Citat:
Ursprungligen postat av
har-du-ens-betyg
#jagärhär är resultatet av näthatet och man kan inte vara diplomatisk med hatare. Gör en politiker något som en mindre grupp människor gillar så ska dennes twitter,facebook instagram whatever inte behöva bli spammat av hatare eftersom denna riksdagspolitiker är vald och representerar sina röstare.
Jodå, man kan visst vara diplomatisk mot en "hatare." Det har #jagärhär bevisat med bravur genom att diplomatiskt undvika att beröra hatfylllda inlägg om de är skrivna av fridlysta hatare, och om måltavlan för hatet varit godkänt. Dessutom har #jagärhär medlemmar som är välkända näthatare.
Men detta vet du ju redan om du läst tråden, eller hur?
En politiker har liksom alla andra möjligheten att antingen själv antingen anmäla eller blockera de användare som inte respekterar reglerna på sociala medier. Om användaren bryter mot lagen kan politikern liksom alla andra polisanmäla. Dessutom har politikern ofta tillgång till tjänstemän som sållar åt denne.
Är politiker någon sorts adel som behöver skyddas från folket eller?
Citat:
#jagärhär försvinner när det politiska näthatet försvunnit. Ni kan börja med att göra karikatyrer av riksdagspolitiker så ser ni skillnaden mellan hat & humor när det kommer till okunnighet.
YES! I stället för att för en gångs skull definiera "näthat" kommer man med en variant - "politiskt näthat." Briljant. Sedan får du gärna dua mig.
Jag tog mig tid och ritade en karikatyr av en riksdagspolitiker, men såg inte "skillnaden mellan hat & humor när det kommer till okunnighet." Kanske för att meningen i sig är obegriplig?
Citat:
Jag ställer mig upp frivilligt och förvarar den politiker (även om denne är från ett parti jag inte gillar) och detta har jag gjort sen jag fyllde 16 och varit aktiv i två 2 år inom politiken och det är när jag läste Voltaire "Jag håller inte med i din åsikt men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka den". Men det gäller åsikter och inte hat.
t.ex.
1(Fakta). Muhammed skaffade körkort med pengar från försäkringskassan när han inte jobbat på 1 år.
2(Djup ingående fakta). Muhammed fick aktivitetsersättning och med dessa pengar skaffade han körkort.
3(en analytisk åsikt baserad på det TT skrev (nr1) och det DN skrev (nr2) utan vidare forskningar.)Blatte islamister skaffar sig körkort på skattebetalarnas pengar och dem har då samma förutsättningar som Drottninggatan terroristen.
4 (etisk korrekt politisk åsikt). Muhammed har inte sökt jobb aktivt på ett helt år och förtjänar inte att få sponsring till körkort även om han diagnostiserades i hög ålder för det betyder nämligen att Muhammed är högfungerande autist, jag vill se en politik där denna åtgärd fixas till i nästa skattedeklaration så att han får betala tillbaka minst 1/3 beroende på Muhammeds nästa lönespecifikation.
Du glömde bekvämt nog ge ett exempel på "hat" i din jämförelse, bara olika åsikter. Vill du försöka igen? Som inspiration vill jag ge dig följande Voltaire-citat: "Den som inte kan hata kan inte heller älska."
Citat:
Inse att fragbite aktivister som sprider hat är inte så olika IS som sprider sin propaganda på liknande sätt.
Kan du dels förklara vad en "fragbite aktivist" är, dels ge något jämförande exempel? Blir litet lättare att "inse" då. För det kan väl inte vara så att du kör med litet klassisk guilt-by-association, hmm?