Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Kör Kodi på pc nu men det är drygt att sitta vid datorn hela tiden, känner att en box till tvn skulle vara smidigare
ok då blir nog en Android box smidigt, jag får hem 2st av dessa under veckan, kan återkomma hur de funkar då jag ska köra SPMC (Kodi).

http://www.gearbest.com/tv-box-mini-...69.html?wid=21
Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-07 kl. 20:36.
2017-02-07, 19:45
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
ok då blir nog en Android box smidigt, jag får hem 2st av dessa under veckan, kan återkomma hur de funkar då jag ska köra SPMC (Kodi).

Oj! De var billiga! Återkom gärna med en recension
2017-02-07, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Det finns ju ett gäng sidor som tillhandahåller fria m3u och xml listor.
Jag får ofta det att funka men sändningen bryter ibland efter några sekunder.
Har testat både m3u och xml med föreslagna program.

Var hittar jag bäst uppdaterade cmore listor. Jag har allt annat med kanonbild, saknar bara cmore!
PMa gärna

Frågar snällt avd hittar man dessa sidor ?
2017-02-07, 20:20
Medlem
Jag testade SmartIPTV appen i WebOS men det vart lite rörigt med alla kanaler. Då provade jag en annan app som heter "SS IPTV", lade till extern playlist och kunde sedan gå igenom de kanaler jag ville ha som favoriter som i sin tur hamnade i en egen playlist som öppnas automatiskt när appen startas, riktigt bekvämt! Både jag, frugan och kidsen klarar nu av att se IPTV!

Dock ingen EPG, det sög lite faktiskt..
2017-02-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarXx
Tja.
Någon som vet ifall IPTVKING's länk till EPG http://tinyurl.com/iptvkingepg är den som gäller för Kodi?
Får inte till det, hjälp!
Prova http://secure.clientportal.link/epg/guideextra.xml.gz
2017-02-07, 21:58
Medlem
Vad ska man ha nudå?
Iptvking, rapid eller camdserver?
Går det att göra någon omröstning så man kan se vad folk är nöjdast med?

Har förnärvarande Iptv via AliExpress för 50 dollar /år men fungerar sisådär

Mest strul med cmore som blir svart då och då och rätt taskig bildkvalitet i övrigt
2017-02-07, 22:09
Medlem
Attackocopters avatar
Har kört IPTV rätt länge men alltid via smart tv. Har blivit lite mer sugen på en Box som man kan plocka med sig.
Har sett många som rekommenderar olika Android boxar och min fråga är då varför dessa är så populära? Min uppfattning var att det är TVIP-S 410 som var daaaa shit på marknaden nu men jag kanske inte hängt med riktigt
2017-02-07, 22:19
Medlem
Köpte precis camdserver, går det att få EPG på något sätt? Har bara testat SSIPTV appen i tvn
2017-02-07, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Har kört IPTV rätt länge men alltid via smart tv. Har blivit lite mer sugen på en Box som man kan plocka med sig.
Har sett många som rekommenderar olika Android boxar och min fråga är då varför dessa är så populära? Min uppfattning var att det är TVIP-S 410 som var daaaa shit på marknaden nu men jag kanske inte hängt med riktigt

boxen du nämner är en Linux/Android box i grunden med sketen hårdvara o gammalt operativsystem, helt sjukt att de fortfarande erbjuds...

denna är betydligt modernare samt mycket bättre SoC

Senast redigerad av SIKERIM 2017-02-07 kl. 22:26.
2017-02-07, 22:55
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
boxen du nämner är en Linux/Android box i grunden med sketen hårdvara o gammalt operativsystem, helt sjukt att de fortfarande erbjuds...

denna är betydligt modernare samt mycket bättre SoC

Tack för svar!

Haha vafan på vissa iptv leverantörer låter det som att tvip-s 410 är den senaste fräsaren på marknaden.

Boxen du länkade, går kanalbyten snabbt, epg på kanaler samt behaglig gränssnitt? Får fan gonorre av kodi liknande gränssnitt.

Bokmärker länken jag fick av dig.
Blir kanske en liten onsdagsshopping imorgon.

Edit: Tar boxen m3u fil/länk?
Senast redigerad av Attackocopter 2017-02-07 kl. 22:59.
2017-02-07, 23:10
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Haha vafan på vissa iptv leverantörer låter det som att tvip-s 410 är den senaste fräsaren på marknaden.

Boxen du länkade, går kanalbyten snabbt, epg på kanaler samt behaglig gränssnitt? Får fan gonorre av kodi liknande gränssnitt.

Bokmärker länken jag fick av dig.
Blir kanske en liten onsdagsshopping imorgon.

Edit: Tar boxen m3u fil/länk?

alltså det är som sagt en Android box så du kan ställa in den hur du vill då du har Google Play och kan ladda ner appar, jag rekommenderar SPMC appen om man ska använda fjärrkontroll, till min Android telefon kör jag IPTV Extreme Pro tex.

jag får hem 2st sådana på torsdag och ska ställa in de till vänner, om du vill avvakta så kan jag återkomma om hur de funkar men bör inte vara några problem, finns ju självklart boxar med bättre hårdvara men om man enbart ska köra IPTV så ska dessa räcka. den tar m3u filer.

epg osv har inte med boxen o göra, det är något man själv behöver ställa in men verkar som om det inte finns något som funkar ordentligt, annars kan man ju använda sig av tv.nu/tvmatchen appar
2017-02-07, 23:12
Medlem
Poddes avatar
Citat:

Jag kör mag256 och rapid. Fungerar hur bra som helst, EPG fungerar också nu.

Nu ska det också gå att fixa m3u list fast man kör mag så man är inte låst till boxen. Har själv inte testat än dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in