på expertutlåtanden som det jag länkade.

Menar, det är som när idioter säger att Sverige är ett våldtäktsland, menar, med den logiken är ju då Yemen ett föregångsland då det knappt finns rapporterade våldtäkter (för att det i stort sett är lagligt).
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2017-01-30 kl. 13:50.
Citera
2017-01-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ja, detta var anledningen att jag länkade ett uttalande från BRÅ istället för statistiken, ni människor vet aldrig hur man läser statistik.. Om du inte förstår hur man läser statistik, då är det bättre att gå på experters utlåtande kring statistiken.

Du har tex inte tagit lagförändringar i akt i det du presenterar här över.. Inte heller befolkningsökning. Hur ser statistiken ut med dessa i åtanke? Mellan 2006 och 2007 ändras ju tex ett flertal lagar, hur ser statistiken ut när du tar det i åtanke? Fram tills att du läser statistik korrekt, föreslår jag att du istället går på expertutlåtanden som det jag länkade.

Menar, det är som när idioter säger att Sverige är ett våldtäktsland, menar, med den logiken är ju då Yemen ett föregångsland då det knappt finns rapporterade våldtäkter (för att det i stort sett är lagligt).
Det är kanske rimligare att jämföra med ett annat nordiskt land
Citat:
2011 polisanmäldes 6 509 våldtäkter i Sverige – men bara 392 i Danmark som har ungefär hälften av Sveriges befolkning.

Siffror från Danmarks Statistik visar att mer än hälften av de dömda våldtäktsmännen 2010 hade invandrarbakgrund. Under sju år visade det sig att mer än var tredje våldtäktsmän var en invandrare eller en invandrares barn: 156 av 450 dömda hade invandrarbakgrund, trots att invandrare endast utgör cirka 10 procent av befolkningen. Särskilt vanligt förekommande bland de dömda våldtäktsmännen var irakier, iranier, turkar och somalier.
Du kan ju kalla folk för idioter, men du framstår nog själv som den största idioten. Du har ju för det mesta fel i allt du skriver.
Citera
2017-01-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Det är kanske rimligare att jämföra med ett annat nordiskt land

Du kan ju kalla folk för idioter, men du framstår nog själv som den största idioten. Du har ju för det mesta fel i allt du skriver.

Då hade det blivit mindre tydligt.. Poängen är ju att man inte kan jämföra mellan länder på det sättet, du gör precis samma misstag när du lägger fram statistik från Danmark.
Citera
2017-01-30, 17:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Då hade det blivit mindre tydligt.. Poängen är ju att man inte kan jämföra mellan länder på det sättet, du gör precis samma misstag när du lägger fram statistik från Danmark.
Förändringen av våldtäktsbegreppet kan förklara en del av ökningen men inte allt.
Sen kan man mäta från året då lag ändringen trädde i kraft då det bruset till största delen borta.

Så det du skriver är nonsens.
Citera
2017-01-30, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Lol? Källan är Brås rapport från 2005. Kan inte du sluta tramsa nu?

Varför länkade du inte den då? Dock är det såhär, du kan med största sannolikhet inte läsa statistik, det är mer än att bara se på siffror...BRÅ säger ju själva att deras statistik visar på minskad brottslighet, så tolkar man det på annat sätt utan tung utbildning i statistik kan du nog räkna med att deras experter är de som har rätt...
Citera
2017-01-30, 18:15
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Såklart. Vi människor (till skillnad från dig antar jag) kan inte läsa statistik.
Ad hominem och ad verecundiam i ett stycke.

Snyggt där.

Men du hade inget att säga om dokumenten?
Citat:
Du har tex inte tagit lagförändringar i akt i det du presenterar här över.. Inte heller befolkningsökning. Hur ser statistiken ut med dessa i åtanke? Mellan 2006 och 2007 ändras ju tex ett flertal lagar, hur ser statistiken ut när du tar det i åtanke?
Just befolkningsökningen var ju, tämligen uppenbart, tagen hänsyn till då jag visade siffror per capita. Lässvårigheter much?
Citat:
Fram tills att du läser statistik korrekt, föreslår jag att du istället går på expertutlåtanden som det jag länkade.
Fortfarande inga argument?

I min räknelek från igår konstaterades att brottsligheten har ökat med 23-26%, samtidigt som befolkningen ökat med 11%. Detta då med siffror från Brå och skattningar som jag redogjort för.

(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki
Citat:
Det var ditt argument?

Dock har ju våldtäktstalen ökat tämligen dramatiskt de senaste åren. Hur det ser ut i Yemen, samt i MÖ i gemen (pun intended) har jag inte den blekaste aning om. Sannolikt så inverkar hederskulturen menligt på viljan att våldta - lite det Tullberg var inne på i sin krönika.

Citat:
Varför länkade du inte den då? Dock är det såhär, du kan med största sannolikhet inte läsa statistik, det är mer än att bara se på siffror...BRÅ säger ju själva att deras statistik visar på minskad brottslighet, så tolkar man det på annat sätt utan tung utbildning i statistik kan du nog räkna med att deras experter är de som har rätt...

Fortfarande inga argument?

Polu's citerade inlägg var ett svar på det här:
Citat:
Lol.. Från en källa som iaf har någon nivå trovärdighet. Menar, Aftonbladet måste ändå ses som lägsta acceptabla nivå.. Har du riktig forskning att referera till?
Källan som du ifrågasatte var alltså Brå. Tydligt markerat i dokumentet som du avfärdade - utan att läsa det, apparently.

Du bör nog kliva ner från dina höga hästar. Den argumentation du presterar här hade inte räckt till ens på en grundutbildning.
Senast redigerad av hogerspoket 2017-01-30 kl. 18:35.
Citera
2017-01-30, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Jerzy Sarnecki hade mycket väl kunnat ta bladet från munnen i SVT Agenda. Men han väljer att spela med etablissemanget trots att det är uppenbart att Sverige sedan länge är i ett mycket svårt läge. Varför han gör så kan man bara spekulera i.

Det är sådana som Jerzy Sarnecki som gör att demoraliseringen, förfallet och kaoset i Sverige överhuvudtaget är möjligt. Medier och politiker hade inte kunnat driva fram detta utan stödet från den akademiska världen. Det här är väldigt obehagligt för det är precis dessa mekanismer som möjliggjorde nazismen och Förintelsen enligt vissa bedömare. Se även mina inlägg här:

(FB) Debatt i Agenda om utlandsfödda i brottsstatistik Mattias Karlsson vs Jerzy Sarnecki

Förintelseforskaren Yehuda Bauer har en förklaring till vad som möjliggjorde Förintelsen (se länken ovan):

Då var nazismen politiskt korrekt. Nu är låt-gå-anda, ansvarslöshet, faktaresistens, identitetspolitik, mångkultur och intolerans mot oliktänkande politiskt korrekt. Då kunde ingen veta vad nazismen skulle leda till. Det blir framtiden som får döma vår samtid.

Läs sedan det jag skriver om troll, desinformation och lögner här:

(FB) Finansminister Andersson går "full Orwell" över skattepolitiken(Nyspråk, rubr/Mod)

Du ignorerar och avfärdar all fakta som visas för dig hela tiden. Sedan fortsätter du bara att upprepa samma felaktigheter, blanda fakta och åsikter och ställa samma frågor som redan har besvarats flera gånger i tråden. Du skapar förvirring och slösar folks tid.

Din fråga om MK:s bevis är ju meningslös eftersom ingen kan se in i framtiden. Oron är befogad tycker jag. Risken för sexualbrott är 5 gånger högre bland utrikes födda, se mitt inlägg här:

Uppgifterna om sexualbrotten kommer från NTU 2016:
https://www.bra.se/download/18.37179...ingen_2016.pdf

Sid 48: ”Antalet händelser uppgår uppskattningsvis till ungefär 482 000, vilket är avsevärt fler än något annat år.

Sid 51: ”Sammantaget visar svaren på dessa tre frågor att 29 procent av sexualbrotten som uppges i NTU 2016 varit så pass allvarliga att det skulle kunna vara frågan om försök till eller fullbordat sexuellt tvång eller våldtäkt, vilket skulle motsvara 140 000 händelser av den här allvarlighetsgraden.

Anmälda brott kan du se i mitt inlägg här:
(FB) Samhällskontraktet förefaller brutet från Statens sida. Vad gäller nu?

Sammanfattningsvis har anmälda rån (som är förhållandevis få) minskat men övriga anmälda brott har ökat. Sexualbrott har ökat kraftigt. Det är brott per capita vilket innebär att brottsligheten har ökat snabbare än befolkningen.

Under den senaste tioårsperioden (2006–2015) har antalet anmälda brott ökat med 278 000 brott (+23 %).

Notera att Brå menar att anmälningsbenägenheten är låg. NTU 2016 sid 6: ”Av de brott mot enskild person som rapporteras i NTU 2016 uppges ungefär en fjärdedel (26 %), vara anmälda till polisen. [...] Högst är anmälningsbenägenheten för allvarlig misshandel (61 %) och lägst för sexualbrott (9 %).

Det dödliga våldet är så små tal så det blir osäkert statistiskt sett. Trenden är ökande. Men det väsentliga är ju att våldsbrotten per capita ökar, hur många som råkar dö av våldet går ju knappast att förutse.

Om man tycker att detta är allvarligt eller inte är en ÅSIKT. Jag tycker det är allvarligt men jag tänker inte diskutera ÅSIKTER med dig.

Att brottsligheten ökar är däremot inte någon åsikt – det är fakta. Och det är också fakta att regeringen vägrar att göra en ny undersökning. Jag tycker det finns skäl att ifrågasätta om det är förenligt med saklighetskravet i grundlagen, se mitt inlägg här:

Dom två senaste undersökningarna från BRÅ om invandrare och brottslighet visar att skillnaderna mellan dom båda forskningsperioderna är nästintill obefintliga. Man har dessutom gjort ca 24 undersökningar sedan 1974 och samtliga har visat att invandrare är överrepresenterade, men att andelen brottsmisstänkta bland invandrare inte har ändrat sig nämnvärt.
Citat från BRÅ-s rapport:
Citat:
Att invandrares överrisk att vara registrerade
för brott legat relativt konstant under lång tid, trots att antalet personer
som själva invandrat eller har föräldrar som är invandrare, gradvis ökat och
det omgivande samhället som möter dem förändrats, är dock något som
konstaterats redan i tidigare studier. I von Hofers, Sarneckis och Thams
studie från 1997 visas således att invandrares överrisk för lagföring hade
varit relativt konstant sedan 1970-talet. Även de finner skäl att lyfta fram
det faktum att utvecklingen varit så stabil, detta trots att skälen för invandringen
förändrats – från arbetskraftsinvandring till anhörig- och flyktinginvandring
– och trots att invandrarna kommer från alltmer avlägsna länder.

Man bör fråga sig, nyttan av en ytterligare undersökning då den med allra största sannolikhet kommer visa exakt samma sak. Jag håller med Sarnecki att det vore betydligt mer intressant att fråga sig VARFÖR en viss andel av invandrare är överrepresenterade, snarare än att bara konstatera ATT dom är överrepresenterade. Det blir ju ett ganska trubbigt verktyg att förhålla sig till, eller hur?

Senaste rapporten från BRÅ visar att mellan 88-93% av SAMTLIGA invandrare inte är misstänkta för brott överhuvudtaget. Går vi in och tittar på specifika brott som tex sexualbrotten totalt sett inom en viss population, så ser vi (Tabell 11, sid 41) att 0,23% av dom barn som är födda i Sverige med en eller båda föräldrarna födda utomlands är misstänkta för sexualbrott och bland helt utrikes födda med utrikes födda föräldrar så är andelen 0,49%. Sexualbrott innefattar alltså all form av sexuella trakasserier. Tittar vi specifikt på våldtäkt så är andelen nere på 0,08% respektive 0,22%. Tittar man på tillgreppsbrott och våldsbrott så är 95% respektive 97% inom dom två populationerna inte misstänkta alls. När det kommer till misshandel så är andelen 2,4% av dom inrikes födda med en eller två utrikes födda föräldrar och 4,1% av utrikes födda med utrikes födda föräldrar.

När det kommer till dödligt våld där din tabell visade att antalet fall varierat kraftigt mellan åren trots en stadigt ökande invandring så ser BRÅs sammanställning ut såhär:

Dödligt våld i faktiska antal:
380 totalt under perioden (1997-2001)
Sverige 257st = 68%
Övriga norden 32st = 9%
Övriga europa 34st = 8%
Mellanöstern/Asien 36st = 9%
Afrika 11st - 3%
Mellan-/Sydamerika 10st - 3%
I tillägg till detta så konstaterar man att utlandsfödda nästan alltid har ihjäl andra utlänningar. Det är väl detta som GW brukar referera till som "saneringsmord". Du tycker inte detta är så viktigt att prata om, men det är det ju eftersom vi diskuterar kopplingen mellan invandring och brottslighet.

Kritikerna till en sån här undersökning har varnat för att vissa personer kommer plocka russinen ur kakan och det är just det som du ägnar dig åt. Du gör ett stort nummer av att en viss grupp invandrare har 5ggr högre risk att begå ett sexualbrott, men "glömmer" samtidigt att redovisa att andelen inom just den populationen som någonsin riskerar att begå ett sexualbrott är mindre än en halv procent. Varför tycker du om att skrämma upp dig själv och andra på detta sätt, när du istället bör fråga dig varför en halv procent av dom utrikes födda begår ett sexualbrott? Om du kan få svar på den frågan, då har du också bättre möjlighet att veta vilka specifika åtgärder som man bör vidta.

Jag har 10ggr mer förtroende för Sarnecki som ägnat merparten av sitt liv till forska om kriminaliteten i Sverige än alarmister från SD. (Varför SD och Karlsson vill göra en ny undersökning när dom redan anser sig veta svaret är ju också en fråga att fundera över. KAN det bero på att dom vill sätta fokus på och på alla sätt och vis försöka koppla ihop invandrare och brott???? ) Att Mattias Karlsson också försöker misstroendeförklara Sarnecki beror helt och hållet på att han inte levererar dom resultat som SD och MK vill ha. Det är djupt oseriöst av MK att spy så mycket galla över Sarnecki som han gör och det är strongt av Sarnecki att inte tappa fattningen totalt i studion. Jag hoppas att vanligt folk inser vilken idiot MK och är och att dom inte lyssnar till hans gastande och hans försök att göra en jävligt stor höna av en pytteliten fjäder. Jag antar att det här är viktigt för mig att poängtera att jag INTE PÅ NÅGOT vis negligerar brotten som invandrare och svenskar begår, men det finns ett allvarligt jävla problem när man generaliserar på detta sätt. Det är djupt ohederligt och jävligt osvenskt.

Hur tycker du för övrigt att Sverige ska fortsätta sin långa tradition av att motverka fördomar och jobba för alla människors lika värde? Genom att till varje pris försöka peka ut en viss grupp av människor som allmänna brottslingar, eller att föra en sansad debatt om hur det faktiskt förhåller sig?
Citera
2017-01-30, 18:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Dom två senaste undersökningarna från BRÅ om invandrare och brottslighet visar att skillnaderna mellan dom båda forskningsperioderna är nästintill obefintliga. Man har dessutom gjort ca 24 undersökningar sedan 1974 och samtliga har visat att invandrare är överrepresenterade, men att andelen brottsmisstänkta bland invandrare inte har ändrat sig nämnvärt.

Man bör fråga sig, nyttan av en ytterligare undersökning då den med allra största sannolikhet kommer visa exakt samma sak. Jag håller med Sarnecki att det vore betydligt mer intressant att fråga sig VARFÖR en viss andel av invandrare är överrepresenterade, snarare än att bara konstatera ATT dom är överrepresenterade. Det blir ju ett ganska trubbigt verktyg att förhålla sig till, eller hur?

Senaste rapporten från BRÅ visar att mellan 88-93% av SAMTLIGA invandrare inte är misstänkta för brott överhuvudtaget. Går vi in och tittar på specifika brott som tex sexualbrotten totalt sett inom en viss population, så ser vi (Tabell 11, sid 41) att 0,23% av dom barn som är födda i Sverige med en eller båda föräldrarna födda utomlands är misstänkta för sexualbrott och bland helt utrikes födda med utrikes födda föräldrar så är andelen 0,49%. Sexualbrott innefattar alltså all form av sexuella trakasserier. Tittar vi specifikt på våldtäkt så är andelen nere på 0,08% respektive 0,22%. Tittar man på tillgreppsbrott och våldsbrott så är 95% respektive 97% inom dom två populationerna inte misstänkta alls. När det kommer till misshandel så är andelen 2,4% av dom inrikes födda med en eller två utrikes födda föräldrar och 4,1% av utrikes födda med utrikes födda föräldrar.

När det kommer till dödligt våld där din tabell visade att antalet fall varierat kraftigt mellan åren trots en stadigt ökande invandring så ser BRÅs sammanställning ut såhär:

Sverige 257st = 68%
Övriga norden 32st = 9%
Övriga europa 34st = 8%
Afrika 11st - 3%
I tillägg till detta så konstaterar man att utlandsfödda nästan alltid har ihjäl andra utlänningar. Det är väl detta som GW brukar referera till som "saneringsmord". Du tycker inte detta är så viktigt att prata om, men det är det ju eftersom vi diskuterar kopplingen mellan invandring och brottslighet.

Kritikerna till en sån här undersökning har varnat för att vissa personer kommer plocka russinen ur kakan och det är just det som du ägnar dig åt. Du gör ett stort nummer av att en viss grupp invandrare har 5ggr högre risk att begå ett sexualbrott, men "glömmer" samtidigt att redovisa att andelen inom just den populationen som någonsin riskerar att begå ett sexualbrott är mindre än en halv procent. Varför tycker du om att skrämma upp dig själv och andra på detta sätt, när du istället bör fråga dig varför en halv procent av dom utrikes födda begår ett sexualbrott? Om du kan få svar på den frågan, då har du också bättre möjlighet att veta vilka specifika åtgärder som man bör vidta.

Jag har 10ggr mer förtroende för Sarnecki som ägnat merparten av sitt liv till forska om kriminaliteten i Sverige än alarmister från SD. (Varför SD och Karlsson vill göra en ny undersökning när dom redan anser sig veta svaret är ju också en fråga att fundera över. KAN det bero på att dom vill sätta fokus på och på alla sätt och vis försöka koppla ihop invandrare och brott???? ) Att Mattias Karlsson också försöker misstroendeförklara Sarnecki beror helt och hållet på att han inte levererar dom resultat som SD och MK vill ha. Det är djupt oseriöst av MK att spy så mycket galla över Sarnecki som han gör och det är strongt av Sarnecki att inte tappa fattningen totalt i studion. Jag hoppas att vanligt folk inser vilken idiot MK och är och att dom inte lyssnar till hans gastande och hans försök att göra en jävligt stor höna av en pytteliten fjäder. Jag antar att det här är viktigt för mig att poängtera att jag INTE PÅ NÅGOT vis negligerar brotten som invandrare och svenskar begår, men det finns ett allvarligt jävla problem när man generaliserar på detta sätt. Det är djupt ohederligt och jävligt osvenskt.

Hur tycker du för övrigt att Sverige ska fortsätta sin långa tradition av att motverka fördomar och jobba för alla människors lika värde? Genom att till varje pris försöka peka ut en viss grupp av människor som allmänna brottslingar, eller att föra en sansad debatt om hur det faktiskt förhåller sig?

Hur ska väljarna kunna utvärdera den förda invandringspolitiken, om invandringspolitikens konsekvenser och kostnader ska döljas för väljarna?
Citera
2017-01-30, 18:43
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
'I von Hofers, Sarneckis och Thams
studie från 1997 visas således att invandrares överrisk för lagföring hade
varit relativt konstant sedan 1970-talet.'

Du åberopar 20 år gammal forskning samtidigt som populationen ändrat sig betänkligt?
Snyggt försök.

Har du något övrigt att anföra som stödjer din slutsats ovan bör det naturligtvis styrkas med konkreta (och relevanta) referenser.

That being said, mitt räkneexempel från igår över våldtäktstalens utveckling sedan 2000 ger vid handen att siffrorna från -96 stämmer sannolikt stämmer hyffast fortfarande - överrepresentationen för MENA vid våldtäkt är, närmast, astronomisk. Så långt är vi överens...

Citat:
Ytterligare undersökning skulle ju kunna visa på just dessa skillnader mellan olika etniciteter som du och Sarnecki efterfrågar.

Den senaste var från?

Ja, just det. 90-talet...
Citat:

Sverige 257st = 68%
Övriga norden 32st = 9%
Övriga europa 34st = 8%
Afrika 11st - 3%

TL;DR - din poäng var vad? Att du ogillar SD och argumenterar om människors lika värde?

Meiji handskades med resten.

Ytterst handlar det om följande:
Har någon frågat den infödda befolkningen om 'allas lika värde' motiverar en kraftigt ökad brottslighet i Sverige?

~25% bara de senaste 17 åren... 80% fler våldtäkter...

Är det värt det? 'Allas lika värde', menar jag.

--
Edit:
http://www.bra.se/bra/brott-och-stat...brott/ntu.html
anger att antalet sexualbrott (som helhet) ökat med 70% under tioårsperioden 2005-2015 (jag fattar inte riktigt hur de räknar - brås rådata indikerar en lägre ökning, diskrepanser kan även märkas mellan NTU och Brås rådata för misshandel, NTU har en mycket lägre siffra 2015 än Brå).

Intressant. NTU menar att bostadsinbrott minskat 2006-2015. Brå rå anger att 2015/2006 är 231/165. Alltså en ökning om 40%...
Senast redigerad av hogerspoket 2017-01-30 kl. 19:41.
Citera
2017-01-30, 23:00
Medlem
Citat:

Men LucianMacAndrew, väldigt mycket i denna tråd handlar ju om rapporten BRÅ 2005:17 och det finns redan flera länkar. Menar du att du inte har läst det som du uttalar dig om?

På vilket sätt kan jag inte läsa statistik?

Vidare upprepar jag min tidigare fråga till dig i mitt inlägg 17/1: Vilken fakta visar att brottsligheten minskar?

Se även mitt svar till dig 24/1. Och mina frågor till dig 25/1 och 27/1.

Det blir rätt meningslöst när du undviker all fakta, låter bli att svara på sakfrågor och bara påstår att jag inte kan läsa statistik utan att förklara vad du menar. Vad vill du uppnå med det?

Se även svaret till dig från hogerspoket idag 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in