Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-21, 13:15
Medlem
Bronco68s avatar
Tack fr svaret som jag ska frska bemta vid tillflle (r fr nrvarande p semester i Skne och kommer bara t datorn sporadiskt). Jag vet inte om du sg frsta delen av mitt svar till dig eftersom du inte gick in p det. Det kommer hr:

(FB) Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?

Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Detta r enligt min sikt inte feghet utan istllet "taktiskt spel" om jag fr anvnda mina egna ord. Det r fullt mjligt att jag hade agerat vldigt likartat i din situation fr att vid ett senare tillflle nr jag d inte lngre befann mig i en "ansvarsposition" (som krnikr) leverera saklig kritik om gngna hndelser (vilket du ven gr till del redan nu).

Mycket intressant utlgg om dina tankar kring religion och livsskdning dr jag kan hlla med om vissa detaljer eller i alla fall inse att vissa saker r vrda att fundera ver p djupet. Vldigt kort sagt om min egen syn p detta s lutar jag mycket t evolutionsteorin MEN inser drmed att evolutionen gett oss instrument fr att frst vr direkta omvrld (hur vi skaffar mat, undviker fara/dd, skaffar vnner och partners osv).. vi r inte "utrustade" fr att frst mycket hgre meningar n s men vr nyfikenhet strvar paradoxalt nog starkt t det hllet och jag tror sledes att framtidens mnniska kommer att frst saker frn ett perspektiv och med ett djup som vi inte ens kan frestlla oss idag... och jag har heller ingen aning om vilket perspektiv inkl insikter om universum och livet det kan tnkas vara. Att INGEN (mnniska) VET eller har svar p ALLT ger faktiskt mig en trygghet fr drmed kan inte heller ngon "patentera sanningen" och tala med "ren gudomlig auktoritet"... i alla fall INTE idag!

Du har svarat rligt och jag uppskattar det!

Ja. Vi bedrar oss sjlva (och vra medmnniskor) nr vi gmmer och frtrnger sanningen ven om den gr ont att IN-SE (jag gillar metaforer):

https://www.youtube.com/watch?v=7tch...eature=related

Har fr tillfllet vissa vidare funderingar kring vad som egentligen sker p Avpixlat men inget jag kan f ner i konkreta eller vettiga ord och ider just nu idag.
Citera
2017-06-21, 15:03
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Tack fr svaret som jag ska frska bemta vid tillflle (r fr nrvarande p semester i Skne och kommer bara t datorn sporadiskt). Jag vet inte om du sg frsta delen av mitt svar till dig eftersom du inte gick in p det. Det kommer hr:

(FB) Judiska avpixlat reviderar sin egen historia?

Jag var hyfsat trtt i brjan p denna veckan s det r fullt mjligt att jag missade det... eller s spelade flashback oss ett spratt! S jag lste det precis nu och det frsta jag redan nu kan sga i denna post r att det var mycket lsvrt med en del info som Jag inte hade mycket insikt i alls faktiskt. Jag terkommer sledes med mer ingende kommentarer... troligen senare idag!

MVH
Citera
2017-06-21, 22:55
Medlem
Aurvandil207s avatar
D s ska jag svara p denna posten som jag missade!
Citat:
Om det ligger ngon personlig vendetta till grund fr den uppblossande konflikten vet jag drfr inte (och jag uttryckte mig nog lite oklart i frra inlgget). Men jag kan konstatera att det inom det alternativa skriftskret saknas en sammanbindande knsla av att vi kmpar fr samma sak.

Jag frstod dock att du inte har FULL insikt och dessutom hade jag sannolikt uttryckt mig p ett liknande stt. Att det saknas en sammanbindande knsla mrks vldigt tydligt fr min del (och sannolikt mnga andra). Jag kan d hr avslja att mina vidare funderingar ang Avpixlat i allra hgsta grad kretsar kring frgan om en majoritet p Avpixlat verkligen kmpar fr samma sak dr tanken p "kontrollerad opposition" inte r frmmande fr mig. DEN tanken har funnits till och frn under min tid p Avpixlat och blev en vldigt seris tanke pga hanteringen utav Rolf Malms "knsliga" krnika. Hr mste jag dock inflika min uppfattning att kontrollen i s fall inte styrs utav Israel eller "elit-judar" utan medlemmar i ett parti som gjort sig knt fr att dyka upp i ganska mrkliga sammanhang under ren... enligt en fr mig vldigt plitlig klla sysslar en liten gren utav partiet med vervakning som (sedan ett knt frflutet) inte verkar ha mycket annat n med siktskontroll att gra (jag tror du kan rkna ut vilket parti det handlar om... finns ju ven ett topphns i det partiet som tydligen i ett sammanhang vrlat ut att han ska krossa kristendomen eller rent av religion som sdan). Socialdemokraterna har fjskat rejlt och vldigt fult fr bde judar och muslimer och jag har alltid undrat vilka STRRE konsekvenser det ftt fr landet (samtidigt som boken "Om detta m ni bertta" r p tapeten s frhandlar socialdemokraterna bakom ridn med muslimer om lngtgende framtida frmner fr dessa... det kallar jag FARLIGT FULSPEL). Jag ppekar ocks hr starkt att jag INTE anklagar ngon person p Avpixlat (i nulget) fr att styra en sdan hr eventuell kontrollerad opposition. Jag har heller inte i dagslget det std jag skulle behva ha fr att ta denna tanke ett steg vidare och hitta "the smoking gun" fr en konkret och stabil teori.
Citat:
Inom "rrelsen" (jag avskyr ordet men kommer inte p ngot bttre) rder det snarare ett elitistiskt tnkande med ett A-lag och ett B-lag.

Jag missade att nmna i vilket strre sammanhang jag blev kallad fr ddsknarknazist utav JG. Det jag citerade frn en utav hans krnikor var nmligen en rad i stil med "som rrelse mste vi ta avstnd frn sdant" (han syftar dr d p krafter hger om "rrelsen" och troligen SD)... jag opponerar mig mot det vldigt snabbt och konkret genom att som sagt beropa yttrandefriheten och sga att jag r emot alla som vill begrnsa Min och andras yttrandefrihet... och det r allts strax drefter som jag fr ett "verbalt nackskott" utav honom.

Citat:
Dessa journalister, som tidigare har skrivit fr MSM, har en bengenhet att bli "hgnsade". De skulle aldrig drmma om att lnka till en artikel som jag eller ngon annan utan journalistisk bakgrund (B-laget) har skrivit, oavsett innehllet i texten.

Jag har mrkt av det mrkliga fenomenet. Mrkligt fr att det BORDE vara ett intresse i syfte att hlla samman "rrelsen". Och vem var det som fr vrigt skrev att splittring r ngot bra...

Citat:
Sedan har vi den omhuldade fre detta journalisten p en svensk-dansk website. Nr jag frskte f in en artikel dr fr 4 - 5 r sedan var det hon som satte stopp fr det. Av ngon anledning som jag aldrig fick klarhet i ville hon inte att den skulle publiceras.

Hr kan jag erknna att nr jag lste detta blev jag ett levande frgetecken och rknar kallt med att jag kommer s att vara fr en tid framver. Personen har aldrig varit ngon idol fr mig men jag nd tyckt det var trevligt att ngon gick s starkt emot strmmen och siktskorridoren... att d lsa vad du hr skriver och inse att allt verkligen inte r som det synes vara... tja... jag har just nu inte mycket mer att sga om detta! Hyperintressant i vilket fall som helst fr det ligger ju sannolikt... ngot... begravet dr.
Citat:
Konsekvensen av det ovan beskrivna beteendet blir att jag varken omnmner ngon av dem i mina artiklar, inte heller lnkar jag till ngot som de har skrivit. Det kanske r lite barnsligt, men i s fall r de ocks barnsliga. Jag vgrar att agera nyttig idiot fr personer som inte r intresserade av att vnda samhllsutvecklingen utan snarare bara vill verta de bestende maktstrukturerna inom MSM den dagen de rent innehllsmssigt har spelat ut sin roll.

Jag frstr dig fullt ut fr jag reagerar INTE positivt p att utan rimlig anledning bli nonchalerad och marginaliserad i ett sammanhang dr jag vet att jag gjort ngot vrdefullt som dessutom pverkat andra positivt och t om kanske hjlpt dom. Din tanke dr i slutet r ju knappast orimlig fr min del nufrtiden.

Citat:
Jag r drfr ganska skeptisk angende den "Sverigevnliga rrelsens" mjligheter att f vrt land p ftter igen. Den r varken Sverigevnlig eller en rrelse.

Utan sund skepticism bde i mitt yrkesliv och i mitt privatliv s hade jag varit maktls och blivit ett offer. Det kostar dock att g sin egen vg, att tro p sig sjlv... men fr Mig r det vrt det... helt uppenbart att ven Du anser detta.

MVH

Citat:
Jag har ingen strre insikt i mina medskribenters karaktrsdrag utan utgr bara frn de observationer och erfarenheter som jag har gjort under rens lopp som skribent p AP. Om det ligger ngon personlig vendetta till grund fr den uppblossande konflikten vet jag drfr inte (och jag uttryckte mig nog lite oklart i frra inlgget). Men jag kan konstatera att det inom det alternativa skriftskret saknas en sammanbindande knsla av att vi kmpar fr samma sak. Inom "rrelsen" (jag avskyr ordet men kommer inte p ngot bttre) rder det snarare ett elitistiskt tnkande med ett A-lag och ett B-lag.

Inom A-laget lggs det mycket tid och energi p att kritisera journalister inom "etablerad media" (tycker inte om det uttrycket heller), samtidigt som de som allra hgst kritiserar dem sjlva lgger ofantligt stort vrde p att de sjlva r just utbildade journalister. Dessa journalister, som tidigare har skrivit fr MSM, har en bengenhet att bli "hgnsade". De skulle aldrig drmma om att lnka till en artikel som jag eller ngon annan utan journalistisk bakgrund (B-laget) har skrivit, oavsett innehllet i texten. Dessa upphjda fyrtorn omges av en svans som grna frotterar sig med dem och har antagit samma "von oben herab"-attityd som de. Exempel r de som jag tog upp i mitt frra inlgg. Trots att de spenderar 25 timmar om dagen p Facebook och Twitter och delar dussintals artiklar om dagen har de mig veterligen nstan aldrig citerat ngonting som AP:s krnikrer har skrivit.

Jag tycker det blir absurt nr en person som Sjunnesson (som ju fick en roll inom AP som strckte sig lngt bortom krnikrskapet) inte frsker promota andra skribenter p AP (med undantag fr John Gustavsson som han tydligen r vn med). Men att lnka till artiklar och krnikor p Ledarsidorna, Fria Tider, Det goda samhllet och s vidare r det inga problem med - bara det inte handlar om Avpixlat.

Sedan har vi den omhuldade fre detta journalisten p en svensk-dansk website. Nr jag frskte f in en artikel dr fr 4 - 5 r sedan var det hon som satte stopp fr det. Av ngon anledning som jag aldrig fick klarhet i ville hon inte att den skulle publiceras. Medan hon kritiserar sina tidigare kollegor inom dagspressen uttrycker hon ofta beundran fr "det gedigna, journalistiska hantverket". Trots att hon frsmr skribenter utan gedigen, journalistisk bakgrund lnkar hon grna till anonoyma inlgg p Flashback!

Konsekvensen av det ovan beskrivna beteendet blir att jag varken omnmner ngon av dem i mina artiklar, inte heller lnkar jag till ngot som de har skrivit. Det kanske r lite barnsligt, men i s fall r de ocks barnsliga. Jag vgrar att agera nyttig idiot fr personer som inte r intresserade av att vnda samhllsutvecklingen utan snarare bara vill verta de bestende maktstrukturerna inom MSM den dagen de rent innehllsmssigt har spelat ut sin roll.

Jag r drfr ganska skeptisk angende den "Sverigevnliga rrelsens" mjligheter att f vrt land p ftter igen. Den r varken Sverigevnlig eller en rrelse.

Jag kommer att svara p resten av dina frgor lite senare.

Hlsningar

Bronco
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-06-21 kl. 22:58.
Citera
2017-06-25, 19:24
Medlem
PRESStituerads avatar
Rolf tycks vara tillbaka med en krnika den 23 juni.

Har han tagits till nder?

http://avpixlat.info/2017/06/23/stor...g/#more-205426
Citera
2017-06-28, 17:49
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRESStituerad
Rolf tycks vara tillbaka med en krnika den 23 juni.

Har han tagits till nder?

http://avpixlat.info/2017/06/23/stor...g/#more-205426
Sannolikt p villkor att inte skriva ngot om judar, varken positivt eller negativt, eftersom vad som helst innehllande ordet "jude" kan tolkas som antisemitism.
Citera
2017-06-28, 18:08
Medlem
Aurvandil207s avatar
Rolf Malm har skrivit 4 krnikor sedan terkomsten. Den sista har titeln "Rasbiologi och genusvetenskap" (i det stora sammanhanget hr en mycket intressant titel... och krnika i sig sjlvt).

Jag kan inte lta bli att ha mina funderingar att NGOT mste ha passerat under den relativt lnga pausen som Rolf hade. Det Jag hade frvntat mig frn allra frsta brjan var att Rolf Malm replikerat med en frsvarsartikel efter anklagelsen utav SKMA. Mats Dagerlind skrev i och fr sig en artikel ("Ingen antisemitism p Avpixlat") som tar Rolf Malm i frsvar och ifrgastter SKMA och DET fr man ju ge Mats cred fr men resten r som bekant historia... VAD passerade egentligen!?

Jag terkommer senare hr i veckan fr jag har ngot i tankarna just nu som eventuellt skulle kunna bringa lite mer klarhet i detta!

(var r resten utav gnget som brukade skriva hr frutom Bronco d som r p semester? jag klagar inte.. jag bara undrar)
Citera
2017-06-28, 18:18
Medlem
Aurvandil207s avatar
Precis nr man "halvklagar" var resten i trden hller hus s skriver dom samtidigt

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Sannolikt p villkor att inte skriva ngot om judar, varken positivt eller negativt, eftersom vad som helst innehllande ordet "jude" kan tolkas som antisemitism.

Vad r i s fall din teori... frn VEM har den ordern kommit ifrn? Jag kan ju sga s mycket att jag skulle bli vansinnig ver att f ett sdant direktiv/order och sista gngen jag fick ngot sdant och blev frbannad s fick jag ju som sagt ett verbalt nackskott utav John Gustavsson som per automatik trodde att jag var nazist med mnga och breda kopplingar till 4e riket eller ngot... endast fr att jag stod upp fr yttrandefriheten (jag kan verkligen frst Anna Hagwall och r imponerad ver att hon kunnat hlla knslorna i schack efter det som hnde).

Om jag inte skriver mer idag s r jag upptagen men terkommer som sagt senare i veckan!

MVH
Citera
2017-06-28, 18:54
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Vad r i s fall din teori... frn VEM har den ordern kommit ifrn? .
Sannolikt ngon av de sionistjudar som avpixlat r ekonomiskt beroende av p ett eller annat stt. Den vldsdmde riksdagsmannen Kent Ekeroth?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Avpixlat

(FB) Judegda avpixlat bjuder p en judisk snyfthistoria om "judehatet" i Malm
Citera
2017-06-28, 19:48
Medlem
Aurvandil207s avatar
Citat:
Sannolikt ngon av de sionistjudar som avpixlat r ekonomiskt beroende av p ett eller annat stt. Den vldsdmde riksdagsmannen Kent Ekeroth?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Avpixlat

(FB) Judegda avpixlat bjuder p en judisk snyfthistoria om "judehatet" i Malm

Jag r mycket tveksam (frmst vad han d skulle ha vunnit p det hela... om han verkligen fick fr sig att Rolf Malm skulle starta ngon slags politisk sidogren som en majoritet p Avpixlat med flera skulle kpa och inom rimlig tid dessutom ndra sikt och knslor om x-antal saker... det r snarare ngot sdant man hittar i John Gustavssons frvirrade hjrna). Fr slutresultatet sitter bland annat hr... JG r EN utav dom som NSTAN ftt mig att bli "ngot mer radikalt" p ett stt som jag vet skulle bringa stor personlig framgng men ocks bli en total katastrof i slutndan (det bsta med sdana som JG r att dom alltid r ute p fel spr... inte ett jkla uns av mnniskoknnedom utan istllet ett konstant dmande utifrn deras egen ytterst begrnsade vrldsbild... som om dom visste vad som pgick i en enskild individs tankar och knslor).

Jag har som sagt en tanke i huvudet som jag ska spinna vidare p och som skulle kunna bringa lite mer klarhet i vad som egentligen hnde. Kan sjlvklart inte lova ngot... detta r rrigt vrre fr Min del faktiskt ven i aspekten - "vem kan/ska Jag lita p i slutndan".
Citera
2017-06-29, 10:23
Medlem
Bronco68s avatar
Jag r tillbaka igen frn min semester. Visst r det sknt att Rolf Malm r tillbaka p banan igen. Det hade varit lite tunt om vi hade gtt ner p fyra krnikrer (inklusive Mats Dagerlind som ju inte bara har rollen som krnikr utan ocks har ansvaret som ansvarig utgivare p sina axlar).

Nr jag var uppe i Sverige lekte jag faktiskt med tanken att ta kontakt med Rolf och se om vi skulle kunna trffas p en kaffe ngonstans. Det hade varit intressant att f tala med honom och f hans syn p saken. P grund av olika omstndigheter fick jag emellertid omprioritera delar av min vistelse och d fick en eventuell utflykt till Vstkusten stryka p foten. Hursomhelst brjade ju Rolf att leverera igen just i den vevan.

Som jag har ppekat i tidigare inlgg har jag ingen som helst aning vad som har skett i kulisserna under Rolfs skrivuppehll, men efter vad jag har kunnat lsa mig till har jag ftt uppfattningen att AP nog hade hanterat en sdan situation annorlunda om den skulle uppst i dag. Som du ppekar tog ju Mats faktiskt Rolf i frsvar i sin frklarande text och antydde att alla beslut i samband med krnikan kanske inte var riktigt genomtnkta.

Under de fyra r som jag har skrivit fr AP har jag ftt intrycket av att Ekeroth inte har ngon (eller en minimal) roll vad gller urvalet av de innehll som publiceras. Det r frvisso spekulation frn min sida, men ingenting i kommunikationen med redaktionen har tytt p den saken.

Citat:
Rolf Malm har skrivit 4 krnikor sedan terkomsten. Den sista har titeln "Rasbiologi och genusvetenskap" (i det stora sammanhanget hr en mycket intressant titel... och krnika i sig sjlvt).

Jag kan inte lta bli att ha mina funderingar att NGOT mste ha passerat under den relativt lnga pausen som Rolf hade. Det Jag hade frvntat mig frn allra frsta brjan var att Rolf Malm replikerat med en frsvarsartikel efter anklagelsen utav SKMA. Mats Dagerlind skrev i och fr sig en artikel ("Ingen antisemitism p Avpixlat") som tar Rolf Malm i frsvar och ifrgastter SKMA och DET fr man ju ge Mats cred fr men resten r som bekant historia... VAD passerade egentligen!?

Jag terkommer senare hr i veckan fr jag har ngot i tankarna just nu som eventuellt skulle kunna bringa lite mer klarhet i detta!

(var r resten utav gnget som brukade skriva hr frutom Bronco d som r p semester? jag klagar inte.. jag bara undrar)
Senast redigerad av Bronco68 2017-06-29 kl. 10:28.
Citera
2017-06-30, 18:51
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Under de fyra r som jag har skrivit fr AP har jag ftt intrycket av att Ekeroth inte har ngon (eller en minimal) roll vad gller urvalet av de innehll som publiceras.
I vilken form har du skrivit fr avpixlat, som krnikr, insndare eller bara kommentarsflten?

Vet du vem som bestmmer vilka som fr bli krnikrer eller vilka insndare som publiceras, om det r Mats s r jag nyfiken p vilken relation han har till de som betalar/frmedlar finansier (Ekeroth bland annat?)
Citera
2017-07-01, 00:39
Medlem
Bronco68s avatar
Citat:
I vilken form har du skrivit fr avpixlat, som krnikr, insndare eller bara kommentarsflten?

Vet du vem som bestmmer vilka som fr bli krnikrer eller vilka insndare som publiceras, om det r Mats s r jag nyfiken p vilken relation han har till de som betalar/frmedlar finansier (Ekeroth bland annat?)

Jag skriver dr i egenskap av krnikr.

Vilka som fr bli fasta krnikrer eller vilka insndare som publiceras avgr helt och hllet redaktionen. Mot bakgrund av allt textmaterial som kommer in har jag mycket svrt att frestlla mig Mats som ensam "approver".

Som jag ppekade i ett tidigare inlgg har jag ftt uppfattningen av att Ekeroth inte spelar ngon framtrdande roll eller lgger sig i enskilda publiceringsbeslut. Det verkar vara helt upp till redaktionen (som jag frsts inte r en del av).

Avpixlat drivs ju med hjlp av lsardonationer, och om jag har frsttt saken rtt frvaltade Ekeroth dem ett tag (eller kanske fortfarande gr det). Jag har emellertid inte ftt uppfattningen av att varken han eller ngon annan (frutom lsarna) finansierar sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in