2017-05-14, 17:16
Medlem
Konvertiten Johnnie Dunberg har varit verksam i SAS-bojkotten och verbalt attackerat bland annat Rebecka Uvell. Nu har han tagit bort sitt twitterkonto sedan han vgrat ta avstnd frn Ibn Rushd (studiefrbundet och inte Averros ) och blivit utpekad som islamist.

Jag tycker att en konversation som gde rum p hans facebooksida r intressant, den handlar om hur muslimer har blivit slavar under den judeokristna och europeiska vrldsmaktsordningen (ngot frenklat). Det r ett terkommande nrmast konspiratoriskt tema i Dunbergs kommentarsflt bland diverse muslimer och det r en tes som han sjlv driver. terkommande kommentatorer r islamister som redan nmnts i trden, men ocks personer inom Hizb-ut-tahir. Dunberg frsger sig dock ngot nr han tar upp hur freningarna riskerar att bli fr anpassade och integrerade om de str upp fr jmstlldhets- och demokratiprinciper. I klartext handlar det om att mellanmjlksislam inte r ngonting som mnga muslimer gillar eller strvar efter.

Skrmdumpar:

http://imgur.com/a/t62YB
http://imgur.com/a/1yeXe

En annan guldklimp ur hans flde: tidigare lrare p Malm hgskola (go figure) som sprider myter om hur bra omskrelse r.
Senast redigerad av Pezten 2017-05-14 kl. 18:11.
Citera
2017-05-14, 21:45
Medlem
fasligts avatar
Sveriges nyaste parti, Medborgerlig Samling, uppmrksammar Malms nya Qatar-sponsrade moskkomplex.
Citat:
Diktaturen Qatars ministerium fr Awqaf and Islamic Affairs invigde nyligen den strsta moskn som byggts i Skandinavien i Malm. Frutom i gulfbaserade tidningar och ett ytterst ftal ntbaserade bloggar och nttidningar s passerar detta helt obemrkt i svensk media.
[...]
Qatar r ett emirat vid den Persiska viken, som grnsar till en wahhabistisk diktatur, nmligen Saudiarabien. Qatar r inte heller en demokrati p ngot vis utan styrs av familjen Al Thanis s.k. absoluta monarki. Qatar blev sjlvstndigt 1971. Sharialag utgr basen fr lagstiftning och Qatar har drmed spstraff och ddsstraff. Ddsstraff ska (enligt lagen) utdelas fr apostasi, dvs att den som konverterar ifrn islam ska avrttas. Runt 90 % av medborgarna uppskattas vara troende inom riktningen wahhabismen, en fundamentalistisk gren fr de mest dogmatiska linjerna inom islam, vilken grundades av Muhammad ibn Abd al Wahhab p 1700-talet. Den som avviker frn wahhabismen anses sllan som annat n frtappad, och ofta s har denna syn lett till konflikter, extrem inskrnkthet och intolerans.
[...]
Abd Al Wahhab formade en allians med blivande hrskare i Saudiarabien Ibn Saud-familjen och har sedan kungafamiljen kommit till makten varit en stndigt nrvarande religis maktfaktor som styr livet och levernet fr saudier.

Saudiarabien brjade, i synnerhet p 60-talet och framt, att exportera wahhabismen runt om i vrlden genom en specifik metod. Via oljekapital finansierades moskbyggen, men med frbehllet att predikanter, imam och/eller styrelsen i moskn skulle skolas enligt wahhabismens traditioner.

Fljdverkningarna har varit negativa. Lnder som t.ex. Somalia, Afghanistan, Pakistan, Tjetjenien och n fler stder dr wahhabismen och salafismen frodats har oftare utvecklat vldsamma konflikter liksom problematiska vrdekonflikter n en from utveckling i tolerans fr andra.
[...]
Nstan samtliga islamistiska terrorgrupper beknner sig till denna trosinriktning, t.ex. Al Qaida liksom IS/Daesh. Flertalet jihadister frn Europa kommer frn denna lra.

Man kan stlla sig frgan om huruvida Malm p ngot vis behver ett stort center fr wahhabismen i Skandinavien. Om mer strikt fundamentalism p ngot vis r ett svar p vad som kan skapa en bttre integration, och en mer fungerande samexistens. Vrt svar r: nej.

Att svenska myndigheter och politiker deltagit i och godknt detta samt saknat all vilja eller kunskap till diskussion i mnet frvnar dremot inte alls.
[...]
Vr uppfattning r att konfrontativ religis dogmatism och fundamentalism inte gynnar ett samhlle. Inte heller gynnas Malm, Gteborg, Karlstad, Stockholm eller vriga stder med mosker finansierade och influerade av dessa strmningar eller med den flora av kllarmosker som finns i flera andra sknska och svenska stder. Detta r en komplex diskussion som mste hanteras. Det vore ocks kldsamt om medierna noterar dessa skeenden ven om det kan tyckas obekvmt.
[...]
Fr 30 miljoner kronor s kan man istllet f:

rsfrbrukning av bljor till 6910 barn p flykt frn Syrien.
Ndpaket fr 9870 personer inne i Syrien med madrasser, liggunderlag, kksutrustning, presenningar, filtar och vattendunkar.
Sjukvrd fr 17645 personer inne i Syrien.
Nu fick Malm istllet en wahhabistisk mosk betald av en diktatur med sannolika frhoppningar om att invandrade, asylskande och infdda Malmbor ska anamma deras religisa vrldsbild. Ett dligt val.
https://medbloggen.se/2017/05/13/en-...t-integration/
Citera
2017-05-17, 15:28
Medlem
http://www.frilagt.se/2017/05/16/rad...-i-hassleholm/

Lngt och fascinerande reportage om extremism i Hssleholm.
Citera
2017-05-20, 19:11
Medlem
Islamiseringen underlttas av den undfallande svenska offentligheten. Islamiseringen skulle inte ga rum, om inte vsterlnningarna med svenskarna "i brschen" vore s suicidala. Mohamed Omar:

DEN SVENSKA STATEN R SVENSK

Citat:
Det r alltid svensken som ska vika sig. P det svenska generalkonsulatet i Jerusalem firade man i r nationaldagen den 8 maj i stllet fr den 6 juni. Varfr? Fr att firandet inte skulle krocka med ramadan. Om du inte tror mig kan du titta hr p generalkonsulatets Facebooksida.

Citat:
Men denna hndelse r, trots sin mklighet, nyttig s tillvida att den illustrerar en sanning, som jag i flera tidigare artiklar har frskt framfra, nmligen att mngkultur inte fungerar. Alla kulturer kan inte ha samma status i ett land.

https://detgodasamhallet.com/2017/05...nsk/#more-7335
Citera
2017-05-21, 20:24
Medlem
fasligts avatar
Fittmssemarschens general, den hrdfra mb-islamisten Linda Mansour, hller anfrande p Islamic Relief-event och tillknnager fljande:
Citat:
.@lsarsour claims Prophet Muhammad was "a human, environmental and animal rights activist, a feminist and the first victim of Islamophobia."
https://twitter.com/lalodagach/statu...02634791407617

De fkunniga jublar vl fr att de ftt nya sagor att tro p och kostymjihadisterna fr att de ftt ytterligare ett manipulationsverktyg att domptera den dumma massan med. Identitetsvnstern r kanske den huvudsakliga mlgruppen dock. Ny bekrftelse p att de gr rtt i att omfamna islam, och att det r absolut halal att lta sig omfamnas av mb. Vi fr se om svensk vanvettsvnster hakar p. Enligt populist.se har det i alla fall ftt rejl spridning p twitter.
http://populist.se
Citera
2017-05-25, 11:32
Medlem
P bloggen Det goda samhllet skriver Patrik Engellau idag om att svenska politiker r "mer Bryssel n Bryssel", varfr det inte gr att vrja sig mot Bryssel-verstatlighetens phitt visavi det nationella sjlvbestmmandet genom petitioner mot nuvarande svenska riskpolitiker - mjligen SD undantaget. Han gr en utvikning med Vaclav Klaus, Tjeckiens f d president, som inspirationsklla. P bloggen skriver ven Mohamed Omar, om att Vsterlandet mste skaffa ett bttre sjlvfrtroende och hvda en grns fr vilken kultur som ska vara den frhrskande, alltmedan islam och muslimerna tillts utbreda sig och drmed jihadismen vinner strre acceptans.

Jan Tullberg p Fria Tider:

Snyftgruppernas privilegium

Citat:
En osannolik snyftgrupp r islam. Trots de mnga konflikter som drivs av personer med muslimsk tro s anses tron inte vara involverad. Att se koppling mellan muslimskt vld och islam r ett uttryck fr islamofobi, en term som framgngsrikt marknadsfrs av islamistiska organisationer svl internationellt som i Sverige. Fr dem som inte sjlva tror p profeten Muhammed, men anpassar sig till islams krav p respekt och lydnad finns redan en arabisk term: dhimmi. Den r avsedd fr icke-muslimer som bor i Islamstyrda lnder och r tvingade till ett undfallande beteende av statsmakten. Dhimmi-beteende r dock p frammarsch i lnder dr muslimer r i minoritet med argumentet att muslimer r en utsatt grupp som man ska tycka synd om, en snyftgrupp. Det r dock inte bara medlidande som motiverar utan ocks rdsla. Framgngar fr kulturella Jihad driver p en utveckling mot dhimmi-beteende i vst.

Citat:
Det mrkliga r att en ordning som gr emot de flesta mnniskors sikter och intressen kan etableras i en demokrati.

http://www.friatider.se/snyftgruppernas-privilegium
Citera
2017-05-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Mohamed Omar:

VILKEN ISLAM KOMMER ATT GLLA I DEN NYA MOSKN I KARLSTAD?

https://detgodasamhallet.com/2017/03...tad/#more-6678

Ngra nmnda namn i artikeln:

- Bilal Borchali
- Abdul Wadud
- Islamiska kulturfreningen
- Rauf Ahmadi

Ser ut som de salafistiska hatpredikanterna kan andas ut, moskn verkar bli av:

Citat:
Nu r det ett steg nrmare en mosk p Rud i Karlstad.
Kommunstyrelsen sa p tisdagen ja till detaljplanen.
Nu avgrs rendet slutligen av politikerna i kommunfullmktige.
---
Den omdebatterade frgan om en mosk p Rud nrmar sig sitt slutliga avgrande.

P tisdagen sa en oenig kommunstyrelse ja till detaljplanen som mjliggr bygget.

Socialdemokraterna, Vnsterpartiet, Liberalerna, Miljpartiet och Centerpartiet rstade fr medan Moderaterna och Kristdemokraterna sa nej.

Stadsbyggnadsnmnden har tagit fram en detaljplan fr att se om marken r lmplig fr den hr typen av byggnation. Dr har man inte funnit ngra invndningar, och eftersom utredningen inte har visat att det finns ngra skl att inte anta den s knns det bra att vi kan gra det, sger kommunalrdet Linda Larsson (S).

I grunden handlar det hr om mnniskors rtt att utva sin religion och om mjligheten att f bygga fr det ndamlet.
---
Bde Moderaterna och Kristdemokraterna tydliggjorde att man inte r emot en mosk. Men partierna ville sga nej till detaljplanen med hnvisning till att Karlstad vxer och att man drfr i stllet vill se bostder p den aktuella marken p Rud.
http://nwt.se/karlstad/2017/05/23/et...ske-i-karlstad
Citera
2017-05-25, 22:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
r det en slump att Rashid Musa gr ut med att han blivit ddshotad shr direkt efter det som hnt i Manchester?

"Ordfrande fr Sveriges Unga Muslimer Rashid Musa publicerar bilder frn ett hotfullt brev p Facebook. Brevet innehller bilder p Musa med skotthl samt handskrivna kommentarer. Och r det mrkt ute s siktar jag p dina tnder, fr dom syns i allt det svarta, lyder ett meddelande p en lapp".

Lnk: Ddshotet mot Rashid Musa: r det mrkt ute siktar jag p dina tnder
https://nyheteridag.se/hotet-mot-ras...a-dina-tander/

Jag fr en stark knsla av att det hela r en del i en egen "kampanj".
Titta "de" skjuter p oss/mig. Och p s stt fringa och f Manchester att framst som legitimt sjlvfrsvar.
Citera
2017-05-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D123
http://www.frilagt.se/2017/05/16/rad...-i-hassleholm/

Lngt och fascinerande reportage om extremism i Hssleholm.

Finns mer om Hssleholm i Orrenius artikel i DN, som r lsvrd i sin helhet:

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Intressant tvrvndning av DN, som nu vgar sig p att beskriva att en stor del av "de som flyr fr sina liv frn Syrien" egentligen inte r ngot annat n terroristpatrask. Att det frmst handlar om vlutbildade akademiker frn Syrien som har terroristsympatier r ven det en milstolpe i rapporteringen.

Citat:
Nr Ahmed Abbas undervisade nyanlnda syriska flyktingar mtte han hat. Flera elever stdde terrorgrupper.
---
Nr 24-rige Ahmed Abbas jobbade som svensklrare fr nyanlnda i en mellanstor svensk stad gjorde han en upptckt: mnga av hans elever var anhngare av terroristgrupper.

Nstan alla elever var syrier. Jag mrkte hur majoriteten sympatiserade med Nusra-fronten, som r en del i al-Qaida.

Eleverna delade upp sig p rasterna. Bland de unga mnnen handlade mycket av snacket om Syrienkriget. Ngra var IS-anhngare, nnu fler stdde den al-Qaidatrogna Nusra-fronten. Ahmed Abbas minns srskilt en lektion. Eleverna fick lsa en svensk tidningsartikel om Syrienkriget. Dr stod att Nusra-fronten r en terrororganisation.

D reste sig en man i 50-rsldern och skrek: Jag r Nusra, mina farbrder r Nusra, mina brder r Nusra!. Han var arg fr att Nusra beskrevs som en terrorgrupp.

Vad tnkte du d?

Att den hr terrorn kommer att komma till Sverige. Vi kommer att f se terroristbrott. Och d kommer ven shiamuslimer som jag f skulden.

Under uppvxten i en vanlig svensk stad sttte Ahmed Abbas p IS-anhngare och andra extremister. De var ofta halvkriminella drogmissbrukare som pltsligt blev religisa p ett extremt vis.

De terrorsympatisrer jag trffade som cirkelledare var en annan sort. Nstan alla var akademiker. De var smarta, inga utslagna typer. Och drfr r de farligare. En del kom dessutom direkt frn fronten i Syrien och Irak, med allt vad det innebr.

Nr elever insg att deras lrare var shiamuslim frskte vissa provocera honom.

En man sa: Hade vi varit i Daraa nu s hade jag skurit halsen av dig. Han sa det bara s, som om det inte var ngot srskilt med det
.
Citera
2017-05-28, 11:43
Medlem
Bogomils avatar
Fr min del har jag svrt fr att numera se ngot "avancemang" fr islam eller islamism i Sverige.

Tvrtom verkar islams/islamismens olika frsk p att "avancera" att ha ntt vndpunkten, dr pro-islam eller -islamism retoriken, demagogin, apologetiken samt olika praktiska tgrder snarare r kontraproduktiva n konstruktiva.

"Folk" har ftt kat kunskap om vad islam egentligen R ... och reagerar realistisk frn detta underlag.
Citera
2017-05-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Fr min del har jag svrt fr att numera se ngot "avancemang" fr islam eller islamism i Sverige.

Tvrtom verkar islams/islamismens olika frsk p att "avancera" att ha ntt vndpunkten, dr pro-islam eller -islamism retoriken, demagogin, apologetiken samt olika praktiska tgrder snarare r kontraproduktiva n konstruktiva.

"Folk" har ftt kat kunskap om vad islam egentligen R ... och reagerar realistisk frn detta underlag.

ven om du har rtt, vilket jag betvivlar d majoriteten av folk jag trffat tror att pisslam "bara behver reformeras", s har vi redan slppt in tusentals terrorister och kommer fortstta att slppa in dessa i minst ett r till.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
r det en slump att Rashid Musa gr ut med att han blivit ddshotad shr direkt efter det som hnt i Manchester?

"Ordfrande fr Sveriges Unga Muslimer Rashid Musa publicerar bilder frn ett hotfullt brev p Facebook. Brevet innehller bilder p Musa med skotthl samt handskrivna kommentarer. Och r det mrkt ute s siktar jag p dina tnder, fr dom syns i allt det svarta, lyder ett meddelande p en lapp".

Lnk: Ddshotet mot Rashid Musa: r det mrkt ute siktar jag p dina tnder
https://nyheteridag.se/hotet-mot-ras...a-dina-tander/

Jag fr en stark knsla av att det hela r en del i en egen "kampanj".
Titta "de" skjuter p oss/mig. Och p s stt fringa och f Manchester att framst som legitimt sjlvfrsvar.

Skulle inte frvna mig det minsta om han eller ngon annan pisslamist/vnstertomte skickat det fr att "support the cause", hade ju inte varit frsta gngen direkt.
Citera
2017-05-28, 12:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av toduah
ven om du har rtt, vilket jag betvivlar d majoriteten av folk jag trffat tror att pisslam "bara behver reformeras", s har vi redan slppt in tusentals terrorister och kommer fortstta att slppa in dessa i minst ett r till.

Jag frvntar mig inte att alla problemen associerade med islam eller islamism lsas ver en natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in