Läser man detta kan man tro det gäller alla grupper
Citat:
Hatbrott är inte en egen brottskategori, utan en straffskärpning som beror på att gärningspersonen velat kränka offret baserat på vem offret är. Det handlar om personens religion, hudfärg, sexuella läggning, ursprung eller etnicitet.
I regeringens regleringsbrev till polisen ifjol lyftes hatbrott fram som ett prioriterat område.
Fallen som Per och hans grupp anmäler är främst hets mot folkgrupp – men det handlar ofta även om olaga hot, uppvigling, och ärekränkningsbrott. I regel med ett hatbrottsmotiv.
– Vi går inte på specifika individer och söker. Vi vill verkligen poängtera att vi inte jagar människor, utan det är brotten vi jagar.
– Vi söker varken efter vad politiker eller ens rasistiska eller nazistiska grupperingar skriver. Vi har valt att enbart fokusera på de brottsliga kommentarerna, företrädesvis hatbrottskommentarer på Facebook.
Men som i alla andra artiklar om "näthat" skuldbelägger man bara den vita svensken tar bara upp ex hur invandrare muslimer är offer för svenskarnas näthat!
Citat:
Det senaste fallet handlar om en medelålders man från Kiruna som anser att Hitler borde komma tillbaka för att "rensa bort lite bögar".
Citat:
Andra exempel gäller en man från Sjöbo som kallar muslimer för "skadedjur" och uppmanar polisen att skjuta ihjäl dem – ett annat fall är en Landskronabo som är svag för versaler och i flera meddelanden kräver att alla som tror på islam ska utvisas från Sverige på livstid. Helst ska de skjutas på plats och begravas, enligt mannens kommentarer.
Citat:
Sydsvenskan har pratat med den tidigare nämnda Malmökvinnan som dömts till dagsböter för två av sina kommentarer. Kvinnan har gått med på att erkänna brott mot att betala strafföreläggande, därmed slipper hon rättegång. Hon säger att hon var frustrerad när hon skrev men att hon inte tycker att det var ett brott.
Men du erkänner ju för åklagaren att du begått två brott?
– Jag erkänner ju att jag skrivit. Men jag tycker inte det är klokt att d
et bedöms som hets mot folkgrupp. Men jag står för det. Det är värt varenda krona.
– De som begår brott ska inte få vara i vårt land, och det står jag för. Det daltas alldeles för mycket med dem.
Är det som så att kommunister i Sverige åsiktsregisterar bara vita svenskars åsikter ska tystas ned? De brott som invandrare begår döms för ska normalieras får inte kritiseras pratas öppet om?
Det är tydligen värre brott en svensk döms för hets före invandrare döms för gruppvåldtäkt eller terrorism?