Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-05, 22:21
Medlem
lugna ner digs avatar
Förkastligt att en läkare kallar dig utvecklingsstörd. Har sett otroligt mycket remisser med antingen helt irrelevant information eller rent av felaktig information, skrivna av läkare, ofta äldre män.
Uppdatera gärna om du får det ändrat!

Citat:
Ursprungligen postat av noriegga
hmm okay så det är grammatiskt rätt eller vad man nu kallar det men

det betyder ändå inte att det är inte lättare att lässa saker i en genomlöpande text

istället för mellan slag och paragrafering

så ja du har rätt men det är en quality of life sak att skriva med mellanslag

så det blir lättare o läsa än o skriva så här: hejjaghetterjonasarviddsonochkommerifrånmalmöochha rävenarbetatsomsvetsaresamtkonditör

ser du det? väldigt svårt o läsa... om du förstår vad jag menar... eller vad du tycker du själv?

så man ska alltid bryta ord separata ord för att det blir betydligt lättare att avskilja

och läsa istället för ett löpande band så att säga...

förlåt att jag överdrev men det är ju så när amygdalan är underutvecklad eller störd på något sätt o vis...
Inget problem att läsa den användarens text för mig. Du själv skriver sämre än en 10-åring. Du har inget flöde i din text. Att du har mage att påpeka fel med någon annans text är skamligt.
Citera
2017-04-05, 23:17
Medlem
BenHornes avatar
Tänker att de inte har så stor koll på psykiatriska åkommer på vårdcentralen; sorgligt nog. Uselt att de slänger sig med medicinska begrepp som inte är korrekta dock, borde inte få pågå. Speciellt inte när det kan tänkas bidra till stigmatisering.
Citera
2017-04-05, 23:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v333
Hur kan du se din psykiatriska journal från psykiatrin ? Loggade in och hittade ingenting ?

Det är olika om de skriver så man kan se den online.

Men man kan alltid begära få ut sin journal, om inte informationen i den anses "skadlig" för en själv.
Citera
2017-04-06, 00:19
Medlem
okej, så psykologen får inte kränka dig i sin journal, men du tycker att du ska bygga kärnvapen osv? de e ju du som åkte fast och blev rikskändis eftersom att du hade beställt hem typ 500 brandvarnare så du kunde utvinna uranium eller vafan de va, för o bygga något slags kärnkraftverk hemma i ditt kök.
Citera
2017-04-06, 01:21
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
okej, så psykologen får inte kränka dig i sin journal, men du tycker att du ska bygga kärnvapen osv? de e ju du som åkte fast och blev rikskändis eftersom att du hade beställt hem typ 500 brandvarnare så du kunde utvinna uranium eller vafan de va, för o bygga något slags kärnkraftverk hemma i ditt kök.
Jo.
Men TS som, jag läste, typ byggde nästan en nuclear reactor hemma i köket (underbar tråd i sig själv ) och är inte retardado.

De borde ge honom hedersutmärkelse + stämpla in certified Professor in Nuclear Physics, i journalen + ge TS stadens/ortens nyckel av själva borgmästaren.

De klagar på att ingen gör något, sen när han gjorde detta med livet som insats (radioaktiva) så sätter de stämpel;
"Típico retardado", i pappret.

Ingen anständighet.
Citera
2017-04-06, 14:03
Tack för era svar!

Ska ta kontakt o be de rätta felen. Om det nu skulle vara så att jag är utvecklingsstörd, mer än Asperger, så tror jag det skulle stå i min psykjournal först o främst, o den stämmer som sagt korrekt. Jag vet inte om husläkaren på vårdcentralen kan läsa min psykjournal?

Det där med brandvarnarna o radioaktivitet är typiskt Asperger, man blir superintresserad av något som gemene man inte bryr sig om. Jag har en del aspergerkompisar, jag är bl.a. med i Autism- och Asperger-föreningen. En memorerar alla registreringsskyltar han ser o en annan kan hur många decimaler i pi som helst.

Sen till er som inte kan läsa sin alla sina journaler, jag tror att systemet inte är klart i alla landsting. Finns nog mer info om det på Mina Vårdkontakter.
Citera
2017-04-06, 14:25
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Lingstrom
Välkommen till verkligheten. Varför skulle läkaren skriva bra om dig när han antagligen ser dig som en lägre stående människa?

Bo Siewers (http://www.unt.se/nyheter/tingsratte...ng-938480.aspx) skrev:

"Ung stor muskelbyggande man försöker manipulera sig till tabletter i missbrukssyfte men vi kan inte gå med på det. Han har klara missbrukstendenser och visar tydliga anti-sociala tecken"

... om mig, när jag inte alls missbrukade utan hade sömnproblem! När jag läste detta blev jag rosenrasande men det fanns ju inget att göra.

Jürgen Linder (googla) skrev:

"Ung man med odör av fekaliekaraktär" när jag var deprimerad och mådde oerhört dåligt.

Wtf?

Jag skrattade rakt ut när jag läste det sista. Fint sätt att skriva i din journal att du luktar bajs
Citera
2017-04-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Men de skriver nedsättande i journalen! Jag har Asperger, samt en del andra psykiatriska diagnoser, o när jag läser journalen, så står det; "bor på gruppboende". Var fan har de fått det ifrån? Jag har aldrig bott på ett gruppboende. Jag bor i en egen lägenhet.

Men så läser jag sen; "Utvecklingsstörd ung man söker för utslag i ansiktet".

Är det någon mer som har blivit kränkt på det sättet? Eller hittat direkt felaktiga saker i journalerna?
Om jag var du skulle jag ringa upp och boka telefontid med läkaren som skrivit felaktigheterna. De har möjlighet att gå in och rätta till det- om de har lust. Alternativt att spärra journalen från andra vårdgivare. Risken finns att alla kommer tro du är utvecklingstörd och bemöta dig så om du inte spärrar journalen.
Citera
2017-04-06, 15:08
Citat:
Ursprungligen postat av tydligsynonym
Om jag var du skulle jag ringa upp och boka telefontid med läkaren som skrivit felaktigheterna. De har möjlighet att gå in och rätta till det- om de har lust. Alternativt att spärra journalen från andra vårdgivare. Risken finns att alla kommer tro du är utvecklingstörd och bemöta dig så om du inte spärrar journalen.
Ja, tack. Jag ska göra det.

Tog en print, censurerat ovidkommande, men så här det ut:
http://i.imgur.com/qWKZDT6.jpg

Kan i.a.f. säga att den är antecknad av en läkare.
Citera
2017-04-06, 15:18
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ja, tack. Jag ska göra det.

Tog en print, censurerat ovidkommande, men så här det ut:
http://i.imgur.com/qWKZDT6.jpg

Kan i.a.f. säga att den är antecknad av en läkare.
Nja.
Vad är det för efterbliven doktor?

Kan ju inte få anteckningar "Retarded..." för besök för klåda i fejset.

Well. Jag hade inte gått till den doktorn igen, blir väl anteckning "Brain dead..." om man går till den där för besök om migrän.
Citera
2017-04-06, 16:39
Kan dela en bild till:

http://i.imgur.com/yC5CiSf.jpg

Får man överhuvudtaget sitta o dricka sig full på ett gruppboende? Det borde inte gå ihop...
Citera
2017-04-06, 17:55
Medlem
Har med reagerat med skratt och fasa över journalanteckningar. Främst AT-läkare som verkar vilja navelskåda, ställa sjuka antaganden efter fem minuters samtal, saknar förmåga att anteckna korrekt och drar upp irrelevanta saker i tid och otid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in