Citat:
När jag skrev trådens titel visste jag inte vad SKMA var. Ser du på de två första orden i trådens titel sammantaget med den illa dolda judiskheten i SKMA som är än mer uppenbar än för avpixlat trots att avpixlat öppet marknadsför Israel som nation. Man behöver inte vara direkt konspiratorisk för att betrakta avpixlat som i praktiken en utväxt av SKMA eftersom det framgår tydligt att de har samma bakomliggande syften, som i sin kritik mot avpixlat enbart ägnar sig åt kontrollerad opposition på samma sätt som avpixlat själva.
Själva ifrågasättandet av den bizarra invandringspolitiken är ju i sig bra av avpixlat, men det förtas helt av att deras egentliga agenda är den motsatta även om det tar tid att genomskåda och studera mer på djupet vad de faktiskt håller på med.
Själva ifrågasättandet av den bizarra invandringspolitiken är ju i sig bra av avpixlat, men det förtas helt av att deras egentliga agenda är den motsatta även om det tar tid att genomskåda och studera mer på djupet vad de faktiskt håller på med.
Din vinkel är helt valid.. det är en passande logisk teori.. men Jag får som bekant inte riktigt den att gå ihop med det händelseförlopp vi sett på det stora hela genom tiden - jag har även presenterat en lite annan vinkel som jag med viss rätt kan kalla "den judeokristna vinkeln" (vs "den judiska vinkeln"). Du har t ex själv anmärkt på att vi saknar viktiga faktabitar som t ex vilket inflytande Kent Ekeroth möjligen har haft på Avpixlat och eventuellt än har idag (utöver det rent ekonomiska som vi har viss kännedom om). Det slår mig också att innan Kent Ekeroth hamnade i fylle-gräl nu sist så var hans popularitet inte på topp inne på Avpixlat... den är på sin botten nu efter detta. Har förmodligen något med den sk "järnrörsskandalen" att göra att han aldrig blev riktigt bra omtyckt efter det där. Ändå är han definitivt en av dom som Jag sett som gått fram mest aggressivt mot 7-klövern (något han också fått kritik för på Avpixlat). Nog för att vissa är fullt kapabla till att spela ett dubbelspel eller t om leva ett dubbel-liv men detta är värt att ha med i tankarna i det större sammanhanget. Jag personligen har faktiskt tyckt om hans stil i riksdagen väldigt mycket. Dock.. jag utesluter som sagt inte att personer, speciellt politiker (som en hel del gånger har tydliga narcissistiska drag när man möter dom IRL.. om det då inte redan syns lång väg till rutan s a s), utan samvete kan leva ytterst bisarra dubbel-liv. Du får gärna komma med input ang just Kent Ekeroths liv... indikationer eller t om bevis på att han skulle föra sig med MINST två agendor samtidigt. Jag har i det förflutna läst lite om han och hans brors relation med Israel t ex MEN det var nu länge sedan och detaljer har försvunnit både från mitt minne och det digitala. Jag täcker in rejält stora informationsområden på en och samma gång så jag misstänker att Du sitter inne med mer konkret och aktuell information just i detta fall.
Citat:
Det kan låta hårt men du kanske bara blivit utnyttjad som nyttig idiot på samma sätt som övriga på avpixlat, som kanske är mer ekonomiskt beroende eller som är mer benägna att böja sig för grupptryck och hotet om antisemitstämpeln. Avpixlat är ändå på väg ned i djupet så byt gärna till att skriva för någon annan där man inte pixlar och mörkar grundläggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.
Jag ser din poäng du gör och hade du varit någon som inte befunnit sig på en viss logisk nivå så hade jag gått till effektivt motangrepp här (dvs.. du uttrycker dig också på ett sätt som jag respekterar). Så.. jag säger så här.. jag känner mig absolut INTE utnyttjad utav Avpixlat. En del utav deras agenda har jag också kritiserat helt öppet vid några tillfällen ("Skit i vem som egentligen ÄR muslim" s a s och t ex... för det spelar ju ingen roll på Avpixlat för MÅNGA där. ALLA invandrare är ju per automatik muslimer så länge inte motsatsen bevisas för "Avpixlat-juryn" - och det är fan i mig skrivet i digital sten där). Denna inställning är ju DIREKT kontraproduktiv OM du menar allvar med att skapa ett effektivt motstånd mot islam (eller mot VISSA förpestande kulturer som kan komma ifrån många olika enskilda länder - det finns ju skäl till varför Mellanöstern är jäkligt splittrat trots islams generella dominans). Att dessutom se en bunt BITTRA personer sitta och ha åsikter om kvinnor liknande det man hittar i t ex Afghanistan är enligt min åsikt varken speciellt svenskt eller... trovärdigt/seriöst. Jag har även anmärkt på detta öppet. Antisemit och nazist-stämpeln som jag fick utav John Gustavsson ser jag nästan på som ett skämt pga lite samma tragikomiska inställning till "effektivt motstånd". OM jag dock råkar springa på honom IRL så kommer jag fråga honom artigt varför han inte bett mig om ursäkt och om han är villig att göra det när/om han får reda på vem jag är. Jag tar mig inte fram i livet med nävarna så han kan ju vara lugn på det sättet.
På det stora hela så har jag på Avpixlat fått fram exakt det jag ville få fram.. MIN åsikt.
Citat:
Avpixlat är ändå på väg ned i djupet så byt gärna till att skriva för någon annan där man inte pixlar och mörkar grundläggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.
Jag överväger detta starkt med tanke på sista tidens händelser och även vissas input i denna tråden.