Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-24, 21:32
Medlem
Grodfrityrs avatar
Dagens avsnitt av Ingrid & Conrad handlade bl.a. om Avpixlats avpublicering, Ann Heberlein och Jan Sjunnesson.

https://soundcloud.com/ingridochconr...-ann-heberlein
Citera
2017-04-24, 21:52
Bannlyst
Ingrid pratade en liten del om de i kvllens Motgift, som br ligga uppe om ngon timme. Hon tyckte inte att Sjunne var en hyvens kuf iaf. Trkigt nog ville hon inte svartmla honom mer n hon gjorde. Det borde alla gra.
Citera
2017-04-24, 21:56
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag tycker att det kan vara problematiskt att kritisera vldigt mnga minoriteter (det r per automatik "synd" om minoriteter och den det r "synd" om kritiserar man ej) men inte fan tror jag att tex romer styr den hr skutan fr det.
Jmfrelsen r inte relevant eftersom romer inte ger och kontrollerar betydande (majoriteten?) delar av svensk media, och har inte i ledande och inflytelserika positioner arbetat fr att sverige ska bli mngkulturellt de senaste 40 ren. Du behver bara lsa p lite om hur det ligger till.

Visst r det lite knsligt att ifrgastta zigenare/romer eftersom de frskt kopiera judarnas status och ven frskt etablera begreppet "antiziganism" inspirerat av "antisemitism". Men det r inte alls lika knsligt att diskutera som judar. Du kan exempelvis fundera p vilken reaktion det blivit om polisen gjort ett juderegister.

Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Voltaire var fransman och citat blir inte tuffare av att man verstter dem till engelska. Fr vrigt om citat skulle stmma skulle det vara barn med downs syndrom (fr inte en jvel vgar kritisera en downare) som r de sanna hrskarna i Sverige.
Down syndrom anses fult att kritisera, men det r inte alls p samma skala som att kritisera judar.

Fr att illustrera med ett exempel om romer eller downs syndrom hade varit lika tabubelagt att diskutera som judar:

Rent hypotetiskt, om ett antal med downs syndrom gde och kontrollerade en betydande (strsta delen) massmedia, satt i inflytelserika positioner och arbetade fr att infra ett mer handikappsberikat sverige de senaste 40 ren genom kraftigt kad import av handikappade, och ngon vgar skriva ngot om detta dr man dessutom namnger ett par av dem och anger att de har downs syndrome, och detta leder till att frfattaren beskylls fr att vara besatt av hat mot personer med downs syndrome, och krnikan redigeras genom att ta bort referenser till downs synddrome men resten str kvar, och ett antal ursktande artiklar skrivs om saken som frnekar att downs syndrome ifrgasatts eller kritiserats trots att det inte har ifrgasatts eller kritiserats.
Och att personer som inte alls har med saken att gra knner sig tvungna att skriva insndare om saken och ppet "ta avstnd" frn att ngon nmnt att det rkar finns ngra personer med downs syndrome p inflytelserika positioner.
Fr att sedan radera den redan beskurna skrivelsen som nd redan r filtrerad p aktuell information om personer med downs syndrome.

Kom grna med exempel dr ngon ppekat att diskussioner om downs syndrom gett motsvarande reaktioner.
Citera
2017-04-24, 22:17
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davospartiet
Allt finns nd kvar hos olika webarkiv i dagens vrld

http://archive.is/caj1T
Ja att redigera eller radera fr ofta nd bara en Streisandeffekt och mer uppmrksamhet, bortsett frn att det ven avsljar vad de hller p med och i detta fallet bekrftar exakt det man vill dlja.

Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Ingrid pratade en liten del om de i kvllens Motgift, som br ligga uppe om ngon timme. Hon tyckte inte att Sjunne var en hyvens kuf iaf. Trkigt nog ville hon inte svartmla honom mer n hon gjorde. Det borde alla gra.
Jag tycker inte man ska svartmla. Det r bttre att upplysa om den oerhrda press som ligger bakom beteendet. Man kan tycka att de som inte vill bli av med sina jobb eller vill bli utsatta fr hxjakter r fega, men mnga vljer personlig verlevnad av ren sjlvbevarelsedrift ven om de vet att det i ett strre sammanhang skadar fler vrre.

Som jag skrev tidigare har jag full frstelse fr att Sjunnesson inte vgar ifrgastta eller ens diskutera ngot som har med judiskt inflytande att gra, eftersom han i s fall inte skulle f ngon mjlighet alls att diskutera ngonting som har invandring att gra, inte ens ngot med politik och samhlle veruvudtaget ngonstans om han gjorde vgade diskutera judefrgan eller underlt att underkasta sig ppet och ta avstnd frn alla som ngon gng anvnt ordet jude p annat n freskrivet stt. Mjligtvis kunde han f uttala sig p ngon ren nazistsite men ingen annanstans, och oavsett vilket skulle han f enorma problem med det mesta i sitt liv.

Samtidigt tycker jag Sjunneson gr fr lngt nr han lgger s stor energi p att obligatoriskt "ta stllning" genom att till och med hitta p saker som Rolf Malm inte skrev i sin krnika. Men det r vl priset han mste betala fr att tillhra oppositionen utan att tillhra den kontrollerade oppositionen. Nr man lser det han skriver verkar han frvnad ver hur han behandlas av den kontrollerade oppositionen genom refuserade avstndstagande artiklar mm.
Citera
2017-04-24, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Ja att redigera eller radera fr ofta nd bara en Streisandeffekt och mer uppmrksamhet, bortsett frn att det ven avsljar vad de hller p med och i detta fallet bekrftar exakt det man vill dlja.

Jag tycker inte man ska svartmla. Det r bttre att upplysa om den oerhrda press som ligger bakom beteendet. Man kan tycka att de som inte vill bli av med sina jobb eller vill bli utsatta fr hxjakter r fega, men mnga vljer personlig verlevnad av ren sjlvbevarelsedrift ven om de vet att det i ett strre sammanhang skadar fler vrre.

Som jag skrev tidigare har jag full frstelse fr att Sjunnesson inte vgar ifrgastta eller ens diskutera ngot som har med judiskt inflytande att gra, eftersom han i s fall inte skulle f ngon mjlighet alls att diskutera ngonting som har invandring att gra, inte ens ngot med politik och samhlle veruvudtaget ngonstans om han gjorde vgade diskutera judefrgan eller underlt att underkasta sig ppet och ta avstnd frn alla som ngon gng anvnt ordet jude p annat n freskrivet stt. Mjligtvis kunde han f uttala sig p ngon ren nazistsite men ingen annanstans, och oavsett vilket skulle han f enorma problem med det mesta i sitt liv.

Samtidigt tycker jag Sjunneson gr fr lngt nr han lgger s stor energi p att obligatoriskt "ta stllning" genom att till och med hitta p saker som Rolf Malm inte skrev i sin krnika. Men det r vl priset han mste betala fr att tillhra oppositionen utan att tillhra den kontrollerade oppositionen. Nr man lser det han skriver verkar han frvnad ver hur han behandlas av den kontrollerade oppositionen genom refuserade avstndstagande artiklar mm.

Sjunne r en liberal, judecuck. Det r bara s. Det fr han st fr.
Citera
2017-04-24, 22:57
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Avpixlats ansv utgivare Mats Dagerlind frsvarade frst Rolf Malms krnika men har nu beslutat att avpublicera den idag sndag:

http://avpixlat.info/2017/04/22/inge...m-pa-avpixlat/

http://avpixlat.info/2017/04/23/reda...-avpubliceras/

Jag kritiserade Avpixlat i fredags med std i SKMA, Dan Korn och Ronie Berggrens kritik. Dessutom skrev jag om Ingrid Carlqvists antisemitiska och allt mer hgerextrema utflykter.

https://sjunne.com/2017/04/21/avstan...rid-carlqvist/
Jag r ledsen Sjunneson, men jag kan inte undg att se vissa likheter mellan nivn i detta agerande och Rashid Musas kommentar till MSB's kartlggning av muslimska brdraskapet i sverige:
Citat:
Det r absurt att en svensk myndighet sprider rasistiska och islamofobiska konspirationsteorier
https://twitter.com/mgh_se/status/838393093703548929

Speciellt om man ser p omfattningen av kartlggningen av muslimer i MSB's rapport jmfrt med Rolf Malms krnika.

Tnk om Rolf Malm gjort en lika omfattande kartlggning av judiskt inflytande i sverige?
Citera
2017-04-25, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Jaha.
Citera
2017-04-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Jag lste ditt lnkade inlgg "Avstndstagande..." och jag fr intrycket att du gr avbn fr ngot du inte sagt och som att du blivit anklagad fr ngot.

Jag frskte hitta ngot med substans vari du anser att Rolf Malms krnika var antisemitisk. Jag hittade inget direkt ppekande om fel utan bara saker som "Vidare skulle svenska judar p 1960-talet vilja slita snder det svenska samhllet" vilket Rolf Malm inte skrivit utan tycks vara din tolkning. Om du inte blivit direkt anklagad fr ngot i samband med Rolf Malms krnika fr jag intrycket att din avbn var en sjlvptagen tvngshandling? Jag hoppas att jag har fel annars r hela din artikel bara en bekrftelse p resultatet av den judiska opinionsbildning Rolf beskrev i sin krnika.
Tack, jag refererar till Dan Korn och Ronie Berggrens kritik. Malms krnika fick mig att publicera det inlgg jag skrev i februari om Ingrid Carlqvist men som refuserades av MSM. Jag skriver i min bloggpost att etablerade medier grna vill klumpa ihop islam- och invandringskritiker med hgerextremister och antisemiter. Nr jag visade p intern kritik var det inte intressant. DN hade dagarna innan skrivit om Ingrids nya kumpan Henrik Palmgren vilken hon hyllade i sitt fredrag. Det kunde DN gjort ngt av i och med att jag hade en frsk rapport frn fredraget, som dessutom sndes ett par dagar senare av I&C.
Men inget av detta bedmdes vara av intresse trots att DN haft Palmgren, Friberg m fl (ven de Ingrids poddeltagare) p frstasidan.

Allt r numera ute till diskussion vilket jag vlkomnar.
Senast redigerad av Siegfrid 2017-04-25 kl. 15:16. Anledning: Fixade citering
Citera
2017-04-25, 10:02
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Tack, jag refererar till Dan Korn och Ronie Berggrens kritik. Malms krnika fick mig att publicera det inlgg jag skrev i februari om Ingrid Carlqvist men som refuserades av MSM. Jag skriver i min bloggpost att etablerade medier grna vill klumpa ihop islam- och invandringskritiker med hgerextremister och antisemiter. Nr jag visade p intern kritik var det inte intressant. DN hade dagarna innan skrivit om Ingrids nya kumpan Henrik Palmgren vilken hon hyllade i sitt fredrag. Det kunde DN gjort ngt av i och med att jag hade en frsk rapport frn fredraget, som dessutom sndes ett par dagar senare av I&C.
Men inget av detta bedmdes vara av intresse trots att DN haft Palmgren, Friberg m fl (ven de Ingrids poddeltagare) p frstasidan.

Allt r numera ute till diskussion vilket jag vlkomnar.
Vilken kritik av Dan Korn och Ronie Berggrens r det du refererar till?

Vad tror du det beror p att DN inte ger dig utrymme att framfra det de sjlva tycker r viktigt att framfra, nr det s tydligt framgr att du tar avstnd frn antisemitism?
Citera
2017-04-25, 11:05
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
.
r det texterna du refererar till i din text "Avstndstagande..." dr Ronnie Berggren menar att det r antisemtism att upplysa om vilka som pverkat mest och vilka som r judar:
Citat:
Med uttryck som judiska invandrare och saker som judiskt gda Bonniertidningen Dagens Nyheter vidare till att ppeka att Hgerpartiets partiledare Gunnar Heckscher var just judisk.
r det s du ser det ocks, att nr man informerar om att ngon r jude d kan det inte tolkas som ngot annat n att de samarbetar och drmed r det antisemitism?

Gller i s fall samma sak att informera om andra personers grupptillhrighet: Jehovas vittnen, Samer, Muslimska brdraskapet, Rdhriga? Att om ngot av andra subjektivt kan tolkas som konspirationsteorier eller hat s tar du automatiskt avstnd frn det utan vidare motivering?

Du brjar din avbn med
Citat:
Han beskrev judar som om de agerade gemensamt, vilket r en konspiratorisk frestllning
Rolf beskrev att David Schwartz drev debatten, att han var jude, och att drebatten frdes frmst i judiskt gda bonniertidningen DN. r detta vad du anser beskriva att de agerar gemensamt, du tycks inte vilja pst att det inte r sant och i s fall undrar jag hur du menar att Rolf skulle beskriva saken?

Att DN stnger ute dig frn debatten tyder mer p konspirationer n ngot av det du hittills frskt frklara om motsatsen.
Citera
2017-04-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej, det var Karl Alfred Strom som myntade uttrycket om vem man fr kritisera.

Hall var det som tolkade Voltaire.

Jag antar att du menar Kevin Alfred Strom?

Hans rttsfall r ocks intressant, tydligen enligt honom sjlv s var han fotointresserad och hade tiotusentals med foton p sin hd, myndigheterna hade tydligen bara hittat om jag minns rtt under 10 stycken som kunde tolkas som lttkldda bilder p mindreriga. Jag mste erknna att jag bara skrapat p ytan nr det gllde hans dom s ta allt med vad jag sger med en nypa salt.

Dessutom s hade ju hans fru en sexuell relation med agenten som utredde fallet. Vilket luktar rttsrta bara det.
Citera
2017-04-25, 20:17
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maotsepungen
... lttkldda bilder p mindreriga....
Rkade du posta i fel trd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto