Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-04, 22:45
Medlem
Det r kaos p avpixlat nu.
John Gustavsson skrev en krnika mycket negativ mot rasister, frintelsefrnekare och liknande.

Citat:
P samma stt s kan inte rasisterna acceptera att de flesta svenskar inte (likt NMR) lngtar efter ett raskrig som skulle bli den slutgiltiga uppgrelsen med de ondskefulla kebabteknikerna. De r visserligen missnjda med invandringspolitiken, men SD:s mjuka linje r mer i svenskarnas stil. Drfr br SD fortstta p inslagen linje och rensa bort de extremistiska ogrsen s att resten av trdgrden kan f vxa.
http://avpixlat.info/2017/05/03/lang...-splittringen/

Massor av anvndare och ven moderatorer rasar:

Citat:
John Gustavsson r patetisk med sina utfall mot Ingrid Carlqvist i Avpixlats spalter. Var en man och ta ett snack direkt med Ingrid i hennes podd, du har blivit inbjuden. Ta med dig Sjunne ocks vettja, om du inte vgar gra det ensam.

Citat:
Personer man tidigare haft stor respekt fr, och trodde att de frsvarade yttrandefriheten, har nu visat sitt rtta ansikte, de vrsta fienderna i den hr kampen r bakom ryggen p dig, och gr inte att lita nr det blser storm.....

Frn moderator:

Citat:
Hej John!

D du, frutom att vara krnikr, ocks r hr i egenskap av kommentator, har jag som moderator synpunkter p det du skriver.

Du skriver att Ingrid Carlqvist r frintelsefrnekare och drfr antisemit (lngre ner i trden) Det r allvarliga anklagelser och personangrepp. Drfr vill jag att du styrker dina pstenden med kllhnvisningar.

Mvh
Vendela

Vad innebr detta?
Ingrid Carlqvist vs John Gustavsson, vem vinner?

Sjlv har jag liten sympati fr frintelsefrnekare. Visst kan de f lov att yttra sig, men de br ej ha samrre med SD. Positivt att ven Avpixlat har en lgstaniv man inte vill sjunka ner under.
Citera
2017-05-04, 23:02
Citat:
Ursprungligen postat av BackOnCrack
P avpixlat kan man tala illa om alla folkgrupper men dock aldrig judar.

Sant. Fast "tala illa" gr de vl inte, snarare belyser Avpixlat problemen med och konsekvenserna av muslimsk massinvandring.

Avpixlat blir dock lika stora hycklare som MSM nr de bannar kritik mot judar som grupp, och samtidigt ondgr sig ver att bli stmplade som islamofober av gammelmedia. D har de facto Avpixlat ocks en grupp som str utanfr all granskning och kritik, vilket gr att tidningen knappast kan, p ett trovrdigt stt, klaga p andra medier.
Citera
2017-05-04, 23:07
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vad innebr detta?

Sjlv har jag liten sympati fr frintelsefrnekare. Visst kan de f lov att yttra sig, men de br ej ha samrre med SD. Positivt att ven Avpixlat har en lgstaniv man inte vill sjunka ner under.

Ptja:
Citat:
Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr Frintelsen. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting,
Citera
2017-05-04, 23:08
John Gustavsson r ett lismande rvhl. Han har i tidigare texter strckt ut handen till SD, och han verkar mycket angelgen om att f komma in i vrmen.

Tnk att Avpixlat var precis som alla andra, nr det vl kom till kritan.
Citera
2017-05-05, 06:42
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Det r kaos p avpixlat nu.
John Gustavsson skrev en krnika mycket negativ mot rasister, frintelsefrnekare och liknande.
r det ngon mer som noterat att varken Rolf Malm eller Sjunnesson ftt komma till tals p Avpixlat p ett tag?

Det r med automatik den som inte stller upp p en inbudan till debatt som frlorar debatten. Sannolikt vinner Carlqvist med dessa frutsttningar. Gustavsson frblir frlorare s lnge han inte styrker sina specifika pstenden och anklagelser mot Carlqvist
Citera
2017-05-05, 06:44
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Ptja:
Kllkritik = Frintelsefrnekelse
Ska efter information = Antisemitism

Men bara nr det handlar om judar
Citera
2017-05-05, 06:45
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Ronie Berggrens senaste podd kanske intresserar http://usapol.blogspot.com/2017/05/p...-ansikten.html
Du ltsas fortfarande som att du inte frstr Sjunne.

Podden startar med prat om "distinktionslst hat mot judar" och "frintelsefrnekelse".

Det jag ifrgastter r vad i Rolf Malms krnika som r antisemitism eller hat mot judar, s lnge du inte ger ett sakligt svar p det utan bara hller p att lnkar till andra som inte heller ger sakliga svar p den frgan kommer vi inte vidare. Och s lnge vi inte kan komma vidare med den enkla saken frblir ditt avstndstagande och dina antisemit-anklagelser ett monument som styrker just det judiska inflytandet ver sveriges invandringspolitik och det som Rolf Malm skrev i sin krnika.

Lyssnar man bara lite p det du sger om helt andra saker framgr att du sannolikt r p en intellektuell niv lngt ver IQ 100, men fr att inte frst problemet jag tar upp hr krvs en IQ under 70 alternativt att du knner dig hotad eller r betalad. Av den anledningen finns goda skl att lyssna mer p skallrarna i skvallertrden n att lyssna p ditt prat om antisemitism i Rolf Malms krnika. Jag hoppas att det finns intresse hos dig att frbttra den situationen, gr du inte det blir ditt stllningstagande bara nnu tydligare.

Lite lngre in i podden (21:00-22:20) tar de upp begreppet Reductio ad Hitlerum (fast de kommer inte ihg vad det kallas): den som frst sger Hitler i en diskussion har frlorat diskussionen.

Frstr du att du p samma stt frlorade denna diskussion p samma stt genom ditt snarlika Reductio ad Antisemitum?
Citera
2017-05-05, 10:40
Medlem
Hmm ja jag kommer ju rsta SD detta valet, men jag hoppas det blir enda gngen jag behver rsta samma sak som anti-semiter...
Jag hller helt med Gustavsson om att ifrgastta bevisen fr frintelsen r att jmfra med frintelsefrnekelse. Men det verkar som att mnga SD-supporters inte gr det, och det r ingen grupp jag vill ha samrre med. Jag tycker att vi som upplysta mnniskor borde kommit ifrn tnket att "allt r en judisk konspiration". Om Avpixlat tar stllning mot detta tar de stllning fr ngot vettigt. Som Gustavsson sger s kommer inte partiet bli lidande av att man distanserar sig frn frintelse-"ifrgasttare".
"Jag frnekar inte frintelsen, jag bara ifrgastter bevisen fr den".

Visst kan man diskutera frgan men det r ju rtt ltt att hitta "bevisen". S den som sger att de ifrgastter bevisen r anti-semiter eftersom bevisen r rtt uppenbara. Det r inte som med mngkultur, dr man kan ha olika sikter, eller invandringens kostnader, dr etablissemanget stndigt ignorerar experter.

Att "ifrgastta bevisen" r samma som de gr som frnekar evolutionen... "show me the evidence" ... https://www.youtube.com/watch?v=14jEhdqa5Z4. Oavsett vad som visas fr dem s njer de sig inte med det.

Att "ifrgastta frintelsen" r en skiljelinje som skiljer vettiga mnniskor frn hatare, p samma stt som de som frnekar klimathotet visar att de inte r kapabla till rationellt tnkande, de som frnekar evolutionen frstr sig inte p vetenskap, och de som tror att 9/11 r ett bestllningsjobb visar att de inte frstr sig p samhllet.
Citera
2017-05-05, 11:12
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Hmm ja jag kommer ju rsta SD detta valet, men jag hoppas det blir enda gngen jag behver rsta samma sak som anti-semiter...
Jag hller helt med Gustavsson om att ifrgastta bevisen fr frintelsen r att jmfra med frintelsefrnekelse. Men det verkar som att mnga SD-supporters inte gr det, och det r ingen grupp jag vill ha samrre med. Jag tycker att vi som upplysta mnniskor borde kommit ifrn tnket att "allt r en judisk konspiration". Om Avpixlat tar stllning mot detta tar de stllning fr ngot vettigt. Som Gustavsson sger s kommer inte partiet bli lidande av att man distanserar sig frn frintelse-"ifrgasttare".
"Jag frnekar inte frintelsen, jag bara ifrgastter bevisen fr den".

Visst kan man diskutera frgan men det r ju rtt ltt att hitta "bevisen". S den som sger att de ifrgastter bevisen r anti-semiter eftersom bevisen r rtt uppenbara. Det r inte som med mngkultur, dr man kan ha olika sikter, eller invandringens kostnader, dr etablissemanget stndigt ignorerar experter.

Att "ifrgastta bevisen" r samma som de gr som frnekar evolutionen... "show me the evidence" ... https://www.youtube.com/watch?v=14jEhdqa5Z4. Oavsett vad som visas fr dem s njer de sig inte med det.

Att "ifrgastta frintelsen" r en skiljelinje som skiljer vettiga mnniskor frn hatare, p samma stt som de som frnekar klimathotet visar att de inte r kapabla till rationellt tnkande, de som frnekar evolutionen frstr sig inte p vetenskap, och de som tror att 9/11 r ett bestllningsjobb visar att de inte frstr sig p samhllet.
Du uttrycker dig vldigt svepande, frsk grna vara lite mer specifik.
Du har en pong ven om den r irrelevant hr.

Vem hr har frnekat vad av frintelsen?

Frnekade Rolf Malm frintelsen i sin krnika?

Har frintelsen blivit en religion fr dig ocks, och var gr grnsen fr vad som fr ifrgasttas?

Exempvis, r det frintelsefrnekelse att frga om nazisterna verkligen gjorde lampskrmar av judarnas skinn?

Du skrev "den som sger att de ifrgastter bevisen r anti-semiter eftersom bevisen r rtt uppenbara"

r ven wikipedia i s fall frintelsefrnekande och antisemitisk?
Citera
2017-05-05, 11:27
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Kllkritik = Frintelsefrnekelse
Ska efter information = Antisemitism

Men bara nr det handlar om judar

Inte d:
  • "Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr evolutionsteorin. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting" - evolutionsfrnekelse
  • "Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr vxthuseffekten. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting" - vxthuseffektsfrnekelse
  • "Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr den heliocentriska vrldsbilden. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting" - frnekelse av den heliocentriska vrldsbilden
  • ...
Citera
2017-05-05, 11:51
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Inte d:
  • "Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr evolutionsteorin. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting" - evolutionsfrnekelse
  • "Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr vxthuseffekten. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting" - vxthuseffektsfrnekelse
  • "Jag uppmanar alla att g igenom bevisen fr den heliocentriska vrldsbilden. De flesta r vertygade om att det finns tonvis med bevis, men nr man gr igenom det blir det inte alls s tydligt lngre. Kolla alltid allting" - frnekelse av den heliocentriska vrldsbilden
  • ...
Dina exempel r s ospecifika att de inte kan ses om ett verkligt ifrgasttande.
Att ngon anser att bevis behver kontrolleras innebr inte att bevisen frnekas.

Om det dr exemplet r den starkaste orsaken till att beskylla Carqvist fr att vara frintelsefrnekare sger det mer om den som kommer med beskyllningen n om Carlqvist.
Citera
2017-05-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Du uttrycker dig vldigt svepande, frsk grna vara lite mer specifik.
Du har en pong ven om den r irrelevant hr.

Vem hr har frnekat vad av frintelsen?

Frnekade Rolf Malm frintelsen i sin krnika?

Har frintelsen blivit en religion fr dig ocks, och var gr grnsen fr vad som fr ifrgasttas?

Exempvis, r det frintelsefrnekelse att frga om nazisterna verkligen gjorde lampskrmar av judarnas skinn?

Du skrev "den som sger att de ifrgastter bevisen r anti-semiter eftersom bevisen r rtt uppenbara"

r ven wikipedia i s fall frintelsefrnekande och antisemitisk?

Att ifrgastta om lampskrmar gjordes av judars hud r inte att ifrgastta frintelsen.

Att diskutera antalet ddade judar r inte heller att ifrgastta frintelsen.

Vad jag undrar r uttrycket "ifrgastta/underska/granska bevisen fr frintelsen". Vad syftar det p? Vi som kan skilja fantasi frn verklighet frstr skillnaden.

Nr Carlqvist sger att "alla br underska bevisen fr frintelsen" (eller ngot liknande), vad r det fr bevis vi ska underska, och vilka kllor ska vi leta i? Problemet r att ska man brja "granska kritiskt" (eller enligt Carlqvist, "ppet") s kommer man snart in p att man mste betrakta alla etablerade historiker som lgnare och konspiratrer och man plockar bara ut det som bekrftar ens sikter. Ungefr som du gr nr du lnkar till en wikipediaartikel som ppekar att det troligen inte gjordes lampskrmar av judehudar. Nehej, men hur skulle det motbevisa frintelsen? Vart tog alla miljoner judar i Polen vgen? Eller fanns det inte miljoner judar i Polen, r det ocks bara ett phitt som det saknas bevis fr? Alla vars slktingar frsvann, flyttade de ner till Israel i smyg p ngot stt?

Allt som frnekare kan gra r att peka p att "siffran 6 miljoner r vanligt bland judar" eller andra icke-argument. Jag sg en kommentator p avpixlat skriva detta ocks. Ja kanske det, antalet dda kan ju diskuteras. Nr jag var liten sa man tta miljoner dda judar, numer sger man sex miljoner. Andra sger att det kan ha varit upp emot 11 miljoner. (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust)

Har du ngra andra argument fr vad man ska granska kritiskt? Jag granskar grna kritiskt men jag tnker inte g in i de mrka grnder dr frintelsefrnekarna r, de som ifrgastter alla etablerade historiker, alla verlevare, historiska bevis, Auschwitz, osv. Det mste vara jobbigt att leva i en vrld dr man frnekar precis allt och alla, och det r inte en vrldsbild jag vill gna min tid t...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in