Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-09, 21:49
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Nr jag skrev trdens titel visste jag inte vad SKMA var. Ser du p de tv frsta orden i trdens titel sammantaget med den illa dolda judiskheten i SKMA som r n mer uppenbar n fr avpixlat trots att avpixlat ppet marknadsfr Israel som nation. Man behver inte vara direkt konspiratorisk fr att betrakta avpixlat som i praktiken en utvxt av SKMA eftersom det framgr tydligt att de har samma bakomliggande syften, som i sin kritik mot avpixlat enbart gnar sig t kontrollerad opposition p samma stt som avpixlat sjlva.

Sjlva ifrgasttandet av den bizarra invandringspolitiken r ju i sig bra av avpixlat, men det frtas helt av att deras egentliga agenda r den motsatta ven om det tar tid att genomskda och studera mer p djupet vad de faktiskt hller p med.

Din vinkel r helt valid.. det r en passande logisk teori.. men Jag fr som bekant inte riktigt den att g ihop med det hndelsefrlopp vi sett p det stora hela genom tiden - jag har ven presenterat en lite annan vinkel som jag med viss rtt kan kalla "den judeokristna vinkeln" (vs "den judiska vinkeln"). Du har t ex sjlv anmrkt p att vi saknar viktiga faktabitar som t ex vilket inflytande Kent Ekeroth mjligen har haft p Avpixlat och eventuellt n har idag (utver det rent ekonomiska som vi har viss knnedom om). Det slr mig ocks att innan Kent Ekeroth hamnade i fylle-grl nu sist s var hans popularitet inte p topp inne p Avpixlat... den r p sin botten nu efter detta. Har frmodligen ngot med den sk "jrnrrsskandalen" att gra att han aldrig blev riktigt bra omtyckt efter det dr. nd r han definitivt en av dom som Jag sett som gtt fram mest aggressivt mot 7-klvern (ngot han ocks ftt kritik fr p Avpixlat). Nog fr att vissa r fullt kapabla till att spela ett dubbelspel eller t om leva ett dubbel-liv men detta r vrt att ha med i tankarna i det strre sammanhanget. Jag personligen har faktiskt tyckt om hans stil i riksdagen vldigt mycket. Dock.. jag utesluter som sagt inte att personer, speciellt politiker (som en hel del gnger har tydliga narcissistiska drag nr man mter dom IRL.. om det d inte redan syns lng vg till rutan s a s), utan samvete kan leva ytterst bisarra dubbel-liv. Du fr grna komma med input ang just Kent Ekeroths liv... indikationer eller t om bevis p att han skulle fra sig med MINST tv agendor samtidigt. Jag har i det frflutna lst lite om han och hans brors relation med Israel t ex MEN det var nu lnge sedan och detaljer har frsvunnit bde frn mitt minne och det digitala. Jag tcker in rejlt stora informationsomrden p en och samma gng s jag misstnker att Du sitter inne med mer konkret och aktuell information just i detta fall.

Citat:
Det kan lta hrt men du kanske bara blivit utnyttjad som nyttig idiot p samma stt som vriga p avpixlat, som kanske r mer ekonomiskt beroende eller som r mer bengna att bja sig fr grupptryck och hotet om antisemitstmpeln. Avpixlat r nd p vg ned i djupet s byt grna till att skriva fr ngon annan dr man inte pixlar och mrkar grundlggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.

Jag ser din pong du gr och hade du varit ngon som inte befunnit sig p en viss logisk niv s hade jag gtt till effektivt motangrepp hr (dvs.. du uttrycker dig ocks p ett stt som jag respekterar). S.. jag sger s hr.. jag knner mig absolut INTE utnyttjad utav Avpixlat. En del utav deras agenda har jag ocks kritiserat helt ppet vid ngra tillfllen ("Skit i vem som egentligen R muslim" s a s och t ex... fr det spelar ju ingen roll p Avpixlat fr MNGA dr. ALLA invandrare r ju per automatik muslimer s lnge inte motsatsen bevisas fr "Avpixlat-juryn" - och det r fan i mig skrivet i digital sten dr). Denna instllning r ju DIREKT kontraproduktiv OM du menar allvar med att skapa ett effektivt motstnd mot islam (eller mot VISSA frpestande kulturer som kan komma ifrn mnga olika enskilda lnder - det finns ju skl till varfr Mellanstern r jkligt splittrat trots islams generella dominans). Att dessutom se en bunt BITTRA personer sitta och ha sikter om kvinnor liknande det man hittar i t ex Afghanistan r enligt min sikt varken speciellt svenskt eller... trovrdigt/serist. Jag har ven anmrkt p detta ppet. Antisemit och nazist-stmpeln som jag fick utav John Gustavsson ser jag nstan p som ett skmt pga lite samma tragikomiska instllning till "effektivt motstnd". OM jag dock rkar springa p honom IRL s kommer jag frga honom artigt varfr han inte bett mig om urskt och om han r villig att gra det nr/om han fr reda p vem jag r. Jag tar mig inte fram i livet med nvarna s han kan ju vara lugn p det sttet.

P det stora hela s har jag p Avpixlat ftt fram exakt det jag ville f fram.. MIN sikt.

Citat:
Avpixlat r nd p vg ned i djupet s byt grna till att skriva fr ngon annan dr man inte pixlar och mrkar grundlggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.

Jag vervger detta starkt med tanke p sista tidens hndelser och ven vissas input i denna trden.
Citera
2017-08-09, 22:00
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Jag tror du ska lgga skulden p Roger Sahlstrm. Han r gammal extremkommunist och anklagar var och varannan fr att vara nazist. Vilket tyder p att han faktiskt inte r speciellt nationalistiskt sinnad.

I vilket fall som helst sjlvml av Avpixlat att publicera en sdan artikel med den rubriksttningen. De grver sin egen grav och lyckas ocks med konststycket att knuffa dom sjlva i gropen.

Jag har faktiskt uppmrksamma det i det frflutna men dock inte att han nufrtiden skulle springa omkring och bete sig p det sttet. Och.. jag mste frga. Ser du d p saken p fljande stt att det r Sahlstrm som tipsat Avpixlat frst och drmed d lade till "nazist-stmpeln" och Avpixlat via ren slentrian (eller agenda - vem vet) godknde detta OCH/ELLER tror du att Sahlstrm mjligen skulle kunna tillhra Avpixlat-redaktionen? (orden/titeln r nu ndrade till "Nordisk Ungdom" - det tog dock ett tag och man hade grna velat se hur det "toppmtet" sg ut)

Ska gra en liten "shout-out" till RudyardKipling hr... tack fr lnken till videoserien!
Citera
2017-08-09, 23:49
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Din vinkel r helt valid.. det r en passande logisk teori.. men Jag fr som bekant inte riktigt den att g ihop med det hndelsefrlopp vi sett p det stora hela genom tiden - jag har ven presenterat en lite annan vinkel som jag med viss rtt kan kalla "den judeokristna vinkeln" (vs "den judiska vinkeln"). Du har t ex sjlv anmrkt p att vi saknar viktiga faktabitar som t ex vilket inflytande Kent Ekeroth mjligen har haft p Avpixlat och eventuellt n har idag (utver det rent ekonomiska som vi har viss knnedom om). Det slr mig ocks att innan Kent Ekeroth hamnade i fylle-grl nu sist s var hans popularitet inte p topp inne p Avpixlat... den r p sin botten nu efter detta. Har frmodligen ngot med den sk "jrnrrsskandalen" att gra att han aldrig blev riktigt bra omtyckt efter det dr. nd r han definitivt en av dom som Jag sett som gtt fram mest aggressivt mot 7-klvern (ngot han ocks ftt kritik fr p Avpixlat). Nog fr att vissa r fullt kapabla till att spela ett dubbelspel eller t om leva ett dubbel-liv men detta r vrt att ha med i tankarna i det strre sammanhanget. Jag personligen har faktiskt tyckt om hans stil i riksdagen vldigt mycket. Dock.. jag utesluter som sagt inte att personer, speciellt politiker (som en hel del gnger har tydliga narcissistiska drag nr man mter dom IRL.. om det d inte redan syns lng vg till rutan s a s), utan samvete kan leva ytterst bisarra dubbel-liv. Du fr grna komma med input ang just Kent Ekeroths liv... indikationer eller t om bevis p att han skulle fra sig med MINST tv agendor samtidigt. Jag har i det frflutna lst lite om han och hans brors relation med Israel t ex MEN det var nu lnge sedan och detaljer har frsvunnit bde frn mitt minne och det digitala. Jag tcker in rejlt stora informationsomrden p en och samma gng s jag misstnker att Du sitter inne med mer konkret och aktuell information just i detta fall.

Jag ser din pong du gr och hade du varit ngon som inte befunnit sig p en viss logisk niv s hade jag gtt till effektivt motangrepp hr (dvs.. du uttrycker dig ocks p ett stt som jag respekterar). S.. jag sger s hr.. jag knner mig absolut INTE utnyttjad utav Avpixlat. En del utav deras agenda har jag ocks kritiserat helt ppet vid ngra tillfllen ("Skit i vem som egentligen R muslim" s a s och t ex... fr det spelar ju ingen roll p Avpixlat fr MNGA dr. ALLA invandrare r ju per automatik muslimer s lnge inte motsatsen bevisas fr "Avpixlat-juryn" - och det r fan i mig skrivet i digital sten dr). Denna instllning r ju DIREKT kontraproduktiv OM du menar allvar med att skapa ett effektivt motstnd mot islam (eller mot VISSA frpestande kulturer som kan komma ifrn mnga olika enskilda lnder - det finns ju skl till varfr Mellanstern r jkligt splittrat trots islams generella dominans). Att dessutom se en bunt BITTRA personer sitta och ha sikter om kvinnor liknande det man hittar i t ex Afghanistan r enligt min sikt varken speciellt svenskt eller... trovrdigt/serist. Jag har ven anmrkt p detta ppet. Antisemit och nazist-stmpeln som jag fick utav John Gustavsson ser jag nstan p som ett skmt pga lite samma tragikomiska instllning till "effektivt motstnd". OM jag dock rkar springa p honom IRL s kommer jag frga honom artigt varfr han inte bett mig om urskt och om han r villig att gra det nr/om han fr reda p vem jag r. Jag tar mig inte fram i livet med nvarna s han kan ju vara lugn p det sttet.

P det stora hela s har jag p Avpixlat ftt fram exakt det jag ville f fram.. MIN sikt.

Jag vervger detta starkt med tanke p sista tidens hndelser och ven vissas input i denna trden.
Jag sitter inte inne med ngot om Ekeroth, annat n att jag ser mnstret att han r jude, och verkar drmed vara mer lojal mot Israel med alla resor dit mm.

Tycker ocks att Ekeroth har argumenterat mycket bra och sakligt i riksdagen. Problemet r att det finns mnga som r mycket bttre n honom men det r bara de med judisk/invandrar/etnisk bakgrund som fr ifrgastta medan svenskar skrmts till tystnad och extrem frsiktighet. Och de som drivit fram och skapat den situationen framgick i Malms krnika. Med en annan MSM hade Ekeroth bleknat helt i jmfrelse med dugliga svenska debattrer som d slppts fram med skarp kritik mot massinvandringspolitiken. Nu finns massor med frnuftiga mnniskor som inte ens funderar p att engagera sig politiskt eller vill synas i medias offentlighet.

De judeokristna du talar om r skapade p samma stt av judar (och var ursprungligen judar) och det spelar mindre roll om de judeokristna r judar eller inte om de nd agerar frmst och strikt i deras intresse p bekostnad av sverige eller andra. Och visst har du rtt om de judeokristna och deras pverkan i Avpixlat och vriga samhllet, speciellt i USA.
Citera
2017-08-10, 00:59
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Tycker ocks att Ekeroth har argumenterat mycket bra och sakligt i riksdagen. Problemet r att det finns mnga som r mycket bttre n honom men det r bara de med judisk/invandrar/etnisk bakgrund som fr ifrgastta medan svenskar skrmts till tystnad och extrem frsiktighet. Och de som drivit fram och skapat den situationen framgick i Malms krnika. Med en annan MSM hade Ekeroth bleknat helt i jmfrelse med dugliga svenska debattrer som d slppts fram med skarp kritik mot massinvandringspolitiken. Nu finns massor med frnuftiga mnniskor som inte ens funderar p att engagera sig politiskt eller vill synas i medias offentlighet.

Mycket stort och omfattande problem du tar upp hr. Jag kom faktiskt att tnka p Katerina Janouch nr jag lste din text (utver Kent d). Troligen fr att jag fljer henne p Twitter och ven vxlat ngra korta ord med henne dr. Hon verkar vara en hygglig person privat och r ju otroligt skarp i tankarna MEN.. var det ett "ekonomiskt kappvndande" som hon gjorde ELLER var det en genuin insikt/knsla hon fljde... och hur fasen ska man veta egentligen (det r lite likadant med Kent.. utan konkreta indikationer eller bevis kan jag inte pst, speciellt inte som anonym (det r dock MIN privata sikt), att ngon r "skyldig" eller "oskyldig" till ngot av "strre kaliber" s a s!

Dremot vill jag lgga till en faktor som pverkar men som jag har lite svrt att se exakt varifrn den hrstammar... mjligen vill jag placera in den i den mer "moderna Jantelagen" som en sjlvdestruktiv kollektiv version utav "Du skall inte tro att du r ngot" (man kan i den hitta MYCKET som stmmer in i nutid med "gamla Jantelagen" bara man tillfr det sjlvdestruktiva kollektiva beteendet... detta tillfrda kan ju ven ocks uppmuntras av "yttre krafter")! "Det svenska sjlvhatet" pverkar bland annat detta du tar upp och mnga fler saker och r riktigt pinsamt att beskda. Jag sg det hromveckan p... Avpixlat... i kommentarsfltet. Man kan dock beskda det nstan varje dag i antingen Aftonbladet eller Expressen dr empatin fr vissas trar alltid vger tyngre jmfrt med oss "rika, friska..tvbenta.. vita... " eller vad som rkar vara p tapeten just den veckan.
Citat:
De judeokristna du talar om r skapade p samma stt av judar (och var ursprungligen judar) och det spelar mindre roll om de judeokristna r judar eller inte om de nd agerar frmst och strikt i deras intresse p bekostnad av sverige eller andra.

Hr har du en klar pong... slutresultatet blir hyfsat frutsgbart med t ex Sverige lngt ner p "prioriteringslistan".

Hr kom jag nstan in p ett annat mne men sparar lite p det... inte direkt on topic MEN indirekt.. s fr se hur jag infogar det i mnet och vilka bra kllor jag kan hitta!

Citat:
Jag sitter inte inne med ngot om Ekeroth, annat n att jag ser mnstret att han r jude, och verkar drmed vara mer lojal mot Israel med alla resor dit mm.

De judeokristna du talar om r skapade p samma stt av judar (och var ursprungligen judar) och det spelar mindre roll om de judeokristna r judar eller inte om de nd agerar frmst och strikt i deras intresse p bekostnad av sverige eller andra. Och visst har du rtt om de judeokristna och deras pverkan i Avpixlat och vriga samhllet, speciellt i USA.
Citera
2017-08-10, 07:29
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Dremot vill jag lgga till en faktor som pverkar men som jag har lite svrt att se exakt varifrn den hrstammar... mjligen vill jag placera in den i den mer "moderna Jantelagen" som en sjlvdestruktiv kollektiv version utav "Du skall inte tro att du r ngot" (man kan i den hitta MYCKET som stmmer in i nutid med "gamla Jantelagen" bara man tillfr det sjlvdestruktiva kollektiva beteendet... detta tillfrda kan ju ven ocks uppmuntras av "yttre krafter")! "Det svenska sjlvhatet" pverkar bland annat detta du tar upp och mnga fler saker och r riktigt pinsamt att beskda. Jag sg det hromveckan p... Avpixlat... i kommentarsfltet. Man kan dock beskda det nstan varje dag i antingen Aftonbladet eller Expressen dr empatin fr vissas trar alltid vger tyngre jmfrt med oss "rika, friska..tvbenta.. vita... " eller vad som rkar vara p tapeten just den veckan.
Ledtrdarna finns verallt och r ibland vertydliga, symboliska och uppenbara trots att f ser sammanhangen.

Man kan brja med att se p det judiska gandet och tillhrande detaljer som Malm skrev om.

Och se exempelvis p tiden innan vi hade modern mainstream media.
Fre TV och till och med fre judiskt gda tidningar, innan folk ens kunde lsa, d utgjorde prsterna mainstream media och kungarna var till stor del underkastade prsterna och deras order frn deras "hgre makter", se bara p de gamla regenternas valsprk efter att den vlbekanta judiska sekten tagit ver i sverige och medvetet trngt undan stora delar av vr egen kultur och trosuppfattning: https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk..._valspr%C3%A5k

Redan fr ca 1000 r sedan d alla skulle g till den judiska sekten tillsammans med sina barn varje vecka och sitta och stirra p en mrdad jude (mycket vulgr och tydlig symbolik) som "vi" skulle knna skam och nger fr att ha mrdat och lyssna p budskapet har bde svensk kultur och historia reviderats och frnekats och smutskastats. Att tro p ngot annat var i praktiken frbjudet. Klart det satt sina spr och jag anser att det kan frklara en hel del nr du skriver "jag har lite svrt att se exakt varifrn den hrstammar". Lgg till det du redan vet om de judeokristnas pverkan.

Specifikt jantelagens ursprung r jag inte insatt i, men en sak r sker och det r att den r ett resultat av en rdande mentalitet som i sin tur kan vara ett resultat av yttre pverkan, p samma stt som dagens politiker och landets destruktiva ledning r ett resultat av rdande mentalitet och ganska tydligt yttre pverkan.

Aftonbladet och Expressen kan bda betraktas som judiska ven om bara ena r direkt gd av judar, eftersom bda strikt fljer judiska intressen och p sin hjd utgr kontrollerad opposition nr de med stor frsiktighet ibland kritiserar Israel men aldrig ifrgastter judiskt inflytande eller pverkan av svensk invandringspolitik. Exempelvis nr senast kallade ngon av tidningarna Gaza-remsan fr koncentrationslger?
(Aftonbladet gs av Schibsted som i sin tur till strsta delen gs av "amerikanska" bankirer, Expressen gs av judar)
Citera
2017-08-10, 16:59
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Redan fr ca 1000 r sedan d alla skulle g till den judiska sekten tillsammans med sina barn varje vecka och sitta och stirra p en mrdad jude (mycket vulgr och tydlig symbolik) som "vi" skulle knna skam och nger fr att ha mrdat och lyssna p budskapet har bde svensk kultur och historia reviderats och frnekats och smutskastats. Att tro p ngot annat var i praktiken frbjudet.

Fr att underltta fr bde mig och gemene lsare s mste du hr frtydliga lite. "Den judiska sekten" r allts kristendomen? Och vilken gren av kristendomen vid denna tid i Sverige (bara fr att vara lite vertydlig)? Finns det inte vissa tvivel huruvida Jesus verkligen var jude ELLER blev mrdad/dmd UTAV judar? Jag har hrt och lst historien ngra gnger inkl citat frn bibeln men mitt fokus ligger inte just dr s uppskattar ifall detta blir utrnt fr det r en viktig detalj!

Ngot jag dock alltid haft problem med nr det gller kristendomen r dels Jesus sjlv-offer FR oss och ven "syndafallet" (tror jag anvnder ordet rtt hr) i Edens lustgrd dr vi d ursprungligen begick den frsta synden. Anledningen r enkel. I verkligheten s har mnniskor mnga gnger att gra med en helt annan problematik som med viss rtt kan kallas fr "den verkliga arvsynden". Denna kan d t ex vara att ngon lngt bakt i slktledet blev utsatt fr ngon form utav vergrepp, vanligt frekommande r alkohol i kombination med vld men ven sexuella vergrepp med eller utan alkohol/droger med i bilden. Detta beteende rvs nert i generationerna, offer blir grningsman enligt ett vlknt psykologiskt fenomen och mnster... TILLS ngon bryter denna typ utav arvsynd och inser, "detta mste sluta hr hos mig och inte g vidare p ngot stt" (Hur ska Milo Yiannopoulos gra t ex... "ALLAS" favorit-gay (folk som annars ofta ogillar gay-folk) TILLS "the downfall" som det talas tyst om p t ex Avpixlat. Jag har ALDRIG gillat snubben men anser att han som offer fr sexuella vergrepp blivit vldigt sviken utav fans runt omkring honom som helt enkelt inte begriper eller inte har kunskap i hur vissa vergrepp kan frvandla offer till senare grningsman ELLER leda till frvirring (vilket r mer n uppenbart i hans fall med tanke p vilka skmt han drog om sig sjlv), depression och senare sjlvmord). Jag knner faktiskt ocks mnniskor som vnt sig till religionen pga vergrepp men d infaller sig ju paradoxen i trosbeknnelsen.. "JAG har syndat". Inte fr att frringa ngon jag knner eller personernas tro (och drmed rddning i VISSA fall) men aldrig i detta liv hade jag som eventuellt oskyldigt offer fr ngot hemskt pbrjat en andlig resa i syfte att "f ro i sjlen" med att sga att JAG har syndat (d skyller jag ju p mig sjlv... delvis tminstone)! ven om det kan argumenteras med rtt att detta r tv helt skilda typer utav arvsynder och att dessa d r extremt lngt ifrn varandra s blir det hur jag n vnder och vrider p det i psykologiska vinklar.. FEL. Det r min sikt och jag inser att genom den gr det ven att argumentera p det stt du gr... det gr ven p andra stt ocks... "tandls" r ett ord jag fick upp i huvudet av "ngon anledning". Jag har en vldigt kluven instllning till kristendomen. Har alltid haft. Det ska erknnas.

Det hr handlar d p det stora hela enligt min mening om en spricka i den religisa kulturen som r allestdes nrvarande sedan d minst 2000 r och som bara verkar vxa (dr EN sida verkar ha ett primrt psykologiskt vertag ver den andra sidan ("sidorna")... ngot du och en del andra ocks r inne p). Jag visste t ex faktiskt INTE om existensen utav "Om judarna och deras lgner" skriven utav den hyllade Martin Luther TILLS Rolf Malm skrev om den! "VEM" ligger "arvsynden" p hos egentligen... en frga utan svar just nu d det r mnga om budet tydligen.

Just nu lite tidsbrist hr men jag filar vidare i tankarna kring ett mne som ligger halvt OT hr men det kommer passa in ON topic nr jag vl fr in det korrekt! I princip handlar det om HUR eliten skulle kunna "fixa till" eller "lappa ihop" den hr sprickan! Fr genom ett annat omrde s fick jag den insikten hur det kan g till (och enligt vissa s KOMMER det att g till exakt s). terkommer i rendet.

Citat:
Ledtrdarna finns verallt och r ibland vertydliga, symboliska och uppenbara trots att f ser sammanhangen.

Man kan brja med att se p det judiska gandet och tillhrande detaljer som Malm skrev om.

Och se exempelvis p tiden innan vi hade modern mainstream media.
Fre TV och till och med fre judiskt gda tidningar, innan folk ens kunde lsa, d utgjorde prsterna mainstream media och kungarna var till stor del underkastade prsterna och deras order frn deras "hgre makter", se bara p de gamla regenternas valsprk efter att den vlbekanta judiska sekten tagit ver i sverige och medvetet trngt undan stora delar av vr egen kultur och trosuppfattning: https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk..._valspr%C3%A5k

Redan fr ca 1000 r sedan d alla skulle g till den judiska sekten tillsammans med sina barn varje vecka och sitta och stirra p en mrdad jude (mycket vulgr och tydlig symbolik) som "vi" skulle knna skam och nger fr att ha mrdat och lyssna p budskapet har bde svensk kultur och historia reviderats och frnekats och smutskastats. Att tro p ngot annat var i praktiken frbjudet. Klart det satt sina spr och jag anser att det kan frklara en hel del nr du skriver "jag har lite svrt att se exakt varifrn den hrstammar". Lgg till det du redan vet om de judeokristnas pverkan.

Specifikt jantelagens ursprung r jag inte insatt i, men en sak r sker och det r att den r ett resultat av en rdande mentalitet som i sin tur kan vara ett resultat av yttre pverkan, p samma stt som dagens politiker och landets destruktiva ledning r ett resultat av rdande mentalitet och ganska tydligt yttre pverkan.

Aftonbladet och Expressen kan bda betraktas som judiska ven om bara ena r direkt gd av judar, eftersom bda strikt fljer judiska intressen och p sin hjd utgr kontrollerad opposition nr de med stor frsiktighet ibland kritiserar Israel men aldrig ifrgastter judiskt inflytande eller pverkan av svensk invandringspolitik. Exempelvis nr senast kallade ngon av tidningarna Gaza-remsan fr koncentrationslger?
(Aftonbladet gs av Schibsted som i sin tur till strsta delen gs av "amerikanska" bankirer, Expressen gs av judar)
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-10 kl. 17:03.
Citera
2017-08-11, 05:01
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Fr att underltta fr bde mig och gemene lsare s mste du hr frtydliga lite. "Den judiska sekten" r allts kristendomen? Och vilken gren av kristendomen vid denna tid i Sverige (bara fr att vara lite vertydlig)? Finns det inte vissa tvivel huruvida Jesus verkligen var jude ELLER blev mrdad/dmd UTAV judar? Jag har hrt och lst historien ngra gnger inkl citat frn bibeln men mitt fokus ligger inte just dr s uppskattar ifall detta blir utrnt fr det r en viktig detalj!
Att hela kristendomen startade som en judisk sekt r ett faktum som borde vara mer vlknt n det r:
Citat:
Christianity began as a Second Temple Judaic sect in the mid-1st century.
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity

Att jesus var jude och blev mrdad behver kanske inte motiveras, det jag specifikt tog upp var det faktum att svenskar under ca 1000 r dagligen manats att en gng i veckan g och stirra p ett symboliskt lik av en tortyrmrdad jude uppspikad p ett kors med det tydliga budskapet att "vi" ska knna skam och skuld fr vad "vi" gjort. (Krucifixet r placerat lngst fram i centrum i (samtliga?) svenska kyrkor) Det r en effektiv affrsmodell som moderniserats i form av frintelseindustrin som ett verktyg att f oss underkastade, lydiga och att inte ifrgastta p precis det stt som du skrev att du inte visste vad det kom ifrn. Vad som egentligen skedde fr 2000 r sedan r omtvistat och har i sig mindre betydelse jmfrt med hur det de facto anvnts som manipulativt vektyg de senaste 1000 ren i sverige, och hur det pverkat vrt stt att tnka till undfallenhet, vrldssamvete och ngslighet att ifrgastta det systematiska frstrandet av vrt samhlle, vrt folk och vrt kulturarv. Betraktar man kyrkan och bibeln som en historisk mainstream media blir bilden tydligare vad mainstream media sysslar med idag, inklusive avpixlat.

Att det finns ickejudar som fljer kristendomen och gr sina egna tolkningar och frgreningar gr inte att jag kallar det mindre fr judisk sekt, p samma stt som det fanns nazistjudar i Hitlers arm (se flera lnkar i wiki), Ryska bgnazister och svenska nynazister inte gr att nazismen kan kallas mindre nazistisk.

S lnge kristna har kvar gamla testamentet i sin bibel, dr judar/israels folk str i absoluta centrum, kommer jag att kalla hela kristendomen fr en judisk sekt. Samma sak s lnge DN gs av judar och anvnds till judisk propaganda kommer jag att anvnda benmningar som "Judiska Dagens Nyheter", "Judiska Expressen", "Judiska Svensk Filmindustri" och s vidare.

Det var med samma motivering jag anvnde "Judiska avpixlat" i trdens titel eftersom de s tydligt bevisat (originalkrnikan) att desinformation och revidering av judarnas historia i sverige har hgre prioritet och str ver att ge lsarna "Den oretuscherade bilden". Som om det inte redan framkommit nr man lst lite eller frskt ifrgastta ngot angende random jude i kommentarsfltet p avpixlat.
Citera
2017-08-12, 05:12
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
... Jag noterat de sista kanske 2 ren r att judar generellt skulle ha hgre IQ....

Nyhetsbyrn TT i mediesamarbete med scientologer

Diskussioner om etnicitet och IQ hr mer hemma i forumet rasforskning (FB) Rasforskning
IQ mellan olika folkgrupper: (FB) Skillnader i intelligens mellan folkgrupper? (Framkommer i ngon underskning att Israel fr ganska lgt IQ)
Finns mer specifika trdar om judar i rasforskningsforumet: (FB) Vad gr judar s framgngsrika/varfr r de s intelligenta?

Sammanfattningsvis, IQ bland judar tycks vara hgre specifikt bland de som korsats med europeer och lgre bland de som levt kvar i mellanstern. IQ r en faktor som helt klart pverkar p det du frgar efter, men r frsts inte den enda faktorn.

Frmgan att manipulera r uppenbar bland judar om man ser vad de lyckats genomfra. Mina egna anektdotiska erfarenheter av judar r att de r extremt manipulativa och har gjort det till sin business model som de finslipat i vldigt mnga generationer.

Kopplingen TT-Scientologerna var ny fr mig, men inte srskilt frvnande. Manipulativa sekter kan ibland tjna p samarbeten fr att n sina ml, de kan ven rka ut fr varandras manipulation i diverse former, inklusive ekonomisk pverkan.

Du skrev tidigare:
Citat:
Dremot vill jag lgga till en faktor som pverkar men som jag har lite svrt att se exakt varifrn den hrstammar... mjligen vill jag placera in den i den mer "moderna Jantelagen" som en sjlvdestruktiv kollektiv version utav "Du skall inte tro att du r ngot" (man kan i den hitta MYCKET som stmmer in i nutid med "gamla Jantelagen" bara man tillfr det sjlvdestruktiva kollektiva beteendet... detta tillfrda kan ju ven ocks uppmuntras av "yttre krafter")! "Det svenska sjlvhatet" pverkar bland annat detta du tar upp och mnga fler saker och r riktigt pinsamt att beskda.
Min vergripande frga r: tycker du att jag med mina inlgg ovan om den judiska sekten och senare former av judisk pverkan som spridit sig till sverige gett ngon ledtrd till var det sjlvdestruktiva kollektiva beteendet och vrldssamvetet kommer ifrn?
Citera
2017-08-12, 17:42
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Frmgan att manipulera r uppenbar bland judar om man ser vad de lyckats genomfra. Mina egna anektdotiska erfarenheter av judar r att de r extremt manipulativa och har gjort det till sin business model som de finslipat i vldigt mnga generationer.

Jag har sett sofistikerat manipulativt beteende i svl judar som icke-judar (dvs nstan helt slumpmssigt). Det tillhr vldigt ofta personer med narcissistisk lggning eller generellt d med ngon hnvisning till skbar litteratur de mnniskor man hittar i "cluster B personality type disorders". Dr har alltid "den onde jude"-teorin haft sin svaga punkt fr Min del. Dock. Den har haft sin styrka i det faktum hur historien och vr omvrld ser ut (i och med raderingen utav Rolf Malms krnika har Avpixlat "tillsammans" med SKMA stmplat delar utav VR historia som "antisemitisk"... ven om Avpixlat blev utsatta fr ngon form utav sofistikerad utpressning s kommer man inte ifrn faktumet att en betydande del utav vr historia numera r censurerad och mrklagd). Sttet att "verleva" eller snarare vinna mark s a s ibland kristna och muslimer frefaller ha varit precis som du sger att ha tagit fram en ren affrsmodell utav manipulation, trick men ven genuin skicklighet p div omrden.. och d givetvis finslipa dessa under historiens gng med moraliskt och religist std frn Torah och Talmud. Jag knner inte till judisk historia s vl men jag kan vl gissa p att man valt att lmna mnga vanliga judar utanfr denna "inre krnverksamhet"... det r tminstone mitt anekdotiska intryck utav de vanliga judar (agnostiker och ateister) jag pratat med frn Israel som har en instllning till vrlden som jag alltid ftt uppfattningen utav att denna blott r en variant p USA och Sverige t ex (eller speciellt skulle jag vilja sga)... vilket inte r s konstigt d mnga judar kommer ifrn Europa som i sin tur r starkt influerat utav USA i modern tid.

Citat:
Min vergripande frga r: tycker du att jag med mina inlgg ovan om den judiska sekten och senare former av judisk pverkan som spridit sig till sverige gett ngon ledtrd till var det sjlvdestruktiva kollektiva beteendet och vrldssamvetet kommer ifrn?

Jag r sannolikt inte rtt person att svara p detta egentligen. Jag vet tminstone om s mycket att 1) det existerar 2) det KAN komma frn en yttre pverkan i form av "agendajudar" genom tidens gng - det kan ha ocks ha med mnga andra komplexa faktorer att gra. Dremot nr jag ser till vilka knslor som finns inuti mig sjlv s kan jag inte hitta ngra sdana alls i den formen som oftast finns i vr kultur och som d till del faktiskt styr mnga andra... trots att jag r fdd och uppvuxen i Sverige. Jag kan sledes inte heller "spra tillbaka" ngot som inte finns i mig sjlv fr att hitta den potentiella "kllan" till det.

Citat:
Kopplingen TT-Scientologerna var ny fr mig, men inte srskilt frvnande. Manipulativa sekter kan ibland tjna p samarbeten fr att n sina ml, de kan ven rka ut fr varandras manipulation i diverse former, inklusive ekonomisk pverkan.

Jag visste som sagt att man skulle komma dit (till den "nivn") frr eller senare. P ca 70 r har man lyckats komma ikapp krafter som knappast vill slppa sin kontroll ver saker och som sllan lter "andra krafter" komma i deras aktiva nrhet s a s. Det br sga ngot om deras potential fr en utomstende som inte r nrmare bekant med dessa. Utan att faktiskt veta s skulle jag tippa p att termer som kanske "J-fritt omrde" (man lskar generellt kod-ord i Scientologikyrkan inkl deras "spin offs" som fr det mesta troligen tillhr kyrkan direkt eller indirekt - "Narconon" r blott en av dessa) anvnds aktivt som kodord fr stllen eller "niver" i kyrkan som judar generellt aldrig ngonsin fr tilltrde till... fr man tar inga risker p hgre niver (vilket bde har fr och nack-delar).

Man skulle kunna argumenterar att "s hr ser vrlden ut - vnj er - fokusera p det RIKTIGA hotet som r xxxxxx". Jag sjlv r frmgen att fokusera p fler n 2 saker samtidigt. Jag har ofta undrat om folk generellt r s dliga p att fokusera utanfr ett enda omrde att det blir en blind flck som ltt gr att utnyttja till ens frdel om man skulle vilja det. Den som d hvdar att "jag r fokuserad p EN sak vilket gr att jag har BST chans att vinna i en konfrontation med denna antagonist" flls ltt genom det den inte fokuserat alls p eller vldigt lite. Om jag ENDAST har mitt fokus p Scientologikyrkan pga vissa personliga skl s r jag ppen fr angrepp frn andra hll sett ur ett strre perspektiv... ngot som kyrkan kommer att anvnda aktivt mot mig givetvis. Jag tror de flesta som fljer vr konversation frstr min pong hr. Risken som finns r att bli paranoid och vidta ondiga tgrder som kan bli ens fall.

Tillbaka till sammanhanget dr jag hoppade in hr. Det r minst sagt orovckande att det r S lite reaktioner p det som skett p Avpixlat att endast en krnikr har dykt upp hr och endast (vad jag ser nu) en kommentator (ven ifall trden nog r fylld utav dessa till frn frn start OCH att flera sitter i bakgrunden hr). Och det r relativt lugnt p kommentarsfltet generellt p Avpixlat utver det sedvanliga. Jag trycker fortfarande "gilla" p en hel del pga dom skriver bra och vettigt... ngon krnikr frtjnar ett "tack fr insndaren"... mer blir det dock inte efter vad som hnt. Det som kvarstr r d precis som nr jag kom in hr... var jag sjlv tar vgen egentligen OCH vilken vg jag har.

Citat:
Diskussioner om etnicitet och IQ hr mer hemma i forumet rasforskning (FB) Rasforskning
IQ mellan olika folkgrupper: (FB) Skillnader i intelligens mellan folkgrupper? (Framkommer i ngon underskning att Israel fr ganska lgt IQ)
Finns mer specifika trdar om judar i rasforskningsforumet: (FB) Vad gr judar s framgngsrika/varfr r de s intelligenta?

Sammanfattningsvis, IQ bland judar tycks vara hgre specifikt bland de som korsats med europeer och lgre bland de som levt kvar i mellanstern. IQ r en faktor som helt klart pverkar p det du frgar efter, men r frsts inte den enda faktorn.

Du skrev tidigare:

Citera
2017-08-12, 17:51
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Tillbaka till sammanhanget dr jag hoppade in hr. Det r minst sagt orovckande att det r S lite reaktioner p det som skett p Avpixlat att endast en krnikr har dykt upp hr och endast (vad jag ser nu) en kommentator (ven ifall trden nog r fylld utav dessa till frn frn start OCH att flera sitter i bakgrunden hr). Och det r relativt lugnt p kommentarsfltet generellt p Avpixlat utver det sedvanliga. Jag trycker fortfarande "gilla" p en hel del pga dom skriver bra och vettigt... ngon krnikr frtjnar ett "tack fr insndaren"... mer blir det dock inte efter vad som hnt. Det som kvarstr r d precis som nr jag kom in hr... var jag sjlv tar vgen egentligen OCH vilken vg jag har.

Jag frstr egentligen inte din beslutsngest. Jag ser Avpixlat, Sverigedemokraterna och kontrajihadism som en mellanstation p vgen mot etnonationalism - eller dr gamla SvP, Motgiftsgnget, NMR, Nordfront och Ingrid & Conrad huserar idag.

Jag skulle nog sga att Sverigedemokraterna har frvandlats till ddens tervndsgrnd medan andra kallar dom fr kontrollerad opposition. S sluta bry dig om Sverigedemokraterna och Avpixlat och kasta dig ut i luften! Det kommer gra dig gott.
Citera
2017-08-13, 01:33
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Jag frstr egentligen inte din beslutsngest. Jag ser Avpixlat, Sverigedemokraterna och kontrajihadism som en mellanstation p vgen mot etnonationalism - eller dr gamla SvP, Motgiftsgnget, NMR, Nordfront och Ingrid & Conrad huserar idag.

Jag skulle nog sga att Sverigedemokraterna har frvandlats till ddens tervndsgrnd medan andra kallar dom fr kontrollerad opposition. S sluta bry dig om Sverigedemokraterna och Avpixlat och kasta dig ut i luften! Det kommer gra dig gott.

Min sk "beslutsngest" dljer sig helt ppet bland annat i fljande utav mina ord:

Citat:
Om jag ENDAST har mitt fokus p Scientologikyrkan pga vissa personliga skl

Det r min strvan att hjlpa allt som kan hjlpa Sverige och nr jag ser att detta inte lngre sker p ett eller annat stt s uteblir stdet eller blir minimalt till dr felet r lokaliserat s a s (i syfte att skicka en signal om "vgkorrigering"... vi talar i just detta fall trots allt nd om ett stlle dr vldigt mnga mnniskor sitter dagligen - dvs Avpixlat lnkat till en stor procentandel SD och folket). Utver den strvan s finns det allts andra "personliga ml" i mitt liv och dr kommer bland annat Scientologikyrkan in i bilden som kommer att interagera med krafter som redan idag pverkar Sverige. Jag har knappast ondligt med resurser i mitt liv att hantera precis alla dessa konfrontationer. I slutndan s handlar det egentligen inte om att "vlja sida" utan istllet att lgga (& frdela) energin dr den behvs som mest frn Mitt hll... just NU r hela bilden ganska komplicerad fr Mig i detta perspektiv. Det r den absolut mest rliga och enkla frklaring jag kan ge i nulget.
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-08-13 kl. 01:37.
Citera
2017-08-14, 14:03
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Jag frstr egentligen inte din beslutsngest.
Ur inlgg 208-213 ovan framgr tminstone en del av frklaringen till beslutsngesten.

Fr att se vad som pgr hr tar jag ett motsvarande exempel fr att illustrera vilken specifik srstllning ifrgasttandet av judiskt inflytande judar har i sverige, som exemplifieras s tydligt av Aurvandil trots att Aurvandil uppenbart tminstone tycks ha insett att ngonting kanske inte r helt normalt med det judiska inflytandet och hur lite folk i allmnhet vgar tnka eller tala om saken.

Hr r mitt illutsrativa exempel, tnk dig att jag beskriver fljande och att det hypotetiskt r allmnt knt och enkelt kan verifieras:

Nazismen brjade trnga undan lokala ideologier fr ca 1000 r sedan, byggde stora byggnader i varje svensk stad dr det placeras nazistsymboler verallt och varje vecka gick alla dit och lyssnade p hitler-tal frn ett altare av lokal Fhrer, sjunger kampsnger tillsammans, heilar med tillhrande ceremonier, och alla ska ha en egen kopia av Mein Kampf plus ett tillgg anpassat fr vr kultur. Detta pgick i ca 1000 r och de senaste 40-70 ren har sedan ett stort antal tyska nazister kommit in i landet och kpt upp de flesta tidningar, ett antal radiokanaler, TV-kanaler och pverkar direkt en hel del i samhllet genom att flera tyska nazister sitter i riksdag och mnga andra inflytelserika poster och som alla gnat stor mda t att tabubelgga alla diskussioner om nazistiskt inflytande.

Sedan stller jag frgan "tycker du att jag med mina inlgg ovan om nazisternas verksamhet i landet och senare former av nazistisk pverkan som spridit sig till sverige gett ngon ledtrd till var rdande mentalitet kommer ifrn?"
och fr d fljande svar:

"Jag r sannolikt inte rtt person att svara p detta egentligen."
"det KAN komma frn en yttre pverkan"
"det kan ha ocks ha med mnga andra komplexa faktorer att gra."

Vad drar du d fr slutsats om den som svarar?
Eller vad som hnt nr denna typ av svar r ganska vanlig hos hela befolkningen?

Svaret p vad som hnt och vilka metoder som kan orsaka aktuellt beteende fick man redan p 80-talet som d beskrevs av Yuri Bezmenow, se fram till 3:20 i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=bX3EZCVj2XA

Kanske verkar jag lite vl ifrgasttande till Aurvandil hr d beslutsngesten bara kanske handlar om valet att skriva fr avpixlat eller inte. Jag avser egentligen mer vergripande den specifika svrigheten att se hur stort och omfattande det judiska inflytandet r och vad det fr fr konsekvenser fr hur mnniskor tnker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in