Citat:
Nr jag skrev trdens titel visste jag inte vad SKMA var. Ser du p de tv frsta orden i trdens titel sammantaget med den illa dolda judiskheten i SKMA som r n mer uppenbar n fr avpixlat trots att avpixlat ppet marknadsfr Israel som nation. Man behver inte vara direkt konspiratorisk fr att betrakta avpixlat som i praktiken en utvxt av SKMA eftersom det framgr tydligt att de har samma bakomliggande syften, som i sin kritik mot avpixlat enbart gnar sig t kontrollerad opposition p samma stt som avpixlat sjlva.
Sjlva ifrgasttandet av den bizarra invandringspolitiken r ju i sig bra av avpixlat, men det frtas helt av att deras egentliga agenda r den motsatta ven om det tar tid att genomskda och studera mer p djupet vad de faktiskt hller p med.
Sjlva ifrgasttandet av den bizarra invandringspolitiken r ju i sig bra av avpixlat, men det frtas helt av att deras egentliga agenda r den motsatta ven om det tar tid att genomskda och studera mer p djupet vad de faktiskt hller p med.
Din vinkel r helt valid.. det r en passande logisk teori.. men Jag fr som bekant inte riktigt den att g ihop med det hndelsefrlopp vi sett p det stora hela genom tiden - jag har ven presenterat en lite annan vinkel som jag med viss rtt kan kalla "den judeokristna vinkeln" (vs "den judiska vinkeln"). Du har t ex sjlv anmrkt p att vi saknar viktiga faktabitar som t ex vilket inflytande Kent Ekeroth mjligen har haft p Avpixlat och eventuellt n har idag (utver det rent ekonomiska som vi har viss knnedom om). Det slr mig ocks att innan Kent Ekeroth hamnade i fylle-grl nu sist s var hans popularitet inte p topp inne p Avpixlat... den r p sin botten nu efter detta. Har frmodligen ngot med den sk "jrnrrsskandalen" att gra att han aldrig blev riktigt bra omtyckt efter det dr. nd r han definitivt en av dom som Jag sett som gtt fram mest aggressivt mot 7-klvern (ngot han ocks ftt kritik fr p Avpixlat). Nog fr att vissa r fullt kapabla till att spela ett dubbelspel eller t om leva ett dubbel-liv men detta r vrt att ha med i tankarna i det strre sammanhanget. Jag personligen har faktiskt tyckt om hans stil i riksdagen vldigt mycket. Dock.. jag utesluter som sagt inte att personer, speciellt politiker (som en hel del gnger har tydliga narcissistiska drag nr man mter dom IRL.. om det d inte redan syns lng vg till rutan s a s), utan samvete kan leva ytterst bisarra dubbel-liv. Du fr grna komma med input ang just Kent Ekeroths liv... indikationer eller t om bevis p att han skulle fra sig med MINST tv agendor samtidigt. Jag har i det frflutna lst lite om han och hans brors relation med Israel t ex MEN det var nu lnge sedan och detaljer har frsvunnit bde frn mitt minne och det digitala. Jag tcker in rejlt stora informationsomrden p en och samma gng s jag misstnker att Du sitter inne med mer konkret och aktuell information just i detta fall.
Citat:
Det kan lta hrt men du kanske bara blivit utnyttjad som nyttig idiot p samma stt som vriga p avpixlat, som kanske r mer ekonomiskt beroende eller som r mer bengna att bja sig fr grupptryck och hotet om antisemitstmpeln. Avpixlat r nd p vg ned i djupet s byt grna till att skriva fr ngon annan dr man inte pixlar och mrkar grundlggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.
Jag ser din pong du gr och hade du varit ngon som inte befunnit sig p en viss logisk niv s hade jag gtt till effektivt motangrepp hr (dvs.. du uttrycker dig ocks p ett stt som jag respekterar). S.. jag sger s hr.. jag knner mig absolut INTE utnyttjad utav Avpixlat. En del utav deras agenda har jag ocks kritiserat helt ppet vid ngra tillfllen ("Skit i vem som egentligen R muslim" s a s och t ex... fr det spelar ju ingen roll p Avpixlat fr MNGA dr. ALLA invandrare r ju per automatik muslimer s lnge inte motsatsen bevisas fr "Avpixlat-juryn" - och det r fan i mig skrivet i digital sten dr). Denna instllning r ju DIREKT kontraproduktiv OM du menar allvar med att skapa ett effektivt motstnd mot islam (eller mot VISSA frpestande kulturer som kan komma ifrn mnga olika enskilda lnder - det finns ju skl till varfr Mellanstern r jkligt splittrat trots islams generella dominans). Att dessutom se en bunt BITTRA personer sitta och ha sikter om kvinnor liknande det man hittar i t ex Afghanistan r enligt min sikt varken speciellt svenskt eller... trovrdigt/serist. Jag har ven anmrkt p detta ppet. Antisemit och nazist-stmpeln som jag fick utav John Gustavsson ser jag nstan p som ett skmt pga lite samma tragikomiska instllning till "effektivt motstnd". OM jag dock rkar springa p honom IRL s kommer jag frga honom artigt varfr han inte bett mig om urskt och om han r villig att gra det nr/om han fr reda p vem jag r. Jag tar mig inte fram i livet med nvarna s han kan ju vara lugn p det sttet.
P det stora hela s har jag p Avpixlat ftt fram exakt det jag ville f fram.. MIN sikt.
Citat:
Avpixlat r nd p vg ned i djupet s byt grna till att skriva fr ngon annan dr man inte pixlar och mrkar grundlggande fakta om vad som ligger bakom invandringspolitiken.
Jag vervger detta starkt med tanke p sista tidens hndelser och ven vissas input i denna trden.