Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-24, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BackOnCrack
Avpixlat, precis som Politiskt inkorrekt, har alltid varit prosionistiskt.

P avpixlat kan man tala illa om alla folkgrupper men dock aldrig judar.

Har judar en pverkan ver opinionen i Sverige?

Den judiska befolkningen i Sverige utgr ca. 20.000 personer. En motsvarande grupp p 20.000 personer r Sveriges samiska befolkning.

Skillnaden mellan samer och judar r att judar innehar stort garskap ver de flesta svenska MSM genom bland annat Bonnier och Hjrne (Kaplan). En mycket stort antal journalister r av judisk brd.

"To determine the true rulers of any society, all you must do is ask yourself this question: Who is it that I am not permitted to criticize"

Ett lysande exempel r vl att testa folks reaktioner genom tv olika fraser:

"Jvla samer" kontra "jvla judar"

Lovar det blir vldigt olika reaktioner. Den ene kommer om man ha otur leda till tal.
Citera
2017-04-24, 12:43
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Ett lysande exempel r vl att testa folks reaktioner genom tv olika fraser:

"Jvla samer" kontra "jvla judar"

Lovar det blir vldigt olika reaktioner. Den ene kommer om man ha otur leda till tal.

Jag har alltid undrat varfr alla baktikrringar som talar om intersektionalitet inte talar om judars privilegier.
Citera
2017-04-24, 13:39
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
P avpixlat kan man tala illa om alla folkgrupper men dock aldrig judar.

"To determine the true rulers of any society, all you must do is ask yourself this question: Who is it that I am not permitted to criticize"

Det r var jag ganska snabbt upptckte med Politiskt inkorrekt/avpixlat ocks, och jag tnkte ocks p det citatet.

Citat:
Jag har alltid undrat varfr alla baktikrringar som talar om intersektionalitet inte talar om judars privilegier.
Kan det ha ngot att gra med att batikkrringarna kanske r judarnas nyttiga idioter?

Som om det inte redan var pinsamt nog, har idag Avpixlat en artikel "Frbud mot kritik av journalister?" nr de nyss varit vldigt tydliga med att frgan "Frbud mot kritik av judar?" r i fokus p just avpixlat.

Det frsta de skriver r
Citat:
Nu r det dags igen fr mediemaktens alla lttkrnkta offerkoftor inom journalistskret fr en ny samlad attack mot det fria ordet och all form av kritik som nr den riktas mot journalister gr under samlingsbeteckningen hat och hot
Vilket stmmer precis in om man bara ndrar mlgruppen:
Citat:
Nu r det dags igen fr mediemaktens alla lttkrnkta judar inom journalistskret fr en ny samlad attack mot det fria ordet och all form av kritik som nr den riktas mot judar gr under samlingsbeteckningen hat och hot
.
Citera
2017-04-24, 13:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Jag tycker att det kan vara problematiskt att kritisera vldigt mnga minoriteter (det r per automatik "synd" om minoriteter och den det r "synd" om kritiserar man ej) men inte fan tror jag att tex romer styr den hr skutan fr det.
Citera
2017-04-24, 13:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Avpixlats ansv utgivare Mats Dagerlind frsvarade frst Rolf Malms krnika men har nu beslutat att avpublicera den idag sndag:

http://avpixlat.info/2017/04/22/inge...m-pa-avpixlat/

http://avpixlat.info/2017/04/23/reda...-avpubliceras/

Jag kritiserade Avpixlat i fredags med std i SKMA, Dan Korn och Ronie Berggrens kritik. Dessutom skrev jag om Ingrid Carlqvists antisemitiska och allt mer hgerextrema utflykter.

https://sjunne.com/2017/04/21/avstan...rid-carlqvist/

Jag har alltid tyckt att det r pinsamt nr de som blir kallade rasister, antisemiter, nazister, fascister osv sjlva slnger sig med dessa anklagelser till andra, tex SD till SDU. Vad i RM krnika var osant?

Jag har tidigare hrt pstende om att bde avpixlat och SD r kontrollerad opposition. Varfr i hela fridens namn ska det finnas israeliska flaggor p SD valvaka?! Eftersom avpixlats beslut i den hr Rolf-Malm-frgan indikerar att ni lyder under de* s kommer jag sluta lsa avpixlat, precis som jag slutat lsa svenskan, DN, aftonbladet, expressen, osv.

Vill ni visa att ni r kta s terinfr ni Rolf Malms krnika i sin helhet och drefter gnar ni lite tid och gr igenom det han skriver och gr ordentliga reportage i dessa frgor. Den bubblan hller nmligen p att spricka och antingen r ni med p det tget och har en framtid eller s r ni inte det.

*

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Det r var jag ganska snabbt upptckte med Politiskt inkorrekt/avpixlat ocks, och jag tnkte ocks p det citatet.

Kan det ha ngot att gra med att batikkrringarna kanske r judarnas nyttiga idioter?

Som om det inte redan var pinsamt nog, har idag Avpixlat en artikel "Frbud mot kritik av journalister?" nr de nyss varit vldigt tydliga med att frgan "Frbud mot kritik av judar?" r i fokus p just avpixlat.

Det frsta de skriver r Vilket stmmer precis in om man bara ndrar mlgruppen: .

Det r p oerhrt mnga plan och arenor uppenbart nr man en gng fr alla ftt upp gonen fr det.

r inte batikkrring s.a.s. ursprungligen en kulturmarxist i dess rtta bemrkelse? Mnga av dagens batikkrringar r sannolikt hjrntvttade nyttiga idioter som identifierar sig med en "kulturmarxist" utan att begripa vad det r denne r eller representerar och i mnga fall kanske inte ens knner till att det ens existerar?
Citera
2017-04-24, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har alltid tyckt att det r pinsamt nr de som blir kallade rasister, antisemiter, nazister, fascister osv sjlva slnger sig med dessa anklagelser till andra, tex SD till SDU. Vad i RM krnika var osant?

Jag har tidigare hrt pstende om att bde avpixlat och SD r kontrollerad opposition. Varfr i hela fridens namn ska det finnas israeliska flaggor p SD valvaka?! Eftersom avpixlats beslut i den hr Rolf-Malm-frgan indikerar att ni lyder under de* s kommer jag sluta lsa avpixlat, precis som jag slutat lsa svenskan, DN, aftonbladet, expressen, osv.

Vill ni visa att ni r kta s terinfr ni Rolf Malms krnika i sin helhet och drefter gnar ni lite tid och gr igenom det han skriver och gr ordentliga reportage i dessa frgor. Den bubblan hller nmligen p att spricka och antingen r ni med p det tget och har en framtid eller s r ni inte det.

*

Det r p oerhrt mnga plan och arenor uppenbart nr man en gng fr alla ftt upp gonen fr det.

r inte batikkrring s.a.s. ursprungligen en kulturmarxist i dess rtta bemrkelse? Mnga av dagens batikkrringar r sannolikt hjrntvttade nyttiga idioter som identifierar sig med en "kulturmarxist" utan att begripa vad det r denne r eller representerar och i mnga fall kanske inte ens knner till att det ens existerar?

Sanningen r rasistisk, antigoyisk och antisemitisk. Det r naturen och biologin vi pratar om och inte minst sjlvbevarelsedriften. Sluta stoppa huvudet i sanden.
Citera
2017-04-24, 16:52
Medlem
teasardigs avatar
Citat:

Voltaire var fransman och citat blir inte tuffare av att man verstter dem till engelska. Fr vrigt om citat skulle stmma skulle det vara barn med downs syndrom (fr inte en jvel vgar kritisera en downare) som r de sanna hrskarna i Sverige.
Citera
2017-04-24, 17:25
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Voltaire var fransman och citat blir inte tuffare av att man verstter dem till engelska. Fr vrigt om citat skulle stmma skulle det vara barn med downs syndrom (fr inte en jvel vgar kritisera en downare) som r de sanna hrskarna i Sverige.

Fast citatet r inte Voltaires utan bara ett som tillskrivits honom.

Jag har dock inte sett ngra personer med downs syndrom kontrollera stora delar av svenska mediasfren och drigenom styra opinionen.

Vore s fallet borde de ocks kritiseras.
Citera
2017-04-24, 17:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Fast citatet r inte Voltaires utan bara ett som tillskrivits honom.

Jag har dock inte sett ngra personer med downs syndrom kontrollera stora delar av svenska mediasfren och drigenom styra opinionen.

Vore s fallet borde de ocks kritiseras.

Jag ogillar vad du sger, men jag r beredd att g i dden fr din rttighet att tro att man inte fr kritisera judar.

(Det var Karl-Alfred, en stark snubbe frn USA som gillar nakna barn, som sa det dr om vem man fr kritisera)
Citera
2017-04-24, 17:46
Medlem
BackOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag ogillar vad du sger, men jag r beredd att g i dden fr din rttighet att tro att man inte fr kritisera judar.

(Det var Karl-Alfred, en stark snubbe frn USA som gillar nakna barn, som sa det dr om vem man fr kritisera)

Det var Evelyn Beatrice Hall myntade det uttrycket.

Frvrigt, varfr denna lga niv?
Citera
2017-04-24, 17:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det var Evelyn Beatrice Hall myntade det uttrycket.

Frvrigt, varfr denna lga niv?

Nej, det var Karl Alfred Strom som myntade uttrycket om vem man fr kritisera.

Hall var det som tolkade Voltaire.
Citera
2017-04-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Genom att avpublicera har Mats Dagerlind tydligt bevisat den makt judarna har ver han sjlv.
Allt finns nd kvar hos olika webarkiv i dagens vrld

http://archive.is/caj1T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in