2017-04-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kar--i--Gnaget
Om en stream börjar spelas i slow motion efter 5-10 min, är det streamen, boxen eller Kodi som bör beskyllas? Ljudet fungerar normalt.

Edit* Startade om boxen och nu har det flytit sen dess (30 min).
Kan ju egentligen vara vad som helst. Vilken kanal var det? Vilken typ av hårdvara var det?
2017-04-02, 21:19
Medlem
Kar--i--Gnagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Kan ju egentligen vara vad som helst. Vilken kanal var det? Vilken typ av hårdvara var det?

Har en Android box, såg på Cmore sport HD. Bekymret försvann helt då jag startade om boxen dock.

Boxen: Mini M8S II 4K Smart TV Box.
2017-04-03, 07:33
Medlem
Vill bara säga att den där "boyette" på rapid verkligen har din service.
Hörde av mig till honom lördag kväll, 15 min senare hade jag ett 24h-test igång på boxen. Verkligen supersnabb service.
80€ vill han ha för ett år.

Jag köpte förresten min mag 254 på ebay för 700 kr.
Bra pris tycker jag om det är nån annan som letar box.
Senast redigerad av hstd74 2017-04-03 kl. 07:36.
2017-04-03, 14:09
Medlem
Jag har forskat lite i det här med laglighet och förstår att det är lagligt att streama IPTV från källorna och det då är de som sänder som gör det olagliga.

Jag funderar på att bli återförsäljare från någon av de tjänster som finns och undrar hur det ser ut med lagligheten i detta.
2017-04-03, 14:29
Medlem
Subtv , verkar vare en ny stream från dom dom säljer IUDTV på aliexpress , har norska , danska och svenska

http://www.leadcool.net/subtv/

https://www.aliexpress.com/item/MAG-...9166f502&tpp=1
2017-04-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z-Trobe
Jag har forskat lite i det här med laglighet och förstår att det är lagligt att streama IPTV från källorna och det då är de som sänder som gör det olagliga.

Jag funderar på att bli återförsäljare från någon av de tjänster som finns och undrar hur det ser ut med lagligheten i detta.

Som jag förstår det så gör slutanvändaren inget olagligt. De som sänder, gör ju detta ifrån ett ställe där det inte olagligt antar jag. Men säljarna gör kanske något olagligt. Säljarna och de som sänder gör ju detta för ekonomiskvinning skull. Se på thepiratebay. Jag vet inte hur det ligger till för slutanvändaren när det gäller cardsharing? Borde ju vara eller bli samma lagstiftning som där.
2017-04-03, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z-Trobe

Tror det är olagligt och sälja. I Norge är det. Vi användarna gör ingen olagligt för vi delar inte med oss. men som försäljare är det 99.999% olagligt.
2017-04-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v051166
Jag har skaffat en Android box, 'H96 PRO Android 6.0 Amlogic S912'.
Främsta anledningen var att köra IPTV via Kodi och detta verkar funka bra (jag har Camdserver) samt att köra Kodi-Exodus.
Men jag tänkte även det skulle bli ett stort plus att i samma box köra apparna Cmore, ViaPlay, HBO och SVTPlay.
Det är inga problem att installera dem, men upplösning är bedrövlig.
YouTube fanns förinstallerad i boxen och kör man den appen är upplösningen bra.
(Även Netflix finns förinstallerad, så jag misstänker att även den upplösningen är bra)

Någon som vet varför det är så dålig upplösning, om det finns något man kan göra ?
Eller är det bara till att vänta till dessa bolag skapat en särskild app som är tänkt för Android boxar ?

Som det är nu får jag bättre bild om jag kör Chromecast via surfplattan (eller kopplar in laptopen via HDMI till TV:n).

Ingen som har några kommentarer angående den dåliga upplösningen ?!?
2017-04-03, 17:00
Medlem
Citat:
kolla inställningar för boxen och i apparna
Senast redigerad av dickinson 2017-04-03 kl. 17:05.
2017-04-03, 17:59
Medlem
Citat:

Har själv en likadan Box och inget problem med upplösning, har du kollat settings-visning-screen resolution?
2017-04-03, 19:01
Medlem
Citat:

Finns det några filmer på Exodus som inte är typ filmande på bio med videokamera?
Man får ju upp en jävla massa alternativ på filmen, och har testat typ 1-3 men alla samma skitlvalité.
Förvisso har jag endast testat "most popular" och "in theaters"
2017-04-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SEoHOER
Förvisso har jag endast testat "most popular" och "in theaters"

Prova nån annan film från typ 2016 eller 2015. Annars gå in under inställningar i appen, där ska du välja typ 1080 har jag för mig som högsta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in