Flashback bygger pepparkakshus!
2017-04-23, 21:09
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ingrid Carlqvist

Jag har tvekat infr att alls bemta Jan Sjunnessons fega phopp p mig. Jag vill p villkors vis inte snka mig ner till hans lga niv. Men ngot mste nd sgas. Jag brjar med att citera Maria Celander som nyligen skrev s hr:

"Ja om ni tycker att det r bra och hedersamt att knivhugga en vn i ryggen s var det hr jttebra. Fundera lite p hedersknyffeln Jan Sjunnessons motiv att skriva den hr texten innan ni stller er upp och gr vgen."

Jag har lnge betraktat Jan Sjunnesson som en vn. Vi har inte tyckt lika om allting (vilket r helt okej med mig), men jag har nd uppfattat det som att vi tillsammans kmpat fr Sveriges framtid. Frsta signalen om att han var p vg t ett mystiskt hll fick jag nr jag blev intervjuad av en journalist frn BuzzFeed. Jag fick d veta att Sjunnesson psttt att han varit med om att grunda Dispatch International, samt att han sagt att jag "blivit marginaliserad och drfr tvingats vnda mig mot mer radikala rrelser". Jag ringde frsts upp honom och frgade vad han menade med detta och fick svaret att han aldrig sagt att han varit med och grundat Dispatch, samt att han "frskt hjlpa mig genom att frklara varfr jag blivit extrem". Jag betackade mig fr hans "hjlp" och frklarade att jag nog klarar att frsvara mig sjlv och att han fullstndigt missuppfattat vad som hnt.

Den stora skillnaden mellan mig och Sjunnesson r att jag r journalist och han inte. Jag letar alltid efter sanningen och lter den styra vad jag gr. Om jag upptcker att en grupp judar var de som genomdrev mngkulturen i Sverige s berttar jag det - oavsett vad typer som Sjunnesson och andra tycker om det. Fr mig r det viktigt att frst vad som hnt Sverige, och jag tnker inte lta ngon komma undan berttigad kritik - oavsett deras etniska bakgrund eller religion.

Sjunnesson r tydligen av en annan sikt. Eller s hller han bara p att "renvaska" sig sjlv infr den riksdagskarrir han tydligen har i sikte. Jag kan inte nog beklaga detta usla och fega beteende frn hans sida. Skicka debattartiklar till SVT med flera dr han tar avstnd frn mig?! Det sved nog att de avbjde publicering.

Dessutom - nr han i dag mejlade mig lnken till sitt blogginlgg hade han lagt till SKMA och Expo i sndlistan ... I say no more.

PS. Sjunnesson och alla andra som vet ngonting om mig verhuvudtaget vet att jag alltid har varit och fortfarande r Israelvn. DS
https://m.facebook.com/ingrid.carlqv...54653902372683
Citera
2017-04-23, 21:34
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
https://m.facebook.com/ingrid.carlqv...54653902372683
r vl inget ovanligt att folk inom nationalistsfren grna positionerar sig sjlva gentemot andra nationalister i hopp om att slippa bli rasist/nazist/fascist-stmplade. Dvs ungefr "X r mycket mer extrem n jag och drfr r jag inte extrem!"
Citera
2017-04-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
r vl inget ovanligt att folk inom nationalistsfren grna positionerar sig sjlva gentemot andra nationalister i hopp om att slippa bli rasist/nazist/fascist-stmplade. Dvs ungefr "X r mycket mer extrem n jag och drfr r jag inte extrem!"

Alla individer r unika. Illusionen; frestllningen, r snarare nr ngon pstr och drar slutsatser p antagandet att man hyllar allt som en annan individ gr och tycker bara fr att man kanske rkar hlla med om 1 eller 2 saker.

Det ska inte behvas avstndstaganden. Det r ngot av det mest fjantigaste och ljligaste som finns. Man r per definition avstndstagande till ALLT som andra individer gr, sger eller tycker fram tills att man sjlv hvdar motsatsen. Och d gller den hvdelsen dr och d, om den sakfrgan i det sammanhanget. Det r en logisk omjlighet att pst att man _kommer att_ hlla med en annan person oavsett vad denne tycker, sger och/eller gr i framtiden, eftersom man kan aldrig frutsga vad en annan individ kommer att tycka, sga eller gra i framtiden.
Citera
2017-04-23, 21:58
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Alla individer r unika. Illusionen; frestllningen, r snarare nr ngon pstr och drar slutsatser p antagandet att man hyllar allt som en annan individ gr och tycker bara fr att man kanske rkar hlla med om 1 eller 2 saker.

Det ska inte behvas avstndstaganden. Det r ngot av det mest fjantigaste och ljligaste som finns. Man r per definition avstndstagande till ALLT som andra individer gr, sger eller tycker fram tills att man sjlv hvdar motsatsen. Och d gller den hvdelsen dr och d, om den sakfrgan i det sammanhanget. Det r en logisk omjlighet att pst att man _kommer att_ hlla med en annan person oavsett vad denne tycker, sger och/eller gr i framtiden, eftersom man kan aldrig frutsga vad en annan individ kommer att tycka, sga eller gra i framtiden.
Det kan du tycka men det r inte s verkligheten fungerar. Se bara p SD, de r alltid frst med att kasta fascist/nazist/rasist-epitet p de som str utanfr SD men som r invandringskritiska. Och jag lovar dig, nr Alternativ Fr Sverige drar igng som parti s kommer SD vara frst med att frska stmpla dem som "neofascister". Till och med SDs Mattias Karlsson kallar Motpol fr "neofascister" trots att han sjlv varit skribent dr!
Citera
2017-04-24, 00:03
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det kan du tycka men det r inte s verkligheten fungerar. Se bara p SD, de r alltid frst med att kasta fascist/nazist/rasist-epitet p de som str utanfr SD men som r invandringskritiska. Och jag lovar dig, nr Alternativ Fr Sverige drar igng som parti s kommer SD vara frst med att frska stmpla dem som "neofascister". Till och med SDs Mattias Karlsson kallar Motpol fr "neofascister" trots att han sjlv varit skribent dr!
Ja s r det. Och det r frvntat som gruppbeteende efter mnga r under hotet att bli av med jobb, social status och hotet att bli utsatt fr hxjakt. Vilka som ligger bakom hxjakterna kan de flesta rkna ut ven om de inte vgar yppa ett ord om det.

Att hela mnet r oerhrt knsligt framgr ur aktuell hantering:
1. Rolf skriver ngot om Judar som ingen pstr innehller ngra felaktigheter.
2. Antisemitismanklagelserna kommer frn SKMA
3. Sidan redigeras, man tar bort ordet "Jude" men i vrigt pekas grupper ut ungefr som i originalet.
4. En frsta avbn kommer frn M Dagerlind "Ingen antisemitism p Avpixlat", betydligt lngre text n Rolfs.
5. Avbn nummer tv kommer frn J Gustavsson "Till judarnas frsvar", frsta avbnen rckte visst inte
6. Den redigerade krnikan raderas frn Avpixlat

Ingen hr har nnu svarat p min inledande frga om Rolf Malm skrev ngot som var felaktigt eller missvisande i sin krnika, och jag har skummat igenom det som skrivits om krnikan men inte hittat ngon som ppekar ngot faktafel utan bara det varnliga "nnu ett bevis p att antisemitismen", "Antisemitiska konspirationsteorier", mm.

Exakt vad r det egentigen som r s anitsemitiskt med det Rolf skrev frn brjan:
Att moderaternas partiledare Gunnar Heckscher var Jude?
Att Heckscher fresprkade std till minoriteter?
Att DN gs av judar?
Att David Schwarz var Jude och var mycket aktiv inom invandringspolitik och skrev en artikel i judiska DN som fick stor pverkan p samhllsdebatten?
Citera
2017-04-24, 00:21
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Avpixlats ansv utgivare Mats Dagerlind frsvarade frst Rolf Malms krnika men har nu beslutat att avpublicera den idag sndag:

http://avpixlat.info/2017/04/22/inge...m-pa-avpixlat/

http://avpixlat.info/2017/04/23/reda...-avpubliceras/

Jag kritiserade Avpixlat i fredags med std i SKMA, Dan Korn och Ronie Berggrens kritik. Dessutom skrev jag om Ingrid Carlqvists antisemitiska och allt mer hgerextrema utflykter.

https://sjunne.com/2017/04/21/avstan...rid-carlqvist/
Jag lste ditt lnkade inlgg "Avstndstagande..." och jag fr intrycket att du gr avbn fr ngot du inte sagt och som att du blivit anklagad fr ngot.

Jag frskte hitta ngot med substans vari du anser att Rolf Malms krnika var antisemitisk. Jag hittade inget direkt ppekande om fel utan bara saker som "Vidare skulle svenska judar p 1960-talet vilja slita snder det svenska samhllet" vilket Rolf Malm inte skrivit utan tycks vara din tolkning. Om du inte blivit direkt anklagad fr ngot i samband med Rolf Malms krnika fr jag intrycket att din avbn var en sjlvptagen tvngshandling? Jag hoppas att jag har fel annars r hela din artikel bara en bekrftelse p resultatet av den judiska opinionsbildning Rolf beskrev i sin krnika.

Samtidigt har jag full frstelse om du knner mycket stark rdsla fr att bli associerad med antisemitism p det stt som du beskriver i din text.
Citera
2017-04-24, 00:33
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Exakt vad r det egentigen som r s anitsemitiskt med det Rolf skrev frn brjan:

Antisemitiskt vet jag inte. Dremot r det uppenbart att krnikan skuldbelgger judarna fr mngkulturen. Ponera att den hr David Schwartz och Gunnar Heckscher bda varit bgar. Om texten gng p gng hade nmnt hur mnga av mngkulturens fresprkare som var homosexuella, hade inte du d anat att syftet var att pvisa en koppling mellan mngkultur och homosexualitet?

Fr vrigt r det helfestligt hur infekterad "judefrgan" blivit i hgerextrema kretsar. Det var bttre frr i tiden nr judar var lika ovlkomna som araber.
Senast redigerad av teasardig 2017-04-24 kl. 00:35.
Citera
2017-04-24, 05:44
Medlem
Genom att avpublicera har Mats Dagerlind tydligt bevisat den makt judarna har ver han sjlv.
Citera
2017-04-24, 05:55
Medlem
Sanningen r "antisemitisk", antigoyimistisk och rasistisk. Naturliga fenomen som frtrngs av dagens generationer. Nr skall folk sluta stoppa huvudet i sanden.
Citera
2017-04-24, 09:58
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Antisemitiskt vet jag inte. Dremot r det uppenbart att krnikan skuldbelgger judarna fr mngkulturen. Ponera att den hr David Schwartz och Gunnar Heckscher bda varit bgar. Om texten gng p gng hade nmnt hur mnga av mngkulturens fresprkare som var homosexuella, hade inte du d anat att syftet var att pvisa en koppling mellan mngkultur och homosexualitet?

Fr vrigt r det helfestligt hur infekterad "judefrgan" blivit i hgerextrema kretsar. Det var bttre frr i tiden nr judar var lika ovlkomna som araber.

Kopplingen mellan homosexualitet och mngkultur r betydligt svagare n de aktuella judarnas koppling till mngkultur i sverige, kanske till och med en tydligt negativ koppling med tanke p situationen fr homosexuella i s kallat "utsatta omrden" med hg andel invandrade muslimer. En bttre liknelse relaterad till homosexuella i samhllsdebatten vore om det exempelvis fanns ett antal inflytelserika homosexuella som fresprkar pedofili och att man p samma stt skulle hvda att sexuell lggning inte har ngot med saken att gra och drfr inte fr ifrgasttas eftersom det skulle "peka ut homosexuella". Det hade varit samma resonemang som att man inte skulle f nmna att ett antal judar varit pdrivande att infra det mngkulturella samhllet, eftersom judar i sverige i sig samtidigt r en del av mngkulturen bde reellt och symboliskt.

Precis som KarlKaviar skrev bekrftar ven din observation av hur infekterad judefrgan blivit i hgerextrema kretsar, till och med dr har det frnekade inflytandet varit mycket framgngsrikt.
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Genom att avpublicera har Mats Dagerlind tydligt bevisat den makt judarna har ver han sjlv.
Huvudet p spiken!
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Sanningen r "antisemitisk", antigoyimistisk och rasistisk. Naturliga fenomen som frtrngs av dagens generationer. Nr skall folk sluta stoppa huvudet i sanden.
Ser man p det som tas upp i denna trd verkar det finnas starkt std fr det du skriver. Den som inte hller med kan brja med att svara p min inledande frga.
Citera
2017-04-24, 10:22
Medlem
BackOnCracks avatar
Avpixlat, precis som Politiskt inkorrekt, har alltid varit prosionistiskt.

P avpixlat kan man tala illa om alla folkgrupper men dock aldrig judar.

Har judar en pverkan ver opinionen i Sverige?

Den judiska befolkningen i Sverige utgr ca. 20.000 personer. En motsvarande grupp p 20.000 personer r Sveriges samiska befolkning.

Skillnaden mellan samer och judar r att judar innehar stort garskap ver de flesta svenska MSM genom bland annat Bonnier och Hjrne (Kaplan). En mycket stort antal journalister r av judisk brd.

"To determine the true rulers of any society, all you must do is ask yourself this question: Who is it that I am not permitted to criticize"
Senast redigerad av BackOnCrack 2017-04-24 kl. 10:25.
Citera
2017-04-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Ser man p det som tas upp i denna trd verkar det finnas starkt std fr det du skriver. Den som inte hller med kan brja med att svara p min inledande frga.

Visst r det s. Alla normala mnniskovarelser r rasister, oavsett vad de tycker och inbillar sig sjlva efter livslng indoktrinering av fientliga krafter som har makten ver oss.

Man vrnar alltid om sina nrmsta slktingar och folkgrupp frst och frmst och ser till att generna fortstter att leva vidare och gr drmed allt fr att frhindra att rasblanda med "smre" rasfrmlingar som leder till fulare, dummare och degenererade blandvarelser. I vissa fall kan blandning vara bra om varelsen blir bttre p alla stt och viss n de renrasiga. Men idag r detta en omjlighet, d vita gynnas inte av att rasblanda med negroider eller mongoloider.

Judar sjlva vet mycket vl vad rasism och rasmedvetenhet innebr. De r smarta att se till att deras grupp r rasren samtidigt som de propagerar starkt fr andra att blandas upp.

En varelse som r antirasist r en destruktiv sjlvhatande varelse med tydliga psykiska strningar och en frvriden sjlvbild. En sdan varelse r sjlvutdende och brukar ofta inte reproducera sig av frklarliga sjl. En sdan varelse r knslomssigt klen och i riskzonen fr att manipuleras av mktiga konkurrerande rasfrmmande krafter med dolda onda avsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in