Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-24, 10:08
Medlem
Sperssons avatar
.
Avpixlat beskylls ofta fr att endast publicera invandrares brottslighet.
Men r Aftonbladet annorlunda?
Jag har lst Aftonbladet varje dag de senaste ren och rubrikerna handlar till 90% om invandrad brottslighet.

Varfr anklagas aldrig Aftonbladet fr detta?
Citera
2017-07-24, 22:55
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Avpixlat beskylls ofta fr att endast publicera invandrares brottslighet.
Men r Aftonbladet annorlunda?
Jag har lst Aftonbladet varje dag de senaste ren och rubrikerna handlar till 90% om invandrad brottslighet.

Varfr anklagas aldrig Aftonbladet fr detta?
Fr att det vldigt sllan framgr tydligt eller illustreras tydligt att det r invandrare som begtt brotten, till skillnad frn nr det r svenskar?

Tvrtom blljuger aftonbladet (och vriga MSM) ofta och pstr att det r svenskar nr det r utlndska negrer:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20251296.ab
https://www.nyatider.nu/gruppvaldtakt-pa-finlandsfarja/

Bra att avpixlat avpixlar aftonbladets lgner, men uppseendevckande att samma avpixlat pixlar sanningen om de som ligger bakom invandringspolitiken och drmed relaterad brottslighet. (se trdstarten)
Citera
2017-07-25, 00:04
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
S vilken plikt skulle vi nordbor, eller avpixlat, ha infr judar eller massinvandring baserat p bibeln?

Jag syftade p kristna generellt som sagt. Jag citerar d fljande ang judeokristna:

http://www.faithfulwordbaptist.org/i...nts_11_20.html

Citat:
Now people will tell you today, Oh, the Jews are our friends. The Jews are our allies, we are Judeo-Christian, Israel is a great ally. But hold on a second, what does the Bible say? The Bible says in verse 28, As concerning the gospel, they are enemies for your sakes. So if I said today, well the Jews are my enemies... people would freak out today! But isnt that what the Bible Just said in Romans 11:28? But listen to the rest of the verse. It says But as touching the election, they are beloved for the Fathers sakes. Now what does it mean to be beloved? Just take the be off the beginning, it means to be loved! Thats what beloved means; it means to be loved. So, are the Jews today, are the children of Israel today loved? Are they beloved? Yes they are, of course.

Now, I love the Jews today. I love the children of Israel today. God loves the children, they are beloved of God. But wait a minute. Does that make them Gods people? No it doesnt. Does that mean they are not our enemies? No it doesnt. See the Bible is real clear here. They are enemies of the Gospel of Jesus Christ. Thats far from being Gods people, or a holy nation, or Gods chosen people. No, he said they are enemies of the gospel of Jesus Christ. But, they are beloved for the Fathers sake. So here is my attitude toward the Jews today. I love them, but I consider them enemies of the Gospel. I love them, but theyre an enemy. You say well that doesnt make any sense! Well doesnt the Bible say love your enemies? Jesus said love your enemies. He says the Jews are enemies of the gospel but we should still love them, we shouldnt hate Jews, but we shouldnt lie and say that they are Gods chosen people when they are not.

Support ("allt i allo skyldighet") till Israel genom judeokristna och "Scofields referens-bibel":

http://www.faithfulwordbaptist.org/i...ents_1_10.html

Citat:
He said I will bless them that bless thee and curse him that curseth thee, and in thee shall all families of the earth be blessed. Now what a lot of people will say is that well, when the Bible says that in all nations.... In Abraham, all nations of the earth will be blessed, thats because if they help Israel, they will be blessed. So all nations can be blessed by being pro-Israel, and by helping Israel militarily and financially. We can all be blessed. Now this comes from a note in the Scofield reference Bible under Genesis 12, that says yep, all nations will be blessed if they just support Israel. But listen to what Galatians chapter 3 says about that verse.

In Galatians chapter 3, verse 8, the Bible reads And the scripture, forseeing that God would justify the heathen through faith, preached the Gospel unto Abraham saying in thee shall all nations be blessed. So then they which be of FAITH are blessed with faithful Abraham. So according to Galatians chapter 3, the reason all nations of the earth are going to be blessed through Abraham, is through the Gospel of Jesus Christ. And that by believing in Jesus Christ, we are blessed with faithful Abraham. He said in verse number 7, Know ye therefore, that they which are of faith, the same are the children of Abraham. Now look, Im of faith. I believe in Jesus Christ. Therefore according to the Bible, Im of the children of Abraham. If you believe in Jesus Christ, youre a child of Abraham. And when God said unto Abraham in thee shall all nations of the earth be blessed, He is referring to the fact that people of all nations will believe on Jesus Christ, who is the seed of Abraham. And so through Abraham and his seed Jesus, the whole world could be blessed, because anyone who believes in Jesus Christ will be blessed.

https://en.wikipedia.org/wiki/Scofield_Reference_Bible

"C.I. Scofield Exposed (Cyrus Scofield Reference Bible)"

https://www.youtube.com/watch?v=87b2JTl9lqA

Nu kan ju alla bibeltolkare och vriga tysta kristna komma hit och brja kolla p detta och... se ver allt detta. Jag sjlv r ju nmligen inte troende, jag r inte bibeltolkare.. jag r inte ens sker p att ovanstende material "hller mttet".. men jag har d tminstone angett kllor och citat fr vidare bedmning, tolkning och diskussion.

Detta (tillsammans med andra av mina poster) br d ocks svara p frgan du stller och som bekant varit uppe tidigare.. det tog en hyfsat lng tid att hitta dessa bokmrken i min ngot lnga osorterade lista annars hade jag bidragit med detta lngt tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Och nu har John "Till judarnas frsvar" Gustavsson citerat judarnas bibel gamla testamentet.
http://avpixlat.info/2017/07/23/kris...ndring-del-23/
Judarna och Israels egen instllning till flyktingar kan man betrakta genom att lsa om palestinska flyktingars de eller hur mnga flyende afrikanegrer Israel sjlva slpper in och ger PUT. Eller ls 5 mos 20 kap.

S vilken plikt skulle vi nordbor, eller avpixlat, ha infr judar eller massinvandring baserat p bibeln?
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-07-25 kl. 00:06.
Citera
2017-07-26, 07:53
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Jag syftade p kristna generellt som sagt. Jag citerar d fljande ang judeokristna:

http://www.faithfulwordbaptist.org/i...nts_11_20.html

Support ("allt i allo skyldighet") till Israel genom judeokristna och "Scofields referens-bibel":

http://www.faithfulwordbaptist.org/i...ents_1_10.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Scofield_Reference_Bible

"C.I. Scofield Exposed (Cyrus Scofield Reference Bible)"

https://www.youtube.com/watch?v=87b2JTl9lqA

Nu kan ju alla bibeltolkare och vriga tysta kristna komma hit och brja kolla p detta och... se ver allt detta. Jag sjlv r ju nmligen inte troende, jag r inte bibeltolkare.. jag r inte ens sker p att ovanstende material "hller mttet".. men jag har d tminstone angett kllor och citat fr vidare bedmning, tolkning och diskussion.

Detta (tillsammans med andra av mina poster) br d ocks svara p frgan du stller och som bekant varit uppe tidigare.. det tog en hyfsat lng tid att hitta dessa bokmrken i min ngot lnga osorterade lista annars hade jag bidragit med detta lngt tidigare.
Citaten r frn en amerikansk pastor som tolkar Scofieldbibeln som skrevs av judeinansierade Cyrus Scofield som i sin tur tolkade bibeln som ursprungligen skrevs av judar.

Som framkommer i videon hade Cyrus Scofield alkoholproblem, hamnade i fngelse fr bedrgeri, stld och frfalskning, och skrev sedan en egen tolkning 1907 av bibeln.

De judeokristna (Judeo-Christian) var frn brjan judar som konverterat och, inte direkt frvnande, krvde frpliktelser mot judarna och israel. En ganska extrem sekt som ven anser att gud ddar den som syndar (ger en hel del utpressarmakt t prsterna) och att universum skapades fr 6000 r sedan.

Det rcker ju med bara tramset i gamla testamentet och allt annat nnu mer motsgelsefullt i alla frgreningar och skumma sekter runtom i vrlden som utgr frn judendomen.
Se bara p 5 Mos 20 Kap hur judarna ska dda alla som inte r judar "med svrdsegg", och att den skriften nd ingr i de ickejudiska kristnas "heliga skrift" bibeln.

Hade judarna blivit lurade och maipulerade under lika lng tid hade de haft med Mein Kampf frst i sin egen heliga skrift utan att frst problemet.

Det ligger frsts ngot i det du skriver eftersom USA pverkar svenska folket en hel del genom Hollywood och diverse globala och lokala mediemonopol, infiltrerande och gande.

I viss grad r uppenbart att Avpixlat tminstone pverkats p samma stt som vrig mainstream media, ven de f media som inte direkt gs av judar. Ekeroths medverkan i finansieringen av avpixlat r intressant, det vore intressant att f reda p mer vad som sker bakom kulisserna p den site som pstr sig fr att vilja bertta sanningen om svensk invandringspolitik.

Allt ovan ger bara mer std t Malms krnika, som avpixlat sjlva pixlade och sedan raderade helt frn avpixlat.
Citera
2017-07-26, 12:41
Medlem
FarbrorBerits avatar
Varfr ens debattera Avpixlat? De r en fredetting. Visst, de hade en roll frr men nu r de versprungna av Fria Tider och Pettersons, etc. Avpixlat r likt Nyheter Idag, d.v.s. Nyheter Ibland.
Citera
2017-07-27, 15:43
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag filar lite p nsta strre post hr och ska bara kommentera som absolut hastigast nr jag nu r inloggad hr!

Tack fr din feedback!

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Citaten r frn en amerikansk pastor som tolkar Scofieldbibeln som skrevs av judeinansierade Cyrus Scofield som i sin tur tolkade bibeln som ursprungligen skrevs av judar.

Som framkommer i videon hade Cyrus Scofield alkoholproblem, hamnade i fngelse fr bedrgeri, stld och frfalskning, och skrev sedan en egen tolkning 1907 av bibeln.

De judeokristna (Judeo-Christian) var frn brjan judar som konverterat och, inte direkt frvnande, krvde frpliktelser mot judarna och israel. En ganska extrem sekt som ven anser att gud ddar den som syndar (ger en hel del utpressarmakt t prsterna) och att universum skapades fr 6000 r sedan.

Det rcker ju med bara tramset i gamla testamentet och allt annat nnu mer motsgelsefullt i alla frgreningar och skumma sekter runtom i vrlden som utgr frn judendomen.
Se bara p 5 Mos 20 Kap hur judarna ska dda alla som inte r judar "med svrdsegg", och att den skriften nd ingr i de ickejudiska kristnas "heliga skrift" bibeln.

Hade judarna blivit lurade och maipulerade under lika lng tid hade de haft med Mein Kampf frst i sin egen heliga skrift utan att frst problemet.

Det ligger frsts ngot i det du skriver eftersom USA pverkar svenska folket en hel del genom Hollywood och diverse globala och lokala mediemonopol, infiltrerande och gande.

I viss grad r uppenbart att Avpixlat tminstone pverkats p samma stt som vrig mainstream media, ven de f media som inte direkt gs av judar. Ekeroths medverkan i finansieringen av avpixlat r intressant, det vore intressant att f reda p mer vad som sker bakom kulisserna p den site som pstr sig fr att vilja bertta sanningen om svensk invandringspolitik.

Allt ovan ger bara mer std t Malms krnika, som avpixlat sjlva pixlade och sedan raderade helt frn avpixlat.
Citera
2017-08-08, 17:28
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag r faktiskt ledsen att behva skriva detta. Jag lever mnga gnger p hoppet men det r faktiskt sllan som jag blir shr upprrd.

Jag r s jvla trtt p... folks feghet.
Nyligen i en insndaren utav SD-medlemmen Henrik Fridlund (bra insndare i ren sak - man kan alltid hoppas att han str fr den ocks) s upptcker jag att Jag tydligen r den enda som ville/vgade nmna att det enda reella hotet som Avpixlat och yttrandefriheten i alternativmedia (som Jag vet om) har utsatts fr kom frn SKMA (sen kan jag alltid spekulera i att ngon etnisk svensk sosse var inblandad p ngot hrn). Fr det var ju inte ISLAM som i detta fallet kom med sabeln i hgsta hugg och krvde att yttrandefriheten skulle avskaffas OCH lyckades med det! Men vad hittar man i trdjveln om inte just en avledande post om just ISLAM (om inte postaren r vldigt listig):

http://avpixlat.info/2017/08/07/inge...ttrandefrihet/

Citat:
Enligt islam, s fr man inte ens frga om saker och ting. Allt uppfattas som kritik! Jag skulle tnka mig att det r den ljliga attityden som spritt ut sig, eftersom folk blivit s otroligt lttkrnkta och verknsliga.

Det FINNS ett gigantiskt problem med islam men Avpixlat r till stora delar, s som Jag ser p det, fullstndigt ofrmgna att p ngot konstruktivt stt p djupet analysera och ta itu med det problemet. Och det kanske r just DR som jag reagerar som mest. Bristen p djup. vertydligheten utav en agenda som man i och fr sig inte hycklar mycket med (ANTI-islam - PRO-Israel/sionism - PRO-USA... dr vi kan ha vra delade meningar om VAR detta hrstamma frn egentligen - det har varit en konstruktiv diskussion hr inne om detta).

Rolf Malm har i ngon utav sina senaste krnikor helt rtt nmnt det fula phoppet frn SKMA men jag upplever att han i princip ftt noll std p den fronten frn folket inne p Avpixlat. Det lr knappast vara ltt att sitta ensam som offentlig person och frska f upprttelse nr "atmosfren" s a s r p det stt den r p Avpixlat.

Jag har inte bestmt mig n men risken freligger att jag avslutar mitt skrivande p Avpixlat pga ovan nmnda anledningar dr d "Pixla-Malm-gate" var droppen som fick bgaren att rinna ver fr mig
Citera
2017-08-09, 00:51
Medlem
Aurvandil207s avatar
Hoppsan hej! Dr grvde nog Avpixlat klart sin egen grav (dom kanske borde lst Mitt senaste inlgg hr fre publiceringen utav denna haveri-artikel som jag personligen misstnker r skriven utav "nazist-jgaren" John Gustavsson):
Citat:
Nazistisk grupp protesterade mot strejkande ensamkommande

http://avpixlat.info/2017/08/08/nazi...ensamkommande/

Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-09 kl. 00:54.
Citera
2017-08-09, 00:57
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Hoppsan hej! Dr grvde nog Avpixlat klart sin egen grav (dom kanske borde lst Mitt senaste inlgg hr fre publiceringen utav denna haveri-artikel som jag personligen misstnker r skriven utav "nazist-jgaren" John Gustavsson):

http://avpixlat.info/2017/08/08/nazi...ensamkommande/

Jag tror du ska lgga skulden p Roger Sahlstrm. Han r gammal extremkommunist och anklagar var och varannan fr att vara nazist. Vilket tyder p att han faktiskt inte r speciellt nationalistiskt sinnad.

I vilket fall som helst sjlvml av Avpixlat att publicera en sdan artikel med den rubriksttningen. De grver sin egen grav och lyckas ocks med konststycket att knuffa dom sjlva i gropen.
Citera
2017-08-09, 01:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag r faktiskt ledsen att behva skriva detta. Jag lever mnga gnger p hoppet men det r faktiskt sllan som jag blir shr upprrd.

Jag r s jvla trtt p... folks feghet.
Nyligen i en insndaren utav SD-medlemmen Henrik Fridlund (bra insndare i ren sak - man kan alltid hoppas att han str fr den ocks) s upptcker jag att Jag tydligen r den enda som ville/vgade nmna att det enda reella hotet som Avpixlat och yttrandefriheten i alternativmedia (som Jag vet om) har utsatts fr kom frn SKMA (sen kan jag alltid spekulera i att ngon etnisk svensk sosse var inblandad p ngot hrn). Fr det var ju inte ISLAM som i detta fallet kom med sabeln i hgsta hugg och krvde att yttrandefriheten skulle avskaffas OCH lyckades med det! Men vad hittar man i trdjveln om inte just en avledande post om just ISLAM (om inte postaren r vldigt listig):

http://avpixlat.info/2017/08/07/inge...ttrandefrihet/

Det FINNS ett gigantiskt problem med islam men Avpixlat r till stora delar, s som Jag ser p det, fullstndigt ofrmgna att p ngot konstruktivt stt p djupet analysera och ta itu med det problemet. Och det kanske r just DR som jag reagerar som mest. Bristen p djup. vertydligheten utav en agenda som man i och fr sig inte hycklar mycket med (ANTI-islam - PRO-Israel/sionism - PRO-USA... dr vi kan ha vra delade meningar om VAR detta hrstamma frn egentligen - det har varit en konstruktiv diskussion hr inne om detta).

Rolf Malm har i ngon utav sina senaste krnikor helt rtt nmnt det fula phoppet frn SKMA men jag upplever att han i princip ftt noll std p den fronten frn folket inne p Avpixlat. Det lr knappast vara ltt att sitta ensam som offentlig person och frska f upprttelse nr "atmosfren" s a s r p det stt den r p Avpixlat.

Jag har inte bestmt mig n men risken freligger att jag avslutar mitt skrivande p Avpixlat pga ovan nmnda anledningar dr d "Pixla-Malm-gate" var droppen som fick bgaren att rinna ver fr mig

Jag har inte beskt Avpixlat sedan april, nr Malms text frst reviderades och sedan plockades bort. Jag frsvann vid revideringen.

Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tror du ska lgga skulden p Roger Sahlstrm. Han r gammal extremkommunist och anklagar var och varannan fr att vara nazist. Vilket tyder p att han faktiskt inte r speciellt nationalistiskt sinnad.

I vilket fall som helst sjlvml av Avpixlat att publicera en sdan artikel med den rubriksttningen. De grver sin egen grav och lyckas ocks med konststycket att knuffa dom sjlva i gropen.

Detta r frsta av planerade tio. Varje r ca en timme lng. Hittills r sex slppta.
https://www.youtube.com/watch?v=6Ye_M69ao3E

Det r material som detta som behver basuneras ut till den breda allmnheten. Filmer, dokument, avtal, allianser, frklaringar p historiska skeenden som lett till dagens situation. Malm ppnade locket och Avpixlat ... pixlade och censurerade och gjorde sig i samma stund helt meningslsa i framtiden. Frtroendet kommer de aldrig terf, s de kan lika grna lgga ner.
Citera
2017-08-09, 19:37
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Jag r s jvla trtt p... folks feghet. Nyligen i en insndaren utav SD-medlemmen Henrik Fridlund (bra insndare i ren sak - man kan alltid hoppas att han str fr den ocks) s upptcker jag att Jag tydligen r den enda som ville/vgade nmna att det enda reella hotet som Avpixlat och yttrandefriheten i alternativmedia (som Jag vet om) har utsatts fr kom frn SKMA

Rolf Malm har i ngon utav sina senaste krnikor helt rtt nmnt det fula phoppet frn SKMA men jag upplever att han i princip ftt noll std p den fronten frn folket inne p Avpixlat.
Nr jag skrev trdens titel visste jag inte vad SKMA var. Ser du p de tv frsta orden i trdens titel sammantaget med den illa dolda judiskheten i SKMA som r n mer uppenbar n fr avpixlat trots att avpixlat ppet marknadsfr Israel som nation. Man behver inte vara direkt konspiratorisk fr att betrakta avpixlat som i praktiken en utvxt av SKMA eftersom det framgr tydligt att de har samma bakomliggande syften, som i sin kritik mot avpixlat enbart gnar sig t kontrollerad opposition p samma stt som avpixlat sjlva.
Citat:
Sjlva ifrgasttandet av den bizarra invandringspolitiken r ju i sig bra av avpixlat, men det frtas helt av att deras egentliga agenda r den motsatta ven om det tar tid att genomskda och studera mer p djupet vad de faktiskt hller p med.

Det kan lta hrt men du kanske bara blivit utnyttjad som nyttig idiot p samma stt som vriga p avpixlat, som kanske r mer ekonomiskt beroende eller som r mer bengna att bja sig fr grupptryck och hotet om antisemitstmpeln. Avpixlat r nd p vg ned i djupet s byt grna till att skriva fr ngon annan dr man inte pixlar och mrkar grundlggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.
Citera
2017-08-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
terigen bevisas den lilla ljusskygga folkgruppens makt ver samhllet. Israelkramaren John Gustavsson beskriver det sjlv i sin frsvarskrnika.

http://avpixlat.info/2017/04/22/till-judarnas-forsvar/

Att cirka 20 000 ur denna folkgrupp i princip nrsom kan ga en medial och politisk debatt r ganska talande. Det r inte direkt som att Sveriges 180 000 sportskyttar har srskilt mycket att sga till om nr det kommer till lagstiftning eller regelverk, trots att de r 9x fler.

Den eller de personer som ger medierna kan naturligvis till viss/stor del styra vad som skrivs.
Detta kommer frn frihetens land p jorden, USA, dr gs de allra flesta mediakanaler av ett ftal rika mnniskor och fretag.
Alla har vl ngon gng hrt talas om For News, med sin speciella agenda som styrs av garen, det Rupert Murdoch-kontrollerade bolaget News Corporation.
I Sverige r det likadant, de allra flesta medier gs av hgern, utom SVT som gs av staten.
Mittmedia r en koncern som har kpt upp de allra flesta morgontidningar/lokaltidningar, och det frsta de nya garna gjorde var att ta bort kommentarsflten p insndarsidan. Tidningarna kallar sig Liberal, vilket ju r ett politiskt begrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in