Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Jo, då...
Det har länkats till artiklarna tidigare om jag minns rätt. Åtminstone är det en del i tråden som läst dessa.
Det är två olika artiklar, en från FiB Aktuellt och en från Lektyr. En av dessa läste jag runt 1985 på ett mindre fik i hemstaden och kände redan då till mordet. Men de samtida tidningsartiklar som bl.a. Zamarkand och echoesofglory (med reservation för stavningen) ibland publicerar om olika kriminalfall och försvinnanden är minst lika intressanta.
Sedan minns jag ett annat fall från Boråsområdet på 1980-talet. Även detta fall läste jag om nåt år efter det hade hänt, kanske i FiB eller Lektyr. Två "stökiga, ungdomar hade tagit den ene ynglingens fars hagelbössa och skjutit genom en dörr i bostaden. Jag minns inte så mycket om fallet, men det kan eventuellt handlat om någon form av familjedrama. Eventuellt blev någon skadad men överlevde.
Något år senare så har jag för mig att ynglingen med hagelbössan dog. Varför, hur och när han avled vet jag inte. Om han nu är avliden, vill säga...
Min minnesbild av artikeln är att det var ute på landet, kanske i Seglora, och att det fanns en bild på fastigheten. Ett äldre litet nedgånget trähus, kanske med lite bråte i trädgården.
Jag kanske ska starta en egen tråd om detta, även om minnena är fragmentariska i detta fall.
Inte yxmordet i Seglora du tänker på?
Tack för en intressant tråd, suttit och läst under nattskiftet. Flashback när det är som bäst. Bor inte jättelångt från Viskafors så får helt klart bli en utflykt dit och utforska området runt masterna.
Reagerar på några saker om man ska leka hobbypsykolog. Dels Sjöblom/Lofords upptrappning från att sparka ihjäl en katt till att knivhugga någon 100 gånger alternativt återkommit och fortsatt hugga. Vad hände där emellan? Kluven personlighet där den ena tog över efter könsbytet?
Nån ställde också frågan hur föräldrarna kunde släppa Sjöblom till Stockholm själv så ung. Vad som inte framgått eller jag kanske missat är flyttade han dit efter grundskolan eller gick han även gymnasiet här nere och flyttade sedan eller gick gymnasiet i Stockholm?
Hölls monstret instängd från mordet på Reijo tills könsbytet eller finns de fler ouppklarade mord?
Loford verkar vara en person som gillar att synas och höras och en dag kanske de kommer en snyftartikel där hon talar ut. Jag vet, inte så sannolikt men man kan alltid hoppas.
Är övertygad om Sjöbloms skuld men som en twist, tänk om han var oskyldig och fick skulden för han var den lokale kufen. Hade inte vart första gången någon får skulden för något för dom är annorlunda kombinerat med att han sågs med Reijo samma dag.