D s ska jag svara p denna posten som jag missade!
Citat:
Om det ligger ngon personlig vendetta till grund fr den uppblossande konflikten vet jag drfr inte (och jag uttryckte mig nog lite oklart i frra inlgget). Men jag kan konstatera att det inom det alternativa skriftskret saknas en sammanbindande knsla av att vi kmpar fr samma sak.
Jag frstod dock att du inte har FULL insikt och dessutom hade jag sannolikt uttryckt mig p ett liknande stt. Att det saknas en sammanbindande knsla mrks vldigt tydligt fr min del (och sannolikt mnga andra). Jag kan d hr avslja att mina vidare funderingar ang Avpixlat i allra hgsta grad kretsar kring frgan om en majoritet p Avpixlat verkligen kmpar fr samma sak dr tanken p "kontrollerad opposition" inte r frmmande fr mig. DEN tanken har funnits till och frn under min tid p Avpixlat och blev en vldigt seris tanke pga hanteringen utav Rolf Malms "knsliga" krnika. Hr mste jag dock inflika min uppfattning att kontrollen i s fall inte styrs utav Israel eller "elit-judar" utan medlemmar i ett parti som gjort sig knt fr att dyka upp i ganska mrkliga sammanhang under ren... enligt en fr mig vldigt plitlig klla sysslar en liten gren utav partiet med vervakning som (sedan ett knt frflutet) inte verkar ha mycket annat n med siktskontroll att gra (jag tror du kan rkna ut vilket parti det handlar om... finns ju ven ett topphns i det partiet som tydligen i ett sammanhang vrlat ut att han ska krossa kristendomen eller rent av religion som sdan). Socialdemokraterna har fjskat rejlt och vldigt fult fr bde judar och muslimer och jag har alltid undrat vilka STRRE konsekvenser det ftt fr landet (samtidigt som boken "Om detta m ni bertta" r p tapeten s frhandlar socialdemokraterna bakom ridn med muslimer om lngtgende framtida frmner fr dessa... det kallar jag FARLIGT FULSPEL). Jag ppekar ocks hr starkt att jag INTE anklagar ngon person p Avpixlat (i nulget) fr att styra en sdan hr eventuell kontrollerad opposition. Jag har heller inte i dagslget det std jag skulle behva ha fr att ta denna tanke ett steg vidare och hitta "the smoking gun" fr en konkret och stabil teori.
Citat:
Inom "rrelsen" (jag avskyr ordet men kommer inte p ngot bttre) rder det snarare ett elitistiskt tnkande med ett A-lag och ett B-lag.
Jag missade att nmna i vilket strre sammanhang jag blev kallad fr ddsknarknazist utav JG. Det jag citerade frn en utav hans krnikor var nmligen en rad i stil med "som rrelse mste vi ta avstnd frn sdant" (han syftar dr d p krafter hger om "rrelsen" och troligen SD)... jag opponerar mig mot det vldigt snabbt och konkret genom att som sagt beropa yttrandefriheten och sga att jag r emot alla som vill begrnsa Min och andras yttrandefrihet... och det r allts strax drefter som jag fr ett "verbalt nackskott" utav honom.
Citat:
Dessa journalister, som tidigare har skrivit fr MSM, har en bengenhet att bli "hgnsade". De skulle aldrig drmma om att lnka till en artikel som jag eller ngon annan utan journalistisk bakgrund (B-laget) har skrivit, oavsett innehllet i texten.
Jag har mrkt av det mrkliga fenomenet. Mrkligt fr att det BORDE vara ett intresse i syfte att hlla samman "rrelsen". Och vem var det som fr vrigt skrev att splittring r ngot bra...
Citat:
Sedan har vi den omhuldade fre detta journalisten p en svensk-dansk website. Nr jag frskte f in en artikel dr fr 4 - 5 r sedan var det hon som satte stopp fr det. Av ngon anledning som jag aldrig fick klarhet i ville hon inte att den skulle publiceras.
Hr kan jag erknna att nr jag lste detta blev jag ett levande frgetecken och rknar kallt med att jag kommer s att vara fr en tid framver. Personen har aldrig varit ngon idol fr mig men jag nd tyckt det var trevligt att ngon gick s starkt emot strmmen och siktskorridoren... att d lsa vad du hr skriver och inse att allt verkligen inte r som det synes vara... tja... jag har just nu inte mycket mer att sga om detta! Hyperintressant i vilket fall som helst fr det ligger ju sannolikt... ngot... begravet dr.
Citat:
Konsekvensen av det ovan beskrivna beteendet blir att jag varken omnmner ngon av dem i mina artiklar, inte heller lnkar jag till ngot som de har skrivit. Det kanske r lite barnsligt, men i s fall r de ocks barnsliga. Jag vgrar att agera nyttig idiot fr personer som inte r intresserade av att vnda samhllsutvecklingen utan snarare bara vill verta de bestende maktstrukturerna inom MSM den dagen de rent innehllsmssigt har spelat ut sin roll.
Jag frstr dig fullt ut fr jag reagerar INTE positivt p att utan rimlig anledning bli nonchalerad och marginaliserad i ett sammanhang dr jag vet att jag gjort ngot vrdefullt som dessutom pverkat andra positivt och t om kanske hjlpt dom. Din tanke dr i slutet r ju knappast orimlig fr min del nufrtiden.
Citat:
Jag r drfr ganska skeptisk angende den "Sverigevnliga rrelsens" mjligheter att f vrt land p ftter igen. Den r varken Sverigevnlig eller en rrelse.
Utan sund skepticism bde i mitt yrkesliv och i mitt privatliv s hade jag varit maktls och blivit ett offer. Det kostar dock att g sin egen vg, att tro p sig sjlv... men fr Mig r det vrt det... helt uppenbart att ven Du anser detta.
MVH
Citat:
Ursprungligen postat av
Bronco68
Jag har ingen strre insikt i mina medskribenters karaktrsdrag utan utgr bara frn de observationer och erfarenheter som jag har gjort under rens lopp som skribent p AP. Om det ligger ngon personlig vendetta till grund fr den uppblossande konflikten vet jag drfr inte (och jag uttryckte mig nog lite oklart i frra inlgget). Men jag kan konstatera att det inom det alternativa skriftskret saknas en sammanbindande knsla av att vi kmpar fr samma sak. Inom "rrelsen" (jag avskyr ordet men kommer inte p ngot bttre) rder det snarare ett elitistiskt tnkande med ett A-lag och ett B-lag.
Inom A-laget lggs det mycket tid och energi p att kritisera journalister inom "etablerad media" (tycker inte om det uttrycket heller), samtidigt som de som allra hgst kritiserar dem sjlva lgger ofantligt stort vrde p att de sjlva r just utbildade journalister. Dessa journalister, som tidigare har skrivit fr MSM, har en bengenhet att bli "hgnsade". De skulle aldrig drmma om att lnka till en artikel som jag eller ngon annan utan journalistisk bakgrund (B-laget) har skrivit, oavsett innehllet i texten. Dessa upphjda fyrtorn omges av en svans som grna frotterar sig med dem och har antagit samma "von oben herab"-attityd som de. Exempel r de som jag tog upp i mitt frra inlgg. Trots att de spenderar 25 timmar om dagen p Facebook och Twitter och delar dussintals artiklar om dagen har de mig veterligen nstan aldrig citerat ngonting som AP:s krnikrer har skrivit.
Jag tycker det blir absurt nr en person som Sjunnesson (som ju fick en roll inom AP som strckte sig lngt bortom krnikrskapet) inte frsker promota andra skribenter p AP (med undantag fr John Gustavsson som han tydligen r vn med). Men att lnka till artiklar och krnikor p Ledarsidorna, Fria Tider, Det goda samhllet och s vidare r det inga problem med - bara det inte handlar om Avpixlat.
Sedan har vi den omhuldade fre detta journalisten p en svensk-dansk website. Nr jag frskte f in en artikel dr fr 4 - 5 r sedan var det hon som satte stopp fr det. Av ngon anledning som jag aldrig fick klarhet i ville hon inte att den skulle publiceras. Medan hon kritiserar sina tidigare kollegor inom dagspressen uttrycker hon ofta beundran fr "det gedigna, journalistiska hantverket". Trots att hon frsmr skribenter utan gedigen, journalistisk bakgrund lnkar hon grna till anonoyma inlgg p Flashback!
Konsekvensen av det ovan beskrivna beteendet blir att jag varken omnmner ngon av dem i mina artiklar, inte heller lnkar jag till ngot som de har skrivit. Det kanske r lite barnsligt, men i s fall r de ocks barnsliga. Jag vgrar att agera nyttig idiot fr personer som inte r intresserade av att vnda samhllsutvecklingen utan snarare bara vill verta de bestende maktstrukturerna inom MSM den dagen de rent innehllsmssigt har spelat ut sin roll.
Jag r drfr ganska skeptisk angende den "Sverigevnliga rrelsens" mjligheter att f vrt land p ftter igen. Den r varken Sverigevnlig eller en rrelse.
Jag kommer att svara p resten av dina frgor lite senare.
Hlsningar
Bronco