Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-30, 18:35
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har fortfarande inte beskt avpixlat sedan detta briserade. r aktiviteten i texter och beskare tillbaka som vanligt eller har de tappat ytterligare?

Jag kollade Avpixlats placering p www.alexa.com frra veckan. D lg Avpixlat p plats 374 - drygt en vecka senare har Avpixlat fallit till plats 390. Liksom allt annat som Jan Sjunnesson rr vid s drabbades Kent Ekeroths hjrtebarn av Sjunne-effekten och gr sotdden till mtes

Det gr inte s dr jttebra fr Fria Tider heller - jag antar att svensken har trttnat p blljusnyheter frn landets invandrargetton.

Klla:
http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info
Senast redigerad av rough-justice 2017-05-30 kl. 18:42.
Citera
2017-05-31, 09:33
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fortstt grna skriv och ifrgastt.
Den sista krnikan Sjunne skrev p Avpixlat var 2017-04-18, fyra dagar fre starten av denna trd:
Citat:
Sedan ett r tillbaka har den offentliga debatten i pressen och opinionsbildningen frsiktigt rrt sig mot ett mer ppet och tolerant siktsklimat
Dr han ven tar upp siktskorridoren och en hel del andra intressanta saker och avslutar trffande med:
Citat:
Sanningen vinner alltid. Frr eller senare.
Man kan spekulera i att Sjunne kanske sitter och funderar p pixlingen av Malms krnika och varifrn hans eget tvngsbeteende kom att ta avstnd frn den utan att ens lsa den. Kanske sitter han just nu och lser p om vad som faktiskt lg bakom den historiska omsvngningen i invandringsfrgan under 60-70 talen och vilka det r som fortfarande r drivande i dagens invandringsdebatt? Han tycks redan ha gett upp p samma stt som Marcus Birro gett upp. Tjnar Sjunne nd inga pengar lngre kan han lika grna skriva ngot hr.

Det sista Rolf Malm skrev var 2017-04-16 med den aktuella krnikan "21 oktober 1964 Sveriges desdag"

John Gustavsson tycks a sjunkit in i dimma sedan han skrev "Till judarnas frsvar", "Drfr r frintelsefrnekelse antisemitism", "Lnge leve splittringen" fr att sedan avluta med att glida bort frn svensk invandringspolitik med en flummig krnika om "Vad ska vi gra nr robotarna tar ver" men sedan dess tycks ven han vara borta frn Avpixlat.

nd finns Sjunnesson, Malm och Gustavsson kvar p Avpixlats framsida som "Krnikrer".

Gr man tillbaka till archive 2013-04-30 s fanns 4 krnikrer: Mats Dagerlind, Hera Lamppu Maduro, Mrutyuanjai Mishra och Stefan Torsell.

2014-03-30 fanns 3 krnikrer: Mats Dagerlind, Bjrn Nordstrm och Martina Andersson

2015-09-08 fanns 6 krnikrer: Mats Dagerlind, Bjrn Nordstrm och Martina Andersson, Joakim Mrtensson, Jan Sjunnesson och Rolf Malm.

Den sista krnikan som Hera Lamppu Maduro skrev innehll "En granne till mig som bodde i samma hus som jag fick i vintras en handgranat inkastad i lgenheten" och det nst sista var ett ppet "Tack fr mig" och "Jag gr det av ingen annan anledning n att det blir svrt att leva fr mig s lnge jag r ett synligt ansikte p Avpixlat och efter att ha ppet sympatiserat med SD."

Det enda som finns kvar av Stefan Torsell r ett "Tack fr mig" och "Nr jag skrev min frsta artikel p Avpixlat i maj 2012, fr snart tv r sedan, hade jag inte en tanke p annat n att det skulle bli en enda artikel. Det har blivit omkring hundra.". Det intressanta r att alla hans 100 krnikor tycks vara helt bortpixlade av Avpixlat.
Det blir frsts intressant nr Avpixlat har pixlat sina egna krnikrer i denna omfattning, och som tur r finns naturligtvis krnikorna kvar p archive: https://web.archive.org/web/20131024...efan-torssell/

Jag har inte hunnit lsa igenom de censurerade krnikorna, men det frsta jag hittar r en av de sista som rkar innehlla kritik mot en tung massmedie-jude: "Gran Rosenberg svassar":
Citat:
Programmet r precis lagom mjukt fr att inte stra den pgende nedmonteringen av folkhemmet. Journalisterna smeker fram sina infama budskap. Deras ml verkar vara att frska begrnsa svenska folkets rtt att kunna delta i de politiska processerna.

En av dessa journalister r den svassande antidemokraten Gran Rosenberg. Han r en tidigare kommunist, mjuk i ryggen som f, och drmed vl kvalificerad fr att vara krnikr i God morgon Vrlden.
Och som av ett sammantrffande rkar Gran Rosenberg vara bde jude och journalist vars frldrar tydligen verlevde nazitysklands koncentrationslger fr att sedan invandra till sverige p det stt Rolf Malm tog upp i sin krnika, fr att sedan arbeta p SVT och SR. Det vore intressant att studera om det finns likheter mellan hans arbetsinsats och juden David Schwarz insatser att pverka invandringsdebatten genom att "prglas av oberoende och stark integritet" p SVT och SR.
Torsell fortstter att beskriva Gran Rosenberg:
Citat:
Nej, verklig demokrati, enligt Rosenberg, r nr minoriteter (och hr blir Rosenberg luddig) r skyddade s att de kan behlla sina traditioner

Ser kanske ngon ett mnster?

En rd trd tillbaka till Malms krnika och hur bda snabbt frsvann och deras krnikor stdas bort av Avpixlat?

Jag tycker att det finns ett underlag fr exempelvis Granskning Sverige att ringa upp Malm, Sjunnesson, Dagerlind och Stefan Torsell och stlla ngra frgor.
Citera
2017-06-03, 23:03
Medlem
rough-justices avatar
Hej H! Sjunne-effekten ger resultat. Sverigedemokraten Kent Ekeroths lskade mediaprojekt Avpixlat sjunker som en blytung sten p www.alexa.com. Igr plats 392 - idag plats 398. Det var en riktig Judaskyss som Sjunne utdelade till sionistpolarna p Avpixlat. Hallelujah!!!

Lgoddsare att Avpixlat har tappat imorgon och ligger nnstans omkring +400.

Klla:
Citera
2017-06-05, 15:52
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Hej H! Sjunne-effekten ger resultat. Sverigedemokraten Kent Ekeroths lskade mediaprojekt Avpixlat sjunker som en blytung sten p www.alexa.com. Igr plats 392 - idag plats 398. Det var en riktig Judaskyss som Sjunne utdelade till sionistpolarna p Avpixlat. Hallelujah!!!

Lgoddsare att Avpixlat har tappat imorgon och ligger nnstans omkring +400.

Klla:
Ja de fortstter sjunka stadigt nda sedan Rolfs krnika.

De har ju inga intressanta krnikrer kvar. De tv senaste krnikorna r helt intetsgande och handlar om storbritanniens inrikespolitik och allmnt trams.

Jag antar att de letar efter nya krnikrer som klarar av att ifrgastta invandringspolitiken utan att rka antyda att de som ligger bakom den r de som ven str bakom Avpixlat.

Nya krnikrer mste antagligen kontrolleras noga s att de inte alltfr tydligt rkar avslja att de r helt underkastade judiska intressen p samma stt som Gustavssons "Till Judarnas frsvar" och liknande.

Annars r de ganska bra att ifrgastta invandringspolitiken, ven om det r som att ha en skenbart "duktig soldat" i de egna leden som egentligen bara r en inplanterad frrdare.
Citera
2017-06-16, 12:18
Medlem
kuntakinte55s avatar
John Gustavsson r omedvetet sjlvironisk angende sjlvcensur.
http://avpixlat.info/category/opinion/john-gustavsson/
Citat:
flera alternativa mediasajter - inklusive denna - har gynnats av att fler trttnat p den sjlvcensur som vanliga journalister inom gammelmedia ofta tillmpar

Angende "sjlvcensur" p Avpixlat, se trdstarten (FB) Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?

Och nu r Rolf Malm tillbaka efter ett relativt lngt uppehll efter jew-gate

http://avpixlat.info/2017/06/16/terrorhotet/

Malm radar upp ett antal problem med den muslimska invandringen och mngkultur och skriver sedan:
"De som frmst borde motarbeta detta r ju muslimerna"

Men vore det inte frmst judarna som i s fall borde motarbeta detta i det svenska samhllet?
Det r ju uppenbart hur det "borde" vara fr Malm med tanke p det han skrev i sin krnika som pixlades genom sjlvcensur av Avpixlat.

Sedan skriver Malm "Vstvrlden mste mobilisera frfattare, musiker, konstnrer, filmproducenter, skribenter, artister, bloggare etc"

Och det r precis vad judarna gjort de senaste 40 ren genom att ta kontroll ver den massmedia som frmedlar frfattare och musikers mjligheter att n ut p det stt han beskrev i sin frra krnika, men med det specifika mlet att istllet gra sverige mngkulturellt och skapa det han nu menar att muslimer "borde" motarbeta. Den judiskt kontrollerade pressen har ju effektivt tystat de som ifrgasatt utvecklingen nda tills det r fr sent d de istllet arbetar fr att hetsa svenskar mot muslimer p det stt som judiskt kontrollerade Avpixlat gnar sig t.

Vad han anser att judar eller muslimer "borde" gra avsljar drfr ngot strre bakom de falska kulisserna, kanske r Malm sjlv medveten om det, kanske inte.
Citera
2017-06-17, 08:20
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag har fljt denna trden en tid och tnkte nu skriva ngra rader.

Jag r mycket glad ver att Rolf Malm ter igen skriver p Avpixlat. Jag r dock... undrandes... ver vad som egentligen rrt sig i hans tankar under den relativt lnga tid han tog en paus frn Avpixlat... blev han t ex kontaktad utav "vissa" personligen och/eller funderade ut en framtida strategi i sitt skrivande dr han omjligen kan bli anklagad fr vissa saker (jag vet en knd profil p Avpixlat som verkligen finslipat en sdan strategi).

Min profil r ppen p Avpixlat och jag har samma namn dr som hr s det r fritt fram att kolla vad jag skriver/skrivit. Jag skrev frresten precis en trevlig post under Johns senaste krnika.

Jan Sjunnesson... jag vet inte vad jag ska sga om honom. Tar avstnd frn ngot han inte ens lst (och drmed inte heller frsttt). Noterade att han fick fint berm p Twitter fr hans "arbete mot antisemitism" (tyvrr glmde jag att ta skrmdump men den som sker en bit bakt i tiden dr finner sannolikt det). Fantastiskt "frsvar" han erbjd hr i denna trden ocks... var ungefr som att kolla p en boxningsmatch med knockout efter knockout efter 5 sekunder pga hnderna (hjrnan?) vid knna. Som "kuntakinte55" nmnde i en post hr tidigare s hade personen vntat sig ondligt mycket mer utav Sjunnesson... och ven Jag ska jag sga i rlighetens namn! Mycket mycket besviken... ven frvirrad ver eventuell motivation till att agera p ett sdant stt.

John Gustavsson r en person som ej klarar av att lsa (eller snarare tro) p det som str i min profil p Avpixlat (jag blev nmligen fult phoppad utav honom, anklagad fr att vara en ddsknarknazist med en ugn som rymmer minst tv mnniskor och hade det varit IRL hade jag anmlt honom fr frtal)... det som str i min profil r det som gller... INGET annat. Tja... sedan fr ju vem som helst TRO "whatever" om mig.. s lnge inte ngon gnar sig t frtal som nmnd gjorde s tillhr det ju yttrandefriheten. Jag har frresten sparat Johns otroligt trevliga kommentar till mig som var ett svar p att jag skrev att jag tror p yttrandefriheten och r emot ALLA som vill inskrnka den fr Mig ELLER andra mnniskor. Ska ocks tillgga att jag KNAPPAST var den ende som blev phoppad utav "nazistjgaren" John p detta sttet.. ngot som uppmrksammats tidigare i denna trden.

Citat John:

Citat:
SD har i flera r haft nolltolerans mot nazister, det r inget nytt. Du var aldrig en del av vr rrelse och du och dina kamrater kommer aldrig f inflytande, ven om SD s skulle f 51 %.

Mnga kastar skit p moderator Mittlandet men nmnda tog ovanstende p allvar och jag citerar drfr Mittlandet ang detta:

Citat:
Mittlandet Moderator aurvandil207 om 2 minuter
Kommentaren var helt klart olmplig och r nu borttagen med beledsagande tillsgelse.

Jag pratar med vilka fan jag vill s vl online som IRL... dom som dmer mig utifrn ngot sdant kan dra t helvete. Mycket intressanta saker som diskuterats i denna trd och drmed EN stor anledning till varfr jag nu bestmde mig fr att skriva lite hr!

Citera
2017-06-17, 14:52
Medlem
Bronco68s avatar
Hej Aurvandil207,

jag knner igen ditt namn frn kommentarsflten p Avpixlat, och eftersom jag r skribent dr tnkte jag ocks ge min syn p situationen. Eftersom Sjunnesson och jag tills fr ett par dagar sedan spelade fr samma lag har jag inte velet kritisera honom tidigare.

Situationen som uppstod i samband med hans sgning av Rolf Malms krnika r inte bara beklaglig, den r enligt mitt frmenande dessutom helt ondig, framfr allt mot bakgrund av de var "kollegor" (sdant lser man internt). Men jag tror att hela historien har sin upprinnelse lngt tidigare.

Nr Sjunnesson klev p AP-skeppet var jag inte bara skeptisk, jag var vldigt orolig i vilken riktning han skulle driva AP. Jag knner inte Jan och har bara trffat honom en gng, men det stt han presenterar sig p gr att han snarare framstr som en individuell lyckskare n en genuin Sverigevn. Nr man lser hans CV framgr det med all nskvrd tydlighet att han har hoppat omkring mellan olika politiska lger som en studiomusiker utan fast band. Om hans CV stmmer har han frvisso hunnit med tskilliga stationer i livet, men som arbetsgivare skulle jag just av den anledningen ha dragit ronen t mig. Att inte kunna binda sig en lngre tid till ett specifikt frehavande r nppeligen en merit.

Det frsta Sjunnesson gjorde p Avpixlat var att publicera en intervjuserie i tre delar med sin vapendragare Roger Sahlstrm. Jag tyckte det var oerhrt mrkligt att lmna s stort utrymme t en, tminstone fr mig, helt oknd person. Roger var vid den tidpunkten inte heller associerad med AP mer n ngon annan kommentator eller lsare p forumet.

Rogers "genombrott" kom senare d han presenterades som AP:s "tunga frstrkning". Det blev sedan inte mycket skrivande frn hans sida, och han frsvann snart in i det alternativa mediebruset utanfr AP utan frklaring. Vad han gr i dag har jag ingen aning om.

AP:s hantering av Malm-gate kunde ha sktts snyggare. Nr redaktionen vl har godknt en text fr publicering ska den bara under mycket speciella omstndigheter kunna dras tillbaka. ven om innehllet r kontroversiellt r det bttre att st p sig tills vinden har bedarrat. Jag tycker inte att Rolfs krnika uppfyllde kriterierna fr en komplett avpublicering.

Krnikrerna p AP fr frsts sjlva avgra i vilken mn de vill vara aktiva i kommentarsfltet till sina egna alster. Det kan frsts lta som en bra id att bemta lsarna "live" s att sga, men jag r inte vertygad om det konceptet. Det kan ltt leda till polemik och hetsiga diskussioner som man har sett i vissa sammanhang :-). Nr du r klar med din artikel s br den ju kunna tala fr sig sjlv och st p egna ben. Sjlv jag har valt att hlla en relativt lg profil och bara g in och kommentera vid missfrstnd eller om jag har frorsakat ngon felaktighet.

Slutligen tror jag att AP hade haft allt att vinna p att offentligt redogra fr situationen som har uppsttt i klvattnet av Rolfs artikel samt kommentera Sjunnessons "avhopp" och Sahlstrms bortdriftande. Men jag r inte del av redaktionen s det r inte upp till mig att avgra hur de ska handha saken.

Hlsningar

Bronco

Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Jag har fljt denna trden en tid och tnkte nu skriva ngra rader.

Jag r mycket glad ver att Rolf Malm ter igen skriver p Avpixlat. Jag r dock... undrandes... ver vad som egentligen rrt sig i hans tankar under den relativt lnga tid han tog en paus frn Avpixlat... blev han t ex kontaktad utav "vissa" personligen och/eller funderade ut en framtida strategi i sitt skrivande dr han omjligen kan bli anklagad fr vissa saker (jag vet en knd profil p Avpixlat som verkligen finslipat en sdan strategi).

Min profil r ppen p Avpixlat och jag har samma namn dr som hr s det r fritt fram att kolla vad jag skriver/skrivit. Jag skrev frresten precis en trevlig post under Johns senaste krnika.

Jan Sjunnesson... jag vet inte vad jag ska sga om honom. Tar avstnd frn ngot han inte ens lst (och drmed inte heller frsttt). Noterade att han fick fint berm p Twitter fr hans "arbete mot antisemitism" (tyvrr glmde jag att ta skrmdump men den som sker en bit bakt i tiden dr finner sannolikt det). Fantastiskt "frsvar" han erbjd hr i denna trden ocks... var ungefr som att kolla p en boxningsmatch med knockout efter knockout efter 5 sekunder pga hnderna (hjrnan?) vid knna. Som "kuntakinte55" nmnde i en post hr tidigare s hade personen vntat sig ondligt mycket mer utav Sjunnesson... och ven Jag ska jag sga i rlighetens namn! Mycket mycket besviken... ven frvirrad ver eventuell motivation till att agera p ett sdant stt.

John Gustavsson r en person som ej klarar av att lsa (eller snarare tro) p det som str i min profil p Avpixlat (jag blev nmligen fult phoppad utav honom, anklagad fr att vara en ddsknarknazist med en ugn som rymmer minst tv mnniskor och hade det varit IRL hade jag anmlt honom fr frtal)... det som str i min profil r det som gller... INGET annat. Tja... sedan fr ju vem som helst TRO "whatever" om mig.. s lnge inte ngon gnar sig t frtal som nmnd gjorde s tillhr det ju yttrandefriheten. Jag har frresten sparat Johns otroligt trevliga kommentar till mig som var ett svar p att jag skrev att jag tror p yttrandefriheten och r emot ALLA som vill inskrnka den fr Mig ELLER andra mnniskor. Ska ocks tillgga att jag KNAPPAST var den ende som blev phoppad utav "nazistjgaren" John p detta sttet.. ngot som uppmrksammats tidigare i denna trden.

Citat John:

Mnga kastar skit p moderator Mittlandet men nmnda tog ovanstende p allvar och jag citerar drfr Mittlandet ang detta:

Jag pratar med vilka fan jag vill s vl online som IRL... dom som dmer mig utifrn ngot sdant kan dra t helvete. Mycket intressanta saker som diskuterats i denna trd och drmed EN stor anledning till varfr jag nu bestmde mig fr att skriva lite hr!

Citera
2017-06-18, 15:37
Medlem
Aurvandil207s avatar
Hej Bronco!

Trevligt att du dk upp hr!

Citat:
Situationen som uppstod i samband med hans sgning av Rolf Malms krnika r inte bara beklaglig, den r enligt mitt frmenande dessutom helt ondig, framfr allt mot bakgrund av de var "kollegor" (sdant lser man internt). Men jag tror att hela historien har sin upprinnelse lngt tidigare.

Om jag d hr i min kommentar utgr frn din insikt och insyn hr s skulle detta allts handla om en personlig konflikt av ngot slag och ven lngsinthet... ett karaktrsdrag som jag finner vara ett tecken p personlig svaghet. Man tar som sagt personliga konflikter privat s att t ex inte det strre gemensamma mlet eller gruppen blir lidande... man lmnar sedan det bakom sig lst p bsta stt... men den lngsinte personen accepterar sllan ens en bra "deal". Har haft min beskrda del utav sdana mnniskor och undviker dom. Det finns undantag dr ven jag blir lngsint men d rr det sig om ytterst allvarliga saker och jag undviker ocks att skapa ett verdrivet kaos kring det (anledningen till varfr jag vnde mig mot PK och etablissemanget en gng i tiden kommer t ex alltid sitta kvar i mig som en giftig tagg pga det var mina egna landsmn (och kvinnor) som mer eller mindre beordrade mig att "rtta dig in i ledet... annars r du frmlingsfientlig".

Nvl... vidare.

Citat:
AP:s hantering av Malm-gate kunde ha sktts snyggare. Nr redaktionen vl har godknt en text fr publicering ska den bara under mycket speciella omstndigheter kunna dras tillbaka. ven om innehllet r kontroversiellt r det bttre att st p sig tills vinden har bedarrat. Jag tycker inte att Rolfs krnika uppfyllde kriterierna fr en komplett avpublicering.

Jag hller Mats Dagerlind ansvarig fr detta. Han har tidigare visat sig vara en otroligt velig person angende viktiga beslut p Avpixlat och ven uppvisat tecken p att han tar kritik dligt... ven frn sdana som han borde lyssna p och ta goda rd ifrn (jag rknar INTE in mig sjlv hr frresten utan syftar mer p vissa moderatorer). Jag har dock alltid hvdat att Mats gr sig vldigt bra i TV/radio-debatter och den sikten har jag n idag... han r mao enligt min mening malplacerad... medvetet eller omedvetet. Jag sjlv hittade inget i Rolf Malms raderade krnika som var antisemitiskt/rasistiskt... detta kan bevisas direkt genom att INGEN citerade ngot korrekt citat som skulle styrkt en sdan tes... inte Sjunnesson... inte John Gustavsson... inte SKMA... mfl... INGEN. Det jag hittade i Rolfs krnika var otroligt vrdefull information som nu r officiellt stmplad som "icke lsvrt" (och 10 andra grvre synonymer som jag skulle kunna rkna upp genom knslostormen i mig... men detta fr rcka).
Citat:
Slutligen tror jag att AP hade haft allt att vinna p att offentligt redogra fr situationen som har uppsttt i klvattnet av Rolfs artikel samt kommentera Sjunnessons "avhopp" och Sahlstrms bortdriftande. Men jag r inte del av redaktionen s det r inte upp till mig att avgra hur de ska handha saken.

Instmmer helt!

S... nu kommer hr en "knslig frga" till dig som r kristen (fr det har jag antagit att du r?). Vi sitter ju i en trd som lyder, "Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?". Jag stller denna frga pga vi d sitter just hr MEN jag har lnge velat stlla den men aldrig hittat tillflle och mjlighet p Avpixlat fr den. Jag ska frst sga att titeln p trden fr Mig och mina personliga teorier inte stmmer helt... jag skulle anvnt ett lite annat ord nmligen i brjan... "Judeokristna" (s vitt jag vet har de flesta krnikrer varit och r kristna (Stefan Torssell har i och fr sig sagt sjlv att han har "ett strk" av judisk brd i sig men jag sker den strre bilden hr ang religion)... John Gustavsson har t om varit "young creationist" (beklagar att jag ej tog skrmdump p den kommentaren frn honom men du kan ju alltid frga honom). Sledes r min frga fljande. Existerar det, enligt din mening, en strre konflikt inom kristendomen angende hur kristna ("vstliga judeokristna") ska frhlla sig till judar och Israel? r man, som vissa i USA och som vissas teorier antyder "bundna via skriften" att mer eller mindre alltid stdja judarna och Israel (vilket vissa kristna menar r ett stort problem)? Jag har kollat upp ngra sdana OLIKA teorier frn kristna i frmst USA d som sagt men d jag r ignostiker (rent tekniskt) kan Jag inte n en riktigt komplett versyn och slutsats hr... omrdet r dessutom GIGANTISKT d det existerar mnga kristna grupperingar. Jag finner dock omrdet mycket intressant fr det pgr s mycket i vrlden och i Sverige att allt i nulget som ledde och/eller indirekt ledde till detta mste utforskas... det var ocks givetvis drfr jag uppskattade Rolf Malms krnika s mycket... den bredd den krnikan hade var helt i takt med hur mina egna tankar gr generellt.

Jag sker sanningen helt enkelt och jag uppskattade inte att den pixlades p ett stlle som heter Avpixlat.

Med vnliga hlsningar
/
Aurvandil207

Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Hej Aurvandil207,

jag knner igen ditt namn frn kommentarsflten p Avpixlat, och eftersom jag r skribent dr tnkte jag ocks ge min syn p situationen. Eftersom Sjunnesson och jag tills fr ett par dagar sedan spelade fr samma lag har jag inte velet kritisera honom tidigare.

Nr Sjunnesson klev p AP-skeppet var jag inte bara skeptisk, jag var vldigt orolig i vilken riktning han skulle driva AP. Jag knner inte Jan och har bara trffat honom en gng, men det stt han presenterar sig p gr att han snarare framstr som en individuell lyckskare n en genuin Sverigevn. Nr man lser hans CV framgr det med all nskvrd tydlighet att han har hoppat omkring mellan olika politiska lger som en studiomusiker utan fast band. Om hans CV stmmer har han frvisso hunnit med tskilliga stationer i livet, men som arbetsgivare skulle jag just av den anledningen ha dragit ronen t mig. Att inte kunna binda sig en lngre tid till ett specifikt frehavande r nppeligen en merit.

Det frsta Sjunnesson gjorde p Avpixlat var att publicera en intervjuserie i tre delar med sin vapendragare Roger Sahlstrm. Jag tyckte det var oerhrt mrkligt att lmna s stort utrymme t en, tminstone fr mig, helt oknd person. Roger var vid den tidpunkten inte heller associerad med AP mer n ngon annan kommentator eller lsare p forumet.

Rogers "genombrott" kom senare d han presenterades som AP:s "tunga frstrkning". Det blev sedan inte mycket skrivande frn hans sida, och han frsvann snart in i det alternativa mediebruset utanfr AP utan frklaring. Vad han gr i dag har jag ingen aning om.

Krnikrerna p AP fr frsts sjlva avgra i vilken mn de vill vara aktiva i kommentarsfltet till sina egna alster. Det kan frsts lta som en bra id att bemta lsarna "live" s att sga, men jag r inte vertygad om det konceptet. Det kan ltt leda till polemik och hetsiga diskussioner som man har sett i vissa sammanhang :-). Nr du r klar med din artikel s br den ju kunna tala fr sig sjlv och st p egna ben. Sjlv jag har valt att hlla en relativt lg profil och bara g in och kommentera vid missfrstnd eller om jag har frorsakat ngon felaktighet.

Hlsningar

Bronco
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-06-18 kl. 15:40.
Citera
2017-06-20, 09:00
Medlem
Bronco68s avatar
Jag har ingen strre insikt i mina medskribenters karaktrsdrag utan utgr bara frn de observationer och erfarenheter som jag har gjort under rens lopp som skribent p AP. Om det ligger ngon personlig vendetta till grund fr den uppblossande konflikten vet jag drfr inte (och jag uttryckte mig nog lite oklart i frra inlgget). Men jag kan konstatera att det inom det alternativa skriftskret saknas en sammanbindande knsla av att vi kmpar fr samma sak. Inom "rrelsen" (jag avskyr ordet men kommer inte p ngot bttre) rder det snarare ett elitistiskt tnkande med ett A-lag och ett B-lag.

Inom A-laget lggs det mycket tid och energi p att kritisera journalister inom "etablerad media" (tycker inte om det uttrycket heller), samtidigt som de som allra hgst kritiserar dem sjlva lgger ofantligt stort vrde p att de sjlva r just utbildade journalister. Dessa journalister, som tidigare har skrivit fr MSM, har en bengenhet att bli "hgnsade". De skulle aldrig drmma om att lnka till en artikel som jag eller ngon annan utan journalistisk bakgrund (B-laget) har skrivit, oavsett innehllet i texten. Dessa upphjda fyrtorn omges av en svans som grna frotterar sig med dem och har antagit samma "von oben herab"-attityd som de. Exempel r de som jag tog upp i mitt frra inlgg. Trots att de spenderar 25 timmar om dagen p Facebook och Twitter och delar dussintals artiklar om dagen har de mig veterligen nstan aldrig citerat ngonting som AP:s krnikrer har skrivit.

Jag tycker det blir absurt nr en person som Sjunnesson (som ju fick en roll inom AP som strckte sig lngt bortom krnikrskapet) inte frsker promota andra skribenter p AP (med undantag fr John Gustavsson som han tydligen r vn med). Men att lnka till artiklar och krnikor p Ledarsidorna, Fria Tider, Det goda samhllet och s vidare r det inga problem med - bara det inte handlar om Avpixlat.

Sedan har vi den omhuldade fre detta journalisten p en svensk-dansk website. Nr jag frskte f in en artikel dr fr 4 - 5 r sedan var det hon som satte stopp fr det. Av ngon anledning som jag aldrig fick klarhet i ville hon inte att den skulle publiceras. Medan hon kritiserar sina tidigare kollegor inom dagspressen uttrycker hon ofta beundran fr "det gedigna, journalistiska hantverket". Trots att hon frsmr skribenter utan gedigen, journalistisk bakgrund lnkar hon grna till anonoyma inlgg p Flashback!

Konsekvensen av det ovan beskrivna beteendet blir att jag varken omnmner ngon av dem i mina artiklar, inte heller lnkar jag till ngot som de har skrivit. Det kanske r lite barnsligt, men i s fall r de ocks barnsliga. Jag vgrar att agera nyttig idiot fr personer som inte r intresserade av att vnda samhllsutvecklingen utan snarare bara vill verta de bestende maktstrukturerna inom MSM den dagen de rent innehllsmssigt har spelat ut sin roll.

Jag r drfr ganska skeptisk angende den "Sverigevnliga rrelsens" mjligheter att f vrt land p ftter igen. Den r varken Sverigevnlig eller en rrelse.

Jag kommer att svara p resten av dina frgor lite senare.

Hlsningar

Bronco

Citat:
Hej Bronco!

Trevligt att du dk upp hr!

Om jag d hr i min kommentar utgr frn din insikt och insyn hr s skulle detta allts handla om en personlig konflikt av ngot slag och ven lngsinthet... ett karaktrsdrag som jag finner vara ett tecken p personlig svaghet. Man tar som sagt personliga konflikter privat s att t ex inte det strre gemensamma mlet eller gruppen blir lidande... man lmnar sedan det bakom sig lst p bsta stt... men den lngsinte personen accepterar sllan ens en bra "deal". Har haft min beskrda del utav sdana mnniskor och undviker dom. Det finns undantag dr ven jag blir lngsint men d rr det sig om ytterst allvarliga saker och jag undviker ocks att skapa ett verdrivet kaos kring det (anledningen till varfr jag vnde mig mot PK och etablissemanget en gng i tiden kommer t ex alltid sitta kvar i mig som en giftig tagg pga det var mina egna landsmn (och kvinnor) som mer eller mindre beordrade mig att "rtta dig in i ledet... annars r du frmlingsfientlig".

Nvl... vidare.

Jag hller Mats Dagerlind ansvarig fr detta. Han har tidigare visat sig vara en otroligt velig person angende viktiga beslut p Avpixlat och ven uppvisat tecken p att han tar kritik dligt... ven frn sdana som han borde lyssna p och ta goda rd ifrn (jag rknar INTE in mig sjlv hr frresten utan syftar mer p vissa moderatorer). Jag har dock alltid hvdat att Mats gr sig vldigt bra i TV/radio-debatter och den sikten har jag n idag... han r mao enligt min mening malplacerad... medvetet eller omedvetet. Jag sjlv hittade inget i Rolf Malms raderade krnika som var antisemitiskt/rasistiskt... detta kan bevisas direkt genom att INGEN citerade ngot korrekt citat som skulle styrkt en sdan tes... inte Sjunnesson... inte John Gustavsson... inte SKMA... mfl... INGEN. Det jag hittade i Rolfs krnika var otroligt vrdefull information som nu r officiellt stmplad som "icke lsvrt" (och 10 andra grvre synonymer som jag skulle kunna rkna upp genom knslostormen i mig... men detta fr rcka).

Instmmer helt!

S... nu kommer hr en "knslig frga" till dig som r kristen (fr det har jag antagit att du r?). Vi sitter ju i en trd som lyder, "Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?". Jag stller denna frga pga vi d sitter just hr MEN jag har lnge velat stlla den men aldrig hittat tillflle och mjlighet p Avpixlat fr den. Jag ska frst sga att titeln p trden fr Mig och mina personliga teorier inte stmmer helt... jag skulle anvnt ett lite annat ord nmligen i brjan... "Judeokristna" (s vitt jag vet har de flesta krnikrer varit och r kristna (Stefan Torssell har i och fr sig sagt sjlv att han har "ett strk" av judisk brd i sig men jag sker den strre bilden hr ang religion)... John Gustavsson har t om varit "young creationist" (beklagar att jag ej tog skrmdump p den kommentaren frn honom men du kan ju alltid frga honom). Sledes r min frga fljande. Existerar det, enligt din mening, en strre konflikt inom kristendomen angende hur kristna ("vstliga judeokristna") ska frhlla sig till judar och Israel? r man, som vissa i USA och som vissas teorier antyder "bundna via skriften" att mer eller mindre alltid stdja judarna och Israel (vilket vissa kristna menar r ett stort problem)? Jag har kollat upp ngra sdana OLIKA teorier frn kristna i frmst USA d som sagt men d jag r ignostiker (rent tekniskt) kan Jag inte n en riktigt komplett versyn och slutsats hr... omrdet r dessutom GIGANTISKT d det existerar mnga kristna grupperingar. Jag finner dock omrdet mycket intressant fr det pgr s mycket i vrlden och i Sverige att allt i nulget som ledde och/eller indirekt ledde till detta mste utforskas... det var ocks givetvis drfr jag uppskattade Rolf Malms krnika s mycket... den bredd den krnikan hade var helt i takt med hur mina egna tankar gr generellt.

Jag sker sanningen helt enkelt och jag uppskattade inte att den pixlades p ett stlle som heter Avpixlat.

Med vnliga hlsningar
/
Aurvandil207
Senast redigerad av Bronco68 2017-06-20 kl. 09:04.
Citera
2017-06-20, 10:57
Medlem
Bronco68s avatar
Jag knner inte Mats och vill ogrna kritisera honom som anvarig utgivare. Inte heller vill jag ifrgastta olika redaktionella beslut (kalla mig grna fr feg, men s lnge jag r skribent p AP tycker jag inte att det knns som "fair"). Precis som du tycker jag att han gr sig bra bde i TV och i de podcastar som han medverkar i. Rabaldret runt Malms artikel har jag emellertid svrt att frst. Som jag skrev i mitt frra inlgg tror jag att det hade varit bttre att lta artikeln st kvar i oredigerat skick och sedan bara rida ut stormen. Men nr den antisemitiska klubban svingas r det nog ltt att falla till fga nr man representerar en alternativ mediakanal som str under generalmisstanke fr att vilja infra koncentrationslger och gra lampskrmar av mnniskohud. Avbner kommer emellertid inte att ndra p vnsterns stt att se p "hatmedia".

Jag ser mig sjlv som troende i den bemrkelsen att jag inte kan frestlla mig att universum har uppsttt utan ngon mening. Allt som brjar existera har en mening. De processer som mste uppst fr att den frsta cellen ska skapas r s komplexa att jag helt enkelt inte kan frestlla mig att de kan ske av en slump. Jag har inget till vers fr kreationism, men jag r ppen fr vissa delar av "intelligent design" samtidigt som jag ocks tror p evolutionen (men jag tror inte den r frklaringen p precis allt). Jag betraktar mig sjlv som kulturellt kristen, ber min aftonbn, gr d och d i kyrkan och frsker applicera en kristen etik i mitt liv ven om det r svrt ibland. De som med tvrskerhet hvdar att de r ateister tar enligt mitt frmenande ocks p sig bevisbrdan fr att visa att det med all skerhet inte finns ngon hgre makt. Agnosticism r dremot r en hllning som jag kan frst.

Tyvrr kan jag inte riktigt besvara din frga om frhllandet mellan Kristendomen och Judendomen. Jag har inte tillrckligt med insikt i mnet. Jag har varit 16 gnger i Israel och har ocks gtt p en Ulpan dr i ett par mnader fr att lra mig hebreiska och har mnga israeliska vnner. Ngot speciellt frhllningsstt fr kristna gentmot Judendomen r jag inte medveten, men, det r ett mne som jag inte har satt mig in i. Jag har i Israel aldrig upplevt att jag har blivit behandlad p ett nedltande stt fr att jag har intakt frhud.

Som den vn av yttrandefrihet jag r tycker jag inte heller att vissa mnen ska vara tabu oavsett vilka sr de river upp.

/Bronco.

Citat:
Hej Bronco!

Nvl... vidare.

Instmmer helt!

Med vnliga hlsningar
/
Aurvandil207
Citera
2017-06-20, 12:52
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Det har aldrig handlat om det absurda antagande att det uteslutande skulle handla om judar.

Bra pong som jag faktiskt inte insg frrn du nmnde det. Bde agendan och hyckleriet framgr bara tydligare ju mer man studerar detta fenomen inom svensk massmedia.

Sg ocks det dr inlgget. Frckt tnkte jag frst men kom p att det r ju helt naturligt p en sida grundad och fortfarande kontrollerad av en eller flera judar, vilket bara gr Rolf Malms oredigerade text mer relevant och min frsta frga nnu mer intressant.

Frsta tiden jag lste avpixlat (politisktinkorrekt) insg jag inte det men har det ngonsin varit tydligare att Avpixlat r kontrollerad opposition?

Axpixlat r ett skolexempel p en kontra-jihadistisk tidning. Invandring r ok s lnge det inte handlar om muslimer eller snarare att det inte ska komma fler muslimer frn den hr nivn.

Det r ett faktum att det var just judar som var pdrivande vid infrandet av den mngkulturella agendan. Enligt Gran Rosenberg beror det p att judar fredrar att vara en minoritet bland mnga minoriteter istllet fr enda minoriteten.

Det intressanta r att de andra invandrargrupperna p den tiden var vita, kristna europer. tminstone deras barn kunde ha assimilerats och blivit svenskar. Dremot har inte judarna assimilerat sig trots att de funnits i Sverige i ver 200 r och i Europa i ca 2000 r. Det senare mste vara inofficiellt vrldsrekord.
Citera
2017-06-21, 10:05
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Jag knner inte Mats och vill ogrna kritisera honom som anvarig utgivare. Inte heller vill jag ifrgastta olika redaktionella beslut (kalla mig grna fr feg, men s lnge jag r skribent p AP tycker jag inte att det knns som "fair").

Detta r enligt min sikt inte feghet utan istllet "taktiskt spel" om jag fr anvnda mina egna ord. Det r fullt mjligt att jag hade agerat vldigt likartat i din situation fr att vid ett senare tillflle nr jag d inte lngre befann mig i en "ansvarsposition" (som krnikr) leverera saklig kritik om gngna hndelser (vilket du ven gr till del redan nu).

Mycket intressant utlgg om dina tankar kring religion och livsskdning dr jag kan hlla med om vissa detaljer eller i alla fall inse att vissa saker r vrda att fundera ver p djupet. Vldigt kort sagt om min egen syn p detta s lutar jag mycket t evolutionsteorin MEN inser drmed att evolutionen gett oss instrument fr att frst vr direkta omvrld (hur vi skaffar mat, undviker fara/dd, skaffar vnner och partners osv).. vi r inte "utrustade" fr att frst mycket hgre meningar n s men vr nyfikenhet strvar paradoxalt nog starkt t det hllet och jag tror sledes att framtidens mnniska kommer att frst saker frn ett perspektiv och med ett djup som vi inte ens kan frestlla oss idag... och jag har heller ingen aning om vilket perspektiv inkl insikter om universum och livet det kan tnkas vara. Att INGEN (mnniska) VET eller har svar p ALLT ger faktiskt mig en trygghet fr drmed kan inte heller ngon "patentera sanningen" och tala med "ren gudomlig auktoritet"... i alla fall INTE idag!

Citat:
Tyvrr kan jag inte riktigt besvara din frga om frhllandet mellan Kristendomen och Judendomen.

Du har svarat rligt och jag uppskattar det!

Citat:
Som den vn av yttrandefrihet jag r tycker jag inte heller att vissa mnen ska vara tabu oavsett vilka sr de river upp.

Ja. Vi bedrar oss sjlva (och vra medmnniskor) nr vi gmmer och frtrnger sanningen ven om den gr ont att IN-SE (jag gillar metaforer):

https://www.youtube.com/watch?v=7tch...eature=related

Har fr tillfllet vissa vidare funderingar kring vad som egentligen sker p Avpixlat men inget jag kan f ner i konkreta eller vettiga ord och ider just nu idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Jag knner inte Mats och vill ogrna kritisera honom som anvarig utgivare. Inte heller vill jag ifrgastta olika redaktionella beslut (kalla mig grna fr feg, men s lnge jag r skribent p AP tycker jag inte att det knns som "fair"). Precis som du tycker jag att han gr sig bra bde i TV och i de podcastar som han medverkar i. Rabaldret runt Malms artikel har jag emellertid svrt att frst. Som jag skrev i mitt frra inlgg tror jag att det hade varit bttre att lta artikeln st kvar i oredigerat skick och sedan bara rida ut stormen. Men nr den antisemitiska klubban svingas r det nog ltt att falla till fga nr man representerar en alternativ mediakanal som str under generalmisstanke fr att vilja infra koncentrationslger och gra lampskrmar av mnniskohud. Avbner kommer emellertid inte att ndra p vnsterns stt att se p "hatmedia".

Jag ser mig sjlv som troende i den bemrkelsen att jag inte kan frestlla mig att universum har uppsttt utan ngon mening. Allt som brjar existera har en mening. De processer som mste uppst fr att den frsta cellen ska skapas r s komplexa att jag helt enkelt inte kan frestlla mig att de kan ske av en slump. Jag har inget till vers fr kreationism, men jag r ppen fr vissa delar av "intelligent design" samtidigt som jag ocks tror p evolutionen (men jag tror inte den r frklaringen p precis allt). Jag betraktar mig sjlv som kulturellt kristen, ber min aftonbn, gr d och d i kyrkan och frsker applicera en kristen etik i mitt liv ven om det r svrt ibland. De som med tvrskerhet hvdar att de r ateister tar enligt mitt frmenande ocks p sig bevisbrdan fr att visa att det med all skerhet inte finns ngon hgre makt. Agnosticism r dremot r en hllning som jag kan frst.

Tyvrr kan jag inte riktigt besvara din frga om frhllandet mellan Kristendomen och Judendomen. Jag har inte tillrckligt med insikt i mnet. Jag har varit 16 gnger i Israel och har ocks gtt p en Ulpan dr i ett par mnader fr att lra mig hebreiska och har mnga israeliska vnner. Ngot speciellt frhllningsstt fr kristna gentmot Judendomen r jag inte medveten, men, det r ett mne som jag inte har satt mig in i. Jag har i Israel aldrig upplevt att jag har blivit behandlad p ett nedltande stt fr att jag har intakt frhud.

/Bronco.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in