Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Fortstt grna skriv och ifrgastt.
Den sista krnikan Sjunne skrev p Avpixlat var
2017-04-18, fyra dagar fre starten av denna trd:
Citat:
Sedan ett r tillbaka har den offentliga debatten i pressen och opinionsbildningen frsiktigt rrt sig mot ett mer ppet och tolerant siktsklimat
Dr han ven tar upp siktskorridoren och en hel del andra intressanta saker och avslutar trffande med:
Citat:
Sanningen vinner alltid. Frr eller senare.
Man kan spekulera i att Sjunne kanske sitter och funderar p
pixlingen av Malms krnika och varifrn hans eget tvngsbeteende kom att ta avstnd frn den utan att ens lsa den. Kanske sitter han just nu och lser p om vad som faktiskt lg bakom den historiska omsvngningen i invandringsfrgan under 60-70 talen och vilka det r som fortfarande r drivande i dagens invandringsdebatt? Han tycks redan ha gett upp p samma stt som
Marcus Birro gett upp. Tjnar Sjunne nd inga pengar lngre kan han lika grna skriva ngot hr.
Det sista Rolf Malm skrev var 2017-04-16 med
den aktuella krnikan "21 oktober 1964 Sveriges desdag"
John Gustavsson tycks a sjunkit in i dimma sedan han skrev "Till judarnas frsvar", "Drfr r frintelsefrnekelse antisemitism", "Lnge leve splittringen" fr att sedan avluta med att glida bort frn svensk invandringspolitik med en flummig krnika om "Vad ska vi gra nr robotarna tar ver" men sedan dess tycks ven han vara borta frn Avpixlat.
nd finns Sjunnesson, Malm och Gustavsson kvar p Avpixlats framsida som "Krnikrer".
Gr man tillbaka till archive
2013-04-30 s fanns 4 krnikrer: Mats Dagerlind, Hera Lamppu Maduro, Mrutyuanjai Mishra och Stefan Torsell.
2014-03-30 fanns 3 krnikrer: Mats Dagerlind, Bjrn Nordstrm och Martina Andersson
2015-09-08 fanns 6 krnikrer: Mats Dagerlind, Bjrn Nordstrm och Martina Andersson, Joakim Mrtensson, Jan Sjunnesson och Rolf Malm.
Den sista krnikan som
Hera Lamppu Maduro skrev innehll "En granne till mig som bodde i samma hus som jag fick i vintras en handgranat inkastad i lgenheten" och det nst sista var ett ppet "Tack fr mig" och "Jag gr det av ingen annan anledning n att det blir svrt att leva fr mig s lnge jag r ett synligt ansikte p Avpixlat och efter att ha ppet sympatiserat med SD."
Det enda som finns kvar av Stefan Torsell r ett
"Tack fr mig" och "Nr jag skrev min frsta artikel p Avpixlat i maj 2012, fr snart tv r sedan, hade jag inte en tanke p annat n att det skulle bli en enda artikel.
Det har blivit omkring hundra.". Det intressanta r att alla hans 100 krnikor tycks vara helt
bortpixlade av Avpixlat.
Det blir frsts intressant nr Avpixlat har pixlat sina egna krnikrer i denna omfattning, och som tur r finns naturligtvis krnikorna kvar p archive:
https://web.archive.org/web/20131024...efan-torssell/
Jag har inte hunnit lsa igenom de censurerade krnikorna, men det frsta jag hittar r en av de sista som rkar innehlla kritik mot en tung massmedie-jude: "Gran Rosenberg svassar":
Citat:
Programmet r precis lagom mjukt fr att inte stra den pgende nedmonteringen av folkhemmet. Journalisterna smeker fram sina infama budskap. Deras ml verkar vara att frska begrnsa svenska folkets rtt att kunna delta i de politiska processerna.
En av dessa journalister r den svassande antidemokraten Gran Rosenberg. Han r en tidigare kommunist, mjuk i ryggen som f, och drmed vl kvalificerad fr att vara krnikr i God morgon Vrlden.
Och som av ett sammantrffande rkar
Gran Rosenberg vara bde
jude och journalist vars frldrar tydligen verlevde nazitysklands koncentrationslger fr att sedan invandra till sverige p det stt Rolf Malm tog upp i sin krnika, fr att sedan arbeta p SVT och SR. Det vore intressant att studera om det finns likheter mellan hans arbetsinsats och juden David Schwarz insatser att pverka invandringsdebatten genom att "
prglas av oberoende och stark integritet" p SVT och SR.
Torsell fortstter att beskriva Gran Rosenberg:
Citat:
Nej, verklig demokrati, enligt Rosenberg, r nr minoriteter (och hr blir Rosenberg luddig) r skyddade s att de kan behlla sina traditioner
Ser kanske ngon ett mnster?
En rd trd tillbaka till Malms krnika och hur bda snabbt frsvann och deras krnikor stdas bort av Avpixlat?
Jag tycker att det finns ett underlag fr exempelvis Granskning Sverige att ringa upp Malm, Sjunnesson, Dagerlind och Stefan Torsell och stlla ngra frgor.